Reklama na biletach
REKLAMA
REKLAMA
Firmy oferujące reklamę na biletach autobusowych polecają tę opcję, ponieważ:
REKLAMA
REKLAMA
• bilety są przechowywane przez czas podróży, dlatego pasażerowie mają sporo czasu, aby się im przyjrzeć;
• reklama jest równie skuteczna dla małych firm, jak i dla dużych korporacji, takich jak McDonald’s czy American Express, które korzystają z niej z powodzeniem;
• bilety są kolorowe, aby zwiększyć siłę oddziaływania;
• możesz reklamować się na biletach sprzedawanych przy wybranym przystanku autobusowym, w wybranej miejscowości lub na znacznie większym obszarze;
• doradcy promocyjni pomogą Ci przygotować kampanię, zorganizują dystrybucję biletów na wybranym terenie, opracują materiał reklamowy, wydrukują bilety i będą monitorowali przebieg kampanii;
• reklama na 1000 biletów może kosztować zaledwie kilkadziesiąt złotych (wliczając w to koszty planowania kampanii, projektu i dystrybucji), co zapewnia efektywność kosztową, tj. stosunkowo wysoki wskaźnik korzyści do kosztów (zazwyczaj przyjmuje się pewną minimalną wartość kampanii, np. 5000 zł);
Jeżeli chcesz określić efekty kampanii reklamowej na autobusach w kategoriach mierzalnych, zaproponuj sprzedawcom detalicznym biletów niewielką zniżkę w zamian za to, że kupią bilety od Ciebie.
• teoretycznie w ramach kampanii na terenie całego kraju w ciągu tygodnia można dostarczyć odbiorcom nawet kilkadziesiąt milionów biletów.
Przeczytaj też: Gdzie się reklamować
Kto jeździ autobusem?
Image Promotions, firma reklamowa mająca 95% rynku reklamy na wszystkich biletach komunikacji publicznej w Wielkiej Brytanii, przedstawiła dane dotyczące typowych pasażerów autobusów.
Grupa socjoekonomiczna w procentach:
A 3
B 17
C1 26
C2 25
D 18
E 11
Grupy wiekowe, w procentach:
15 – 19 9
20 – 34 22
35 – 44 16
45 – 54 14
55 – 64 12
65 i więcej 20
Cel podróży autobusem, w procentach:
Zakupy 56
Praca 18
Rozrywka 12
Szkoła 14
Zobacz też: Samochód w firmie
Artykuł jest fragmentem książki Marketing i public relations w małej firmie. Moi Ali. Wydawnictwo Onepress.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.