REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dotacje dla dolnośląskich mikroprzedsiębiorców - działanie 1.1, schemat 1.1.E

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje dla dolnośląskich mikroprzedsiębiorców - działanie 1.1, schemat 1.1.E
Dotacje dla dolnośląskich mikroprzedsiębiorców - działanie 1.1, schemat 1.1.E
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli jesteś mikroprzedsiębiorcą prowadzącym działalność na obszarze Dolnego Śląska i chcesz pozyskać fundusze na realizacje swojej nowej inwestycji ten artykuł jest dla Ciebie. Poniżej znajdują się podstawowe informacje, których znajomość jest niezbędna do aplikowania o środki unijne.

Unia Europejska wspiera przedsiębiorców w ramach tzw. regionalnych programów operacyjnych. W przypadku województwa dolnośląskiego jest to Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego, a konkretnie priorytet 1 „Wzrost konkurencyjności dolnośląskich przedsiębiorstw”. W tym artykule przedstawię warunki i zasady aplikowania o środki unijne przez mikroprzedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą do 2 lat (schemat 1.1.E).

REKLAMA

Kto może ubiegać się o dotację?

Dotację może otrzymać firma, która zatrudnia mniej niż 10 osób i osiąga roczny obrót netto nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro (lub suma aktywów jego bilansu nie przekracza równowartości w złotych 2 milionów euro). Ponadto, jak wskazano powyżej, firma ta została zarejestrowana w ewidencji działalności gospodarczej lub Krajowym Rejestrze Sądowym mniej niż dwa lata temu. Okres ten liczony jest od daty rejestracji firmy do dnia rejestracji wniosku o dofinansowanie. Ponadto od potencjalnych wnioskodawców wymaga się, aby prowadzili oni swoją działalność na Dolnym Śląsku, przy czym nie musi znajdować się tu centrala firmy, lecz np. jej oddział.

Przeczytaj również: Efektywne czytanie dokumentacji konkursowej

Na co można otrzymać dotację?

REKLAMA

Dotacje przyznawane są na inwestycje, które przyczyniają się do rozwoju przedsiębiorstwa poprzez rozszerzenie jego działalności lub na rozbudowę firmy. Oznacza to, że przedsiębiorca będzie mógł ubiegać się o zwrot kosztów związanych z realizacją projektu i poniesionych np. na zakup maszyn i urządzeń, zakup nieruchomości, materiałów i robót budowlanych jeśli ich zakup jest konieczny dla modernizacji/rozbudowy pomieszczeń. Ponadto przewiduje się zwrot kosztów poniesionych przez przedsiębiorcę na zakup oprogramowania czy licencji komputerowych, niezbędnych z punktu widzenia powodzenia całego projektu. 

Dotacja może być przyznana wyłącznie na realizację nowej inwestycji. Oznacza to, że w ramach tego działania nie są dofinansowane wydatki związane np. z odtworzeniem zdolności produkcyjnych (zastąpieniem starych maszyn, nowymi itd.)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W jakiej wysokości mogę otrzymać dotację?

Mikroprzedsiębiorcy ubiegający się o wsparcie w ramach tego działania mogą otrzymać dofinansowanie wynoszące maksymalnie 60% wysokości wydatków kwalifikowanych w projekcie.

Przez wydatki kwalifikowane należy rozumieć tę część wydatków poniesionych przez przedsiębiorcę na realizację projektu, które będą mogły zostać zrefundowane ze środków unijnych.

Musimy pamiętać, że w przypadku mikroprzedsiębiorców określone zostały minimalne i maksymalne wysokości wydatków kwalifikowanych w projekcie. Są to odpowiednio 40 tys. złotych netto oraz 800 tys. złotych netto. 

Zgodnie z warunkami konkursu, mikroprzedsiębiorca zamierza zakupić maszynę do swojego przedsiębiorstwa. Koszt takiej maszyny wynosi 122 tys. złotych brutto (100 tys. złotych netto). Koszt całkowity netto równy jest 100% wysokości kosztów kwalifikowanych projektu (zakup maszyny). Co oznacza, iż dotacja ze środków wspólnotowych może w tym przypadku wynieść do 60 tyś. złotych (60% wysokości wydatków kwalifikowanych). 

Polecamy: ABC funduszy unijnych

Musimy pamiętać, iż przed przygotowaniem dokumentacji aplikacyjnej powinniśmy szczegółowo zapoznać się z warunkami i zasadami naboru projektów do konkretnego działania, w tym z dokumentacją konkursową oraz wytycznymi i zaleceniami poszczególnych instytucji. 

W przypadku działania 1.1 funkcję instytucji odpowiedzialnej za obsługę przedsiębiorców pełni Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca (http://www.dip.dolnyslask.pl).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

REKLAMA

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

REKLAMA