REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Regulaminy przeprowadzania konkursu

Regulaminy przeprowadzania konkursu
Regulaminy przeprowadzania konkursu

REKLAMA

REKLAMA

Dotacje udzielane MSP współfinansowane ze środków europejskich są rozdzielane w ramach konkursów ogłaszanych przez Instytucje Wdrażające.

Dotacje udzielane MSP współfinansowane ze środków europejskich są rozdzielane w ramach konkursów ogłaszanych przez Instytucje Wdrażające.

REKLAMA

Każda z instytucji posiada swoją stronę internetową, na której znajdują się informacje o harmonogramie ogłaszania konkursów i szczegółowe informacje konkursowe. W latach 2007 – 2013 konkursy ogłaszane w ramach poszczególnych programów operacyjnych mogą mieć charakter otwarty lub zamknięty. Konkurs otwarty oznacza, że nabór wniosków trwa od dnia ogłoszenia konkursu do momentu, aż wartość złożonych wniosków osiągnie określoną w procentach wartość alokacji. Z kolei konkurs zamknięty oznacza, że nabór wniosków trwa w podanym w harmonogramie okresie, czyli można (i często się tak zdarza) złożyć wniosek w ostatnim dniu naboru. Po zapoznaniu się z terminami i charakterem konkursów należy szczegółowo zapoznać się z regulaminem przeprowadzania konkursu.

Polecamy: Mała firma

W regulaminie konkursu znajduje się kilka kluczowych z punktu widzenia konstrukcji projektu i wniosku o dofinansowanie informacji:

  • warunki uczestnictwa w konkursie — wskazujące typ projektu podlegający dofinansowaniu, warunki, jakie musi spełnić wnioskodawca (zarówno o charakterze formalnym, jak i czasami merytorycznym) oraz ewentualnie grupę, do której skierowany powinien być projekt,
  • informacje o konkursie — w szczególności kwotę środków przeznaczoną do wydania w jego ramach i charakter konkursu,
  • warunki brzegowe projektu — wymagania czasowe (w szczególności: termin rozpoczęcia projektu, termin zakończenia, czas trwania projektu), wymagania finansowe (między innymi: minimalną lub maksymalną wartość projektu, zasady kwalifikowalności wydatków), wymagania w zakresie rezultatów projektu,
  • warunki dotyczące partnerstwa — czy projekt może być realizowany w partnerstwie i wymogi w stosunku do partnerstwa,
  • zasady składania wniosku o dofinansowanie — opisujące szczegółowo wymogi formalne w zakresie skompletowania dokumentacji, informacje o oprogramowaniu służącym do złożenia wniosku, sposób oznakowania składanych dokumentów,
  • zasady wyboru projektów — opisujące nie tylko proces wyboru projektów (ewentualne ramy czasowe oceny formalnej, merytorycznej, terminy i warunki wnoszenia protestów i odwołań), ale także możliwą do uzyskania liczbę punktów oraz zasady oceny zarówno formalnej, jak i merytorycznej. 

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szczegółowe zapoznanie się z powyższymi informacjami pomoże w dostosowaniu projektu do oczekiwań osób oceniających.

Artykuł jest fragmentem książki Fundusze unijne - szansa na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw autorstwa Rafała Kasprzaka. Wydawnictwo Onepress.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA