REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tomasz Sętowski: W Polsce jest boom na sztukę [PODCAST]

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Gorczyca
Agnieszka Gorczyca
redaktor test
Tomasz Sętowski: Sztuka to dziedzina unikatowa, a czynnik inwestycyjny to już wynik naszych czasów.
Tomasz Sętowski: Sztuka to dziedzina unikatowa, a czynnik inwestycyjny to już wynik naszych czasów.
DGPtalk

REKLAMA

REKLAMA

Czy pandemia zachwiała rynkiem dóbr luksusowych? Jak wygląda sytuacja na rynku dzieł sztuki? Czy Polacy chętnie w nią inwestują? W rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl), malarz Tomasz Sętowski wyjaśnia te kwestie i tłumaczy dlaczego udział w aukcjach młodej sztuki to dobry pomysł na inwestycje. Zapraszamy do wysłuchania podcastu!

Jaka jest aktualna sytuacja na rynku dzieł sztuki?

Jeśli chodzi o rynek sztuki, tendencja jest wznosząca. Na wszystkich polach: zarówno sztuki dawnej, jak i sztuki nowoczesnej. Wydaje mi się, że ludzie czują potrzebę inwestowania, ale też czują potrzebę otaczania się pięknem, dlatego rynek sztuki nabrał tempa – mówi Tomasz Sętowski.

REKLAMA

Co wpływa na obecny boom na dzieła sztuki w Polsce?

Wynika to m.in. z tego, że nie za bardzo są możliwości inwestycyjne. Banki nie dają odpowiednich gwarancji procentowych, takich jak były kiedyś. Ludzie szukają więc innych form inwestycyjnych, czyli: nieruchomości, sztuka, itd.

Oczywiście, czynniki takie jak prestiż czy unikatowość też decydują o tym, że ludzie kupują obrazy. Sztuka to dziedzina unikatowa, a czynnik inwestycyjny to już wynik naszych czasów – wyjaśnia Sętowski.

Czy aukcje młodej sztuki to dobra okazja do inwestowania?

To jest bardzo dobry kierunek. Świetnie rozwijający się w Polsce. Bardzo dobrze, że domy aukcyjne wpadły na pomysł, aby młodą sztukę w ten sposób przedstawiać i promować. Jest to z dużą korzyścią dla obu stron, bo młodzi malarze mają możliwość sprzedania obrazu, a galerie mają określony zysk. Korzysta też na tym odbiorca, ponieważ ceny są bardzo atrakcyjne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tomasz Sętowski – malarz, przedstawiciel realizmu magicznego. Założyciel autorskiej galerii "Muzeum Wyobraźni", działającej od 2000 roku w Częstochowie. Jego prace znajdują się wielu znaczących kolekcjach prywatnych i muzealnych m.in. w Muzeum Sztuki Fantastycznej w Szwajcarii.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - poprzednie odcinki

  1. Paulina Węgierski: Jakich błędów nie popełniać przy rekrutacji zdalnej? [PODCAST]

  2. Dariusz Węglicki: Dlaczego w Polsce brakuje inwestorów pakietowych? [PODCAST]

  3. Dominika Kaczorowska-Spychalska: Jak chipy płatnicze zmienią naszą rzeczywistość? [PODCAST]

  4. Marcin Ledworowski: Czy biometria wykluczy ataki cyfrowe? [PODCAST]

  5. Wojciech Dudziński: Ustawa o sygnalistach ośmieli do zgłaszania nadużyć [PODCAST]

  6. Rafał Pikuła: Na fake newsach można dobrze zarobić [PODCAST]

  7. Jacek Czauderna: Panie Premierze, przedsiębiorcy czekają na konkrety [PODCAST]

  8. Jacek Bisiński (Google): Agroturystyka wysoko w wyszukiwarkach [PODCAST]

  9. Kuba Karliński: Szał na nieruchomości weekendowe trwa [PODCAST]

  10. Konrad Rochalski: Reforma OFE – czy technologia wygra z czasem? [PODCAST]

  11. Anna Worwa: Jakie są konsekwencje fałszywej tożsamości? [PODCAST]

  12. Joanna Ostrowska: Kupię hotel – pojawiają się takie propozycje [PODCAST]

  13. Magda Kubit, Planton: W Polsce żywność bio jest nadal dodatkiem [PODCAST]

  14. Hubert Woźniak: Polskie jabłko nie boi się pandemii [PODCAST]

  15. Karina Hertel: Jak wybrać adwokata marki, który wie o czym mówi? [PODCAST]

  16. Leśnikowska-Jaros i Mac: W pandemii koniec dnia pracy musimy wpisać w kalendarz [PODCAST]

  17. Paweł Sapek, Prologis: Jak zmniejszyć ślad węglowy w handlu detalicznym? [PODCAST]

  18. Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]

  19. Marek Moczulski: Tarcze antykryzysowe to odroczenie wyroku w czasie [PODCAST]

  20. Julia Moczak: Dlaczego praca z końmi pomaga zostać liderem? [PODCAST]

  21. Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]

  22. Łukasz Wilczewski: Jak zarabiać na nieużytkach i zmniejszać ślad węglowy? [PODCAST]

  23. Michał Łenczyński, Beauty Razem: Jeśli branża beauty upadnie, nastąpi efekt domina [PODCAST]

  24. Paulina Woźniak: Czy rozmowy biznesowe mogą być podsłuchiwane? [PODCAST]

  25. Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]

  26. Maciej Basiński (Maslove): Do końca walczymy o kolor pistacji [PODCAST]

  27. Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]

  28. Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]

  29. Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]

  30. Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

  31. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  32. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  33. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  34. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  35. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  36. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  37. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  38. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  39. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  40. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  41. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  42. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  43. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  44. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  45. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  46. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  47. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  48. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  49. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  50. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  51. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  52. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  53. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  54. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  55. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  56. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  57. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  58. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  59. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  60. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  61. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  62. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  63. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  64. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  65. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  66. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  67. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  68. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  69. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  70. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  71. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

REKLAMA

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA