REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przede wszystkim - dostrzec człowieka! Wyzwania HR w Poznaniu

Subskrybuj nas na Youtube
Wyzwania HR - Poznań, listopad 2012
Wyzwania HR - Poznań, listopad 2012

REKLAMA

REKLAMA

Pracownik, menedżer, przywódca… a może bezrobotny? Zespół czy jednostka? Kto jest najważniejszy z punktu widzenia sukcesu organizacji? Podczas poznańskiej edycji konferencji Wyzwania HR, organizowanej przez portal Pracuj.pl najważniejszy stał się człowiek. Podczas 8 tematycznych sesji prelegenci i uczestnicy zastanawiali się w jaki sposób HR może wspierać rozwój ludzi, by oni mogli rozwijać organizacje. Sprawdzali czy mentoring jest odpowiedzią na potrzeby i dylematy rozwojowe dzisiejszych menedżerów, jak umacniać identyfikację pracowników z firmą, z jednostek budować zintegrowany zespół, a także czy osoby zagrożone zawodowym wykluczeniem mogą stanowić istotną korzyść dla firmy.

Podczas pierwszej sesji tematycznej Joanna Malinowska-Parzydło, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu oraz Personal Brand Institute przekonywała, że mentoring jest „starą jak świat” metodą rozwoju ludzi skuteczną zarówno w czasach kryzysu, jak i prosperity. Wskazywała, że menedżerowie funkcjonujący w wysoce konkurencyjnym środowisku, w kluczowych momentach zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym potrzebują doświadczonych przewodników.

REKLAMA

REKLAMA

Rolą dobrego mentora jest wskazanie sedna spraw oraz pokazanie sprawdzonej przez siebie drogi dotarcia do podobnego celu. Także docieranie do źródeł motywacji. Mentor pomaga w projektowaniu długoterminowego sukcesu, odnajdując to, co w nas najlepsze. Dobry mentor potrafi wskazać nasze silne strony oraz umiejętnie wykorzystać nasze indywidualne, unikatowe cechy by dodatkowo wzmocnić przyjętą postawę” – tłumaczy Joanna Malinowska-Parzydło.

Dzięki mentorowi, menedżerowie potrafią lepiej zdefiniować cele oraz odnajdują właściwą drogę do ich realizacji. Stają się także lepszymi szefami lub wodzami, o czym dalej mówił Szymon Kudła z Centrum Szkoleniowego Jet. Wskazywał on, że „Przykłady zachowań i czynów wybitnych przywódców to najlepszy sposób na kształtowanie postaw lidera wśród innych (…) ludzie będą robili to, co sam robisz a nie to do czego nawołujesz”. Szymon Kudła podkreślił także, że „Przywódca angażuje cały zespół pokazując, że każdy z jego członków jest istotny i przyczynia się do osiągnięcia zbiorowego sukcesu”.

Z kolei Marek Raczyński z Lidl wskazywał 6 obszarów służących integrowaniu ludzi – od etapu odrębnych indywidualności do zaangażowanych pracowników tworzących zgrany, spójny i zmotywowany zespół. Według Marka Raczyńskiego kluczem do sukcesu wpływającym na identyfikację pracownika z firmą jest zarówno proces inicjacji - która może przybierać zarówno formułę wieloetapowych, złożonych i niekiedy tajemniczych rytuałów, ale w większości współczesnych organizacji oznacza po prostu wieloetapowy proces rekrutacji – jak i korporacyjny dress-code i symbole przyjęte w organizacji. Jednoczące bywa identyfikowanie wspólnego wroga a następnie wspólne działania mające na celu osiągnięcie przewagi nad konkurentem. Także precyzyjne określanie mierników sukcesu i źródeł potęgi służy wzmacnianiu poczucia przynależności pracowników do organizacji.

REKLAMA

Druki PIT 2012 / 2013 - PIT-37, PIT-36 i inne formularze do rozliczeń rocznych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Karta podatkowa 2013 - stawki

Nie płacisz dostawcom – nie masz kosztów i nie odliczasz VAT

„Silne grupy – jak np. Policja, Masoni czy… więźniowie mają również jasną i przejrzystą strukturę, są hierarchiczne a ich członkowie wyznają wspólne wartości. Poza tym, mają mocnych liderów oraz stawiają wysokie wymagania swoim członkom. Innymi słowy: jeśli chcesz do nas dołączyć musisz się mocno natrudzić. Jest to zresztą uzasadnione psychologicznie – jako ludzie mamy tendencję do podwyższania naszej subiektywnej oceny tego, na co ciężko zapracowaliśmy” dodał Marek Raczyński z Lidl.

O angażowaniu pracowników oraz kandydatów do pracy mówiła także Daria Siwka z bardzoHR oraz Joanna Paulińska z Carlsberg prezentując praktyczny przewodnik „Jak wdrożyć karierowy fanpage na Facebook.com”. „Tworząc fanpage postanowiliśmy pokazać pracowników odpowiedzialnych za usługi finansowe. Mimo, że z zewnątrz kojarzą się tylko z żmudnym liczeniem, odpowiedzialnością finansową czy wystawianiem faktur, my staraliśmy się ukazać przede wszystkim, że to ludzie czerpiący wielką satysfakcję z pracy. Pokazaliśmy, że także ta praca bywa zabawna, że nasi pracownicy to ciekawi i fajni ludzie, którzy potrafią się wyluzować, mają zainteresowania, pasje, lubią prywatnie się spotykać, mają rodziny i dzieci” – opisywała projekt realizowany na rzecz Carlsberg Daria Siwka.

Podczas debaty panelowej p. Elżbieta Flasińska z Grupy Pracuj Solutions przytoczyła kluczowe wyniki tegorocznej edycji raportu portalu Pracuj.pl oraz Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych „Wyzwania HR 2013”. Rozpoczęła również dyskusję nt. roli HR we współczesnych organizacjach. Joanna Malinowska-Parzydło z Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu oraz Personal Brand Institute zauważyła, że polscy praktycy HR mają ogromne ambicje i misję brania odpowiedzialności za działania daleko wykraczające poza ramy HR.

O poskramianiu aspiracji menedżerów HR, konieczności dostosowywania narzędzi HR do ludzi i organizacji, nie zaś dopasowywaniu firmy i pracowników do zaawansowanych instrumentów mówiła także Marta Kucharska z Sage w wystąpieniu „Wszystko można robić lepiej niż robi się dzisiaj” Henry Ford… Ambitny dział HR składa otwartą samokrytykę”.

Podczas kolejnej sesji Ewa Przybylska i Eryk Kurkowski z firmy Ingeus zastanawiali się nad korzyściami zatrudniania osób bezrobotnych bądź zagrożonych wykluczeniem zawodowym. „Dzisiejszy bezrobotny to jutro potencjalnie wartościowy pracownik. Dlaczego? Dlatego, że pozwala w praktyce sprawdzić model zarządzania różnorodnością. W tym przypadku różnorodnością osób, środowisk, doświadczeń, kompetencji i wiedzy. Wszystkie te elementy mają swoje przełożenie na pracę w zespole i pozwalają czerpać korzyści dla organizacji. Dając szansę osobom z różnych grup społecznych możemy zaspokoić potrzeby różnych grup docelowych czyli klientów. Oni także są różni i potrzebują odmiennego podejścia. Mając w swoim zespole osoby powyżej 50 roku życia czy osoby samotnie wychowujące dzieci firma ma okazję poznać potrzeby tych grup społecznych. Może to oznaczać dostęp do innowacyjnych i praktycznych pomysłów na rozwój firmy, w tym zaadresowanie potrzeb takich odbiorców” – twierdzą wspólnie Ewa Przybylska i Eryk Kurkowski z Ingeus.

Na zakończenie poznańskiej edycji konferencji Wyzwania HR Izabela Bartnicka oraz Urszula Zając-Pałdyna zaprezentowały kreatywne i angażujące pomysły na budowanie wewnętrznej integralności oraz podnoszenie motywacji wśród pracowników Grupy Pracuj Solutions. O tym, że te rozwiązania są bardzo wysoko oceniane przez pracowników świadczy pierwsze miejsce Grupy Pracuj Solutions w badaniu Najlepsi Pracodawcy AON Hewitt w kategorii małych i średnich przedsiębiorstw w roku 2011.

Słuchacze mogli wziąć udział w 8 sesjach tematycznych. W konferencji udział wzięło ponad 160 Dyrektorów Personalnych, Specjalistów ds. Rekrutacji oraz przedstawicieli branży HR.

Kolejne spotkanie z cyklu Wyzwania HR odbędzie się 12 lutego 2013 roku – po raz pierwszy w Warszawie. Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: http://www.wyzwaniahr.pl/.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA