REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Podatnik, Pracownik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Za co odpowiada przedsiębiorca zatrudniający pracowników?

Otwierając działalność gospodarczą należy rozważyć wiele istotnych kwestii związanych z podatkami. Jeżeli podatnik zamierza także zatrudniać pracowników, wówczas musi liczyć się z faktem, że będzie ponosił odpowiedzialność za podatki jako płatnik.

Fotoradar i samochód firmowy – kto płaci mandat

Za wykroczenia drogowe pracownika nie odpowiada pracodawca. Co więcej, w razie potrzeby, pod groźbą kary grzywny, musi on wskazać winnego.

Jakie są korzyści płynące z funkcjonowania spółek cypryjskich?

Jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą i męczy Cię polski urząd skarbowy, nie załamuj się. Masz możliwość zmiany urzędu, z którym współpracujesz na… cypryjski. Jakie są podstawowe zalety korzystania z takiego rozwiązania?

Czy spółki cypryjskie są przyjazne dla przedsiębiorcy

Inwestowanie w tzw. rajach podatkowych jest związane z ryzykiem chociażby szacowania obrotów czy brakiem możliwości odliczenia VAT. Lokowanie oszczędności za granicą i związane z tym oszczędności podatkowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem małych i średnich firm.

REKLAMA

Analiza wpływu czynników na zadowolenie

W celu uzyskania pełniejszego obrazu badanych czynników przeprowadzono analizę wpływu poszczególnych z nich na zadowolenie ogólne. Wyniki badań wskazały, że ocena rozwiązań stosowanych w polityce personalnej przez poszczególne organizacje wpływa na zadowolenie pracowników.

Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – podmiotowość

Podmiotowość pracowników, rozumiana jako zdolność do wywierania wpływu (za pomocą różnych form partycypacji i partnerstwa) na całokształt sytuacji w przedsiębiorstwie, jest niezwykle ważnym aspektem procesu kształtowania i rozwoju kapitału ludzkiego.

Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – ogólne zadowolenie i zakres obowiązków

Z badaniami satysfakcji pracowników jest jak z wyborami prezydenckimi – dopóki nie ma wyników czarno na białym, wszyscy są zadowoleni i wszyscy czują się zwycięzcami. Ale w przeciwieństwie do wyborów prezydenckich – gdy przychodzą wyniki badań satysfakcji, często są przegrani, ale nie ma zwycięzcy.

Jak badać satysfakcję pracowników?

Dzięki badaniom satysfakcji pracownicy działu kadr i kierownictwo zdobywają interesujące informacje na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa, panujących nastrojów, skuteczności działań kadrowych służących budowaniu zaangażowania i motywacji załogi.

REKLAMA

Czy korzystanie z internetu w celach prywatnych w czasie pracy może być karalne?

Żyjemy w XXI wieku i obecnie niemal każdy z nas, w czasie pracy korzysta z dobrodziejstw Internetu. Niestety, bardzo często w czasie pracy Internet jest wykorzystywany w celach prywatnych. Co w tym złego? Wiele osób zadaje sobie takie właśnie pytanie. Okazuje się jednak, że korzystając z Internetu w czasie pracy do celów prywatnych, możemy narazić się na dość poważne sankcje.

Co to jest pomoc de minimis i kto może z niej skorzystać

Ogólne zasady przyznawania pomocy publicznej w zakresie podatków zawarte są w Ordynacji podatkowej (rozdział 7a). Przepisy te przewidują możliwość przyznawania pomocy publicznej dla przedsiębiorców w zakresie wszystkich podatków.

Jak podnieść kwalifikacje zawodowe pracowników działu handlowego firmy?

Niewątpliwą korzyścią z podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników działu handlowego w firmie jest lepsza obsługa klientów, co bardzo realnie przekłada się na zyski oraz postrzeganie firmy na rynku. Jednak myli się ten, kto myśli, że w takiej sytuacji nic prostszego jak tylko szkolić odpowiednio personel i oczekiwać spodziewanych efektów w przyszłości.

Jak państwa członkowskie powinny interpretować prawo podatkowe?

Wyrok (w sprawie C-582/08) dotyczył brytyjskich regulacji dotyczących zwrotu VAT naliczonego w odniesieniu do transakcji określonych w art. 169 lit. c) Dyrektywy Rady 2006/112/WE przeprowadzanych przez podatników niemających siedziby na terytorium Unii Europejskiej. Stosując się do regulacji art. 2 Dyrektywy Rady 86/560/EWG (obecnie treść tego artykułu powtarza art. 5 Dyrektywy Rady 2008/9/WE ) Wielka Brytania nie dawała tym podmiotom prawa do zwrotu podatku naliczonego z tytułu wskazanych transakcji.

Jaką stawkę podatku stosować w okresie przejściowym?

W dniu 9 września 2010 r. został zaprezentowany projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług. Projekt przewiduje m.in. zmianę stawek podatku.

Samochód służbowy w oczach użytkownika

Samochód służbowy może być przekonującym argumentem dla przyciągnięcia do firmy pożądanych pracowników. Marka i model auta świadczą o zasobności firmy oraz o kompetencjach i pozycji pracownika. Co więc o autach służbowych sądzą sami zainteresowani czyli ich użytkownicy?

Jaką funkcje spełnia GPS w zarządzaniu flotą

Technologia GPS ma duże znaczenie dla flot. Pozwala im między innymi zwiększyć bezpieczeństwo jak i ograniczyć koszty związane z zapewnieniem ochrony assistance. Ale jak to realnie przekłada na zarządzanie flotą?

Ciekawa ścieżka kariery w organizacjach pozarządowych

Ponad 900 ofert pracy w fundacjach, stowarzyszeniach czy organizacjach pozarządowych zostało opublikowanych z początkiem września w największych polskich serwisach rekrutacyjnych i portalach tematycznych. Są przeznaczone nie tylko dla wolontariuszy czy stażystów. Poszukuje się także tłumaczy, specjalistów od szkoleń, ekspertów oraz konsultantów w dziedzinie biznesu, informatyków pracowników działów rekrutacji, koordynatorów czy sekretarek.

Komu jakie auto w firmie

Każdy na pierwszy rzut oka zauważa, że rozkład marek samochodów do stanowisk w firmie ma niewiele wspólnego z przypadkiem. Wręcz przeciwnie, kiedy przyjrzeć się bliżej odnaleźć można żelazne reguły rządzące tą, zdawałoby się błahą, sprawą.

Jak potrafisz zarządzać czasem?

Narzekasz na pracoholizm, spędzasz w biurze ponad 10 godzin dziennie i często zabierasz pracę do domu? Zazdrościsz innym, którzy po 8 godzinach wychodzą ze zrealizowanymi zadaniami? Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek jak potrafisz zarządzać czasem? Poniższy test odpowie Ci na to pytanie.

Pomysł na efektywność pracownika?

Docenianie pracownika wpływa na jego późniejszą efektywność w pracy. Ciągłe podwyżki płac mogą jednak znacznie uszczuplić firmowy budżet. W takiej sytuacji, dobrym wyjściem okazuje się tanie i niekonwencjonalne wynagradzanie połączone z optymalizacją budżetu Funduszu Świadczeń Socjalnych.

Ożywienie na rynku pracy

Eksperci zgadzają się, że optymistyczne prognozy dla polskiego rynku pracy, które wynikają z Barometru Manpower Perspektyw Zatrudnienia dla IV kwartału 2010 r. wskazują na nadejście ożywienia gospodarczego.

Jakie są ulgi w zobowiązaniach podatkowych dla przedsiębiorców?

W przepisach prawa podatkowego m.in. dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, przewidziane są różnego typu zwolnienia, odliczenia, zmniejszenia dzięki którym zostaje obniżona podstawa opodatkowania lub wysokość podatku.

Inżynier pilnie poszukiwany

Od początku roku rośnie liczba ofert pracy dla inżynierów różnych specjalizacji, wzrastają także proponowane im stawki wynagrodzeń.

Jak rozliczyć stratę podatkową spółki z o.o. z 2009 roku?

Prowadzenie działalności gospodarczej nie zawsze wiążę się z uzyskaniem dochodu, czasem firma przynosi stratę. Jak rozliczyć stratę spółki z o.o.?

Czym jest mobbing?

Czy wiesz, że…każdy pracujący zawodowo człowiek, bez względu na płeć, wiek, wykształcenie, stanowisko jest narażony na mobbing. Jest to zjawisko skierowane przez osobę lub grupę przeciw konkretnej osobie w środowisku zawodowym, polegające na długotrwałym nękaniu, ośmieszaniu, poniżaniu, izolowaniu, eliminowaniu z zespołu, wywołujących u ofiary mobbingu zaniżoną samoocenę jako pracownika i człowieka.

Jakie mogą być dla firmy negatywne konsekwencje zwolnień pracowników?

Gdy firma zwalnia pracowników, w istotny sposób zmieniają się stosunki międzyludzkie wewnątrz organizacji. Dotykają one zarówno pracowników zwalnianych, jak i tych nadal pracujących w przedsiębiorstwie.

Na czym polega wprowadzenie do pracy nowego pracownika?

Wprowadzenie do pracy polega na wdrażaniu pracownika w proces i środowisko pracy w celu sprawnego funkcjonowania organizacyjnego i interpersonalnego w danej społeczności pracowniczej. Proces ten wcale nie jest łatwy.

Co powinien zawierać profil kwalifikacyjny, a co opis stanowiska?

Właściwy dobór pracownika na stanowisko wymaga przygotowania „matrycy porównań”, swoistego wzorca kwalifikacji poszukiwanego kandydata. Chodzi tu o sporządzenie profilu wymagań stanowiska – profilu kwalifikacyjnego stanowisk.

Czy będziemy płacić nowy podatek pielęgnacyjny

Senatorowie PO chcą wprowadzić podatek pielęgnacyjny. Nowe obciążenie w wysokości 1% wynagrodzenia płaciliby wszyscy pracujący. Miałoby ono być przeznaczone na pomoc osobom potrzebującym stałej opieki. Zasiłek pielęgnacyjny, w postaci czeków, przysługiwałby jednak tylko osobom niesprawnym.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze pracodawcy?

Coraz częściej wizerunek, rozpoznawalna marka czy dobrze funkcjonujące programy zarządzania talentami w firmach, obok atrakcyjnego wynagrodzenia, są kluczowymi elementami decydującymi o wyborze pracodawcy.

Dlaczego pomiar dokonań jest ważny w działalności firmy?

Pomiar dokonań to czytelny miara sukcesu dla pracowników, dzięki czemu mogą nawet sami oceniać jakość swojej pracy – i od razu wprowadzać usprawnienia. Przed kierownictwami firm pojawiają się nowe zadania. Jakie?

Dlaczego czas klienta należy traktować jako zasób strategiczny firmy?

Oprócz czasu korporacyjnego, odmierzanego przez czynności wykonywane przez pracowników firmy oraz czasu w jakim następuje obieg dokumentów, istnieje tak zwany czas klienta – niezwykle cenny.

Jak Euro 2012 kształtuje rynek pracy?

Autostrady, stadiony, hotele, obiekty gastronomiczne, modernizacja lotnisk, dworców i linii kolejowych. Olbrzymie kwoty pieniędzy mają zostać zainwestowane, a jeszcze więcej możemy na tym zyskać. Jakie nadzieje pokładane są w związku z organizacją w Polsce mistrzostw Europy w piłce nożnej? Co zmieni się na rynku pracy w branży budowlanej?

Sprzedaż domeny internetowej – konsekwencje podatkowe

Handel domenami w dzisiejszych czasach jest rzeczą powszechną. Czy jednak w przypadku umów, w wyniku których zmienia się abonent domeny, można mówić o „sprzedaży” czy „zbyciu”? Jakie konsekwencje podatkowe wywołuje taka umowa?

O zarządzaniu reputacją online na Naszej Klasie, Facebooku - kilka porad

Jeżeli właśnie wróciłeś z wakacji i postanowiłeś zamieścić swoje zdjęcia na Naszej Klasie lub Facebooku, dobrze się zastanów. Fotografia przedstawiająca Ciebie wychodzącego nad ranem z klubu w wątpliwym stanie może Cię dużo kosztować.

Twój profil świadczy o Tobie

Jak nie stracić pracy po wakacjach - czyli o zarządzaniu reputacją online na Naszej Klasie, Facebooku i nie tylko.

Dwa sposoby na przeprowadzenie egzekucji alimentów z wynagrodzenia

Zgodnie z obowiązującymi przepisami egzekucja alimentów z wynagrodzenia za pracę może być przeprowadzona na dwa sposób. Oprócz komornika może jej dokonać również pracodawca dłużnika.

Co grozi za ujawnienie tajemnicy przedsiębiorstwa

Każde przedsiębiorstwo ma swojego rodzaju tajemnice, dotyczące metod działania, asortymentu, wielkości produkcji i sprzedaży itp. Pracownicy i osoby bezpośrednio powiązane z przedsiębiorstwem często dysponują taką wiedząca. Nie ulega wątpliwości, że ujawnienie tego typu informacji konkurencji naraziłoby przedsiębiorstwo na poważne straty.

Jakie są zasady konstruktywnej krytyki?

Celem konstruktywnej krytyki jest zmiana zachowania osoby, której ona dotyczy. Uzasadniona krytyka czasem jest nieodzowną i jedyną metodą, dzięki której możemy zwrócić komuś uwagę, powiedzieć, co nam się nie podoba i tym samym doprowadzić do zmiany czyjegoś postępowania.

Prośby i odmowy – to nie takie trudne

Trudno powiedzieć ile razy w ciągu dnia jesteśmy w potrzebie i musimy zwrócić się do kogoś o pomoc. Podobnie, sami jesteśmy wielokrotnie proszeni przez innych o zrobienie czegoś, a z różnych powodów musimy tego odmówić.

Konkursy organizowane przez Internet - problem podatkowy

Jednym z narzędzi marketingu jest wzbudzanie u konsumentów zainteresowania produktem, bądź marką, przez obietnicę otrzymania określonego dobra. W tym celu przedsiębiorcy organizują dla klientów konkursy z nagrodami, przy czym coraz częściej tego typu akcje ogłaszane są na stronach internetowych organizatora, lub realizującej daną akcję agencji reklamowej. Czy takie nagrody mogą korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych?

Jak reagować na pochwałę?

W większości firm, pracownicy chwaleni są rzadko. Dopóki praca nie odbiega od pewnej normy, standardu, w zasadzie nikt nie zwraca uwagi na pracownika. Zaczyna się go obserwować dopiero, gdy standard pracy zaczyna spadać. Jeżeli wszystkie zadania są wykonywane dobrze, no cóż, tak właśnie powinno być i nie ma o czym mówić…

Jakie są skutki nieasertywnych zachowań w pracy?

Podobnie jak zachowania agresywne, nieasertywność może wydawać się czasem bardzo atrakcyjnym i przynoszącym same korzyści sposobem postępowania. Te pozytywne aspekty są jednak krótkotrwałe, na dłuższą metę nieasertywne zachowanie może przysporzyć jedynie kłopotów.

Jakie są skutki agresywnych zachowań w pracy?

Agresja jest jednym z zachowań niepożądanych. Mimo to, wiele osób wybiera właśnie ten sposób zachowania, by osiągnąć wyznaczone sobie cele. Mimo tego, że może to początkowo przynosić oczekiwane przez nich korzyści, w dłuższej perspektywie może doprowadzić do izolacji albo próby zemsty ze strony najbliższego otoczenia.

Jakie są poziomy asertywności?

Bycie asertywnym oznacza domaganie się poszanowania i uznania naszych praw w ten sposób, by nie zostały przy tym naruszone prawa innych ludzi. Jednakże poziom asertywności zależy w głównej mierze od sytuacji – stąd domaganie się swoich praw może występować na różnych płaszczyznach.

Typy zachowań osób pracujących w biurze

Atmosfera w biurze zależy od tego, jak zachowują się ludzie w nim pracujących. Im lepsze relacje między nimi, tym lepsza współpraca. Odnosi się to zarówno do kwestii pomiędzy pracownikami, jak i relacji szef – pracownik

Co nam daje asertywność?

Asertywna postawa przynosi same korzyści, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.. Pozwala na obronę własnej godności, szacunek i sympatię dla siebie i dla innych, niekrzywdzenie i nieranienie siebie i innych, przyjmowanie odpowiedzialności za własne życie.

Dlaczego oszczędzanie za granicą jest bardziej bezpieczne? - część II

Czym jest trust i jakie korzyści z niego płyną? Dlatego warto jest pomyśleć o wyłączeniu części aktywów z obrotu w Polsce i przekazaniu ich do pasywnych inwestycji zagranicznych? Odpowiedzi szukaj w poniższym artykule.

Jak odróżnić motywowanie od manipulowania? – porady dla podwładnych i szefów

Niektórym menedżerom motywowanie myli się niekiedy z manipulowaniem. Gdyby uważnie przyjrzeć się ich poczynaniom, można zauważyć, że stosują typowe chwyty opisywane przez psychologów.

Przynależność do grupy motywuje pracowników

Dla większości pracowników bardzo ważne jest poczucie przynależności do grupy. Im mniejsza grupa, do której człowiek należy, tym większa lojalność, motywacja i starania – przekonują eksperci.

Co z fakturami przesyłanymi e-mailem?

Faktury sporządzane i wysyłane elektronicznie oraz drukowane przez strony transakcji przyspieszają obrót gospodarczy i dają spore oszczędności. Ich legalność jest jednak podważana. Dlaczego?

REKLAMA