REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program Operacyjny Pomoc Techniczna

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dotacje
Dotacje

REKLAMA

REKLAMA

Założeniem Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna jest sprawna organizacja systemu wydatkowania środków unijnych. Zasoby finansowe Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna mają na celu pomoc w terminowym przyznawaniu dofinansowania oraz udzielanie informacji pomocnych, aby otrzymać środki z Unii Europejskiej.

Program Operacyjny Pomoc Techniczna skierowany jest także na działania związane z przygotowaniem, zarządzaniem, wdrażaniem, monitorowaniem, oceną i kontrolą realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia.

REKLAMA

REKLAMA

Celem głównym programu jest sprawna i efektywna realizacja Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia, który jest  możliwy do zrealizowania dzięki celom szczegółowym, do których zaliczamy:

• zapewnienie sprawnej realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia, a także wsparcie przygotowania przyszłych interwencji funduszy strukturalnych,

• skuteczne rozpowszechnianie informacji i promocja Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia  oraz zapewnienie odpowiedniego przepływu i wymiany informacji pomiędzy uczestnikami procesu realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia

REKLAMA

Polecamy: Nabór wniosków 2012 - terminy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Program został podzielony na cztery priorytety:

Priorytet 1. Wsparcie zasobów ludzkich - którego celem jest zagwarantowanie wysoko wykwalifikowanej kadry, która odpowiedzialna jest za przygotowanie, zarządzanie, wdrażanie, monitorowanie, ocenę, kontrolę, informację i promocję Narodowej Strategii Spójności oraz personelu, który wykonuje zadania związane z programowaniem perspektywy finansowej po 2013 r.,

Priorytet 2. Wsparcie informatyczne realizacji Narodowej Strategii Spójności - główny cel priorytetu to zapewnienie zaplecza technicznego oraz wsparcia informatycznego, przyczyniającego się do sprawnej realizacji NSRO,

Priorytet 3. Wsparcie realizacji operacji funduszy strukturalnych - celem jest przede wszystkim sprawna realizacja NSRO poprzez min.: przygotowanie, zarządzanie, wdrażanie, monitorowanie, ocenę, kontrolę, promocję i informację a także czynności mające na celu sprawne i płynne przejście pomiędzy kolejnymi okresami programowania oraz wsparcie z zakresu EWT i realizacji celów strategicznych zawartych w dokumentach krajowych i wspólnotowych,

Priorytet 4.  Komunikacja i promocja - główny cel tego priorytetu określony jest jako tworzenie popytu na środki płynące z funduszy strukturalnych w Polsce, a także czynności mające na celu tworzenie pozytywnego wizerunku Funduszy Europejskich oraz rozpowszechnianie pozytywnych efektów płynących z realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia, pomoc skierowana do beneficjentów i efektywna wymiana informacji.

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Środki pochodzące z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna przeznaczone są między innymi  na:

  • wynagrodzenia ,składki na ubezpieczenia społeczne i fundusze pozaubezpieczeniowe, które ponosi pracodawca, a także nagrody pracowników, którzy ponoszą odpowiedzialność za zarządzanie, programowanie, wdrażanie, monitorowanie, ocenę, audyt, certyfikację i kontrolę oraz promocję i informację związane z  Funduszami Europejskimi,
  • działania związane z podnoszeniem kwalifikacji pracowników, których zadaniem jest: programowanie, zarządzanie, wdrażanie, monitorowanie, ocenę, audyt, certyfikację i kontrolę oraz promocje i informację,
  • wydatki organizacyjne i administracyjne związane z realizacją celów NSRO,
  • wydatki związane z zamknięciem pomocy,
  • finansowanie zakupu sprzętu, oprogramowania i wyposażenia przyczyniającego się do realizacji celów NSRO,
  • wydatki na przygotowanie przyszłych interwencji strukturalnych,
  • tworzenie  analiz, badań, ocen, sprawozdań oraz wydatki na  pomoc ekspertów zewnętrznych , co ma na celu opracowanie optymalnego systemu wdrażania i zarządzania NSRO,
  • utrzymanie i wzrost zaawansowania systemów informatycznych monitoringu i kontroli,
  • działania związane z promocją i informacją, a także szkolenia wspierające system zarządzania i wdrażania NSRO,
  • wydatki związane z pracą komitetów monitorujących i sterujących, a zwłaszcza z ich powołaniem i obsługą, organizacją posiedzeń oraz uczestnictwem członków komitetów w posiedzeniach,
  • finansowanie wydatków związanych z kontrolą i oceną projektów,
  • wydatki na  wsparcie instytucji odpowiedzialnych za wdrażanie programów operacyjnych w związku z przygotowaniem projektów kluczowych

Marta Klarkowska, portal Doradca UE

Źródło: http://www.popt.gov.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA