REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Daj się zauważyć! Bądź online!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
KnowBox Szkolenia
Portal dla szkoleniowców
Facebook a szukanie pracy. /Fot. Fotolia
Facebook a szukanie pracy. /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Poszukujesz nowych kandydatów do pracy w swojej firmie, ale akcja rekrutacyjna nie spełnia twoich oczekiwań? Chcesz, aby więcej osób dowiedziało się o twojej działalności, jednak środki finansowe nie pozwalają ci na drogą kampanię reklamową? Jest proste rozwiązanie! Wejdź do wirtualnego świata i wykreuj się przez social media!

Ludzie przeszukują zasoby sieci z różnych powodów, dlaczego więc nie wykorzystać tego, by pokazać się światu? Jedną z najpopularniejszych i najtańszych metod jest prowadzenie fanpage’a firmy na portalu społecznościowym. Warto wybrać popularną stronę, która może pochwalić się wieloma zróżnicowanymi użytkownikami, jak np. Facebook. Od momentu powstania portal szczyci się dużą sympatią internautów, którzy potrafią spędzać na nim wiele godzin dziennie. Z tego powodu poza standardowymi kontami użytkowników możemy znaleźć tam rozmaite reklamy usług, prezentacje firm, oferty szkoleń etc. Warto jednak pamiętać, że samo stworzenie konta nie gwarantuje nam zainteresowania potencjalnych klientów czy kandydatów do pracy. Co zrobić, aby zostać zauważonym? O tym kilka słów poniżej.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz serwis: Zarządzanie

Pierwszy krok – tworzymy konto

Przestrzeń Facebooka daje nam duże możliwości dotarcia do poszczególnych odbiorców. Wiele firm marketingowych oferuje prowadzenie takich fanpage’ów, jednak jeżeli nie stać cię na taką usługę, równie dobrze możesz zrobić to sam. Zacznij od podstaw, czyli od wystroju graficznego. Facebook wprowadził opcję stworzenia tła, które pozwala na większą personalizację profilu. Jeżeli na zdjęcie profilowe wybierzesz logo swojej firmy, znajdź tło powiązane z tematyką twojej działalności – może to być grupa uśmiechniętych fachowców, zadowoleni rodzice lub urocze zwierzaki. Ważne, by tło za bardzo nie kontrastowało z twoim zdjęciem profilowym oraz miało jakieś powiązanie z celem, jaki przyświecał utworzeniu konta.

Następny etap to zagospodarowanie tablicy. Nie warto wrzucać na nią tych samych informacji, które pojawiają się na stronie firmy. Zamiast tego postaraj się o jakieś ciekawe treści, dodatkowe dane o twojej działalności. Może to być wiadomość o kolejnej rocznicy powstania twojego przedsiębiorstwa, interesujący artykuł odnoszący się do dziedziny, którą się zajmujesz, a czasem nawet zabawny obrazek. Kolejną rzecz, o której warto pamiętać, stanowi komunikacja z potencjalnymi odbiorcami. Pilnuj, by na twoim profilu pojawiały się wpisy z ustaloną przez ciebie częstotliwością. W prowadzeniu firmowego Facebooka istotne jest nawiązywanie kontaktów np. przez inicjowanie dyskusji pod wrzuconymi zdjęciami, obrazkami bądź przez dodawanie statusów zachęcających do rozpoczęcia wymiany opinii.

REKLAMA

Pamiętaj, że twoją siłę stanowią fani, a im ich więcej, tym liczniejsza grupa osób, która dowie się o twojej działalności. Liczba ludzi, która poznaje twój profil to nie tylko statystyka kliknięć opcji Lubię to, ale również ich znajomi, którzy na swojej tablicy widzą posty polubione przez kolegów i koleżanek. Co zrobić, aby zjednać sobie więcej fanów? Jednym z pomysłów jest zorganizowanie konkursu. Możemy np. zaproponować użytkownikom Facebooka wymyślenie hasła reklamowego dla nas. Osoby biorące udział w tym wydarzeniu powinny dobrze się bawić, pozwolić sobie na kreatywne działania oraz na współpracę ze znajomymi np. przez wspólne zbieranie lajków. Taka akcja nie powinna trwać dłużej niż miesiąc, gdyż w innym wypadku gracze mogą się znudzić. Należy zadbać o atrakcyjność i dynamikę naszego przedsięwzięcia. Jeżeli możesz pozwolić sobie na pewien wydatek, to warto również zastanowić się nad opcją reklamy na Facebooku, w której określa się ramy odbiorców, tj. płeć, wiek czy obszar zamieszkania. Dzięki temu masz pewność, że trafisz do osób, na których najbardziej ci zależy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Komentarze na Facebooku a prawa autorskie

Akcja-rekrutacja!

Chciałbyś rozpropagować swoją firmę wśród potencjalnych kandydatów do pracy? Zależy ci na młodym, dynamicznym zespole? Do tej grupy najszybciej i najprościej trafisz właśnie poprzez Facebooka. Ogłoszenia z propozycją zatrudnienia mogą znaleźć się bezpośrednio na twojej tablicy. Inną opcję stanowi stworzenie wydarzenia informującego o poszukiwaniu konkretnych pracowników. Świat Facebooka nie jest tak bardzo sformalizowany jak życie codzienne, dlatego możesz pozwolić sobie na nieco luźniejszy ton oferty przygotowanej specjalnie pod kątem grupy docelowej. Profil na tym portalu społecznościowym umożliwia również rozmowę z potencjalnymi pracownikami, dając tym samym szansę na nawiązanie pierwszego kontaktu. Dodatkowo możesz stać się bardziej atrakcyjny dla kandydatów, jeżeli pozwolisz, by twoi pracownicy również angażowali się w tworzenie treści pojawiających się na tablicy. Dzięki temu ludzie szukający informacji na temat twojej firmy i trafiający na twojego fanpage’a będą pozytywnie nastawieni, przyglądając się tej internetowej integracji.

Podczas planowania działań promujących twoją firmę nigdy nie zapominaj o możliwościach, jakie dają nam social media. Poza oczywistymi oszczędnościami, pozwalają one także pokazać się nam z pozytywnej strony. Dzięki nim prezentujemy się jako firma nowoczesna, bez problemu dopasowująca się do wymogów stawianych przez współczesny świat. Social media umożliwiają nam stosowanie pełnej kreatywności i na kreowanie swojego wizerunku wśród osób, na których nam najbardziej zależy. Nie pozwól, aby twoja firma zginęła w gąszczu stron internetowych, pokaż się w pełni, wykorzystując do tego swojego spersonalizowanego fanpage’a!

Zobacz serwis: Praca

Autor: Marta Matuszewska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA