Tomasz Sętowski: W Polsce jest boom na sztukę [PODCAST]
REKLAMA
REKLAMA
Jaka jest aktualna sytuacja na rynku dzieł sztuki?
Jeśli chodzi o rynek sztuki, tendencja jest wznosząca. Na wszystkich polach: zarówno sztuki dawnej, jak i sztuki nowoczesnej. Wydaje mi się, że ludzie czują potrzebę inwestowania, ale też czują potrzebę otaczania się pięknem, dlatego rynek sztuki nabrał tempa – mówi Tomasz Sętowski.
REKLAMA
Co wpływa na obecny boom na dzieła sztuki w Polsce?
Wynika to m.in. z tego, że nie za bardzo są możliwości inwestycyjne. Banki nie dają odpowiednich gwarancji procentowych, takich jak były kiedyś. Ludzie szukają więc innych form inwestycyjnych, czyli: nieruchomości, sztuka, itd.
Oczywiście, czynniki takie jak prestiż czy unikatowość też decydują o tym, że ludzie kupują obrazy. Sztuka to dziedzina unikatowa, a czynnik inwestycyjny to już wynik naszych czasów – wyjaśnia Sętowski.
Czy aukcje młodej sztuki to dobra okazja do inwestowania?
To jest bardzo dobry kierunek. Świetnie rozwijający się w Polsce. Bardzo dobrze, że domy aukcyjne wpadły na pomysł, aby młodą sztukę w ten sposób przedstawiać i promować. Jest to z dużą korzyścią dla obu stron, bo młodzi malarze mają możliwość sprzedania obrazu, a galerie mają określony zysk. Korzysta też na tym odbiorca, ponieważ ceny są bardzo atrakcyjne.
Tomasz Sętowski – malarz, przedstawiciel realizmu magicznego. Założyciel autorskiej galerii "Muzeum Wyobraźni", działającej od 2000 roku w Częstochowie. Jego prace znajdują się wielu znaczących kolekcjach prywatnych i muzealnych m.in. w Muzeum Sztuki Fantastycznej w Szwajcarii.
Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA
Spotify http://prawna.pl/spotify
iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes
Google Podcast http://prawna.pl/google
Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl
PODCASTY OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - poprzednie odcinki
-
Paulina Węgierski: Jakich błędów nie popełniać przy rekrutacji zdalnej? [PODCAST]
-
Dariusz Węglicki: Dlaczego w Polsce brakuje inwestorów pakietowych? [PODCAST]
-
Dominika Kaczorowska-Spychalska: Jak chipy płatnicze zmienią naszą rzeczywistość? [PODCAST]
-
Marcin Ledworowski: Czy biometria wykluczy ataki cyfrowe? [PODCAST]
-
Wojciech Dudziński: Ustawa o sygnalistach ośmieli do zgłaszania nadużyć [PODCAST]
-
Rafał Pikuła: Na fake newsach można dobrze zarobić [PODCAST]
-
Jacek Czauderna: Panie Premierze, przedsiębiorcy czekają na konkrety [PODCAST]
-
Jacek Bisiński (Google): Agroturystyka wysoko w wyszukiwarkach [PODCAST]
-
Kuba Karliński: Szał na nieruchomości weekendowe trwa [PODCAST]
-
Konrad Rochalski: Reforma OFE – czy technologia wygra z czasem? [PODCAST]
-
Anna Worwa: Jakie są konsekwencje fałszywej tożsamości? [PODCAST]
-
Joanna Ostrowska: Kupię hotel – pojawiają się takie propozycje [PODCAST]
-
Magda Kubit, Planton: W Polsce żywność bio jest nadal dodatkiem [PODCAST]
-
Hubert Woźniak: Polskie jabłko nie boi się pandemii [PODCAST]
-
Karina Hertel: Jak wybrać adwokata marki, który wie o czym mówi? [PODCAST]
-
Leśnikowska-Jaros i Mac: W pandemii koniec dnia pracy musimy wpisać w kalendarz [PODCAST]
-
Paweł Sapek, Prologis: Jak zmniejszyć ślad węglowy w handlu detalicznym? [PODCAST]
-
Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]
-
Marek Moczulski: Tarcze antykryzysowe to odroczenie wyroku w czasie [PODCAST]
-
Julia Moczak: Dlaczego praca z końmi pomaga zostać liderem? [PODCAST]
-
Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]
-
Łukasz Wilczewski: Jak zarabiać na nieużytkach i zmniejszać ślad węglowy? [PODCAST]
-
Michał Łenczyński, Beauty Razem: Jeśli branża beauty upadnie, nastąpi efekt domina [PODCAST]
-
Paulina Woźniak: Czy rozmowy biznesowe mogą być podsłuchiwane? [PODCAST]
-
Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]
-
Maciej Basiński (Maslove): Do końca walczymy o kolor pistacji [PODCAST]
-
Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]
-
Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]
-
Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]
-
Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]
-
Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]
-
Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]
-
Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]
-
Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]
-
Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]
-
Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]
-
Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]
-
Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]
-
Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]
-
Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]
-
Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]
-
Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]
-
Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]
-
Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]
-
Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]
-
Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]
-
Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]
-
Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]
-
Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]
-
Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]
-
Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]
-
Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]
-
Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]
-
Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]
-
Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]
-
Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]
-
Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]
-
Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]
-
Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]
-
Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]
- Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
- Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
- Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
- Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
- Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]
Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.