REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dotacje na inwestycje dla przedsiębiorców w województwie kujawsko-pomorskim – działanie 5.2, poddziałanie 5.2.2 RPO WK-P

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje na inwestycje dla przedsiębiorców w województwie kujawsko-pomorskim – działanie 5.2, poddziałanie 5.2.2 RPO WK-P
Dotacje na inwestycje dla przedsiębiorców w województwie kujawsko-pomorskim – działanie 5.2, poddziałanie 5.2.2 RPO WK-P

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy chcieliby rozwijać swoje firmy poprzez nowe inwestycje powinni zainteresować się możliwościami wsparcia finansowego jakie oferuje Unia Europejska w obecnym okresie programowania.

Aplikowanie o środki unijne jest co prawda procesem czasochłonnym, ale osiągnięte korzyści w pełni rekompensują poniesione nakłady i włożony trud. Ten artykuł przybliży przedsiębiorcom zainteresowanym tą formą wsparcia podstawowe warunki i możliwości ubiegania się o środki unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

REKLAMA

Mowa tu o działaniu 5.2.2 „Wsparcie inwestycji przedsiębiorstw”, które wspiera przedsiębiorców z województwa kujawsko-pomorskiego w finansowaniu nowych inwestycji, przyczyniających się do wzrostu konkurencyjności i poziomu zatrudnienia.

Przeczytaj również: Dotacje dla mikroprzedsiębiorców w województwie kujawsko-pomorskim – Działanie 5.2, poddziałanie 5.2.1 RPO WK-P

Kto może ubiegać się o dotację?

O wsparcie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego mogą wnioskować przedsiębiorstwa, w tym również mikroprzedsiębiorstwa mające siedzibę i prowadzące działalność na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, działające minimum 12 miesięcy. Dopuszcza się możliwość, że na terenie województwa kujawsko-pomorskiego zlokalizowany jest oddział lub firma wnioskodawcy, przy czym fakt ten musi być potwierdzony dokumentami rejestrowymi. Możliwość ubiegania się o środki unijne w ramach tego działania udostępniono również mikroprzedsiębiorcom, którzy mogą aplikować o środki z działania 5.2.1. Jednakże w przypadku działania 5.2.2 określono, że dla mikroprzedsiębiorców minimalna wartość realizowanego projektu musi wynieść powyżej 500 tys. złotych. 

Na co można otrzymać dotację?

REKLAMA

Dokumenty programowe przewidują szereg wydatków, o zwrot których może ubiegać się przedsiębiorca realizujący projekt w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Można tu mówić o wydatkach poniesionych na rozbudowę istniejącego przedsiębiorstwa, która doprowadzi do wprowadzenia na rynek nowych lub ulepszonych produktów / usług (w tym turystycznych), zróżnicowanie produkcji lub świadczenia usług przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowych dodatkowych produktów /usług (w tym turystycznych) oraz działania mające na celu dokonywanie zasadniczych zmian procesu produkcyjnego lub zmianę w sposobie świadczenia usług skutkujące wprowadzeniem na rynek nowych lub ulepszonych produktów/usług (w tym turystycznych). Wszystkie te działania mają docelowo prowadzić do zwiększenie zdolności wytwórczych, produkcyjnych, usługowych danego przedsiębiorstwa. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wsparciem w ramach działania 5.2.2. nie będą objęte przedsiębiorstwa realizujące projekty z branży uzdrowiskowej, dla których przewidziane jest osobne działanie (objęte wsparciem w ramach Działania 6.2 oraz projekty polegające na wdrażaniu ICT w przedsiębiorstwach – objęte wsparciem w ramach Działania 4.3.

Wydatki kwalifikowane, czyli wydatki które potencjalnie mogą podlegać dofinansowaniu unijnemu dotyczą zarówno kosztów poniesionych na etapie przygotowawczym projektu jak również inwestycyjnym. W ramach pierwszego typu wydatków, dofinansowaniu unijnemu mogą podlegać koszty związane z m.in. przygotowaniem dokumentacji projektowej, technicznej, przetargowej czy biznesplanu. W ramach etapu inwestycyjnego potencjalnemu dofinansowaniu unijnemu mogą podlegać wydatki poniesione przez przedsiębiorcę m.in. na zakup nieruchomości, gruntów, dzierżawę, prace geodezyjne, budowlano-montaże, wykończeniowe, instalacyjne, rozbiórkowe itd. 

Szczegółowy wykaz wydatków kwalifikowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego zawiera załącznik VI do Szczegółowego Opisu Priorytetów RPO WK-P. Dokument dostępny jest na stronie internetowej http://www.fundusze.kujawsko-pomorskie.pl)

Zapoznaj się z: ABC funduszy unijnych

W jakiej wysokości mogę otrzymać dotację?

REKLAMA

Przedsiębiorcy ubiegający się o dofinansowanie swoich projektów mogą otrzymać pokrycie maksymalnie 70% wydatków kwalifikowanych w projekcie. Poziom dofinansowania jest uzależniony od statusu przedsiębiorcy tj. od tego czy należy do sektora mikro-, małych, średnich czy dużych przedsiębiorstw. Pozostała część wydatków kwalifikowanych oraz ewentualnie wydatków niekwalifikowanych wnioskodawca jest zobowiązany zapewnić we własnym zakresie. Określono również minimalną wartość projektu, którego spełnienie jest obligatoryjne do aplikowania o środki w ramach tego działania, wynosi ono odpowiednio dla mikroprzedsębiorstw – powyżej 500 tys. złotych, dla małych i średnich – 100 tyś. złotych, dużych – 500 tyś. złotych. 

Przed aplikowaniem o środki w ramach tego działania potencjalny wnioskodawca powinien zapoznać się z aktualnie obowiązującymi dokumentami programowymi, wytycznymi oraz dokumentacją konkursową.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA