REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przede wszystkim - dostrzec człowieka! Wyzwania HR w Poznaniu

Wyzwania HR - Poznań, listopad 2012
Wyzwania HR - Poznań, listopad 2012

REKLAMA

REKLAMA

Pracownik, menedżer, przywódca… a może bezrobotny? Zespół czy jednostka? Kto jest najważniejszy z punktu widzenia sukcesu organizacji? Podczas poznańskiej edycji konferencji Wyzwania HR, organizowanej przez portal Pracuj.pl najważniejszy stał się człowiek. Podczas 8 tematycznych sesji prelegenci i uczestnicy zastanawiali się w jaki sposób HR może wspierać rozwój ludzi, by oni mogli rozwijać organizacje. Sprawdzali czy mentoring jest odpowiedzią na potrzeby i dylematy rozwojowe dzisiejszych menedżerów, jak umacniać identyfikację pracowników z firmą, z jednostek budować zintegrowany zespół, a także czy osoby zagrożone zawodowym wykluczeniem mogą stanowić istotną korzyść dla firmy.

Podczas pierwszej sesji tematycznej Joanna Malinowska-Parzydło, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu oraz Personal Brand Institute przekonywała, że mentoring jest „starą jak świat” metodą rozwoju ludzi skuteczną zarówno w czasach kryzysu, jak i prosperity. Wskazywała, że menedżerowie funkcjonujący w wysoce konkurencyjnym środowisku, w kluczowych momentach zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym potrzebują doświadczonych przewodników.

REKLAMA

REKLAMA

Rolą dobrego mentora jest wskazanie sedna spraw oraz pokazanie sprawdzonej przez siebie drogi dotarcia do podobnego celu. Także docieranie do źródeł motywacji. Mentor pomaga w projektowaniu długoterminowego sukcesu, odnajdując to, co w nas najlepsze. Dobry mentor potrafi wskazać nasze silne strony oraz umiejętnie wykorzystać nasze indywidualne, unikatowe cechy by dodatkowo wzmocnić przyjętą postawę” – tłumaczy Joanna Malinowska-Parzydło.

Dzięki mentorowi, menedżerowie potrafią lepiej zdefiniować cele oraz odnajdują właściwą drogę do ich realizacji. Stają się także lepszymi szefami lub wodzami, o czym dalej mówił Szymon Kudła z Centrum Szkoleniowego Jet. Wskazywał on, że „Przykłady zachowań i czynów wybitnych przywódców to najlepszy sposób na kształtowanie postaw lidera wśród innych (…) ludzie będą robili to, co sam robisz a nie to do czego nawołujesz”. Szymon Kudła podkreślił także, że „Przywódca angażuje cały zespół pokazując, że każdy z jego członków jest istotny i przyczynia się do osiągnięcia zbiorowego sukcesu”.

Z kolei Marek Raczyński z Lidl wskazywał 6 obszarów służących integrowaniu ludzi – od etapu odrębnych indywidualności do zaangażowanych pracowników tworzących zgrany, spójny i zmotywowany zespół. Według Marka Raczyńskiego kluczem do sukcesu wpływającym na identyfikację pracownika z firmą jest zarówno proces inicjacji - która może przybierać zarówno formułę wieloetapowych, złożonych i niekiedy tajemniczych rytuałów, ale w większości współczesnych organizacji oznacza po prostu wieloetapowy proces rekrutacji – jak i korporacyjny dress-code i symbole przyjęte w organizacji. Jednoczące bywa identyfikowanie wspólnego wroga a następnie wspólne działania mające na celu osiągnięcie przewagi nad konkurentem. Także precyzyjne określanie mierników sukcesu i źródeł potęgi służy wzmacnianiu poczucia przynależności pracowników do organizacji.

Druki PIT 2012 / 2013 - PIT-37, PIT-36 i inne formularze do rozliczeń rocznych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Karta podatkowa 2013 - stawki

Nie płacisz dostawcom – nie masz kosztów i nie odliczasz VAT

REKLAMA

„Silne grupy – jak np. Policja, Masoni czy… więźniowie mają również jasną i przejrzystą strukturę, są hierarchiczne a ich członkowie wyznają wspólne wartości. Poza tym, mają mocnych liderów oraz stawiają wysokie wymagania swoim członkom. Innymi słowy: jeśli chcesz do nas dołączyć musisz się mocno natrudzić. Jest to zresztą uzasadnione psychologicznie – jako ludzie mamy tendencję do podwyższania naszej subiektywnej oceny tego, na co ciężko zapracowaliśmy” dodał Marek Raczyński z Lidl.

O angażowaniu pracowników oraz kandydatów do pracy mówiła także Daria Siwka z bardzoHR oraz Joanna Paulińska z Carlsberg prezentując praktyczny przewodnik „Jak wdrożyć karierowy fanpage na Facebook.com”. „Tworząc fanpage postanowiliśmy pokazać pracowników odpowiedzialnych za usługi finansowe. Mimo, że z zewnątrz kojarzą się tylko z żmudnym liczeniem, odpowiedzialnością finansową czy wystawianiem faktur, my staraliśmy się ukazać przede wszystkim, że to ludzie czerpiący wielką satysfakcję z pracy. Pokazaliśmy, że także ta praca bywa zabawna, że nasi pracownicy to ciekawi i fajni ludzie, którzy potrafią się wyluzować, mają zainteresowania, pasje, lubią prywatnie się spotykać, mają rodziny i dzieci” – opisywała projekt realizowany na rzecz Carlsberg Daria Siwka.

Podczas debaty panelowej p. Elżbieta Flasińska z Grupy Pracuj Solutions przytoczyła kluczowe wyniki tegorocznej edycji raportu portalu Pracuj.pl oraz Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych „Wyzwania HR 2013”. Rozpoczęła również dyskusję nt. roli HR we współczesnych organizacjach. Joanna Malinowska-Parzydło z Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu oraz Personal Brand Institute zauważyła, że polscy praktycy HR mają ogromne ambicje i misję brania odpowiedzialności za działania daleko wykraczające poza ramy HR.

O poskramianiu aspiracji menedżerów HR, konieczności dostosowywania narzędzi HR do ludzi i organizacji, nie zaś dopasowywaniu firmy i pracowników do zaawansowanych instrumentów mówiła także Marta Kucharska z Sage w wystąpieniu „Wszystko można robić lepiej niż robi się dzisiaj” Henry Ford… Ambitny dział HR składa otwartą samokrytykę”.

Podczas kolejnej sesji Ewa Przybylska i Eryk Kurkowski z firmy Ingeus zastanawiali się nad korzyściami zatrudniania osób bezrobotnych bądź zagrożonych wykluczeniem zawodowym. „Dzisiejszy bezrobotny to jutro potencjalnie wartościowy pracownik. Dlaczego? Dlatego, że pozwala w praktyce sprawdzić model zarządzania różnorodnością. W tym przypadku różnorodnością osób, środowisk, doświadczeń, kompetencji i wiedzy. Wszystkie te elementy mają swoje przełożenie na pracę w zespole i pozwalają czerpać korzyści dla organizacji. Dając szansę osobom z różnych grup społecznych możemy zaspokoić potrzeby różnych grup docelowych czyli klientów. Oni także są różni i potrzebują odmiennego podejścia. Mając w swoim zespole osoby powyżej 50 roku życia czy osoby samotnie wychowujące dzieci firma ma okazję poznać potrzeby tych grup społecznych. Może to oznaczać dostęp do innowacyjnych i praktycznych pomysłów na rozwój firmy, w tym zaadresowanie potrzeb takich odbiorców” – twierdzą wspólnie Ewa Przybylska i Eryk Kurkowski z Ingeus.

Na zakończenie poznańskiej edycji konferencji Wyzwania HR Izabela Bartnicka oraz Urszula Zając-Pałdyna zaprezentowały kreatywne i angażujące pomysły na budowanie wewnętrznej integralności oraz podnoszenie motywacji wśród pracowników Grupy Pracuj Solutions. O tym, że te rozwiązania są bardzo wysoko oceniane przez pracowników świadczy pierwsze miejsce Grupy Pracuj Solutions w badaniu Najlepsi Pracodawcy AON Hewitt w kategorii małych i średnich przedsiębiorstw w roku 2011.

Słuchacze mogli wziąć udział w 8 sesjach tematycznych. W konferencji udział wzięło ponad 160 Dyrektorów Personalnych, Specjalistów ds. Rekrutacji oraz przedstawicieli branży HR.

Kolejne spotkanie z cyklu Wyzwania HR odbędzie się 12 lutego 2013 roku – po raz pierwszy w Warszawie. Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: http://www.wyzwaniahr.pl/.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA