REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zdobyć dodatkowe punkty w ocenie merytorycznej fakultatywnej - poddziałanie 4.5.1 POIG

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Poddziałanie 4.5.1 POIG
Poddziałanie 4.5.1 POIG
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Wśród kryteriów oceny, którym podlega dokumentacja aplikacyjna, dodatkowo premiowane będą projekty zakładające wdrożenie innowacyjnych rozwiązań marketingowych oraz organizacyjnych. Czym jest innowacyjność marketingowa i organizacyjna i jak zdobyć dodatkowe punkty i tym samym zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wsparcia z UE?

Po spełnieniu przez wniosek kryteriów merytorycznych obowiązkowych (tzw. obligatoryjnych) jest on przekazywany do oceny fakultatywnej. Wówczas projekt jest oceniany pod względem spełniania 12 kryteriów fakultatywnych, za które przyznawane są dodatkowe punkty. Jednym z takich kryteriów jest wprowadzenie, w wyniku realizacji projektu, nowych rozwiązań organizacyjnych prowadzących do poprawy efektywności i produktywności. 

REKLAMA

REKLAMA

Aby wniosek mógł zostać zarekomendowany przez Komisję Konkursową oceniającą projekt pod kątem kryteriów merytorycznych, musi on uzyskać w ocenie merytorycznej fakultatywnej co najmniej 55 punktów. 

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Czym jest innowacja organizacyjna?

Oznacza ona zastosowanie w przedsiębiorstwie nowej metody organizacji jego działalności biznesowej, nowej organizacji miejsc pracy lub nowej organizacji relacji zewnętrznych. (np. nawiązania współpracy z innymi firmami na zasadzie sieci innowacyjnych). Wprowadzeniu innowacji organizacyjnych w przedsiębiorstwie powinna kierować chęć poprawy wyników finansowych poprzez np. redukcję kosztów administracyjnych jak również działania związane z poprawą zadowolenia i wydajności pracy. 

REKLAMA

Przykładem innowacji organizacyjnej w przedsiębiorstwie może być działanie prowadzące do stworzenia baz danych najlepszych praktyk, na podstawie której będą one łatwiej dostępne dla pracowników. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porównaj: Zarządzanie własnością intelektualną - poddziałanie 5.4.1 POIG

Innowacyjność organizacyjna może również oznaczać wprowadzenie nowych metod w zakresie podziału odpowiedzialności personelu. W założeniu takie działanie zachęci pracowników do zgłaszania swoich pomysłów w zakresie działalności firmy co może w konsekwencji doprowadzić do zwiększenia efektywności przedsiębiorstwa.

Nie możemy zapominać, że innowacyjność organizacyjna to także wdrożenie nowej organizacji relacji z otoczeniem zewnętrznym. Może ona dotyczyć przygotowania i wdrożenia nowych metod w zakresie współpracy przedsiębiorstwa z innymi firmami bądź z jednostkami naukowymi. 

Zmiany w praktykach biznesowych, organizacji miejsca pracy lub zewnętrznych relacjach oparte na metodach organizacji już wykorzystanych w firmie nie są innowacją organizacyjną.

Innowacja organizacyjna odnosi się do przedsiębiorstwa. Koszty związane z wprowadzeniem innowacji organizacyjnej nie stanowią kosztów kwalifikowanych, lecz muszą zostać ujęte w kosztorysie projektu w pozycji kosztów niekwalifikowanych. Za spełnienie tego kryterium możliwe będzie otrzymanie 15 dodatkowych punktów podczas oceny merytorycznej fakultatywnej.

Polecamy: Fundusze unijne

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA