REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dotacje dla mikroprzedsiębiorców w województwie kujawsko-pomorskim – Działanie 5.2, poddziałanie 5.2.1 RPO WK-P

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje dla mikroprzedsiębiorców w województwie kujawsko-pomorskim – Działanie 5.2, poddziałanie 5.2.1 RPO WK-P
Dotacje dla mikroprzedsiębiorców w województwie kujawsko-pomorskim – Działanie 5.2, poddziałanie 5.2.1 RPO WK-P

REKLAMA

REKLAMA

Mikroprzedsiębiorcy z województwa kujawsko-pomorskiego, którzy planują nowe inwestycje w swoich przedsiębiorstwach powinni zainteresować się możliwością dofinansowania swoich zamierzeń ze środków unijnych.

Taką szansę oferuje Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego, a konkretnie poddziałanie 5.2.1 „Wsparcie inwestycji mikroprzedsiębiorstw”. Co istotne działanie to zostało ukierunkowane wyłączenie na wsparcie mikroprzedsiębiorców, zatem mali i średni przedsiębiorcy powinni poszukać możliwości aplikowania o środki unijne w ramach pozostałych działań tego programu. W artykule przybliżę podstawowe zasady i warunki aplikowania o fundusze unijne na przedsięwzięcia inwestycyjne w mikroprzedsiębiorstwach. 

REKLAMA

REKLAMA

Kto może ubiegać się o dotację?

O dofinansowanie w ramach poddziałania 5.2.1 RPO WK-P mogą ubiegać się mikroprzedsiębiorcy, którzy mają siedzibę i prowadzą działalność na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Przez siedzibę wnioskodawcy rozumie się także filię lub oddział przedsiębiorstwa. 

Przeczytaj również: Doradztwo dla MŚP w województwie lubelskim – działanie 1.7 RPO WL

Na co można otrzymać dotację?

Dotacje są przyznawane na inwestycje, które zwiększają konkurencyjność mikroprzedsiębiorstw w województwie kujawsko-pomorskim poprzez ich unowocześnianie i poprawę efektywność działania. Docelowo inwestycje te mają doprowadzić do poprawy oferty wytwórczej, produktowej, usługowej i technologicznej przedsiębiorstw. Należy przez to rozumieć inwestycje związane z rozbudową istniejącego przedsiębiorstwa w celu wprowadzenia na rynek nowych lub ulepszonych produktów / usług (w tym turystycznych). Wśród zadań kwalifikujących się do wsparcia unijnego są również działania polegające na zróżnicowaniu produkcji lub świadczenia usług poprzez wprowadzenie nowych dodatkowych produktów/usług. Ponadto przewiduje się wsparcie projektów polegających na wprowadzeniu zasadniczych zmian procesu produkcyjnego lub zmianę w sposobie świadczenia usług, skutkujące wprowadzeniem na rynek nowych lub ulepszonych produktów/usług (w tym turystycznych). Warunkiem przyznania wsparcia jest utrzymanie lub zwiększenie zatrudnienia.

REKLAMA

Wsparciem w ramach poddziałania 5.2.1. nie są objęte mikroprzedsiębiorstwa realizujące projekty z branży uzdrowiskowej, dla których przewidziane jest osobne działanie (objęte wsparciem w ramach Działania 6.2.) oraz projekty polegające na wdrażaniu ICT w mikroprzedsiębiorstwach (objęte wsparciem w ramach Działania 4.3.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Zarządzanie unijnymi dotacjami w Polsce

W jakiej wysokości mogę otrzymać dotację?

Mikroprzedsiębiorcy ubiegający się o wsparcie w ramach tego poddziałania mogą otrzymać dofinansowanie wynoszące maksymalnie 70% wysokości wydatków kwalifikowanych w projekcie. Przez wydatki kwalifikowane należy rozumieć tę część wydatków poniesionych przez przedsiębiorcę na realizację projektu, które będą mogły zostać zrefundowane ze środków unijnych. Musimy pamiętać, że w przypadku mikroprzedsiębiorców określona została minimalna i maksymalna wartość projektów, która wynosi odpowiednio 50 tys. złotych oraz 500 tys. złotych. 

Przystępując do ubiegania się o środki unijne powinniśmy szczegółowo zapoznać się z aktualnymi wytycznymi i zaleceniami instytucji zaangażowanych w realizację Programu. Tylko dokumentacja aplikacyjna przygotowana zgodnie z zasadami obowiązującymi podczas naboru projektów, w tym dokumentów programowych warunkuje możliwość przyznania wsparcia. 

Szczegółowe informacje oraz wzory obowiązujących dokumentów znajdują się na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu http://www.fundusze.kujawsko-pomorskie.pl i www.mojregion.eu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA