REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Dotacje
Dotacje

REKLAMA

REKLAMA

Założeniem Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna jest sprawna organizacja systemu wydatkowania środków unijnych. Zasoby finansowe Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna mają na celu pomoc w terminowym przyznawaniu dofinansowania oraz udzielanie informacji pomocnych, aby otrzymać środki z Unii Europejskiej.

Program Operacyjny Pomoc Techniczna skierowany jest także na działania związane z przygotowaniem, zarządzaniem, wdrażaniem, monitorowaniem, oceną i kontrolą realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia.

REKLAMA

REKLAMA

Celem głównym programu jest sprawna i efektywna realizacja Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia, który jest  możliwy do zrealizowania dzięki celom szczegółowym, do których zaliczamy:

• zapewnienie sprawnej realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia, a także wsparcie przygotowania przyszłych interwencji funduszy strukturalnych,

• skuteczne rozpowszechnianie informacji i promocja Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia  oraz zapewnienie odpowiedniego przepływu i wymiany informacji pomiędzy uczestnikami procesu realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia

REKLAMA

Polecamy: Nabór wniosków 2012 - terminy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Program został podzielony na cztery priorytety:

Priorytet 1. Wsparcie zasobów ludzkich - którego celem jest zagwarantowanie wysoko wykwalifikowanej kadry, która odpowiedzialna jest za przygotowanie, zarządzanie, wdrażanie, monitorowanie, ocenę, kontrolę, informację i promocję Narodowej Strategii Spójności oraz personelu, który wykonuje zadania związane z programowaniem perspektywy finansowej po 2013 r.,

Priorytet 2. Wsparcie informatyczne realizacji Narodowej Strategii Spójności - główny cel priorytetu to zapewnienie zaplecza technicznego oraz wsparcia informatycznego, przyczyniającego się do sprawnej realizacji NSRO,

Priorytet 3. Wsparcie realizacji operacji funduszy strukturalnych - celem jest przede wszystkim sprawna realizacja NSRO poprzez min.: przygotowanie, zarządzanie, wdrażanie, monitorowanie, ocenę, kontrolę, promocję i informację a także czynności mające na celu sprawne i płynne przejście pomiędzy kolejnymi okresami programowania oraz wsparcie z zakresu EWT i realizacji celów strategicznych zawartych w dokumentach krajowych i wspólnotowych,

Priorytet 4.  Komunikacja i promocja - główny cel tego priorytetu określony jest jako tworzenie popytu na środki płynące z funduszy strukturalnych w Polsce, a także czynności mające na celu tworzenie pozytywnego wizerunku Funduszy Europejskich oraz rozpowszechnianie pozytywnych efektów płynących z realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia, pomoc skierowana do beneficjentów i efektywna wymiana informacji.

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Środki pochodzące z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna przeznaczone są między innymi  na:

  • wynagrodzenia ,składki na ubezpieczenia społeczne i fundusze pozaubezpieczeniowe, które ponosi pracodawca, a także nagrody pracowników, którzy ponoszą odpowiedzialność za zarządzanie, programowanie, wdrażanie, monitorowanie, ocenę, audyt, certyfikację i kontrolę oraz promocję i informację związane z  Funduszami Europejskimi,
  • działania związane z podnoszeniem kwalifikacji pracowników, których zadaniem jest: programowanie, zarządzanie, wdrażanie, monitorowanie, ocenę, audyt, certyfikację i kontrolę oraz promocje i informację,
  • wydatki organizacyjne i administracyjne związane z realizacją celów NSRO,
  • wydatki związane z zamknięciem pomocy,
  • finansowanie zakupu sprzętu, oprogramowania i wyposażenia przyczyniającego się do realizacji celów NSRO,
  • wydatki na przygotowanie przyszłych interwencji strukturalnych,
  • tworzenie  analiz, badań, ocen, sprawozdań oraz wydatki na  pomoc ekspertów zewnętrznych , co ma na celu opracowanie optymalnego systemu wdrażania i zarządzania NSRO,
  • utrzymanie i wzrost zaawansowania systemów informatycznych monitoringu i kontroli,
  • działania związane z promocją i informacją, a także szkolenia wspierające system zarządzania i wdrażania NSRO,
  • wydatki związane z pracą komitetów monitorujących i sterujących, a zwłaszcza z ich powołaniem i obsługą, organizacją posiedzeń oraz uczestnictwem członków komitetów w posiedzeniach,
  • finansowanie wydatków związanych z kontrolą i oceną projektów,
  • wydatki na  wsparcie instytucji odpowiedzialnych za wdrażanie programów operacyjnych w związku z przygotowaniem projektów kluczowych

Marta Klarkowska, portal Doradca UE

Źródło: http://www.popt.gov.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA