REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ciekawa ścieżka kariery w organizacjach pozarządowych

Organizacje zatrudniające fundraiserów bardziej niż formalne wykształcenie cenią sobie osobowość, umiejętność argumentacji i budowania relacji z ludźmi oraz otwartość na kontakty.
Organizacje zatrudniające fundraiserów bardziej niż formalne wykształcenie cenią sobie osobowość, umiejętność argumentacji i budowania relacji z ludźmi oraz otwartość na kontakty.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Ponad 900 ofert pracy w fundacjach, stowarzyszeniach czy organizacjach pozarządowych zostało opublikowanych z początkiem września w największych polskich serwisach rekrutacyjnych i portalach tematycznych. Są przeznaczone nie tylko dla wolontariuszy czy stażystów. Poszukuje się także tłumaczy, specjalistów od szkoleń, ekspertów oraz konsultantów w dziedzinie biznesu, informatyków pracowników działów rekrutacji, koordynatorów czy sekretarek.

REKLAMA

We wrześniu na rynku pracy organizacje pozarządowe poszukują głównie chętnych do pracy w charakterze fundraiserów - osób, których zadaniem jest przede wszystkim pozyskiwanie funduszy. Najwięcej spośród ponad 50 ofert opublikowanych w internetowej giełdzie pracy infoPraca.pl pochodzi z Warszawy i województwa mazowieckiego oraz z Dolnego Śląska i Małopolski. Najmniej takich ofert jest z województw: podkarpackiego, podlaskiego i zachodniopomorskiego.

REKLAMA

Większość pracowników jest zatrudniona w organizacjach pozarządowych na umowę o zlecenie. Fundraiser może liczyć na średnie zarobki w granicach od 1 500 do 3 000 zł. brutto. Choć zdarzają się przypadki, kiedy w zależności od liczby zebranych deklaracji zarobki sięgają nawet 5 000 zł brutto. Kandydaci muszą się jednak liczyć ze sporą konkurencją. O każde miejsce starają się średnio 52 osoby. Zajęcia tego typu są podejmowane głównie przez ludzi młodych, dla których współpraca z organizacją pozarządową jest urozmaiceniem, wyzwaniem czy nawet okazją do zdobycia nowych doświadczeń. Zawsze też stanowi wartościowy wpis w CV podczas poszukiwania pracy – mówi Beata Szilf-Nitka, Dyrektor Generalny infoPraca.pl.

Organizacje zatrudniające fundraiserów bardziej niż formalne wykształcenie cenią sobie osobowość, umiejętność argumentacji i budowania relacji z ludźmi oraz otwartość na kontakty. Większość z nich takie umiejętności zdobywa w praktyce, podpatrując bardziej doświadczonych kolegów. Cechy, które mogą w znacznym stopniu pomóc fundraiserowi to otwartość, kreatywność i pozytywne nastawienia do życia i ludzi.

Polecamy bezpłatną bazę wzorów umów pracowniczych >>

REKLAMA

Dla nas ważne jest także zaangażowanie, bo jest to niezbędne by móc przekonać kogoś do wspierania dotacji na rzecz organizacji – wyjaśnia Katarzyna Guzek z Greenpeace. Często spotykamy się z sytuacją, w której osoby dołączające do nas jako studenci (w domyśle na krótko), pozostają z nami bardzo długo, bo poczuły, że jest to praca właśnie dla nich i chcą z nią łączyć swoją przyszłość.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rynek stałej pracy dla specjalistów od fundraisingu się rozwija. Z ich usług korzysta już nie tylko sektor pozarządowy, ale także teatry, szpitale i szkoły wyższe – tłumaczy Beata Szilf-Nitka. Co prawda fundraiserzy kojarzą się najczęściej ze zbiórką pieniędzy, ale pozyskują też przedmioty i usługi. Budowanie pozytywnego wizerunku danej fundacji wśród darczyńców oraz podtrzymywanie stałych relacji, to też jest fundraising.

Przeczytaj również: Na czym polega wprowadzenie do pracy nowego pracownika?

Polski sektor pozarządowy istnieje od ponad 21 lat. Z końcem pierwszego półrocza 2010 roku w prowadzonym przez Główny Urząd Statystyczny spisie zarejestrowanych było ponad 84 tys. stowarzyszeń i 10 tys. fundacji. Według bazy danych portalu ngo.pl, w Polsce istnieje ponad 123 tys. organizacji pozarządowych, działających w takich dziedzinach jak ochrona praw, ochrona zdrowia, nauka, kultura, bezpieczeństwo publiczne, integracja europejska czy ekologia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA