Specjalista ds. szkoleń e-learningowych nie powinien dać się zamknąć w etykietce „IT”. Prawidłowo przeprowadzony program edukacyjny korzystający z narzędzi e-learningowych wpływa na psychologiczną stronę pracowników: na ich postawy do pracy, do własnego rozwoju, na przyjemność pracy oraz ambicję osiągania coraz lepszych wyników. Aby osiągnąć taki efekt, specjalista musi wpływać na sześć następujących obszarów: treść, technologię, kontekst, ludzi, komunikację, zachowania. Oto ich opis.
E-szkolenie zwykle bywa postrzegane jako coś ulotnego: tu jakaś animacja, tu jakiś komentarz audio, tam kilka pdf-ów, a między tym wszystkim nie ma logicznego połączenia. Zebranie całego pomysłu na szkolenie w jednym programie pozwala nie tylko udanie nim zarządzać: rozwijać, adaptować, uprzyjemniać w odbiorze, ale też porównywać podczas zakupu dla działu HR i całej firmy.
Opublikowane wczoraj dane na temat sektorów usług i przemysłowego nie wpłynęły znacząco na obraz rynku. Oba indeksy PMI dla Francji, Niemiec, strefy euro i Chin obniżyły się, w porównaniu z poprzednim miesiącem. Jedynie francuskie usługi wypadły lepiej niż się spodziewano, plasując się na poziomie 62,8 w maju wobec oczekiwanych 62,2 i wartości 62,9 w kwietniu.
Wydaje się, że uczestnicy rynku w USA nie wiedzą, czy spadek cen towarów wziąć za dobrą monetę. Świadczy o tym fakt, że we wtorek rynek akcji nie stracił mimo niekorzystnych publikacji gospodarczych. Obawa przed spowolnieniem koniunktury wywołała obniżkę cen surowców, ale jednocześnie stanowi bufor, chroniący przed presją inflacyjną, która z kolei mobilizuje banki do podnoszenia stóp procentowych.