Mój problem dotyczy spraw związanych z obowiązkiem podatkowym usług budowlanych i remontowo-budowlanych. Wiem, że przy wykonywaniu tych usług obowiązuje szczególny moment powstania obowiązku podatkowego. Firma, w której pracuję, zawiera umowy i wykonuje kompleksowo tego rodzaju usługi. W zakresie tych umów znajduje się także montaż mebli, sprzętu AGD, wywóz gruzu, sprzątanie. W wycenie, w porównaniu z podstawowymi robotami budowlanymi, stanowią one niewielką wartość. Czy moje postępowanie jest prawidłowe, jeżeli całość zostanie potraktowana zgodnie z umową i treścią na fakturach jako usługi budowlane?
Czy kopie faktur sprzedaży, które przechowujemy w firmie co najmniej przez pięć lat, powinny być papierowe? Czy mogą być przechowywane w systemie, natomiast na żądanie np. kontrolujących udostępniane w postaci wydruku komputerowego? Wystawiamy bardzo dużo faktur. Przechowywanie ich papierowych kopii stanowi dla nas ogromy problem. Nie ma ich gdzie składować. Spotkaliśmy się z wieloma interpretacjami, w których urzędy stoją na stanowisku, że kopie należy przechowywać w formie papierowej, w ich oryginalnej postaci. Czy rzeczywiście tak jest?