REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dotacje dla mikroprzedsiębiorców w województwie kujawsko-pomorskim – Działanie 5.2, poddziałanie 5.2.1 RPO WK-P

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje dla mikroprzedsiębiorców w województwie kujawsko-pomorskim – Działanie 5.2, poddziałanie 5.2.1 RPO WK-P
Dotacje dla mikroprzedsiębiorców w województwie kujawsko-pomorskim – Działanie 5.2, poddziałanie 5.2.1 RPO WK-P

REKLAMA

REKLAMA

Mikroprzedsiębiorcy z województwa kujawsko-pomorskiego, którzy planują nowe inwestycje w swoich przedsiębiorstwach powinni zainteresować się możliwością dofinansowania swoich zamierzeń ze środków unijnych.

Taką szansę oferuje Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego, a konkretnie poddziałanie 5.2.1 „Wsparcie inwestycji mikroprzedsiębiorstw”. Co istotne działanie to zostało ukierunkowane wyłączenie na wsparcie mikroprzedsiębiorców, zatem mali i średni przedsiębiorcy powinni poszukać możliwości aplikowania o środki unijne w ramach pozostałych działań tego programu. W artykule przybliżę podstawowe zasady i warunki aplikowania o fundusze unijne na przedsięwzięcia inwestycyjne w mikroprzedsiębiorstwach. 

REKLAMA

Kto może ubiegać się o dotację?

O dofinansowanie w ramach poddziałania 5.2.1 RPO WK-P mogą ubiegać się mikroprzedsiębiorcy, którzy mają siedzibę i prowadzą działalność na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Przez siedzibę wnioskodawcy rozumie się także filię lub oddział przedsiębiorstwa. 

Przeczytaj również: Doradztwo dla MŚP w województwie lubelskim – działanie 1.7 RPO WL

Na co można otrzymać dotację?

REKLAMA

Dotacje są przyznawane na inwestycje, które zwiększają konkurencyjność mikroprzedsiębiorstw w województwie kujawsko-pomorskim poprzez ich unowocześnianie i poprawę efektywność działania. Docelowo inwestycje te mają doprowadzić do poprawy oferty wytwórczej, produktowej, usługowej i technologicznej przedsiębiorstw. Należy przez to rozumieć inwestycje związane z rozbudową istniejącego przedsiębiorstwa w celu wprowadzenia na rynek nowych lub ulepszonych produktów / usług (w tym turystycznych). Wśród zadań kwalifikujących się do wsparcia unijnego są również działania polegające na zróżnicowaniu produkcji lub świadczenia usług poprzez wprowadzenie nowych dodatkowych produktów/usług. Ponadto przewiduje się wsparcie projektów polegających na wprowadzeniu zasadniczych zmian procesu produkcyjnego lub zmianę w sposobie świadczenia usług, skutkujące wprowadzeniem na rynek nowych lub ulepszonych produktów/usług (w tym turystycznych). Warunkiem przyznania wsparcia jest utrzymanie lub zwiększenie zatrudnienia.

Wsparciem w ramach poddziałania 5.2.1. nie są objęte mikroprzedsiębiorstwa realizujące projekty z branży uzdrowiskowej, dla których przewidziane jest osobne działanie (objęte wsparciem w ramach Działania 6.2.) oraz projekty polegające na wdrażaniu ICT w mikroprzedsiębiorstwach (objęte wsparciem w ramach Działania 4.3.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Zarządzanie unijnymi dotacjami w Polsce

W jakiej wysokości mogę otrzymać dotację?

REKLAMA

Mikroprzedsiębiorcy ubiegający się o wsparcie w ramach tego poddziałania mogą otrzymać dofinansowanie wynoszące maksymalnie 70% wysokości wydatków kwalifikowanych w projekcie. Przez wydatki kwalifikowane należy rozumieć tę część wydatków poniesionych przez przedsiębiorcę na realizację projektu, które będą mogły zostać zrefundowane ze środków unijnych. Musimy pamiętać, że w przypadku mikroprzedsiębiorców określona została minimalna i maksymalna wartość projektów, która wynosi odpowiednio 50 tys. złotych oraz 500 tys. złotych. 

Przystępując do ubiegania się o środki unijne powinniśmy szczegółowo zapoznać się z aktualnymi wytycznymi i zaleceniami instytucji zaangażowanych w realizację Programu. Tylko dokumentacja aplikacyjna przygotowana zgodnie z zasadami obowiązującymi podczas naboru projektów, w tym dokumentów programowych warunkuje możliwość przyznania wsparcia. 

Szczegółowe informacje oraz wzory obowiązujących dokumentów znajdują się na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu http://www.fundusze.kujawsko-pomorskie.pl i www.mojregion.eu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA