REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Konkurs na zakładanie firmowych żłobków i przedszkoli

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Konkurs na zakładanie firmowych żłobków i przedszkoli
Konkurs na zakładanie firmowych żłobków i przedszkoli

REKLAMA

REKLAMA

Godzenie życia prywatnego ze służbowym może teraz być łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Ruszył właśnie długo oczekiwany nabór wniosków o dofinansowanie projektów polegających na tworzeniu przedszkoli, punktów przedszkolnych lub złobków dla dzieci pracowników. Firmy zainteresowane udziałem w konkursie będą mogły składać wnioski o dofinansowanie takich projektów w terminie do 30 września br.

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach poddziałania 1.3.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Celem poddziałania 1.3.2 POKL jest tworzenie warunków ułatwiających osobom powrót do czynnego życia zawodowego po przerwie związanej z urodzeniem i wychowaniem dzieci, a także zachęcenie pracodawców do wprowadzenia w zakładzie pracy rozwiązań pozwalających pracownikom na bardziej elastyczne i efektywne łączenie obowiązków zawodowych i rodzinnych. Na ten cel podczas tegorocznego naboru wniosków Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej wygospodarowało kwotę 15 mln zł ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa.

REKLAMA

Kto może ubiegać się o dofinansowanie w ramach konkursu?

Wnioski o dofinansowanie projektów będą mogły składać wszystkie podmioty z wyjątkiem osób fizycznych.

Regulamin konkursu wyłącza z możliwości wnioskowania o dofinansowanie podmioty, które posiadają zaległości z tytułu należności publicznoprawnych.

Polecamy: Pożyczki na inwestycje o charakterze innowacyjnym

Jakie projekty mogą otrzymać dofinansowanie w ramach konkursu?

Projekty składane przez wnioskodawców powinny służyć realizacji następujących celów:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1. Wdrażać i upowszechniać rozwiązania służące godzeniu życia zawodowego i rodzinnego.

REKLAMA

W ramach tego celu mogą być realizowane projekty polegające na:
- tworzeniu ośrodków opieki nad dziećmi w miejscu pracy,
- świadczeniu opieki przez dziennego opiekuna,
- pilotażowej realizacji kompleksowych programów powrotu do pracy po przerwie związanej z urodzeniem i wychowaniem dzieci, sprzyjających godzeniu życia zawodowego i rodzinnego

W ramach powyższego typu możliwe będzie dofinansowanie wdrożenia w zakładzie pracy kompleksowego programu dla pracowników sprzyjającego godzeniu życia zawodowego i rodzinnego. Wdrożenie programu powinno być poprzedzone przeprowadzeniem kompleksowych badań, analiz, diagnozy potrzeb pracowników, zaś jego rezultaty powinny zostać rozpowszechnione w celu umożliwienia implementacji udanych rozwiązań w innych zakładach pracy.

2. Upowszechniać i promować alternatywne i elastyczne formy zatrudnienia i metody organizacji pracy oraz uelastyczniać czas pracy pracownika (m.in. telepraca, praca w niepełnym wymiarze czasu pracy, praca rotacyjna, podział pracy w ramach jednego stanowiska [job sharing]).

Jakie wymagania w przypadku tworzenia przedszkoli lub żłobków?

Wnioskodawcy, których projekty mają na celu utworzenie przedszkola, innych form wychowania przedszkolnego, żłobka, klubu dziecięcego lub świadczenia opieki przez opiekuna dziennego są zobowiązani do przestrzegania przepisów prawnych w tym zakresie. Ponadto wszyscy wnioskodawcy, których projekty dotyczą utworzenia stacjonarnej opieki nad dziećmi powinni w pkt 3.3 zadania wniosku o dofinansowanie opisać:

  • sposób organizacji opieki nad dziećmi, tj. liczba dzieci, która będzie uczęszczała do ośrodka, liczebności grupy, przedział wiekowy dzieci, liczba dni otwarcia w tygodniu, godziny otwarcia, dzienny wymiar godzin zajęć, tygodniowy wymiar godzin zajęć, (ewentualnie) sposób organizacji posiłków, transportu, itp.;
  • warunki lokalowe, tj. przeznaczenie budynku, w którym będzie odbywać się opieka, kondygnacja, na której znajduje się pomieszczenie przeznaczone na ośrodek opieki, metraż po-mieszczenia, liczba metrów sali przypadająca na jedno dziecko, dostęp do łazienki, rodzaj oświetlenia, (ewentualnie) dostęp do kuchni/aneksu kuchennego, itp.;
  • kadrę zaangażowaną do opieki nad dziećmi, tj. liczbę wychowawców, kwalifikacje wychowawców, liczba dzieci przypadająca na jednego opiekuna, liczba pielęgniarek/położnych, kwalifikacje pielęgniarek/położnych itp.;
  • informacje o działaniach, które Wnioskodawca zamierza podjąć w celu zapewnienia bezpieczeństwa i higieny;
  • zakres niezbędnych prac przystosowawczych.

O dotację w ramach konkursu będą mogli ubiegać się przedsiębiorcy posiadający własne pomieszczenie lub wynajmujący lokal z przeznaczeniem na prowadzenie żłobka. Innymi słowy w ramach tego konkursu nie ma możliwości otrzymania dotacji na wybudowanie żłobka.

Jak wnioskować o przyznanie dofinansowania?

REKLAMA

Wnioskodawca zainteresowany wzięciem udziału w naborze wniosków powinien wypełnić wniosek za pomocą specjalnej aplikacji „Generator wniosków”, która dostępna jest pod adresem strony internetowej: https://www.generatorwnioskow.efs.gov.pl . Wniosek powinien zostać wypełniony zgodnie z „Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”, która stanowi załącznik nr 2 do dokumentacji konkursowej (dostępna pod adresem strony internetowej: http://www.kapitalludzki.gov.pl ).

Wypełniając wniosek należy zadbać o to, by zawierał on informacje odnoszące się wprost do kryteriów oceny zawartych w Kartach. To właśnie na te informacje oceniający będą zwracać szczególną uwagę.

Wniosek należy złożyć w tożsamej wersji papierowej i elektronicznej w terminie do 30 września br. w siedzibie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie.

Polecamy: Jakie dotacje dla przedsiębiorców na obszarach wiejskich?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

REKLAMA

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA