REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przebrnąć przez rozmowę kwalifikacyjną - porady

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
HAYS Poland
Doradztwo personalne
Zanim odpowiesz na większość trudnych pytań, zastanów się nad odpowiedzią i nad tym, jak chcesz ją wyrazić – to pomoże Ci mówić z większa pewnością siebie.
Zanim odpowiesz na większość trudnych pytań, zastanów się nad odpowiedzią i nad tym, jak chcesz ją wyrazić – to pomoże Ci mówić z większa pewnością siebie.

REKLAMA

REKLAMA

Przygotowałeś dobre CV, które wzbudziło zainteresowanie Twojego potencjalnego pracodawcy. Teraz kolejny etap przed Tobą - rozmowa kwalifikacyjna. W poniższym artykule przedstawiamy kilka porad - jak dobrze wypaść podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Przygotuj się

  • Musisz wiedzieć, z kim masz spotkanie, gdzie i jak tam dotrzeć.
  • Zabierz ze sobą dane kontaktowe, pojedyncze CV, długopis i notes.
  • Zanim pójdziesz, przeczytaj informacje o firmie, odwiedź strony internetowe konkurencji i czytaj branżowe czasopisma z nastawieniem na ostatnie istotne wydarzenia.
  • Załóż elegancki, ale wygodny strój – dobre pierwsze wrażenie jest konieczne.

Pierwsze wrażenie 

REKLAMA

REKLAMA

  • Gdy idziesz w kierunku drzwi frontowych, pamiętaj, że już w tej chwili robisz wrażenie na przyszłym pracodawcy.
  • Każdy, od recepcjonisty do dyrektora zarządzającego, może pośrednio lub bezpośrednio wpłynąć na finalną selekcję kandydatów lub nawet na końcowa decyzję.
  • Na miejscu będziesz przedstawiony swoim współrozmówcom. Patrz na nich podczas przywitania, uśmiechaj się i uważnie zapamiętaj ich imiona, tak abyś mógł się do nich zwrócić podczas rozmowy.
  • Jeżeli razi Cię słońce lub krzesło jest chwiejne, powiedz coś zamiast wiercić się i dekoncentrować podczas rozmowy. Kompetentni ludzie znajdują rozwiązania i nigdy nie plasują się na drugim miejscu!

Pytania do Ciebie 

  • Rozluźnij się – wyobraź sobie, że rozmawiasz z przyjacielem.
  • Słuchaj – czasami ludzie stają się tak pochłonięci swoimi emocjami, że zapominają, iż należy słuchać zadawanych pytań. Zwolnienie tempa pomoże Ci usłyszeć pytania i odpowiedzieć na nie prawidłowo.
  • Zanim odpowiesz na większość trudnych pytań, zastanów się nad odpowiedzią i nad tym, jak chcesz ją wyrazić – to pomoże Ci mówić z większa pewnością siebie.
  • Patrz na osobę, do której się zwracasz, ale nie wyłączaj z obecności pozostałych rozmówców.
  • Jeżeli powiedziałeś coś, czego nie miałeś na myśli i obawiasz się, że to może zniszczyć twoją szansę, po prostu skoryguj to poprzez powtórne przedstawienie tego, co naprawdę chciałeś wyrazić. Nie wycofuj się - to może być twoja jedyna szansa na przedstawienie tego zagadnienia.
  • Bądź rzeczowy i szczery odnośnie swoich mocnych i słabych stron. Pokaż, że traktujesz swoje słabości jako cechy, które usiłujesz udoskonalić

Porównaj: Jak często zmieniać prace?

Pytania do współrozmówcy

Są szansą dla zademonstrowania entuzjazmu i zainteresowania. Zasadniczo ważne jest, aby mieć kilka pytań uprzednio przygotowanych:

  • Jacy ludzie pracują w danym dziale?
  • Jaki wpływ na moją rolę w firmie będą mieli współpracownicy? 
  • Jakie szkolenia i kursy organizuje firma? 
  • Co będzie należało do moich głównych obowiązków? 
  • W jakich projektach będę brał udział? 
  • Jakie interakcję występują z innymi działami, dostawcami lub klientami firmy? 
  • Jakie plany rozwoju ma firma – jak to wpłynie na moją rolę? Gdzie znajdują się możliwości rozwoju w obrębię firmy?

Podsumowanie 

  • Mogą pojawić się wyjaśnienia odnośnie kontynuacji procesu rekrutacji. Jeżeli tak się nie stanie, zapytaj o to. Spróbuj także dowiedzieć się, kiedy możesz się spodziewać odpowiedzi, ale nie naciskaj - niektórzy rekruterzy nie będą chcieli zagłębiać się w grafiki, dopóki nie znajdą czasu, aby rozważyć wszystkie kandydatury.
  • Upewnij się, że odpowiednie osoby wiedzą gdzie jesteś osiągalny.
  • Na koniec podziękuj za rozmowę i czas oraz uściśnij dłoń.

Polecamy serwis Manager

REKLAMA

Działania po rozmowie kwalifikacyjnej 

  • Wykonaj telefon do swojego konsultanta ds. rekrutacji i daj mu znać jak Ci poszło.
  • Twój konsultant jest zatrudniony przez firmę, która współpracuje z tobą. On również może poradzić sobie z wątpliwościami czy obiekcjami, które się pojawiły lub wpłynąć na pracodawcę, aby zaczekał, aż dostarczysz więcej informacji.
  • Niektóre osoby prowadzące wywiad mogą dać Ci bezpośredni numer telefonu, na wypadek jakichkolwiek dalszych wątpliwości. Skorzystaj w razie potrzeby, ale go nie nadużywaj, odczekaj rozsądny okres czasu – idealnie tydzień.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA