REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Funkcje kierownicze w zarządzaniu - kontrolowanie, etapy

Kontrolowanie, obok organizowania i planowania zadań oraz motywowania podwładnych jest jedną z czterech funkcji kierowniczych. Na tym tle, kontrola może wydawać się czynnością stosunkowo prostą. Czy tak jest w istocie? Pewnie wiele zależy od predyspozycji własnych oraz od tego w jaki sposób jest ona przeprowadzana. Na pewno, na szczeblu organizacji, kontrolowanie jest funkcją równie ważną jak pozostałe i tu stopniowanie, chyba, nie ma zastosowania. Załóżmy również, że kontrolowania nie będziemy kojarzyć wyłączenie z reakcją na zaobserwowane nieprawidłowości. To zbyt wąskie ujęcie. Lepiej jest przyjąć, że kontrola to funkcja ciągła, występująca niezależnie od tego czy dochodzi do nieprawidłowości w procesie realizowania celu, czy też nie.

Wiek kandydata a powodzenie w procesie rekrutacji

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek nad tym, jaki wpływ na wynik rekrutacji może mieć Twój wiek? Przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się więcej na ten temat.

Kongres "Wyroby medyczne"

Cooper Conferences serdecznie zaprasza na Kongres "WYROBY MEDYCZNE" 24.01.2013 r. Hotel InterContinental, Warszawa.

Sposoby radzenia sobie ze stresem w pracy

Praca to jedno z największych źródeł stresu i problemów w życiu. Czy wiesz jak radzić sobie ze stresem w pracy?

REKLAMA

e-Dyrektor Finansowy - VAT 2013

Zapraszamy do BEZPŁATNEGO UDZIAŁU w seminarium z cyklu e-Dyrektor Finansowy "NARZĘDZIA INFORMATYCZNE DLA DZIAŁÓW FINANSOWYCH - Podatek VAT od 2013 roku - nowy model fakturowania oraz inne zmiany podatkowe", które odbędzie się 10 stycznia 2013 roku w Warszawie.

Dlaczego warto mówić komplementy?

Kiedy zaczynam myśleć o komplementach, pojawia mi się w głowie fragment filmu „Lepiej być nie może” z Jackiem Nicholsonem i Helen Hunt w rolach głównych. On gra Melvina - pisarza, egocentryka, wręcz dziwaka. Ona gra Carol - kelnerkę, która jako jedyna znosi jego towarzystwo.

O Legalnym Dopingu Emocjonalnym od nowa!

Legalny Doping Emocjonalny (LDE) od początku był absurdalny! Każdy menedżer twierdzi, że ludzkie zaangażowanie jest niezbędne do sukcesu, ale gdy prezentujemy ideę LDE, sceptycznie kiwają głowami twierdząc, że zarządzanie emocjami jest niemożliwe, bo nie można zarządzać czymś co nie jest mierzalne, policzalne… jednym zdaniem - uznawali pomysł za absurdalny i zamykali notesy podczas spotkań. I najważniejsze… mieli rację!

Zostań inżynierem swojej wyobraźni!

Za górami za lasami… wysoki, przystojny brunet, z biednej rodziny, przyjechał do Los Angeles z prowincjonalnego Kansas City z 40 dolarami w kieszeni i niedokończonym filmem rysunkowym w podniszczonej walizce. Miał 19 lat. Pełen pomysłów i marzeń podbił nie tylko rynek amerykański, a cały świat.

REKLAMA

Życie w sieci kontra prywatność

Miejsce zamieszkania, data urodzin, zainteresowania, ulubione filmy i zespoły - wszystkich tych rzeczy możemy dowiedzieć się o innych z rozmaitych portali społecznościowych. Nie da się ukryć, że brak konta na portalach typu facebook czy nasza-klasa budzi współcześnie zdziwienie. Jednak, czy tego typu wirtualne społeczności nie odzierają nas w pewien sposób z prywatności? Jakie rzeczy zdecydowanie lepiej zachować dla siebie?

Mentoring w biznesie

Termin „mentor” pochodzi z eposu greckiego „Odyseja”, od imienia przyjaciela Odyseusza, Mentora, który po opuszczeniu kraju przez Odysa sprawował opiekę nad jego synem - Telemahem. Jego zadaniem było wychowanie i nauczanie młodego chłopca.

Instrukcja obsługi pozytywnego myślenia

"Tak wiele postanowień, tak wiele marzeń, a jednak na co dzień jakoś się nam to rozłazi. Trzeba odwagi aby spróbować, trzeba determinacji aby wytrwać. Wielu ludzi nigdy nie podjęło próby spełnienia swoich ambicji, ponieważ koncentrując się głównie na miejscu z jakiego startują, widzieli tylko olbrzymi dystans dzielący ich od zamierzonego celu." (fragment z wywiadu z P. Ireną Kwiatkowską, Gazeta Wyborcza, 2009).

Etyka szefa nie tyka - przywództwo

Zderzyłam się ostatnio na szkoleniu z pytaniem, jak zdefiniować etycznego przywódcę? Etyka i do jakich granic? Co to tej własne sumienie, czy możemy mieć podobne wartości. Oczywiście, to co proste, wcale nie jest najprostsze…

Elegancja w zawodzie trenera i coacha

„Okazuje się, że w dzisiejszych czasach, w dobie rywalizacji i konkurencji firm, znajomość zasad etykiety jest jednym z czynników zapewniających egzystencję i rozwój” - pisze E.Pietkiewicz. Elegancja biznesowa to zbiór zasad i właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym, a umiejętność ich stosowania pozwala nam odnaleźć się w każdych okolicznościach.

Dobroczynny wpływ snu

Człowiek do prawidłowego funkcjonowania, po ciężkim stresującym dniu, potrzebuje odpowiedniej dawki snu. Przed pójściem spać, należy spędzić trochę czasu na świeżym powietrzu, wyjść na krótki spacer, powiedzmy do sklepu, czy - jeśli ktoś ma psa - iść do parku. Sen pozytywnie na nas wpływa, ponieważ w tym czasie nasz organizm zdobywa określone siły, odpoczywa. Dlatego też powinniśmy odpowiednio do tego snu podchodzić

Czy wygląd pomaga w karierze?

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzane są przede wszystkim nasze umiejętności. Z drugiej strony, jak na początku każdej znajomości, między nami a pracodawcą zachodzi zjawisko „pierwszego wrażenia”, na które składa się przede wszystkim wygląd zewnętrzny. Czy atrakcyjni fizycznie kandydaci mają większe szanse na zatrudnienie?

Być jak kameleon!

Znane w psychologii zjawisko naśladowania gestów, zwane „efektem kameleona”, polega na nieświadomym dopasowywaniu się do otoczenia. Często, nie zdając sobie z tego sprawy, ludzie przejmują gesty, mimikę i postawę tych, w których towarzystwie się znajdują. Dla przykładu, przebywając wśród osób lubiących dobrze zjeść, ktoś, kto zwykle preferuje małe porcje – zje znacznie więcej. Jaki wpływ na nasze życie ma ten efekt? Czy umiejętnie wykorzystany może zapewnić sukces na wielu płaszczyznach?

30 sekund na zachętę - rekrutacja

Ostatnia rekrutacja na banalne stanowisko managera sprzedaży przyniosła ogrom emocji. 1400 podań, godziny rozpaczy, minuty śmiechu… i tylko parę sekund zadumy, czy może to właśnie ten…?

Coaching zdrowia

W ostatnich 10 latach coaching znalazł się w głównym nurcie życia osobistego i pracy zawodowej w skali światowej. Jeśli kiedyś dotyczył dwóch głównych kategorii - life coachingu dla osób prywatnych i executive coachingu dla menedżerów w korporacjach, obecnie ewoluuje i rozprzestrzenia się w postaci setek wariantów i hybryd. Jednym z tych wariantów jest Coaching Zdrowia.

Referencje – dodatek czy podstawa?

W obecnej sytuacji na rynku pracy referencje uzyskane przez kandydata mogą stanowić niewątpliwy atut w walce o wymarzone stanowisko. Dlaczego więc ten bonus tak rzadko jest wykorzystywany przez kandydatów i pracodawców?

Moda na coaching

Mamy do czynienia z prawdziwym boomem. Narastającą falą. Bez względu na to, jak opiszemy to zjawisko, od kilku lat obserwujemy znaczący wzrost popularności coachingu. Półki w księgarniach dosłownie uginają się pod stosem książek poświęconych temu zagadnieniu. Porusza się je w czasopismach, gazetach i programach telewizyjnych.

Daj się zauważyć! Bądź online!

Poszukujesz nowych kandydatów do pracy w swojej firmie, ale akcja rekrutacyjna nie spełnia twoich oczekiwań? Chcesz, aby więcej osób dowiedziało się o twojej działalności, jednak środki finansowe nie pozwalają ci na drogą kampanię reklamową? Jest proste rozwiązanie! Wejdź do wirtualnego świata i wykreuj się przez social media!

Czytanie może być sportem

„Czytaj dziecku 20 minut dziennie” – zachęca popularna kampania społeczna. To bowiem rozwija wyobraźnię, uczy koncentracji, uważnego słuchania, pomaga poznać uniwersalne wartości jak przyjaźń, miłość i szacunek. Z czytania dzieciom wynikają same korzyści. Natomiast co z dorosłymi ludźmi, których wyobraźnia jest już ukształtowana, którzy mają konkretną wiedzę o świecie, potrafią skupić się i słuchać? Co zyskują, czytając książki?

Wypalenie zawodowe w pracy

W długotrwałym procesie, jakim jest syndrom wypalenia, bardzo często występuje niedostateczne wynagradzanie pracowników za wykonywaną prace. Czym on jest i co do niego prowadzi? Jak zapobiegać wypaleniu?

Skuteczny przedstawiciel handlowy

Rynek jest nasycony wieloma podobnymi produktami, więc producenci muszą skupić się na ciągłym uatrakcyjnianiu swojej oferty, skutecznej reklamie, profesjonalnej obsłudze obecnego klienta oraz na zdobywaniu nowych kontrahentów. W tym celu coraz więcej przedsiębiorstw zatrudnia przedstawicieli handlowych. Jaki powinien być ten idealny?

Przede wszystkim - dostrzec człowieka! Wyzwania HR w Poznaniu

Pracownik, menedżer, przywódca… a może bezrobotny? Zespół czy jednostka? Kto jest najważniejszy z punktu widzenia sukcesu organizacji? Podczas poznańskiej edycji konferencji Wyzwania HR, organizowanej przez portal Pracuj.pl najważniejszy stał się człowiek. Podczas 8 tematycznych sesji prelegenci i uczestnicy zastanawiali się w jaki sposób HR może wspierać rozwój ludzi, by oni mogli rozwijać organizacje. Sprawdzali czy mentoring jest odpowiedzią na potrzeby i dylematy rozwojowe dzisiejszych menedżerów, jak umacniać identyfikację pracowników z firmą, z jednostek budować zintegrowany zespół, a także czy osoby zagrożone zawodowym wykluczeniem mogą stanowić istotną korzyść dla firmy.

Inteligencja ciała a sukces zawodowy

Goniąc za sukcesem zawodowym, często zapominamy o sobie. Lekceważymy sygnały, które daje nam nasze ciało i poświęcamy jego dobro na rzecz zdobywania bogactwa. Pamiętajmy jednak, że ciągły stres, życie w biegu i zła dieta ogromnie wpływają nie tylko na zdrowie, ale i samopoczucie. Z tym natomiast wiąże się nasza wydajność, zdolność do współpracy i ogólna atmosfera, jaką do pracy wnosimy. Wkraczamy tym samym w błędne koło: poświęcamy się, myśląc, że dzięki temu osiągniemy więcej, a tymczasem będąc w dobrej formie, to samo moglibyśmy zrobić mniejszym kosztem.

Etos dobrego dziennikarza

Bycie dziennikarzem to duża odpowiedzialność. Stanowisko redaktora zobowiązuje do rzetelnego przekazywania informacji, których odbiór ma wpływ na postrzeganie sytuacji w kraju przez obywateli. Mało kto wie o istnieniu kodeksu etyki dziennikarskiej, który jasno określa, jakie zachowania przystoją dobremu redaktorowi. Jak ta kwestia wygląda w praktyce?

Przyczyny stresu w pracy

Stres to zjawisko, które dotyka każdego. Czy znasz źródła i przyczyny stresu w pracy? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w dzisiejszym artykule.

Festiwal Inteligencja Finansowa

Poszukujesz informacji na temat tego, jak poprowadzić swoją pierwszą działalność gospodarczą? Interesujesz się giełdą, jednak nie znasz mechanizmów, które nią sterują? Chcesz dowiedzieć się jak wyglądają perspektywy pracy w finansach? A może pragniesz nauczyć się efektywnie oszczędzać?

7 prostych sposobów na obniżenie kosztów w Twojej firmie

Koszty w firmie. W artykule przedstawiamy jak w prosty sposób obniżyć koszty w każdej firmie.

Samorozwój - inwestuj w siebie

Każdy z nas czasami pragnie rozpocząć coś nowego, zmienić swoje życie i iść w innym kierunku. Do tego niezbędny jest zapał i chęć nauki. Samorozwój jest kluczem do twojego sukcesu. W jaki sposób się przekwalifikować i zmienić diametralnie swoje życie?

Dobry trener poszukiwany

W każdej firmie przychodzi kiedyś taki moment, w którym szef decyduje się zorganizować szkolenie dla swoich pracowników. Wtedy pojawia się dylemat - który trener nadaje się do tego najlepiej?

Jak znaleźć pracę?

Nigdy nie wiadomo, dokąd zaprowadzi cię życie. Jeżeli widzisz, że twoi znajomi sumiennie realizują narzucone sobie schematy kariery zawodowej - powinieneś ograniczyć z nimi kontakt. Przy nich się nie rozwiniesz. Co więcej, możesz zanudzić się na śmierć. Jednak powinieneś pamiętać, że podczas poszukiwania pracy nie należy całkowicie zdawać się na los.

XI Spotkanie Eksperckie w Instytucie Rozwoju Biznesu

Temat: Kryteria sukcesu w stosowaniu AC/DC

Finał akcji edukacyjnej „Po pierwsze biznes” – 23 listopada 2012 r. w Warszawie

Ostatnia i zarazem podsumowująca tegoroczną edycję akcji „Po Pierwsze Biznes“ będzie konferencja warszawska, która odbędzie się 23 listopada 2012 r. w hotelu Polonia Palace. Gościem specjalnym konferencji w Warszawie będzie prof. Modzelewski, wybitny ekspert w dziedzinie podatków.

Dobroczynny wpływ snu na pracę

Człowiek do prawidłowego funkcjonowania, po ciężkim stresującym dniu, potrzebuje odpowiedniej dawki snu. Przed pójściem spać, należy spędzić trochę czasu na świeżym powietrzu, wyjść na krótki spacer, powiedzmy do sklepu, czy - jeśli ktoś ma psa - iść do parku. Sen pozytywnie na nas wpływa, ponieważ w tym czasie nasz organizm zdobywa określone siły, odpoczywa. Dlatego też powinniśmy odpowiednio do tego snu podchodzić.

Jaka jest praca marzeń?

Każdy z nas chciałby wykonywać swoją wymarzoną pracę, robić coś, co go naprawdę kręci i daje mu poczucie samorealizacji. Rynek pracy niestety nie wszystkim daje taką szansę. Często musimy brać to, co nam dają, czyli pracę daleką od naszych zainteresowań i wykształcenia.

Elegancja biznesowa sztuką życia

Jak ważna jest elegancja w biznesie? Po co potrzebna jest znajomość elegancji w zawodzie Trenera i Coacha?

Pracuj zgodnie z kodeksem pracy

Często dzieje się tak, że pracodawcy, korzystając z nieznajomości przepisów prawa przez pracowników, łamią je i naginają. Aby nie dać się oszukać, powinniśmy znać obowiązki pracodawcy i możliwości, jakie mamy, gdy ten ich nie wykonuje tak, jak należy.

Stres w pracy - plusy i minusy

Czy wiesz, czym jest stres w pracy? Jakie objawy i choroby powoduje stres? Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz w dzisiejszym artykule.

Wyzwania HR w Poznaniu - 21 listopada 2012 r.

Pracuj.pl zaprasza na trzynastą edycję konferencji „Wyzwania HR” poświęconą strategicznej roli HR w procesach zarządzania w organizacji.

Gaz - nowe regulacje na 2013 rok

W trakcie specjalistycznych warsztatów "Gaz - nowe regulacje na 2013 rok" uczestnicy zapoznają się z zagadnieniami dotyczącymi nowego prawa gazowego, podatku akcyzowego na gaz oraz prawa o wydobywaniu węglowodorów i Funduszu Węglowodorowym.

Referencje – dodatek czy podstawa?

Na rynku pracy, w walce o wymarzone stanowisko przedstawienie własnych atutów ma duże znaczenie. Jak pracownik może wykorzystać referencje, które zdobył podczas swojej pracy?

Przeprowadzka biura – jak to zrobić sprawnie i szybko

Przeprowadzka biura jest z reguły sporą operacją zarówno dla właścicieli, jak i pracowników firmy. Wybór odpowiedniego terminu i firmy przeprowadzkowej, poinformowanie kontrahentów o zmianie adresu, przystosowanie nowego miejsca do potrzeb przedsiębiorstwa, przechowanie dokumentów i sprzętów biurowych - to tylko kilka z wielu spraw, o które należy zadbać w takiej sytuacji.

Jak odpowiadać na pytanie o naszą motywację do pracy?

Motywacja do pracy to jeden z najczęściej i najchętniej poruszanych obszarów w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Czy wiesz, dlaczego odgrywa on tak ważną rolę w procesie rekrutacji? Czy wiesz już, co Ciebie motywuje do pracy? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w dzisiejszym artykule.

Jak odpowiadać na pytanie o naszą motywację do pracy?

Motywacja do pracy to jeden z najczęściej i najchętniej poruszanych obszarów w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Czy wiesz, dlaczego odgrywa on tak ważną rolę w procesie rekrutacji? Czy wiesz już, co Ciebie motywuje do pracy? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w dzisiejszym artykule.

Marki parasolowe - marketing i prawo w obszarze life science

Jak oznaczyć lek, a jak suplement? Jakie ryzyko poniesie przedsiębiorca przy prowadzeniu konsumenta w błąd? Jak zabezpieczyć marki na wypadek kryzysu? To niektóre z tematów rozpoczynającego się wkrótce seminarium.

Praktyka w zamówieniach publicznych dla energetyki – II edycja

W związku z ogromnym zainteresowaniem tematyką zamówień publicznych w energetyce, jakie odnotowaliśmy przy okazji organizacji sierpniowych warsztatów w Katowicach - SC Consulting oraz PowerMeetings.pl postanowiło zorganizować drugą edycję tego spotkania. Obszar zamówień publicznych okazał się być niezmiernie aktualnym i ważnym aspektem działalności przedsiębiorstw branży energetycznej.

Mężczyźni zdobywają władzę, kobiety budują i utrzymują siłę firm

Kobiety w biznesie stosują inne taktyki wywierania wpływu niż mężczyźni. Kobiety menedżerki budują lojalność pracowników, zwiększają ich zaangażowanie i promują samodzielność. Wzmacniana przez nie kultura otwartości wspiera innowacyjność. Ich taktyki wywierania wpływu na innych tworzą trwałą wartość organizacji, niezależnie od krótkoterminowych celów biznesowych.

Niezbędnik kandydata – negocjatora przyszłej pensji

Na rozmowie rekrutacyjnej padło pytanie o oczekiwania finansowe? Dowiedz się w jaki sposób negocjować przyszłe wynagrodzenie.

REKLAMA