REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dotacje dla mikroprzedsiębiorstw w województwie lubelskim – Działanie 1.2 RPO WL

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje dla mikroprzedsiębiorstw w województwie lubelskim – Działanie 1.2 RPO WL
Dotacje dla mikroprzedsiębiorstw w województwie lubelskim – Działanie 1.2 RPO WL
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W obliczu trudności w pozyskaniu kapitału zewnętrznego na nowe inwestycje i rozwój przedsiębiorstwa warto zainteresować się możliwościami jakie oferuje Unia Europejska w ramach regionalnych programów operacyjnych.

Regionalne programy operacyjne zostały przygotowane w celu wspierania m.in. przedsiębiorców w realizacji inwestycji na poziomie lokalnym. W odróżnieniu od Programu Innowacyjna Gospodarka, regionalne programy operacyjne wspierają inwestycje o wartości poniżej 8 mln złotych.

REKLAMA

W przypadku projektów realizowanych na terenie województwa lubelskiego przedsiębiorcy mają szansę skorzystać ze wsparcia udzielanego w ramach I osi priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego. Dla projektów realizowanych przez mikroprzedsiębiorców przygotowano możliwość wsparcia w ramach działania 1.1 i 1.2. Aplikowanie o środki unijne do konkretnego działania jest w tym przypadku uzależnione od tego jak długo mikroprzedsiębiorca prowadzi swoją działalność. Jeżeli jesteś mikroprzedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą dłużej niż 24 miesiące, ten artykuł przybliży Ci podstawowe informacje dotyczące aplikowania o środki na inwestycje i rozwój swojej firmy.

Kto może ubiegać się o dotację?

O dotację z działania 1.2 mogą ubiegać się mikroprzedsiębiorstwa, które będą realizowały projekt na terenie województwa lubelskiego i prowadzą działalność gospodarczą dłużej niż 2 lata przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie w instytucji odpowiedzialnej za nabór projektów.

Na co można otrzymać dotację?

REKLAMA

Dotacje są przyznawane na realizacje inwestycji, które pozwolą na unowocześnienie oferty produktowej i technologicznej mikroprzedsiębiorstw. Realizując inwestycje przedsiębiorcy będą mogli wnioskować o zwrot części wydatków poniesionych na np. zakup wyposażenia niezbędnego do prowadzenia i rozwoju działalności gospodarczej lub modernizację środków produkcji, co w konsekwencji pozwoli zwiększyć zdolności inwestycyjne i innowacyjność przedsiębiorstw. Innym typem projektów, które będą mogły otrzymać dofinansowanie ze środków unijnych są inwestycje związane z zastosowaniem i wykorzystaniem technologii informatycznych i komunikacyjnych (ICT) w procesach zarządzania przedsiębiorstwem. Szansę mają także projekty polegające na urozmaiceniu produkcji zakładu poprzez jego rozbudowę w celu wprowadzenia nowych produktów/usług.

Każdorazowo wykaz przykładowych typów projektów zawiera ogłoszenia o naborze wniosków o dofinansowanie projektów w ramach działania 1.2. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronach internetowych Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości, pod adresem http://www.lawp.lubelskie.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj również: Zarządzanie unijnymi dotacjami w Polsce

W jakiej wysokości mogę otrzymać dotację?

REKLAMA

Mikroprzedsiębiorcy starający się o dofinansowanie swoich inwestycji w ramach tego działania mogą otrzymać refundacje poniesionych kosztów w wysokości do 70% wydatków kwalifikowanych w projekcie. Oznacza to że pozostałą kwotę wydatków kwalifikowanych w projekcie (minimum 30%) oraz kwotę wydatków niekwalifikowanych przedsiębiorstwa musi pokryć sam ze środków własnych. W odróżnieniu jednak od działania 1.1, gdzie wsparcie przeznaczono dla mikroprzedsiębiorstw działających mniej niż 2 lata, tutaj podniesiony został minimalny próg wartości projektu. W przypadku aplikowania do działania 1.2 wartość projektu musi wynosić co najmniej 42,5 tys. złotych, jednakże nie więcej niż 8 mln złotych. Minimalna kwota wsparcia ze środków unijnych wynosi 30 tys. złotych, natomiast maksymalna 1 mln złotych.

Przed przystąpieniem do przygotowania dokumentacji aplikacyjnej, potencjalni wnioskodawcy powinni szczegółowo zapoznać się z obowiązującymi dokumentami programowymi, wytycznymi, wzorami dokumentów oraz instrukcjami wypełniania wniosków i załączników do wniosków. Szczegółowe informacje w tym zakresie można znaleźć na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego oraz Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości.

Mała rodzinna drukarnia zamierza ubiegać się o dofinansowanie z RPO Województwa Lubelskiego na zakup specjalistycznego urządzenia poligraficznego. Dzięki temu urządzeniu zasadniczo rozszerzy działalność swojej oferty i zwiększy swoją konkurencyjność w województwie. Projektodawca będzie mógł uzyskać zwrot poniesionych kosztów związanych z urządzeniem w wysokości do 70% kosztów kwalifikowanych w projekcie.

Polecamy: Jak dokształcić się za pieniądze unijne w Warszawie?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

REKLAMA

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

Każdy ma jakiś talent – jak go rozpoznać u siebie i pracowników?

Ludzie i ich talenty są jak elementy puzzli, dopiero gdy zostaną umieszczone we właściwym miejscu, ujawnia się pełny obraz potencjału jednostki i zespołu. W organizacji kluczową rolą menedżera jest identyfikacja i rozwój tych wyjątkowych predyspozycji, co wymaga zarówno obserwacji, jak i metodologicznego podejścia.

REKLAMA