REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Więcej czasu na złożenie wniosków związanych z dotacjami na e-biznes

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Szymborska-Sutton Agata
Wniosek o dotację na e-biznes
Wniosek o dotację na e-biznes

REKLAMA

REKLAMA

Okres przeznaczony na złożenie wniosków dotyczących unijnych dotacji będzie dłuższy. Tegoroczny nabór na popularne dotacje na e-biznes w ramach działania 8.1 ma być konkursem zamkniętym i trwać nawet dwa-trzy miesiące. To dobra wiadomość dla przedsiębiorców, bo takie rozwiązanie oznaczałoby, że rośnie szansa na to, iż pieniądze przypadną najlepszym projektom.

REKLAMA

Do tej pory było tak: po ogłoszeniu przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, że rozpoczyna się nabór wniosków na e-biznes, przed urzędami ustawiały się gigantyczne kolejki. Niemal natychmiast, zaledwie po kilku dniach, pojawiał się kolejny komunikat: nabór zostaje zamknięty, bo wniosków wpłynęło już tyle, że przekroczono budżet środków przeznaczonych na dotacje. Krytyczny moment następował przy poziomie 130-150 proc. przeznaczonego na każdą rundę budżetu.

REKLAMA

Tym samym wielu przedsiębiorców nie miało szansy zaprezentowania swojego, być może bardzo dobrego projektu, bo nie wyrobili się czasowo ze złożeniem wniosku – choć nie z ich winy. W tym roku mogło być jeszcze gorzej, bo Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, chcąc ułatwić życie beneficjentom działania 8.1, zdecydowało, że wnioski na e-biznes będzie można składać tylko przez Internet. Istniała więc groźba, że skoro będzie to robione w formie elektronicznej – a więc de facto przez 24 godziny na dobę, bo nie byłoby już ograniczenia w postaci godzin pracy urzędów – pula „wyczerpie się” jeszcze szybciej niż dotychczas.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Formuła konkursu zamkniętego, o której myśli MRR, z pewnością wpłynęłaby na to, że unijne pieniądze przypadłyby najlepszym projektom. W tego typu konkursach wyznacza się bowiem nie tylko konkretny dzień, do którego przyjmowane są wnioski, ale zakłada się także, że przekroczenie budżetu na tym etapie nie gra żadnej roli.

Jeśli zaś przedsiębiorcy nie złożą wniosku w odpowiednim terminie, to prawdopodobnie będzie to tylko ich wina, ponieważ konkurs zamknięty z założenia trwa długo – w przypadku dotacji na e-biznes mówi się nawet o dwóch, trzech miesiącach. Wnioski są oceniane dopiero po upłynięciu wyznaczonego terminu, można je więc oceniać i porównywać pod względem kryteriów jakościowych i merytorycznych, czego efektem powinno być dofinansowanie najlepszych aplikacji spośród wszystkich, które napłynęły, a nie tylko spośród tych, które wpłynęły w pierwszej kolejności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Środki unijne na rozwój e-biznesu - Działanie 8.1 POIG

REKLAMA

Zmiany wprowadzane przez MRR to w dużej mierze efekt ugięcia się resortu pod naciskiem rozgoryczonych przedsiębiorców. Nowelizacja przepisów wymaga jednak czasu, co oznacza, że termin tegorocznego naboru wniosków na e-biznes przesuwa się znacząco w czasie – mówiono o wiośnie, teraz wszystko wskazuje na to, że będzie to dopiero lato (do tego planowane dwa nabory zamieniły się w jeden). 

Przedsiębiorcy mają prawo złościć się z tego powodu, ale z drugiej strony powinni mieć świadomość, że zyskują więcej czasu na „dopieszczenie” swoich wniosków. O tym, jak ważna jest ich jakość, świadczą dane PARP: w pierwszym dniu ostatniej rundy naboru działania 8.1 w Warszawie złożono 500 wniosków, z których tylko 31 spełniało kryteria merytoryczne i formalne. W sumie tego dnia złożono 1500 aplikacji, z czego zaledwie 138 spełniło kryteria merytoryczne. Liczby mówią same za siebie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA