REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dotacje, Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Doradztwo dla MŚP w województwie lubelskim – działanie 1.7 RPO WL

Unia Europejska dofinansowuje zakup wyspecjalizowanych usług doradczych, które pozwolą na zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw w województwie lubelskim.

Zasady kwalifikowania wydatków

Każdy projekt obejmuje swoim zakresem określony i ułożony w logiczną całość zestaw czynności, które z punktu widzenia kwalifikowalności rodzą określone skutki finansowe.

Regulaminy przeprowadzania konkursu

Dotacje udzielane MSP współfinansowane ze środków europejskich są rozdzielane w ramach konkursów ogłaszanych przez Instytucje Wdrażające.

Program operacyjny a Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego

Program operacyjny oraz Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjne stanowią dwa istotne z punktu widzenia zainteresowanego pozyskiwaniem środków dokumenty. Ze względu na swoją obszerność są one często pomijane na etapie prac nad wnioskiem o dofinansowanie projektu.

REKLAMA

Ogólne zasady kwalifikowania wydatków

Każdy projekt obejmuje swoim zakresem określony i ułożony w logiczną całość zestaw czynności, które z punktu widzenia kwalifikowalności rodzą określone skutki finansowe.

Kwalifikowalność projektów

Kwalifikowalność dotyczy zarówno projektu, jak i poszczególnych wydatków ponoszonych w ramach projektu. Fakt, że projekt kwalifikuje się do wsparcia, nie oznacza automatycznie, że wszystkie jego komponenty także kwalifikują się do refinansowania.

Problem kwalifikowalności w funduszach unijnych

Kwalifikowalność dotyczy zarówno projektu, jak i poszczególnych wydatków ponoszonych w ramach projektu. Fakt, że projekt kwalifikuje się do wsparcia, nie oznacza automatycznie, że wszystkie jego komponenty także kwalifikują się do refinansowania.

Pozyskiwanie dotacji za pośrednictwem zewnętrznego konsultanta

Przed przystąpieniem do realizacji prac, które zakończą się złożeniem wniosku o dofinansowanie, beneficjent powinien rozwiązać podstawowy dylemat: czy decyduje się na przejście całego procesu samodzielnie, czy będzie współpracował z zewnętrznym konsultantem.

REKLAMA

Jaką drogą pozyskiwać dotacje

Przed przystąpieniem do realizacji prac, które zakończą się złożeniem wniosku o dofinansowanie, beneficjent powinien rozwiązać podstawowy dylemat: czy decyduje się na przejście całego procesu samodzielnie, czy będzie współpracował z zewnętrznym konsultantem.

Efektywne czytanie dokumentacji konkursowej

Pozyskanie środków publicznych przez przedsiębiorstwo powinno zostać poprzedzone szczegółowym zapoznaniem się z kilkoma dokumentami.

Dokumentacja konkursowa

Dotacje udzielane MSP współfinansowane ze środków europejskich są rozdzielane w ramach konkursów ogłaszanych przez Instytucje Wdrażające.

Firmy spóźniają się z zapłatą faktur

Polskie firmy otrzymują rocznie około 15 tys. faktur, które potwierdzają zakup. Jednak obowiązujące metody pracy powodują, że duża ilość faktur nie zostaje zapłacona na czas.

Firmy negatywnie oceniają pracę z fakturami

Ponad 40 proc. polskich firm narzeka na konieczność pracy z fakturami - wynika z Ogólnopolskiego Badania Obiegu Faktur Kosztowych, zrealizowanego przez firmę Kolibro przy wsparciu merytorycznym konsultantów ObiegFaktur.pl.

Miary oceny sytuacji majątkowej firmy – wskaźniki płynności finansowej

Wskaźnik bieżący płynności finansowej (Wp), pozwala ocenić w jakim stopniu firma jest w stanie spłacać bieżące zobowiązania wobec dostawców oraz innych wierzycieli np. banku kredytującego.

Wybrane miary oceny sytuacji majątkowej firmy

W ostatnich latach pojawiło się wiele tekstów omawiających miary ekonomicznej oceny firmy. Zarówno autorzy polscy jak i zagraniczni na ogół bardzo profesjonalnie traktują temat i podręczniki te bywają kopalniami wiedzy o wskaźnikach, miernikach ekonomicznych oraz o ich zastosowaniu. Paradoksalnie, w małych i średnich firmach mało się wykorzystuje opisaną tam wiedzę.

Dokumentacja na wsparcie elektronicznego biznesu - działanie 8.2 POIG

Aplikując o środki unijne na wsparcie elektronicznego biznesu w ramach działania 8.2 POIG musimy pamiętać, że podczas oceny naszej dokumentacji możemy zostać poproszeni o jej uzupełnienie lub poprawienie.

Ostatnia szansa na zdobycie unijnych środków dla dolnośląskich przedsiębiorców w 2010 roku

Na Dolnym Śląsku kończą się fundusze skierowane bezpośrednio do przedsiębiorców. W 2010 roku będzie możliwość aż trzykrotnie sięgnąć po dotacje unijne na rozwój w ramach Priorytetu 1 "Inwestycje dla przedsiębiorstw".

Dokumentacja na przygotowanie i wdrożenie planu rozwoju eksportu. Działanie 6.1 POIG

Po złożeniu dokumentacji aplikacyjnej powinieneś zachować czujność. Twój wniosek zostanie poddany ocenie, podczas której możesz zostać poproszony o udzielenie dodatkowych wyjaśnień.

Dofinansowanie na założenie własnego biznesu

Dofinansowanie z Unii Europejskiej to szansa dla przedsiębiorców, którzy marzą o założeniu własnego biznesu, ale nie mają na to środków.

Dodatkowe kryteria merytoryczne - działanie 4.4 POIG

Przedsiębiorcy, którzy podjęli próbę zdobycia unijnych pieniędzy na wdrożenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych, mogą zwiększyć swoje szanse poprzez spełnienie dodatkowych kryteriów merytorycznych. Zwiększ swoje szanse i otrzymaj dotacje z UE.

Innowacyjność marketingowa - poddziałanie 4.5.1 POIG

Wśród kryteriów oceny, którym podlega dokumentacja aplikacyjna, dodatkowo premiowane będą projekty zakładające wdrożenie innowacyjnych rozwiązań marketingowych oraz organizacyjnych. Czym jest innowacyjność marketingowa i organizacyjna i jak zdobyć dodatkowe punkty i tym samym zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wsparcia z UE?

Dotacje na projekty środowiskowe w ramach RPO

Jedną z możliwości uzyskania dotacji na projekty związane z ochroną środowiska naturalnego są Regionalne Programy Operacyjne (RPO).

Wsparcie dla firm z wschodniej Polski

Jesteś przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą we wschodnich województwach Polski - skorzystaj z Programu Rozwoju Polski Wschodniej.

Jak zdobyć dodatkowe punkty w ocenie merytorycznej fakultatywnej - poddziałanie 4.5.1 POIG

Wśród kryteriów oceny, którym podlega dokumentacja aplikacyjna, dodatkowo premiowane będą projekty zakładające wdrożenie innowacyjnych rozwiązań marketingowych oraz organizacyjnych. Czym jest innowacyjność marketingowa i organizacyjna i jak zdobyć dodatkowe punkty i tym samym zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wsparcia z UE?

Dokumenty do wniosku o środki na e-biznes. Działanie 8.1 POIG

Podczas oceny dokumentacji aplikacyjnej badana jest poprawność przygotowania nie tylko wniosku o dofinansowanie, ale także dodatkowych dokumentów, stanowiących załączniki do wniosku. Od jakości przygotowania dodatkowej dokumentacji, prawdziwości podanych informacji czy realności przyjętych założeń może zależeć przyznanie wsparcia unijnego.

Więcej czasu na złożenie wniosków związanych z dotacjami na e-biznes

Okres przeznaczony na złożenie wniosków dotyczących unijnych dotacji będzie dłuższy. Tegoroczny nabór na popularne dotacje na e-biznes w ramach działania 8.1 ma być konkursem zamkniętym i trwać nawet dwa-trzy miesiące. To dobra wiadomość dla przedsiębiorców, bo takie rozwiązanie oznaczałoby, że rośnie szansa na to, iż pieniądze przypadną najlepszym projektom.

Sklep spożywczy - franczyza

Franczyza to sposób na własny biznes, w oparciu o pomysł organizatora przedsięwzięcia. W oparciu o znane logo łatwiej często prowadzić sklep, czy inne przedsięwzięcie gospodarcze. Minusem są z pewnością większe koszty - franczyzodawcy trzeba płacić stałą opłatę za pomysł i know how.

Sklep spożywczy - pomysł

Można powiedzieć, że otwarcie sklepu spożywczego to nie jest dobry pomysł. Biorąc pod uwagę fakt, że w dobie wolnego rynku prawie na każdym rogu działają już małe prywatne sklepy, większe sieciowe lub super- i hipermarkety. Niemniej cały czas w tej branży jest miejsce na nowe biznesy.

Reklama na biletach


Reklama na biletach komunikacji publicznej również może być atrakcyjna. Oczywiście odbiorcami reklamy są tylko pasażerowie (inaczej niż w przypadku reklamy z tyłu autobusu). Jeżeli należą do Twojego rynku docelowego, dlaczego miałbyś rezygnować z tej możliwości?

Artykuły promocyjne w prasie

Artykuły promocyjne, w przeciwieństwie do reklamy w formie bezpośredniej, bliższe są zwykłym artykułom redakcyjnym. Świadczy o tym zarówno ich forma, jak i treść. Czy zamieszczenie artykułu promocyjnego jest lepsze od ogłoszenia reklamowego?

Skuteczność reklamy

Aby reklama odniosła skutek musisz kierować się pewnymi zasadami. Przeprowadzono badania, aby odkryć, w jaki sposób ludzie czytają treści reklam.

Wsparcie ze strony firm consultingowych

Usystematyzowanie działań, wskazanie odpowiednich kierunków rozwoju i organizowanie kanałów sprzedaży to zaledwie kilka działań, z powodu których firmy decydują się na współpracę z doradcami biznesowymi.

Jak opracować slogan reklamowy

Slogany odgrywają w reklamach dużą rolę. Postaraj się opracować firmowy slogan, który ściśle wiąże się z tym, co robisz, i jest jednocześnie błyskotliwy.

Zastosuj formułę AIDA

Inny sposób na zainteresowanie odbiorcy reklamą to postępowanie zgodne z formułą AIDA (akronim utworzony od angielskich słów Attention — uwaga, Interest — zainteresowanie, Desire — pożądanie i Action — działanie).

Zarządzanie unijnymi dotacjami w Polsce

Po wejściu Polski do UE ilość środków unijnych przeznaczonych na wspieranie przedsiębiorstw gwałtownie wzrosła. Pojawiło się też wiele różnych programów i działań a wdrażaniem zajęło się wiele instytucji.

Długa droga funduszy unijnych

Polska jest beneficjentem funduszy unijnych od ponad 10 lat. Można już pokusić się o podsumowanie dotychczasowych doświadczeń. Dlaczego Polska miała tyle kłopotów z przygotowaniem odpowiednich narzędzi, by płynnie przekazać dotacje przedsiębiorcom?

Jak samemu napisać reklamę

Napisanie reklamy prasowej, w porównaniu ze scenariuszami do reklam radiowych i telewizyjnych, jest zadaniem prostym. Nie trzeba korzystać z pomocy agencji reklamowej, by przygotować ją w sposób skuteczny. Treść reklamy powinna być krótka, a przekaz prosty w odbiorze.

Jak to jest z reklamą w telewizji

Nie od dzisiaj wiemy, że telewizja jest potężnym środkiem przekazu o wysokiej sile oddziaływania. Błyskotliwy film reklamowy może zmienić zwyczaje konsumentów. Istnieje wiele środków masowego przekazu, w których możesz się zareklamować - prasa, radio i telewizja.

Zareklamuj się w lokalnej stacji radiowej

Możesz dotrzeć do bardzo szerokiego kręgu odbiorców niższym kosztem niż w przypadku reklamy w telewizji. Zareklamuj się w stacjach radiowych.

Gazety o zasięgu lokalnym i regionalnym

Istnieje wiele środków masowego przekazu, w których możesz się zareklamować. Musisz wybrać taki, przy pomocy którego zrealizujesz swój cel kampanii reklamowej.

Cele kampanii reklamowej

Zanim rozpoczniesz kampanię reklamową zastanów się czy Twoje cele są mierzalne i konkretne. Jeśli dobrze je wyznaczyłeś, będą Cię dodatkowo motywowały do sukcesu w trakcie jej przeprowadzania.

Założenia kampanii reklamowej

Duże firmy nie wydawałyby na reklamę milionów, gdyby nie miały z tego pożytku. Pamiętaj jednak, że duże firmy mają doskonałych ekspertów, którym płacą wysokie honoraria za usługi doradcze. Wiele małych przedsiębiorstw traci pieniądze na reklamę niskiej jakości, skierowaną do niewłaściwego odbiorcy w niewłaściwym czasie, albo inwestuje środki w nieefektywny sponsoring. Postaraj się nie należeć do tej grupy przedsiębiorców.

Pomoc Promotorów Projektów Innowacyjnych - działanie 4.2 i 4.4 POIG

Wnioskując o przyznanie wsparcia unijnego z działania 4.2 i 4.4 POIG mamy możliwość skorzystania z bezpłatnych usług Promotorów Projektów Innowacyjnych (PPI). Na czym konkretnie polega ich wsparcie i jak skorzystać z ich pomocy? Na te i inne pytania odpowie poniższy artykuł.

Jest już projekt nowego rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zgłoszeń INTRASTAT

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie z 21 kwietnia 2004 r. w sprawie zgłoszeń INTRASTAT. Do czasu jego uchwalenia należy stosować bezpośrednio przepisy wspólnotowe w aktualnym brzmieniu.

Daj się poznać, czyli marketing i PR dla mikro i małych

„Marketing i promocja? To nie dla mnie. Mam stałych klientów, działam lokalnie i tego typu fanaberie nie są mi do niczego potrzebne”. Takie podejście często reprezentują właściciele małych firm.

Samochód jako składnik majątku spółki cywilnej

Spółka cywilna jest umownym stosunkiem prawnym (zawartą pomiędzy stronami umową), w ramach którego wspólnicy zobowiązują się dążyć do osiągnięcia wspólnego celu gospodarczego, przez działanie w oznaczony sposób, w szczególności przez wniesienie wkładów.

Zezwolenie na przejazd po drodze publicznej pojazdem nienormatywnym

Poruszanie się po drodze publicznej pojazdem nienormatywnym wymaga uzyskania stosownego zezwolenia.

Dokumentacja aplikacyjna dla projektów związanych z ochroną własności przemysłowej- poddziałanie 5.4.1 POIG

Po złożeniu dokumentacji aplikacyjnej powinieneś być przygotowany na konieczność jej uzupełnienia i poprawy. Taką możliwość dopuszcza regulamin przeprowadzania konkursu.

Trafny temat wiadomości przyciągnie uwagę odbiorcy

Przygotowując maila warto pamiętać, że pracownicy firmy czy urzędu, do którego jest on adresowany w danym momencie otrzymują dziesiątki maili. Logiczne jest, że odbiorca jako pierwszą przeczyta tę wiadomość, która najbardziej przyciągnie jego uwagę.

Wsparcie z UE na inwestycje w sektorze produkcyjnym? Poddziałanie 4.5.1 POIG

Ubiegając się o wsparcie z funduszy unijnych, musimy wiedzieć, że po złożeniu wniosku o dofinansowanie zostanie on poddany szczegółowej analizie i weryfikacji. Od jej wyników będzie zależało przyznanie wsparcia finansowego na realizację projektów.

REKLAMA