REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Innowacyjność marketingowa - poddziałanie 4.5.1 POIG

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Poddziałanie 4.5.1 POIG
Poddziałanie 4.5.1 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Wśród kryteriów oceny, którym podlega dokumentacja aplikacyjna, dodatkowo premiowane będą projekty zakładające wdrożenie innowacyjnych rozwiązań marketingowych oraz organizacyjnych. Czym jest innowacyjność marketingowa i organizacyjna i jak zdobyć dodatkowe punkty i tym samym zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wsparcia z UE?

Po spełnieniu przez wniosek kryteriów merytorycznych obowiązkowych (tzw. obligatoryjnych) jest on przekazywany do oceny fakultatywnej. Wówczas projekt jest oceniany pod względem spełniania 12 kryteriów fakultatywnych, za które przyznawane są dodatkowe punkty. Jednym z takich kryteriów jest wprowadzenie, w wyniku realizacji projektu, nowych rozwiązań marketingowych prowadzących do poprawy efektywności i produktywności. 

REKLAMA

Aby wniosek mógł zostać zarekomendowany przez Komisję Konkursową oceniającą projekt pod kątem kryteriów merytorycznych, musi on uzyskać w ocenie merytorycznej fakultatywnej co najmniej 55 punktów. 

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Czym jest innowacja marketingowa?

REKLAMA

Oznacza ona zastosowanie nowej metody marketingowej wcześniej nie wykorzystywanej, obejmującej znaczące zmiany w wyglądzie produktu, jego opakowaniu, pozycjonowaniu, promocji lub modelu biznesowym, wynikającej z nowej strategii marketingowej przedsiębiorstwa.

Zmiany w projekcie produktu dotyczyć mogą kształtu produktu, uwidocznienia okresu funkcjonowania produktu lub charakterystyki użytkowników. Innowację stanowią zmiany w opakowaniu produktów takich jak żywność, napoje i detergenty, gdzie opakowanie jest głównym determinantem sposobu prezentacji produktu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Długa droga funduszy unijnych

Przez innowacyjność marketingową rozumiane są także zmiany w pozycjonowaniu produktów, co oznacza wprowadzenie nowych kanałów zbytu, odnoszących się do metod sprzedaży towarów i usług klientom. 

Innowacyjność marketingowa w pozycjonowaniu produktu może dotyczyć wprowadzania po raz pierwszy systemu franczyzy, systemu sprzedaży bezpośredniej i detalicznej itp.

Innowacyjność marketingowa to także nowe sposoby prezentacji produktów poprzez np. wykorzystanie w inny niż dotychczas sposób mediów i technik pozycjonowania produktów lub wykorzystanie znanych osób do promocji produktu. 

Wprowadzenie systemów informatycznych, które na podstawie kart lojalnościowych pozwalają stworzyć bazę informacji o kliencie to także innowacyjność marketingowa. Poprzez budowę takich systemów możliwe będzie lepsze dostosowanie systemu sprzedaży produktów do indywidualnych potrzeb klientów.

Innowacja marketingowa co do zasady dotyczy działań nakierunkowanych na otoczenie zewnętrzne przedsiębiorstwa, konkretnie na rynek. 

Zapoznaj się również: Pomoc doradcza dla innowacyjnych przedsiębiorstw - działanie 3.3.2 POIG

Koszty związane z wprowadzeniem innowacji marketingowej nie stanowią kosztów kwalifikowanych lecz muszą zostać ujęte w kosztorysie projektu w pozycji kosztów niekwalifikowanych. Za spełnienie tego kryterium możliwe będzie otrzymanie 15 dodatkowych punktów podczas oceny merytorycznej fakultatywnej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA