REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dotacje dla małych i średnich przedsiębiorstw w województwie lubelskim – Działanie 1.3 RPO WL

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Działanie 1.3 RPO WL
Działanie 1.3 RPO WL

REKLAMA

REKLAMA

W ramach unijnego budżetu, część środków przeznaczono na wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw w regionach. W województwie lubelskim przedsiębiorcy mogą starać się dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego.

Mowa tu o działaniu 1.3, które w odróżnieniu od dwóch poprzednich działań tj. 1.1 oraz 1.2 zostało ukierunkowane wyłącznie na wsparcie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Środki unijne przeznaczone są dla przedsiębiorców, którzy zamierzają unowocześnić swoją ofertę produktową i technologiczną. Posługując się terminologią unijną, działanie to ma dofinansowywać projekty inwestycyjne w zakresie wprowadzenia innowacji procesowej, produktowej, organizacyjnej i marketingowej w przedsiębiorstwach (szczegółowe definicje wskazanych powyżej innowacji znajdują się w Słowniczku serwisu). Wnioskodawcy muszą pamiętać, iż priorytetowo traktowane będą projekty przyczyniające się do utrzymania lub wzrostu zatrudnienia. W artykule przybliżę podstawowe informacje dotyczące aplikowania o fundusze unijne na ten cel.

REKLAMA

Kto może ubiegać się o dotację?

O dotację w ramach tego działania mogą ubiegać się przedsiębiorstwa zatrudniające mniej niż 50 osób, i których obroty roczne lub roczna suma bilansowa nie przekracza 10 mln euro (małe przedsiębiorstwa) oraz przedsiębiorstwa, które zatrudniają mniej niż 250 osób, i których obroty roczne nie przekraczają 50 mln euro, lub których roczna suma bilansowa nie przekracza 43 mln euro, czyli średnie przedsiębiorstwa w rozumieniu regulacji unijnych. Podobnie jak w przypadku działań skierowanych do mikroprzedsiębiorców, również tutaj wnioskowane projekty powinny być realizowane na obszarze województwa lubelskiego.

Polecamy: Jak dokształcić się za pieniądze unijne w Warszawie?

Na co można otrzymać dotację?

REKLAMA

W ramach działania wspierane będą inwestycje związane z przygotowaniem i uruchomieniem wytwarzania, a także przygotowaniem do sprzedaży nowych lub udoskonalonych produktów i usług (oferty) przeznaczonych do wprowadzenia na rynek lub innego praktycznego wykorzystania lub wprowadzenie unowocześnionego procesu dystrybucji. Wspierane będą w szczególności projekty polegające na budowie, rozbudowie lub przebudowie przedsiębiorstwa, rozszerzeniu zakresu działalności gospodarczej, zasadniczej zmianie procesu produkcyjnego w istniejącym zakładzie, wsparciu innowacji w przedsiębiorstwie czy zastosowaniu nowoczesnych technologii, w tym również technologii informacyjnych.

Szczegółowy wykaz typów projektów kwalifikujących się do wsparcia w ramach tego działania wraz z listą wydatków kwalifikowanych znajduję się w dokumentacji programowej (Szczegółowy opis priorytetów) oraz w dokumentacji konkursowej (ogłoszenie o naborze wniosków o dofinansowanie projektów), które są dostępne na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego oraz Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości, pod adresem http://www.lawp.lubelskie.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak nawiązać współpracę zagraniczną dzięki unijnym dotacjom?

W jakiej wysokości mogę otrzymać dotację?

REKLAMA

Wysokość dotacji udzielanej przedsiębiorcy jest uzależniona od tego czy jest to małe czy średnie przedsiębiorstwo w rozumieniu przepisów unijnych. To znaczy, w przypadku małego przedsiębiorstwa wysokość unijnego dofinansowania może sięgać maksymalnie 70% wydatków kwalifikowanych w projekcie, natomiast w przypadku średnich przedsiębiorstw jest to odpowiednio 60%. Oznacza to że pozostałą wartość, czyli 30% oraz 40% przedsiębiorcy powinni zapewnić we własnym zakresie. Również w przypadku tego działania istnieje konieczność zachowania odpowiednich wymogów dotyczących wartości projektów, które zamierzamy realizować. W przypadku małych i średnich przedsiębiorstw minimalna wartość projektu musi wynosić co najmniej 143 tys. złotych, natomiast maksymalna nie może być wyższa, zgodnie z linią demarkacyjną pomiędzy programami, niż 8 mln złotych. Minimalna wartość wsparcia udzielanego na projekt wynosi 85 tys. złotych, maksymalna nie może być większa niż 2 mln złotych.

Dealer samochodów znanej francuskiej marki zamierza rozszerzyć swoją działalność o usługi serwisowe dla samochodów ciężarowych. W tym celu planuje budowę nowego obiektu jak i wyposażenie serwisu w niezbędne urządzenia diagnostyczne. Wartość projektu została oszacowana na 4 mln złotych, z czego kwota 3 mln złotych stanowi koszty kwalifikowane projektu, czyli wydatki podlegające refundacji. Dzięki dofinansowaniu unijnemu w wysokości 60% wydatków kwalifikowanych (średnia przedsiębiorstwo) będzie mógł otrzymać dofinansowanie z UE w wysokości 1,8 mln złotych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA