REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tomasz Sętowski: W Polsce jest boom na sztukę [PODCAST]

Agnieszka Gorczyca
Agnieszka Gorczyca
redaktor test
Tomasz Sętowski: Sztuka to dziedzina unikatowa, a czynnik inwestycyjny to już wynik naszych czasów.
Tomasz Sętowski: Sztuka to dziedzina unikatowa, a czynnik inwestycyjny to już wynik naszych czasów.
DGPtalk

REKLAMA

REKLAMA

Czy pandemia zachwiała rynkiem dóbr luksusowych? Jak wygląda sytuacja na rynku dzieł sztuki? Czy Polacy chętnie w nią inwestują? W rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl), malarz Tomasz Sętowski wyjaśnia te kwestie i tłumaczy dlaczego udział w aukcjach młodej sztuki to dobry pomysł na inwestycje. Zapraszamy do wysłuchania podcastu!

Jaka jest aktualna sytuacja na rynku dzieł sztuki?

Jeśli chodzi o rynek sztuki, tendencja jest wznosząca. Na wszystkich polach: zarówno sztuki dawnej, jak i sztuki nowoczesnej. Wydaje mi się, że ludzie czują potrzebę inwestowania, ale też czują potrzebę otaczania się pięknem, dlatego rynek sztuki nabrał tempa – mówi Tomasz Sętowski.

REKLAMA

Co wpływa na obecny boom na dzieła sztuki w Polsce?

Wynika to m.in. z tego, że nie za bardzo są możliwości inwestycyjne. Banki nie dają odpowiednich gwarancji procentowych, takich jak były kiedyś. Ludzie szukają więc innych form inwestycyjnych, czyli: nieruchomości, sztuka, itd.

Oczywiście, czynniki takie jak prestiż czy unikatowość też decydują o tym, że ludzie kupują obrazy. Sztuka to dziedzina unikatowa, a czynnik inwestycyjny to już wynik naszych czasów – wyjaśnia Sętowski.

Czy aukcje młodej sztuki to dobra okazja do inwestowania?

To jest bardzo dobry kierunek. Świetnie rozwijający się w Polsce. Bardzo dobrze, że domy aukcyjne wpadły na pomysł, aby młodą sztukę w ten sposób przedstawiać i promować. Jest to z dużą korzyścią dla obu stron, bo młodzi malarze mają możliwość sprzedania obrazu, a galerie mają określony zysk. Korzysta też na tym odbiorca, ponieważ ceny są bardzo atrakcyjne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tomasz Sętowski – malarz, przedstawiciel realizmu magicznego. Założyciel autorskiej galerii "Muzeum Wyobraźni", działającej od 2000 roku w Częstochowie. Jego prace znajdują się wielu znaczących kolekcjach prywatnych i muzealnych m.in. w Muzeum Sztuki Fantastycznej w Szwajcarii.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - poprzednie odcinki

  1. Paulina Węgierski: Jakich błędów nie popełniać przy rekrutacji zdalnej? [PODCAST]

  2. Dariusz Węglicki: Dlaczego w Polsce brakuje inwestorów pakietowych? [PODCAST]

  3. Dominika Kaczorowska-Spychalska: Jak chipy płatnicze zmienią naszą rzeczywistość? [PODCAST]

  4. Marcin Ledworowski: Czy biometria wykluczy ataki cyfrowe? [PODCAST]

  5. Wojciech Dudziński: Ustawa o sygnalistach ośmieli do zgłaszania nadużyć [PODCAST]

  6. Rafał Pikuła: Na fake newsach można dobrze zarobić [PODCAST]

  7. Jacek Czauderna: Panie Premierze, przedsiębiorcy czekają na konkrety [PODCAST]

  8. Jacek Bisiński (Google): Agroturystyka wysoko w wyszukiwarkach [PODCAST]

  9. Kuba Karliński: Szał na nieruchomości weekendowe trwa [PODCAST]

  10. Konrad Rochalski: Reforma OFE – czy technologia wygra z czasem? [PODCAST]

  11. Anna Worwa: Jakie są konsekwencje fałszywej tożsamości? [PODCAST]

  12. Joanna Ostrowska: Kupię hotel – pojawiają się takie propozycje [PODCAST]

  13. Magda Kubit, Planton: W Polsce żywność bio jest nadal dodatkiem [PODCAST]

  14. Hubert Woźniak: Polskie jabłko nie boi się pandemii [PODCAST]

  15. Karina Hertel: Jak wybrać adwokata marki, który wie o czym mówi? [PODCAST]

  16. Leśnikowska-Jaros i Mac: W pandemii koniec dnia pracy musimy wpisać w kalendarz [PODCAST]

  17. Paweł Sapek, Prologis: Jak zmniejszyć ślad węglowy w handlu detalicznym? [PODCAST]

  18. Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]

  19. Marek Moczulski: Tarcze antykryzysowe to odroczenie wyroku w czasie [PODCAST]

  20. Julia Moczak: Dlaczego praca z końmi pomaga zostać liderem? [PODCAST]

  21. Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]

  22. Łukasz Wilczewski: Jak zarabiać na nieużytkach i zmniejszać ślad węglowy? [PODCAST]

  23. Michał Łenczyński, Beauty Razem: Jeśli branża beauty upadnie, nastąpi efekt domina [PODCAST]

  24. Paulina Woźniak: Czy rozmowy biznesowe mogą być podsłuchiwane? [PODCAST]

  25. Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]

  26. Maciej Basiński (Maslove): Do końca walczymy o kolor pistacji [PODCAST]

  27. Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]

  28. Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]

  29. Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]

  30. Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

  31. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  32. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  33. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  34. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  35. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  36. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  37. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  38. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  39. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  40. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  41. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  42. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  43. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  44. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  45. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  46. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  47. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  48. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  49. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  50. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  51. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  52. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  53. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  54. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  55. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  56. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  57. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  58. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  59. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  60. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  61. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  62. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  63. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  64. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  65. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  66. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  67. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  68. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  69. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  70. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  71. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA