REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Fundusze unijne, E-biznes

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Działanie 8.2 - Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B - II runda naboru wniosków

Działanie 8.2 - Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B. Od 11 czerwca 2012 roku przedsiębiorcy mogą składać wnioski o dotację w ramach działania 8.2 POIG, czyli wspierania wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B. To już II runda naboru wniosków.

Dotacje unijne - prawidłowa klasyfikacja przedsiębiorstwa

Wraz ze wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej przedsiębiorcy mający siedzibę na terenie naszego kraju zyskali możliwość wykorzystania unijnych dofinansowań. Jednak ze względu na różnorodne warianty otrzymania pomocy ważne jest prawidłowe sklasyfikowanie swojego przedsiębiorstwa.

Program Operacyjny Pomoc Techniczna

Założeniem Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna jest sprawna organizacja systemu wydatkowania środków unijnych. Zasoby finansowe Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna mają na celu pomoc w terminowym przyznawaniu dofinansowania oraz udzielanie informacji pomocnych, aby otrzymać środki z Unii Europejskiej.

Instytucje, na które może trafić beneficjent – poradnik

Beneficjent ubiegający się o dofinansowanie trafia na instytucje, których nazwy mogą przyprawić o zawrót głowy. Czym różni się instytucja pośrednicząca od certyfikującej i zarządzającej? Ekspert pomaga beneficjentowi odnaleźć się w gąszczu definicji i pojęć.

REKLAMA

W jaką nieruchomość zainwestować milion złotych?

Osoby zamożne i bogate, zainteresowane nieruchomościami we własnym portfelu inwestycyjnym, mają różne możliwości kupna. Na nieruchomościach, wartych milion złotych, zarobimy kwotę, która będzie wiązała się z miesięcznym przychodem na poziomie kilku tysięcy zł. Jednak już z nieruchomością za 200 tys. zł jesteśmy w stanie zacząć zarabiać.

Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Dotacje w 2012 roku dla firm będą realizowane w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka i Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Jak skorzystać z dotacji unijnych w 2012 roku?

Dotacje 2012 dla firm: PO Rozwój Polski Wschodniej

Dotacje w 2012 roku dla firm planowane są m.in. PO Rozwój Polski Wschodniej. Informujemy o terminach i zasadach naboru w 2012 roku w ramach PO Rozwój Polski Wschodniej.

Dotacje 2012 dla firm: PO KL

Dotacje w 2012 roku dla firm będą pochodziły m.in. z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Poniżej prezentujemy planowane konkursy dla przedsiębiorców w 2012 r.

REKLAMA

Dotacje 2012: fundusze unijne dla firm

Dotacje w 2012 roku obejmą przedsiębiorców m.in. w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. W sumie jest to 12 działań i poddziałań. Podpowiadamy gdzie szukać dotacji dla firm w 2012 roku.

Unia Europejska dla samorządów terytorialnych i grup podmiotów z jednego sektora gospodarczego

W jedności siła! Dlatego Unia Europejska zadbała o możliwość finansowania samorządów terytorialnych oferując Poddziałanie 6.2.2 „Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych”. Na dofinansowanie mogą też liczyć grupy współpracujących ze sobą przedsiębiorców, w ramach Działania 5.1 „Wspieranie powiązań kooperacyjnych o znaczeniu ponadregionalnym”.

Konkurs na zakładanie firmowych żłobków i przedszkoli

Godzenie życia prywatnego ze służbowym może teraz być łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Ruszył właśnie długo oczekiwany nabór wniosków o dofinansowanie projektów polegających na tworzeniu przedszkoli, punktów przedszkolnych lub złobków dla dzieci pracowników. Firmy zainteresowane udziałem w konkursie będą mogły składać wnioski o dofinansowanie takich projektów w terminie do 30 września br.

Jakie są źródła finansowania innowacji w Polsce?

Stwierdzenie, że pojęcie innowacji weszło do powszechnego użycia dzięki funduszom unijnych nie powinno być aż nadto przesadzone. To właśnie dostępność środków finansowych ukierunkowanych na wzrost innowacyjności polskich przedsiębiorstw nadała temu pojęciu nowego, ostrego znaczenia. Jak zdefiniować innowacje i jak poznać źródła ich finansowania – o tym w poniższym artykule.

Jakie dotacje dla przedsiębiorców na obszarach wiejskich?

Potrzeba wspierania przekształceń strukturalnych, ekonomicznych i społecznych w polskim rolnictwie wynika z panujących w tym sektorze zapóźnień rozwojowych. Instrumentem takiego wsparcia w obecnej perspektywie finansowej jest Program Obszaru Rozwoju Wiejskich na lata 2007-2013, w ramach którego realizowanych jest wiele ciekawych inicjatyw. Jedną z nich jest wsparcie osób zainteresowanych tworzeniem przedsiębiorstw na obszarach wiejskich.

Jak unijne dotacje przeciwdziałają skutkom klęsk żywiołowych w rolnictwie?

Rolnicy, którzy ponieśli straty z tytułu klęsk żywiołowych mogą otrzymać pomoc z Unii Europejskiej. Przekonali się o tym w zeszłym roku rolnicy, których gospodarstwa zostały zniszczone przez powódź lub osunięcia ziemi. W tym roku z takiej pomocy mogą skorzystać rolnicy, którzy utracili swoje uprawy ze względu na przymrozki, suszę, powódź, huragan, grad. Wnioski o taką pomoc będą przyjmowane przez Oddziały Regionalne Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa od 18 lipca 2011 roku.

Jak rozwinąć karierę naukową dzięki unijnym funduszom?

Zdobycie unijnego stypendium wcale nie jest niemożliwe. Świadczą o tym sukcesy poprzednich edycji Programu „TEAM”, który realizowany jest w Polsce przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej. Młodzi naukowcy zainteresowani rozwojem swojej kariery naukowej będą mogli składać formularze aplikacyjne już na przełomie lipca i sierpnia tego roku. Ale pod pewnymi warunkami – i o tym między innymi w artykule.

Jak bezpłatnie podnieść swoje kwalifikacje w Warszawie?

Kto powiedział, że doświadczenie i chęć zdobywania nowej wiedzy nie mogą iść razem w parze? Mieszkańcy Warszawy powyżej 45 roku życia mają teraz niepowtarzalną szansę na udział w cyklu bezpłatnych szkoleń. Dzięki nim wzmocnią swoją pozycję na rynku pracy poprzez nabycie poszukiwanych przez pracodawców umiejętności. Rejestracja udziału w projekcie jest banalnie łatwa, wystarczy tylko odrobina odwagi!

Dotacje UE na poprawę jakości powietrza w regionie

Przedsiębiorcy z województwa zachodniopomorskiego będą mogli skorzystać z unijnej pomocy w formie dofinansowania inwestycji sprzyjających poprawie środowiska naturalnego. Ogłoszenie konkursu planowane jest na połowę czerwca br. i jak zapowiadają organizatorzy, podczas tegorocznego naboru: „ma być łatwiej”.

Dodatkowe środki z funduszy norweskich pomogą polskiej gospodarce?

Nowa edycja funduszy norweskich zapewni polskiej gospodarce wsparcie w wysokości 578 mln euro. Jest to efekt dotychczasowej pomyślnej współpracy w ramach tzw. Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego. Potwierdzone to zostało dwustronnym porozumieniem podpisanym w Gdańsku pomiędzy Ministrem Rozwoju Regionalnego i ambasadorem Norwegii w Polsce. Dodatkowa pula środków wzmocni rozwój wielu kluczowych dziedzin polskiej gospodarki.

Bez pakietu antykryzysowego trudno będzie ograniczyć bezrobocie

Problemy gospodarcze na świecie dotykają również Polskę. Dynamika inwestycji i przyrost zatrudnienia nie są duże. Jesienią sytuacja odbije się na osobach, poszukujących zatrudniania.

Agencja interaktywna – jak wybrać i na co zwracać uwagę?

Jedną z najważniejszych decyzji, jakie stoją przez każdym przedsiębiorcą internetowym to wybór odpowiedniej agencji interaktywnej. Czym w ogóle zajmuje się taka agencja? Otóż przenosi ona naszą wizję biznesu w świat wirtualny. Jest ona odpowiedzialna za odpowiednią kreację strony, za procesy biznesowe oraz za to, jak będziemy odbierani przez klientów. Jak wybrać taką agencję i na co zwracać uwagę?

Obsługa klienta poprzez system ticketowy – na czym to polega?

Wiemy już jak ważna jest profesjonalna obsługa zarówno stałych, jak i potencjalnych klientów. Raz zlekceważony klient, na którego pytanie nikt nie odpowie z pewnością nie wróci, a zadowolony klient, który uzyskał odpowiedzi na wszystkie swoje pytania to prawdopodobnie przyszły kontrahent. Jak więc poradzić sobie z obsługą klientów? Czy systemy ticketowe mogą być przydatne?

Video w e-commerce – do czego może się przydać?

W dzisiejszych czasach jakakolwiek forma promocji oraz sposób, do przyciągnięcia do siebie potencjalnych klientów jest dobry. Niestety ogromne możliwości marketingu ciągną za sobą wysokie koszty, dlatego też tylko sprytni i pomysłowi przedsiębiorcy przetrwają. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie klientów jest video. Na czym to polega i w czym może pomóc?

Jak zdobyć dotację z Unii Europejskiej?

Polska jest członkiem Unii Europejskiej od 2004 roku, jednak z unijnej pomocy korzystała już wcześniej. Wielu, nie tylko małych i średnich przedsiębiorców pragnie rozwijać swoje firmy. Często głowią się nad tym jak zminimalizować koszty inwestycji. Pomocne okazują się fundusze europejskie. Wtedy jednak pojawia się pytanie: co trzeba zrobić, aby uzyskać dofinansowanie?

Prezydencja Polski w Radzie UE a promocja firm

Co sześć miesięcy kolejne państwo członkowskie Unii Europejskiej (UE) przewodzi pracom Rady Unii Europejskiej (RUE). 1 lipca 2011 roku po raz pierwszy Polska objęła przewodnictwo w RUE. Podczas trwania prezydencji Polska będzie gospodarzem wielu unijnych wydarzeń. W tej sytuacji warto przypomnieć, iż RUE jest jednym z trzech organów w Unii Europejskiej biorącym udział w procesie decyzyjnym UE.

Komunikacja via e-mail – jakie błędy są popełniane najczęściej?

Czy kontakt mailowy między klientem a sklepem internetowym jest ważny, czy to tylko dodatek? Jeśli ktoś uważa, że e-mail jest niezbędny tylko do założenia konta i odebrania zamówienia, już teraz powinien zweryfikować swoją zdolność do prowadzenia e-biznesu. Jak się bowiem okazuje, ponad połowa ankietowanych twierdzi, że rezygnuje z oferty firmy, gdy ta nie odpowiada na zapytanie drogą elektroniczną. Jakie więc błędy popełniają sklepy internetowe w komunikacji poprzez e-mail?

Współpraca e-sklepu z portalami i wortalami – czy to się opłaca?

W wielu dziedzinach biznesu współpraca może prowadzić do szybkiego sukcesu obu stron. Połączenie zalet dwóch szczebli biznesu może sprawić, że powstanie jedna i silna firma, mająca przewagę nad konkurencją. Niestety nieumiejętne zarządzanie współpracą może również pociągnąć obie strony w głębiny rynku. Jakie formy współpracy są więc wskazane?

Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Było już mnóstwo artykułów poradniczych o tym, jak stworzyć odpowiednią nazwę dla sklepu internetowego. Nie ma jednak idealnej recepty, gdyż sieć jest wypełniona po brzegi najróżniejszymi nazwami i sloganami reklamowymi. Wymyślenie nazwy dla biznesu, który osiągnie sukces na rynku to ciężkie zadanie. Czego więc unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Marka sklepu internetowego – czym jest i jak ją stworzyć?

Dla wielu przedsiębiorców marka kojarzy się głównie z nazwą sklepu. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż na markę, oprócz samej nazwy składa się bardzo wiele czynników. Markę wypracowuje się przez wiele lat, a nie w jeden wieczór wymyślając nazwę dla przyszłego e-biznesu. Czym więc jest marka i jak ją wypracować?

Jak dostosować skalę ocen w badaniach marketingowych on-line?

Wspominaliśmy już o ocenach i skalach ocen w ankietach on-line. Przypomnijmy, że odpowiedni dobór właściwych pytań oraz dostosowana do tego skala ocen pomoże nam zebrać jak najwięcej wiarygodnych informacji z ankiety. Ponadto dobrze dobrana skala ocen w znacznym stopniu ułatwi respondentom odpowiedzi na zadawane im pytania. O czym jeszcze pamiętać podczas doboru skali ocen?

Jak prawidłowo zaprojektować badanie on-line?

Badania marketingowe on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji. Informacje te, jeśli są konkretne i rzeczowe mogą w znacznym stopniu pomóc w rozwinięciu przedsiębiorstwa. Dzięki dobrze skonstruowanym ankietom możemy poznać opinię użytkowników na temat naszej strony internetowej, oferty czy obsługi. Jeśli więc chcemy w jak największym stopniu zadowolić naszych klientów, słuchajmy co mają nam do powiedzenia. Jak rozpocząć projekt badania on-line?

Ankieta on-line – czy jest ważna w e-biznesie?

Spece od marketingu niemal każdego dnia stają przed zadaniem zbadania rynku. Oczywiście badanie musi być dokładnie wycelowane w konkretną grupę odbiorców, aby sprawdzić, jakie relacje występują między odbiorcami a konkretnym szczeblem rynku. Najpopularniejszą formą takiego badania są oczywiście ankiety, ostatnio coraz częściej przeprowadzane drogą elektroniczną. Na czym to wszystko polega i jaki ma wpływ na e-biznes?

Brak magazynu dla e-sklepu – czy taki biznes ma szansę przetrwania?

Wiele osób, które mają w planach otworzenie własnego e-biznesu opartego na sklepie internetowym myśli, że sprawa magazynowania towarów ich nie dotyczy. Przecież na początku nie będą dużo sprzedawać lub oferowane przez te osoby towary są niewielkie i można je trzymać w domu. Jeśli planujemy sukcesy i rozwój, takie myślenie szybko pozbawi nas marzeń. Dlaczego? Czy własny magazyn jest niezbędny?

Jak zdywersyfikować przychody w e-biznesie?

Wydaje się, że sklep internetowy powinien zarabiać jedynie na sprzedaży. Owszem, to główne źródło dochody, ale stabilny i prężnie rozwijający się biznes Internetowy jest w stanie zarabiać w kilku miejscach. Najlepiej, jeśli poszczególne modele przychodów wzajemnie się uzupełniają. Jeśli więc dopiero wkraczamy w sferę e-biznesu, już na początku zadbajmy o to, aby stworzyć dodatkowe i co ciekawe, równie wydajne źródła dochodów. Jak to zrobić?

Sklep internetowy – jak wymyślić nazwę i przebrnąć przez formalności?

Otwarcie sklepu internetowego to dość skomplikowany proces. Nikt nie jest w stanie w ciągu jednego dnia załatwić wszystkich formalności i dopilnować wszystkich spraw. Oprócz określenia źródeł dostaw i miejsca magazynowania towarów musimy przecież zadbać o sam sklep, a przede wszystkim wymyślić do niego nazwę. Oprócz tego należy załatwić sprawy formalne i zakupić odpowiednie oprogramowanie. O czym należy przy tym pamiętać?

Pierwszy sklep internetowy – jak poczynić pierwsze kroki?

Wystartowanie z własną firmą nie jest łatwe. W świecie e-biznesu również nie jest tak różowo, jakby mogło się to wydawać. W świecie wirtualnym również musimy przejść przez sito formalności i biurokracji, ale stosując się do odpowiednich zasad i wskazówek wszystko jest osiągalne i realne. Jak więc uruchomić sklep internetowy? O czym należy pomyśleć na początku?

Usługi dodatkowe – czy warto rozszerzać spektrum ofertowe w e-firmie?

Otwierając sklep, czy to tradycyjny, czy też internetowy warto zastanowić się, jakie towary czy usługi będziemy w nim sprzedawać. W dzisiejszych czasach sztywne trzymanie się standardów nie przyniesie nam sukcesów, gdyż potencjalny klient chce być zaskakiwany i rozpieszczany. Aby stworzyć klientowi ofertę kompletną, możemy pokusić się o dodatkowe towary i usługi z dziedzin pokrewnych. O co w tym chodzi?

Model biznesowy skalowalnego biznesu – jak go zbudować?

Podstawą każdego przedsięwzięcia i warunkiem sprawnego działania jest zrozumiały i przejrzysty model biznesowy. Bez znaczenia, czy będziemy działać w starym, tradycyjnym biznesie, czy też otworzymy się na nowe kanały dystrybucji, przede wszystkim w sklepach internetowych, musimy doskonale wiedzieć, z jakich źródeł będą pochodziły nasze dochody i jak je „opanować”. Czy odpowiednia strategia dotycząca finansów jest niezbędna?

Jaka firma powinna założyć sklep internetowy?

Dla wielu firm sklep internetowy wydaje się zbędnym dodatkiem generującym dodatkowe koszty i problemy. Nie zawsze jednak jest to prawda, o czym przekonało się wiele firm, dla których wejście na rynek internetowy okazało się strzałem w dziesiątkę. Dla jakich firm otworzenie sklepu internetowego może być korzystne?

Dotacje unijne dla małych firm na debiut na NewConnect - do 50%

Debiutem na NewConnect nie należy do tanich. Koszty mogą zostać jednak częściowo pokryte dotacjami unijnymi dla małych firm. O jakich dotacjach mowa?

Euro 2012 siłą napędową budownictwa

W zeszłym tygodniu GUS podał dane, dotyczące produkcji przemysłowej. W maju br. wzrost produkcji przemysłowej sięgnął 7,7 proc., w porównaniu z rokiem ubiegłym. Produkcja budowlana przyspieszyła o 23,9 proc.

Product feed – co to takiego i na czym polega?

Jeśli na swojej stronie internetowej mamy mnóstwo produktów i ofert, ciągła ich aktualizacja wymaga sporo czasu i pracy. W tym momencie z pomocą przychodzi product feed, który znacznie ułatwia proces umieszczania aktualnych ofert i promocji. Jak to działa?

Jak skutecznie powiększyć zawartość koszyka?

Każdy przedsiębiorca chciałby zarabiać na swoim sklepie internetowym jak najwięcej. Niestety aby przyciągnąć klientów należy mieć atrakcyjne ceny, a to samo w sobie zmniejsza zyski. Nie możemy również windować cen lub dokładać potajemnie towarów do koszyka, gdyż jest to nielegalne. Jak więc zwiększyć zawartość koszyka nie przekraczając żadnych granic?

Czy sklep internetowy musi… sprzedawać?

Wydawałoby się, że odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Sklep internetowy z zasady i definicji powinien pełnić funkcję sprzedażową. Powinien przynosić firmie zyski ze sprzedaży oferowanych w nim towarów i usług. Okazuje się jednak, że sklepy internetowe mogą pełnić wiele innych funkcji, które nie do końca są związane sztywno ze sprzedażą. O co więc chodzi?

Budżet UE na lata 2014 – 2020 uwzględni dotacje dla firm

Nie powinniśmy obawiać się tego, że po 2013 roku miejsce dofinansowania działalności firmy z dotacji zajmą kredyty i pożyczki. Owszem, oprocentowanie pożyczek i poręczeń pójdzie w dół, ale dotacje w dalszym ciągu powinny napędzać konkurencję między różnymi branżami.

Słaby sygnał poprawy sytuacji gospodarczej

W pierwszym kwartale 2011 roku odnotowano wzrost inwestycji, sięgający 6 proc. r/r. W dużych przedsiębiorstwa inwestycje wzrosły o 2,6 proc. Ta informacja może cieszyć, ale warto również poznać drugą stronę medalu.

Promocja – dźwignia dla każdego sklepu internetowego

Jeśli poważnie myślimy o zaistnieniu w e-biznesie musimy być świadomi tego, że bez odpowiedniej akcji promocyjnej klienci do nas nie trafią. W dzisiejszych czasach to przedsiębiorca powinien wyjść do klientów, a nie odwrotnie. W dobie ostrej konkurencji na niemal każdym szczeblu rynku, odpowiednio dobrana akcja promocyjna może przynieść sukces.

Realizacja zamówień i wizerunek sklepu internetowego – jak wszystko zaplanować?

Jeśli mamy już określoną strategię cenową i towarową, warto zaplanować kolejne etapy funkcjonowania sklepu internetowego. Niezwykle ważne w tym przypadku są prawidłowe relacje między obsługą sklepu, a klientem. W tym przypadku liczy się nie tylko obsługa klienta, ale również relacje przed i po sprzedaży. Jak to wszystko połączyć?

Jakie zmiany w „Bonie na innowacje” w 2011 roku?

„Bon na innowacje” od kilku lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców. Najbardziej innowacyjne przedsiębiorstwa mogą otrzymać tutaj nawet do 15 tys. złotych unijnej dotacji. Nie czekaj już dłużej tylko aplikuj!

Dystrybucja towarów – jaki ma wpływ na działanie sklepu internetowego

Ustalenie ceny i określenie asortymentu to na pierwszy rzut oka proste zadanie. Jak się jednak okazuje, określenie tego, jaki asortyment będziemy oferować w naszym sklepie internetowym i jakie będą ceny to najważniejsze elementy każdej strategii marketingowej sklepu internetowego. Kolejnymi, równie ważnym elementem jest dystrybucja towarów.

Unijne granty na promocję przedsiębiorstw za granicą

Jeśli szukasz nowego rynku zbytu dla swoich produktów lub chcesz nawiązać nowe kontakty zagraniczne możesz zrobić to teraz bez ponoszenia przez Twoją firmę dodatkowych kosztów. Unijne fundusze mogą pokryć znaczną cześć kosztów związanych z udziałem polskich przedsiębiorców w międzynarodowych targach, wystawach lub konferencjach. Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.

REKLAMA