Działalność rozpocząłem 15 lipca 2009 r. (prowadzę sklep). Mam faktury dokumentujące zakup towaru handlowego, lady sklepowej, wieszaków, półek, stojaków, materiałów biurowych, czynszu, wystawione prawidłowo na firmę, pochodzące z początku lipca. Czy mogę odliczyć z nich VAT od zakupu towarów i pozostałych rzeczy? A co mogę zaliczyć do kosztów i jak to ująć (jestem na podatkowej księdze przychodów i rozchodów)?
Zamierzamy podwyższyć kapitał zakładowy naszej spółki z o.o. Nasz urząd skarbowy twierdzi, że wydatki, jakie poniesiemy przy tej okazji, nie będą mogły być uznane za koszty uzyskania przychodów. Ale przecież wydatki te złożą się na niemałą kwotę. Taksa notarialna, pcc, opłaty KRS. Wszystko to są obligatoryjne opłaty. Czy urząd skarbowy ma rację?
Prowadzę działalność gospodarczą jako osoba fizyczna, ale chcę przekształcić tę działalność w spółkę z o.o. Z tego, co wiem, przepisy nie pozwalają na to, czyli musi nastąpić zamknięcie działalności gospodarczej i dopiero później założenie spółki z o.o. Proszę o wskazanie, jakie skutki podatkowe będzie to oznaczało. Czy od towarów na magazynie konieczne jest odprowadzenie VAT? Czy może jest jakiś sposób, żeby wprowadzić „zawartość” firmy osoby fizycznej do spółki z o.o., która będzie miała tego samego właściciela plus dwóch członków rodziny?