REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Komu jakie auto w firmie
Komu jakie auto w firmie

REKLAMA

REKLAMA

Każdy na pierwszy rzut oka zauważa, że rozkład marek samochodów do stanowisk w firmie ma niewiele wspólnego z przypadkiem. Wręcz przeciwnie, kiedy przyjrzeć się bliżej odnaleźć można żelazne reguły rządzące tą, zdawałoby się błahą, sprawą.

Służbowy samochód to przede wszystkim wabik na pracowników. Pracodawcy chętnie zapewniają taki luksus ponieważ w dzisiejszych czasach liczy się przede wszystkim mobilność i szybkość. Nie bez znaczenia pozostają tu również zasady konkurencji i związane z nimi zachęcanie najlepszych fachowców do współpracy właśnie z ta jedną jedyną, najlepszą firmą.

REKLAMA

Z badań przeprowadzonych w naszym kraju wynika, że aż 97% międzynarodowych korporacji zapewnia swym pracownikom dostęp do aut służbowych.

Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że odsetek ten jest duży i plasujemy się w pod tym względem w ścisłej europejskiej czołówce (na szczycie pozostaje Słowenia, tu prawie sto procent pracowników posiada samochód służbowy).

Polecamy: Czy polisa OC jest kosztem uzyskania przychodu

REKLAMA

Procent wysoki jednak każdemu według zasług i nikogo nie zdziwi zapewne tendencja spadkowa czyli im niżej tym mniej komfortowo. I tak szefowie firm wsiadają do audi a6, bmw serii 5 czy volvo s80. Wyższa półka, wyższej półki. Z tych szczytów samochodowego luksusu schodzimy powoli w dół, ku niezadowoleniu dyrektorów. Jednak i ta grupa nie powinna mieć powodów do narzekań, dla nich przeznaczone są zazwyczaj toyoty avensis, ople insygnia, volkswageny passaty jak również ford mondeo. Jedziemy dalej. Niżej plasuje się grupa kierownicza wraz ze swoimi skodami (oktavia) i oplami (vectra).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto dodać, że te grupy z aut może korzystać zarówno w celach służbowych jak i prywatnych. Pod kreską pozostają specjaliści sprzedaży i inni, których firmy zaopatrują w małe fordy, ople i toyoty. Oni też nie mogą wykorzystywać auta do celów prywatnych.

Służbowy samochód to w naszym kraju skuteczny wabik. Pracownicy cenią sobie taki luksus, Według nich podkreśla to pozycję, znaczenie oraz prestiż zajmowanego stanowiska.

W innych krajach europejskich popularna jest inna praktyka mianowicie udzielanie ryczałtu samochodowego. Przykładowo w Niemczech wynosi on rocznie 58 tysięcy dolarów. Taka suma, o dziwo, jest wyższa niż ta przeznaczona na zakup i utrzymanie auta służbowego.

Polecamy: serwis Leasing

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA