REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biuro, Pracodawca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

30 sekund na zachętę - rekrutacja

Ostatnia rekrutacja na banalne stanowisko managera sprzedaży przyniosła ogrom emocji. 1400 podań, godziny rozpaczy, minuty śmiechu… i tylko parę sekund zadumy, czy może to właśnie ten…?

W 2013 roku wzrost gospodarczy spadnie do 1.7 - 1.8 proc.

W 2013 roku wzrost gospodarczy nie będzie wyższy niż 1,7-1,8 proc. Przychody ze sprzedaży przedsiębiorstw wzrosną o 4-5 proc.

Narodowy Program Zatrudnienia spowolni wzrost gospodarczy

W piątkowej dyskusji w Sejmie zatytułowanej "Alarm w sprawie bezrobocia" PiS zaproponował różne działania, które mają poprawić sytuację na rynku pracy. Zapisano je w przygotowanym przez tę partię Narodowym Programie Zatrudnienia.

Daj się zauważyć! Bądź online!

Poszukujesz nowych kandydatów do pracy w swojej firmie, ale akcja rekrutacyjna nie spełnia twoich oczekiwań? Chcesz, aby więcej osób dowiedziało się o twojej działalności, jednak środki finansowe nie pozwalają ci na drogą kampanię reklamową? Jest proste rozwiązanie! Wejdź do wirtualnego świata i wykreuj się przez social media!

REKLAMA

Zniesienie obowiązku informacyjnego PIP – zmiany w Kodeksie pracy

Rozpoczynając działalność pracodawcy muszą zawiadomić o tym okręgowego inspektora pracy oraz państwowego inspektora sanitarnego. Zgodnie z uchwaloną przez Senat nowelizacja Kodeksu pracy, obowiązki te zostają zniesione.

Jak zwolnić pracownika? – poradnik krok po kroku

Zwolnienie pracownika wymaga spełnienia szeregu formalności. W poradniku przedstawiamy jak krok po kroku wypowiedzieć umowę o pracę.

Start-up – szansa dla internetowych przedsiębiorstw

"W młodych nadzieja”, jednak nie tylko ludzie młodzi są zauważalni w Internecie. Świat wirtualny uatrakcyjnia się z dnia na dzień, toteż e-firma nie jest już żadną nowością. Start-up to najlepszy start w swoją własną przyszłość.

7 prostych sposobów na obniżenie kosztów w Twojej firmie

Koszty w firmie. W artykule przedstawiamy jak w prosty sposób obniżyć koszty w każdej firmie.

REKLAMA

Jak znaleźć pracę?

Nigdy nie wiadomo, dokąd zaprowadzi cię życie. Jeżeli widzisz, że twoi znajomi sumiennie realizują narzucone sobie schematy kariery zawodowej - powinieneś ograniczyć z nimi kontakt. Przy nich się nie rozwiniesz. Co więcej, możesz zanudzić się na śmierć. Jednak powinieneś pamiętać, że podczas poszukiwania pracy nie należy całkowicie zdawać się na los.

Czas pracy kierowców a obowiązki pracodawcy

Pracodawca zatrudniający w swojej firmie kierowców musi dokładnie przestrzegać przepisów o czasie pracy. Kontrola czasu pracy kierowców jest obowiązkowa i pozwala uniknąć wielu wypadków spowodowanych zmęczeniem.

Jaka jest praca marzeń?

Każdy z nas chciałby wykonywać swoją wymarzoną pracę, robić coś, co go naprawdę kręci i daje mu poczucie samorealizacji. Rynek pracy niestety nie wszystkim daje taką szansę. Często musimy brać to, co nam dają, czyli pracę daleką od naszych zainteresowań i wykształcenia.

Pracuj zgodnie z kodeksem pracy

Często dzieje się tak, że pracodawcy, korzystając z nieznajomości przepisów prawa przez pracowników, łamią je i naginają. Aby nie dać się oszukać, powinniśmy znać obowiązki pracodawcy i możliwości, jakie mamy, gdy ten ich nie wykonuje tak, jak należy.

Przeprowadzka biura – jak to zrobić sprawnie i szybko

Przeprowadzka biura jest z reguły sporą operacją zarówno dla właścicieli, jak i pracowników firmy. Wybór odpowiedniego terminu i firmy przeprowadzkowej, poinformowanie kontrahentów o zmianie adresu, przystosowanie nowego miejsca do potrzeb przedsiębiorstwa, przechowanie dokumentów i sprzętów biurowych - to tylko kilka z wielu spraw, o które należy zadbać w takiej sytuacji.

Jak odpowiadać na pytanie o naszą motywację do pracy?

Motywacja do pracy to jeden z najczęściej i najchętniej poruszanych obszarów w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Czy wiesz, dlaczego odgrywa on tak ważną rolę w procesie rekrutacji? Czy wiesz już, co Ciebie motywuje do pracy? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w dzisiejszym artykule.

Jak odpowiadać na pytanie o naszą motywację do pracy?

Motywacja do pracy to jeden z najczęściej i najchętniej poruszanych obszarów w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Czy wiesz, dlaczego odgrywa on tak ważną rolę w procesie rekrutacji? Czy wiesz już, co Ciebie motywuje do pracy? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w dzisiejszym artykule.

Pytania rekrutacyjne: "Jakie masz oczekiwania finansowe?"

Z pytaniem o oczekiwania finansowe kandydata do pracy zazwyczaj mamy do czynienia podczas drugiego spotkania rekrutacyjnego. Czy wiesz, jak prowadzić negocjacje płacowe z rekruterem?

Czy jest sens przyjaźnić się z szefem?

Nasze miejsca pracy to z reguły skomplikowane współzależności międzyludzkie. "W robocie" spotykamy różne osobowości i charaktery. Specjaliści uważają, że w sposób naturalny tworzą się grupy i podgrupy, zawiązują przyjaźnie czy nawet swoiste sojusze. W wielu firmach nader wyraźnie zaznacza się opozycja my-oni. Ale zawsze warto pamiętać o wzajemnej życzliwości i szacunku.

Pytania rekrutacyjne: „Proszę powiedzieć nam coś o sobie”

To jedno z najczęściej padających pytań w trakcie rekrutacji ma na celu sprawdzenie, jak i co kandydat myśli na swój temat. Wielu z nas gładko przebrnie przez ten etap rozmowy, reszta będzie miała trudności w znalezieniu sensownej odpowiedzi. Przeczytajcie artykuł, by dowiedzieć się, jak można poradzić sobie z tym wbrew pozorom trudnym pytaniem.

Na czym polega drugi i trzeci etap rekrutacji?

Proces rekrutacji często składa się z kilku spotkań. Jeśli pierwsza rozmowa zakończyła się sukcesem, to zostaniesz zaproszony do kolejnego etapu. Jak przygotować się do kolejnych rozmów z przyszłym pracodawcą?

Testy psychologiczne sposobem na wyłowienie najlepszego kandydata

Pracodawcy, a przede wszystkim działający w ich imieniu rekruterzy, coraz częściej posiłkują się przy naborze nowych pracowników testami psychologicznymi. Testy osobowości, inteligencji i zainteresowań pozwalają bowiem na lepsze dopasowanie predyspozycji pracownika do potrzeb firmy.

Lepsi i gorsi w miejscu pracy

Nierówne traktowanie pracowników przez szefostwo w miejscu pracy jest na porządku dziennym. Kierownictwo promuje pracowników lojalnych, z poczuciem humoru, a także tych, których po prostu lubi. Jednak często odbija się to na atmosferze w miejscu pracy.

Od pracownika szeregowego do menedżera – jak budować karierę?

Chociaż wielu wydają się być nieosiągalne, to wciąż kuszą. Tak, tak - mowa o stanowiskach menedżerskich. Na ile prawdziwa jest wizja zawodowego raju utraconego? I czy nie jest tak, że aby zostać menedżerem, wystarczy jasne wyznaczenie sobie celów i systematyczne do nich dążenie poprzez uczciwą pracę?

Menedżerskie ryzyko, czyli kilka słów o wypaleniu zawodowym

Kiedy jesteś wypalony zawodowo, wydaje Ci się, że nic nie da się zrobić i wszystkie Twoje działania nie przynoszą efektów. Wbrew pozorom wypalenie zawodowe to koszmar przytrafiający się nawet najlepszym menedżerom. Już dziś dowiedz się, jak się objawia i jak skutecznie można je pokonać.

Pierwsza rozmowa rekrutacyjna

Czy wiesz, czego możesz spodziewać się podczas pierwszej i kolejnych rozmów kwalifikacyjnych u przyszłego pracodawcy? Niżej przedstawiam Ci kilka cennych wskazówek dotyczących pierwszej rozmowy rekrutacyjnej.

Induction Day – jak dobrze wprowadzić nowego pracownika

Pierwsze dni w nowej pracy to zawsze spore przeżycie zarówno dla pracownika, który musi dopiero odnaleźć się w strukturach firmy, jak i dla pracodawcy, który przez pewien czas musi pogodzić się z pewnymi zaburzeniami w sprawnie działającym przedsiębiorstwie.

Szkolenia prywatn(i)e i po godzinach

Rozjazdy, kilkudniowe szkolenia - to dla szkoleniowców pokusa sama w sobie. A jeśli doda się do tego obecność pięknych pań lub przystojnych mężczyzn - zarówno po stronie „tych z branży”, jak i uczestników - oraz wieczorno-nocną rzeczywistość „hotelową”, może się okazać, że to zbyt dużo naraz do przezwyciężenia. Bo przecież wszyscy jesteśmy tylko ludźmi, prawda?

Siła nawyku, czyli o nieświadomych błędach, jakie popełniamy na rozmowach rekrutacyjnych

Rozmów kwalifikacyjnych prowadzi się w życiu wiele i teoretycznie taki trening powinien sprawić, że każda kolejna powinna nam wypaść lepiej. Jak pokazują badania, wcale nie uczymy się na własnych pomyłkach. Najczęściej bowiem pogrążają nas te błędy, które najtrudniej kontrolować. Może i Tobie zdarza się popełnić nieświadomie jakieś rekrutacyjne faux pas?

Podwyżki dla nauczycieli od 1 września 2012 roku. Dla firm bez zmian

Rośnie wynagrodzenie dla nauczycieli. Od 1 września 2012 minimalne pensje zasadnicze nauczycieli wzrosną o niecałe 4 proc. Dowiedz się jakie podwyżki dostaną nauczyciele w 2012 roku.

Dieta za podróż służbową w 2013 r.

Dieta za podróż służbową w 2013 r. Dowiedz się jakie diety przysługują z tytułu podróży służbowych od 1 stycznia 2013 roku. Informujemy, jakie są stawki diety dla podróży służbowych krajowych i zagranicznych.

Donosicielstwo w pracy

Szefie, u tych obok ciągle głośno – pewnie nie pracują. Z donosem w pracy spotkał się prawie każdy. Im większe skupisko ludzi, tym większe prawdopodobieństwo, że znajdą się „życzliwi”, którzy dopilnują, by szef dowiedział się o tym, co robią inni.

Nadgorliwość w pracy często się nie opłaca

Wiele osób z różnych względów bierze na siebie zbyt wiele obowiązków służbowych. Regularnie zostają po godzinach, biorą pracę do domu. Często wysiłek takich osób nie jest doceniany przez przełożonych. Dlaczego? Najwidoczniej starają się… za bardzo i nie są asertywni.

Diety za podróże krajowe i zagraniczne w 2012 r.

Diety za podróże krajowe i zagraniczne 2012. Dowiedz się jakie diety przysługują z tytułu podróży służbowych.

Aktywizacja bezrobotnych: nowe narzędzia w walce z bezrobociem wśród młodych

W związku z alarmującym poziomem bezrobocia wśród młodych, w urzędach pracy rusza program aktywizacji osób do 30. roku życia. Czy pomoże im w zdobyciu zatrudnienia?

Ciasne biuro zmniejsza kreatywność

Prawie 80% innowacji powstaje podczas pracy w grupie lub dzięki indywidualnej komunikacji pracowników i niesformalizowanym rozmowom w biurowej kuchni, restauracji czy punkcie ksero. Jednak 40% pracowników przez większość czasu jaki spędzają w biurze wciąż pracuje jedynie przy swoim biurku. Firmy, które chcą być innowacyjne i kreatywne, powinny zadbać o odpowiednią przestrzeń do pracy.

Nowe uprawnienia inspektorów pracy

Do Sejmu trafił projekt nowej ustawy przydzielającej inspektorom pracy uprawnienia do wydawania nakazów zmiany umowy zlecenie na umowę o pracę. Kto na tym straci, a kto zyska?

Piętno bezrobotnego u osób poniżej 25 roku życia

W czasach, gdzie bezrobocie dotyka sporą cześć społeczeństwa, młodzi ludzie mają niewielkie szanse na znalezienie satysfakcjonującej pracy. To właśnie o nich mówi się jako o „straconym pokoleniu" czy „pokoleniu 1000 euro". Czy wiesz, jaka przyszłość czeka młodych wchodzących dopiero na rynek pracy?

Obowiązki pracodawcy w trakcie upałów

Praca podczas upałów to nie lada wyzwanie dla każdego z nas. Czy wiesz, czego możesz w takiej sytuacji wymagać do swojego szefa?

Zarządzanie absencją pracowniczą – mission possible?

Jak pokazują badania Engineering Employer’s Federation i Westfield Health, pracownicy coraz rzadziej biorą sobie wolne z powodów zdrowotnych. W zeszłym roku rekordowa liczba Brytyjczyków - aż 45% - nie wzięła ani jednego dnia wolnego od pracy.

Ustawienia systemowe w biznesie receptą na problemy Twojej firmy

Częste rotacje pracowników, kryzys finansowy, czy konflikty między pracodawcą a podwładnymi to rzeczywistość niemal każdej firmy. Zwykle też, mimo stosowania wielu rozwiązań, problemy te trwają, powodując koszty i psując atmosferę miejsca pracy. Odpowiedzią na te sytuacje i inne, zdawałoby się nierozwiązywalne kłopoty w firmie jest metoda ustawień systemowych w biznesie Berta Hellingera.

Otwarta przestrzeń – zamknięcie możliwości?

Jeszcze kilka lat temu określenie „otwarta przestrzeń” kojarzyło nam się tylko z wiosną, zielenią, oddechem po ciężkim dniu, słowem: z samymi pozytywami. Dziś hasło to niesie zgoła inne konotacje.

Łowienie talentów w sieci – nowoczesne trendy w rekrutacji

Każdy pracodawca wie, że dobry pracownik to skarb. Za określeniem „dobry” może kryć się bardzo wiele, ale jak się okazuje cechy charakteryzujące dobrego pracownika zamykają się w trzech słowach: kompetentny, zmotywowany i lojalny. Niestety, rywalizacja na rynku pracy zaostrza się i z jednej strony coraz trudniej wyłowić spośród tłumu kandydatów tych, którzy spełniają nasze oczekiwania.

E-firing – obawa przed konfrontacją z pracownikiem czy zwykła wygoda?

W dobie Internetu coraz więcej działań zostaje uznanych za dopuszczalne, mimo że jeszcze kilka lat temu nie miały racji bytu. Niegdyś, formą obowiązkową było składanie podania do gabinetu profesora w celu uzyskania pożądanej informacji bądź zgody na zajmujący nas temat.

Jak wyglądają plany wakacyjne polskich pracowników w 2012 roku?

Wakacje w toku - dzieci cieszą się z wolnego czasu a my? Ilu z nas planuje wypoczynek w tym roku, a ilu z niego z różnych względów będzie musiało (chciało) zrezygnować? Czy w ogóle mamy jakieś plany urlopowe? Czy pozwolą nam na to nasze finanse? A może jesteśmy tak zdominowani przez pracę, że nie mamy już siły na to, by się z niej wyrwać?

Biura podróży padają jak muchy

Upadłość Sky Club to prawdopodobnie nie ostatnie bankructwo biur podróży w tym roku. W ostatnim miesiącu w Krajowym Rejestrze Długów przybyło 7 zadłużonych organizatorów wycieczek. Jest ich już prawie pół tysiąca.

Szykany w miejscu pracy - mobbing

Przeważająca większość pracodawców zapytana o to, czy w środowisku ich firmy dochodzi do przypadków mobbingu, zdecydowanie zaprzeczy. Naturalnie, przyznanie się do zgody na tego typu zjawiska mogłoby doprowadzić do postawienia przełożonemu zarzutów – 1 stycznia 2004 roku pojęcie mobbingu zostało wprowadzone do polskiego kodeksu pracy. Co za tym idzie, przełożony ma obowiązek zwalczania mobbingu, natomiast dręczony pracownik może dochodzić swoich praw przed sądem.

Po co dbać o porządek w biurze, skoro jest sprzątaczka?

Wszyscy chcemy mieć porządek w miejscu pracy. Ponad 93% pracowników deklaruje, że ceni sobie świeże i pachnące rano biuro. Z drugiej strony 58% ankietowanych przyznaje, że wychodząc z pracy zostawia za sobą bałagan, którym ma zając się sprzątaczka. 48% mówi otwarcie, że na jego biurku panuje bałagan. Po sobie sprząta jedynie 13% pracowników, a 73% nie wyobraża sobie sytuacji, w której musi chwycić za szmatę i samemu zadbać o czystość wokół biurka. 72% twierdzi, że od tego w firmie jest sprzątaczka. Tak wynika z sondy przeprowadzonej przez Zakłady Usługowe EZT S.A. wśród pracowników polskich firm.

Wynagrodzenie a motywacja

Wynagrodzenie stanowi miernik tego, jaką wartość ma dany pracownik w organizacji. Nic więc dziwnego, że upatruje się w nim ogromnej funkcji motywacyjnej – czy jednak najważniejszej? Spróbujmy dokonać analizy motywacyjnego wymiaru wynagradzania pracowników w przedsiębiorstwie.

Firmy przestały zatrudniać

Rynek pracy nie rozwija się pomimo trwającego EURO 2012 oraz rozpoczęcia sezonu prac wakacyjnych. Firmy nie tworzą nowych miejsc pracy.

Kibic-pracownik a Euro 2012

Euro 2012. Jaki wpływ na efektywność pracy może mieć tak spektakularne wydarzenie, jakim jest Euro 2012? Warto przyjrzeć się temu tematowi z perspektywy zarówno pracodawcy, jak i pracownika.

Odwlekanie zadań, czyli prokrastynacja

Oczywiste jest, że nie każdy identycznie rozpoczyna dzień w pracy. Są tacy, którzy mogą od razu, szybko i z werwą zabrać się za robotę. Natomiast inni potrzebują nawet połowy dnia na „rozruch”. Zachowanie osób z tej drugiej grupy jest często odbierane jako… lenistwo. Od pewnego czasu wiadomo jednak, że nie można zawsze postrzegać takiego zachowania jako braku pracowitości.

REKLAMA