REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Innowacyjność marketingowa - poddziałanie 4.5.1 POIG

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Poddziałanie 4.5.1 POIG
Poddziałanie 4.5.1 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Wśród kryteriów oceny, którym podlega dokumentacja aplikacyjna, dodatkowo premiowane będą projekty zakładające wdrożenie innowacyjnych rozwiązań marketingowych oraz organizacyjnych. Czym jest innowacyjność marketingowa i organizacyjna i jak zdobyć dodatkowe punkty i tym samym zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wsparcia z UE?

Po spełnieniu przez wniosek kryteriów merytorycznych obowiązkowych (tzw. obligatoryjnych) jest on przekazywany do oceny fakultatywnej. Wówczas projekt jest oceniany pod względem spełniania 12 kryteriów fakultatywnych, za które przyznawane są dodatkowe punkty. Jednym z takich kryteriów jest wprowadzenie, w wyniku realizacji projektu, nowych rozwiązań marketingowych prowadzących do poprawy efektywności i produktywności. 

REKLAMA

REKLAMA

Aby wniosek mógł zostać zarekomendowany przez Komisję Konkursową oceniającą projekt pod kątem kryteriów merytorycznych, musi on uzyskać w ocenie merytorycznej fakultatywnej co najmniej 55 punktów. 

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Czym jest innowacja marketingowa?

Oznacza ona zastosowanie nowej metody marketingowej wcześniej nie wykorzystywanej, obejmującej znaczące zmiany w wyglądzie produktu, jego opakowaniu, pozycjonowaniu, promocji lub modelu biznesowym, wynikającej z nowej strategii marketingowej przedsiębiorstwa.

REKLAMA

Zmiany w projekcie produktu dotyczyć mogą kształtu produktu, uwidocznienia okresu funkcjonowania produktu lub charakterystyki użytkowników. Innowację stanowią zmiany w opakowaniu produktów takich jak żywność, napoje i detergenty, gdzie opakowanie jest głównym determinantem sposobu prezentacji produktu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Długa droga funduszy unijnych

Przez innowacyjność marketingową rozumiane są także zmiany w pozycjonowaniu produktów, co oznacza wprowadzenie nowych kanałów zbytu, odnoszących się do metod sprzedaży towarów i usług klientom. 

Innowacyjność marketingowa w pozycjonowaniu produktu może dotyczyć wprowadzania po raz pierwszy systemu franczyzy, systemu sprzedaży bezpośredniej i detalicznej itp.

Innowacyjność marketingowa to także nowe sposoby prezentacji produktów poprzez np. wykorzystanie w inny niż dotychczas sposób mediów i technik pozycjonowania produktów lub wykorzystanie znanych osób do promocji produktu. 

Wprowadzenie systemów informatycznych, które na podstawie kart lojalnościowych pozwalają stworzyć bazę informacji o kliencie to także innowacyjność marketingowa. Poprzez budowę takich systemów możliwe będzie lepsze dostosowanie systemu sprzedaży produktów do indywidualnych potrzeb klientów.

Innowacja marketingowa co do zasady dotyczy działań nakierunkowanych na otoczenie zewnętrzne przedsiębiorstwa, konkretnie na rynek. 

Zapoznaj się również: Pomoc doradcza dla innowacyjnych przedsiębiorstw - działanie 3.3.2 POIG

Koszty związane z wprowadzeniem innowacji marketingowej nie stanowią kosztów kwalifikowanych lecz muszą zostać ujęte w kosztorysie projektu w pozycji kosztów niekwalifikowanych. Za spełnienie tego kryterium możliwe będzie otrzymanie 15 dodatkowych punktów podczas oceny merytorycznej fakultatywnej.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem: 5 silnych argumentów

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem. Przedstawiają 5 silnych argumentów przeciwko dalszemu procedowaniu projektu ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

Bruksela wycofuje się z kontrowersyjnego przepisu. Ta zmiana dotknie miliony pracowników w całej Europie, w tym w Polsce

Obowiązkowe szkolenia z obsługi sztucznej inteligencji miały objąć praktycznie każdą firmę korzystającą z narzędzi AI. Tymczasem Komisja Europejska niespodziewanie zaproponowała rewolucyjną zmianę, która może całkowicie przewrócić dotychczasowe plany przedsiębiorców. Co to oznacza dla polskich firm i ich pracowników? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

Zmiany w CEIDG od 2026 r. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Stopniowo zmiany wejdą w życie w 2026, 2027 i 2028 r.

Idą duże zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie digitalizacja i prostsza obsługa dla przedsiębiorców. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2026, 2027 i 2028 r. Czego dotyczą?

REKLAMA

Jeden podpis zmienił losy całej branży. Tysiące Polaków czeka przymusowa zmiana

Prezydent Karol Nawrocki podjął decyzję, która wywraca do góry nogami polski sektor futrzarski wart setki milionów złotych. Hodowcy norek i lisów mają czas do końca 2033 roku na zamknięcie działalności. Za nimi stoją tysiące pracowników, których czekają odprawy i poszukiwanie nowego zajęcia. Co oznacza ta historyczna zmiana dla przedsiębiorców, lokalnych społeczności i zwierząt?

3 tys. zł na jeden pojazd. Można już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów

Od 1 grudnia od godz. 10:00 firmy transportowe z przewozami do państw UE mogą już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów. Na jeden pojazd należy się kwota do 3 tys. zł. Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

REKLAMA

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA