REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Daj się zauważyć! Bądź online!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
KnowBox Szkolenia
Portal dla szkoleniowców
Facebook a szukanie pracy. /Fot. Fotolia
Facebook a szukanie pracy. /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Poszukujesz nowych kandydatów do pracy w swojej firmie, ale akcja rekrutacyjna nie spełnia twoich oczekiwań? Chcesz, aby więcej osób dowiedziało się o twojej działalności, jednak środki finansowe nie pozwalają ci na drogą kampanię reklamową? Jest proste rozwiązanie! Wejdź do wirtualnego świata i wykreuj się przez social media!

Ludzie przeszukują zasoby sieci z różnych powodów, dlaczego więc nie wykorzystać tego, by pokazać się światu? Jedną z najpopularniejszych i najtańszych metod jest prowadzenie fanpage’a firmy na portalu społecznościowym. Warto wybrać popularną stronę, która może pochwalić się wieloma zróżnicowanymi użytkownikami, jak np. Facebook. Od momentu powstania portal szczyci się dużą sympatią internautów, którzy potrafią spędzać na nim wiele godzin dziennie. Z tego powodu poza standardowymi kontami użytkowników możemy znaleźć tam rozmaite reklamy usług, prezentacje firm, oferty szkoleń etc. Warto jednak pamiętać, że samo stworzenie konta nie gwarantuje nam zainteresowania potencjalnych klientów czy kandydatów do pracy. Co zrobić, aby zostać zauważonym? O tym kilka słów poniżej.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz serwis: Zarządzanie

Pierwszy krok – tworzymy konto

Przestrzeń Facebooka daje nam duże możliwości dotarcia do poszczególnych odbiorców. Wiele firm marketingowych oferuje prowadzenie takich fanpage’ów, jednak jeżeli nie stać cię na taką usługę, równie dobrze możesz zrobić to sam. Zacznij od podstaw, czyli od wystroju graficznego. Facebook wprowadził opcję stworzenia tła, które pozwala na większą personalizację profilu. Jeżeli na zdjęcie profilowe wybierzesz logo swojej firmy, znajdź tło powiązane z tematyką twojej działalności – może to być grupa uśmiechniętych fachowców, zadowoleni rodzice lub urocze zwierzaki. Ważne, by tło za bardzo nie kontrastowało z twoim zdjęciem profilowym oraz miało jakieś powiązanie z celem, jaki przyświecał utworzeniu konta.

Następny etap to zagospodarowanie tablicy. Nie warto wrzucać na nią tych samych informacji, które pojawiają się na stronie firmy. Zamiast tego postaraj się o jakieś ciekawe treści, dodatkowe dane o twojej działalności. Może to być wiadomość o kolejnej rocznicy powstania twojego przedsiębiorstwa, interesujący artykuł odnoszący się do dziedziny, którą się zajmujesz, a czasem nawet zabawny obrazek. Kolejną rzecz, o której warto pamiętać, stanowi komunikacja z potencjalnymi odbiorcami. Pilnuj, by na twoim profilu pojawiały się wpisy z ustaloną przez ciebie częstotliwością. W prowadzeniu firmowego Facebooka istotne jest nawiązywanie kontaktów np. przez inicjowanie dyskusji pod wrzuconymi zdjęciami, obrazkami bądź przez dodawanie statusów zachęcających do rozpoczęcia wymiany opinii.

REKLAMA

Pamiętaj, że twoją siłę stanowią fani, a im ich więcej, tym liczniejsza grupa osób, która dowie się o twojej działalności. Liczba ludzi, która poznaje twój profil to nie tylko statystyka kliknięć opcji Lubię to, ale również ich znajomi, którzy na swojej tablicy widzą posty polubione przez kolegów i koleżanek. Co zrobić, aby zjednać sobie więcej fanów? Jednym z pomysłów jest zorganizowanie konkursu. Możemy np. zaproponować użytkownikom Facebooka wymyślenie hasła reklamowego dla nas. Osoby biorące udział w tym wydarzeniu powinny dobrze się bawić, pozwolić sobie na kreatywne działania oraz na współpracę ze znajomymi np. przez wspólne zbieranie lajków. Taka akcja nie powinna trwać dłużej niż miesiąc, gdyż w innym wypadku gracze mogą się znudzić. Należy zadbać o atrakcyjność i dynamikę naszego przedsięwzięcia. Jeżeli możesz pozwolić sobie na pewien wydatek, to warto również zastanowić się nad opcją reklamy na Facebooku, w której określa się ramy odbiorców, tj. płeć, wiek czy obszar zamieszkania. Dzięki temu masz pewność, że trafisz do osób, na których najbardziej ci zależy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Komentarze na Facebooku a prawa autorskie

Akcja-rekrutacja!

Chciałbyś rozpropagować swoją firmę wśród potencjalnych kandydatów do pracy? Zależy ci na młodym, dynamicznym zespole? Do tej grupy najszybciej i najprościej trafisz właśnie poprzez Facebooka. Ogłoszenia z propozycją zatrudnienia mogą znaleźć się bezpośrednio na twojej tablicy. Inną opcję stanowi stworzenie wydarzenia informującego o poszukiwaniu konkretnych pracowników. Świat Facebooka nie jest tak bardzo sformalizowany jak życie codzienne, dlatego możesz pozwolić sobie na nieco luźniejszy ton oferty przygotowanej specjalnie pod kątem grupy docelowej. Profil na tym portalu społecznościowym umożliwia również rozmowę z potencjalnymi pracownikami, dając tym samym szansę na nawiązanie pierwszego kontaktu. Dodatkowo możesz stać się bardziej atrakcyjny dla kandydatów, jeżeli pozwolisz, by twoi pracownicy również angażowali się w tworzenie treści pojawiających się na tablicy. Dzięki temu ludzie szukający informacji na temat twojej firmy i trafiający na twojego fanpage’a będą pozytywnie nastawieni, przyglądając się tej internetowej integracji.

Podczas planowania działań promujących twoją firmę nigdy nie zapominaj o możliwościach, jakie dają nam social media. Poza oczywistymi oszczędnościami, pozwalają one także pokazać się nam z pozytywnej strony. Dzięki nim prezentujemy się jako firma nowoczesna, bez problemu dopasowująca się do wymogów stawianych przez współczesny świat. Social media umożliwiają nam stosowanie pełnej kreatywności i na kreowanie swojego wizerunku wśród osób, na których nam najbardziej zależy. Nie pozwól, aby twoja firma zginęła w gąszczu stron internetowych, pokaż się w pełni, wykorzystując do tego swojego spersonalizowanego fanpage’a!

Zobacz serwis: Praca

Autor: Marta Matuszewska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA