REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Samochód służbowy w oczach użytkownika

Katarzyna Gara
Samochód służbowy w oczach użytkownika
Samochód służbowy w oczach użytkownika

REKLAMA

REKLAMA

Samochód służbowy może być przekonującym argumentem dla przyciągnięcia do firmy pożądanych pracowników. Marka i model auta świadczą o zasobności firmy oraz o kompetencjach i pozycji pracownika. Co więc o autach służbowych sądzą sami zainteresowani czyli ich użytkownicy?

REKLAMA

W Polsce samochód służbowy uważany jest za jeden z najbardziej prestiżowych korzyści. Często oznacza prestiż i gwarancję jakości firmy. Coraz popularniejsze staje się znane na Zachodzie hasło: „Pokaż mi swój samochód a powiem ci jakie zajmujesz stanowisko”. Badania przeprowadzone przez firmę Mercer wskazują, że ponad 97 % międzynarodowych koncernów, posiadających swoje polskie oddziały, oferują swoim pracownikom służbowe samochody. Wynik ten jest dość imponujący, ponieważ plasuje nas w czołówce nie tylko europejskiej ale i światowej.

REKLAMA

Najpopularniejszymi autami służbowymi są Audi, Volvo i BMW . Taki wybór dość łatwo wytłumaczyć. Niemieckie marki od dawien dawna kojarzą się z niezawodnością i solidnością. Użytkownicy BMW zachwalają sobie dokładność i precyzję ich wykonania. Audi natomiast stało się ostatnio po prostu modne, stąd chęć jego posiadania. Volvo, jak wykazały badania, wzbudza w kierowcach poczucie bezpieczeństwa i luksusu. Warto dodać, że marki przeze mnie wymienione przeznaczone są dla osób o wysokiej pozycji w firmie.

Polecamy: Umowa zamiany samochodu - konsekwencje podatkowe

Firmy kupując auta dla szeregowych pracowników nie zwracają już tak wielkiej uwagi na prestiż. Wtedy, zgodnie z logiką kierują się głównie ceną. Stąd często decydują się na zakup Opla czy Skody, które są o wiele tańsze a jednocześnie dobre jakościowo.

Auto służbowe, w oczach niżej postawionych osób niekoniecznie musi być z najwyższej półki. Dla takich pracowników ważniejsze stają się inne kwestie. Na przykład możliwość korzystania z samochodu poza godzinami pracy. To rozwiązanie jest dla nich wygodniejsze i bardziej opłacalne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Przy osiągnięciu pewnego szczebla zawodowego auto służbowe staje się standardem. Zdaniem pracowników ich największą zaletą jest przeniesienie odpowiedzialności związanej z takimi czynnościami jak ubezpieczenie, przeglądy czy sezonowa wymiana opon na firmę.

Wygoda z tym związana jest ogromnym atutem. Kolejnym plusem według użytkowników aut służbowych jest znaczna poprawa mobilności. W razie awarii czy kradzieży samochodu, to firma zapewnia zastępczy środek transportu.

Można zatem odnieść wrażenie, że auto służbowe w oczach pracownika to brak zmartwień o usterki, naprawy, przeglądy, sprawy administracyjne oraz koszty, a do tego przyjemność użytkowania ładnego, nowego samochodu.

Zakup floty samochodowej przez firmę jest więc doskonałą inwestycją w satysfakcję i zadowolenie swojego pracownika. A nie od dziś wiadomo, że pracownik zadowolony to pracownik bardziej efektywny i pożyteczny dla swego pracodawcy.

Polecamy: serwis Leasing

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA