REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zespół, Miejsce pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy dodatkowe miejsce prowadzenia działalności może być za granicą?

Dobrze rozwijająca się działalność potrzebuje dodatkowego miejsca jej prowadzenia. Często miejsce to znajduje się poza granicami kraju. Czy dodatkowe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej może być za granicą Polski?

Temperatura w miejscu pracy

Pracodawca ma obowiązek zapewnienia odpowiedniej temperatury w miejscu pracy. W pomieszczeniach pracy biurowej temperatura nie może być niższa niż 18°C. Natomiast maksymalna temperatura w biurze nie jest określona wprost w żadnych przepisach. Jaka powinna byc temperatura w miejscu pracy?

Dobra atmosfera w pracy sposobem na lepszą efektywność pracowników

Relacje między pracownikami znacznie wpływają na ich wydajność. Jak pokazały badania odpowiednia atmosfera w pracy zapewnia równowagę jednocześnie zwiększając zyski pracodawcy. Jakie są sposoby na stworzenie zdrowej atmosfery?

Trening relokacyjny – na czym polega?

Trening relokacyjny to szkolenie przygotowujące pracownika do pracy w zagranicznym oddziale firmy, który będzie pracował na długim kontrakcie. Tego rodzaju szkolenie ma nauczyć pracownika umiejętności komunikacji z osobami z różnych kultur. Jakie są zatem wyzwania związane z relokacją pracownika?

REKLAMA

Delikatny spadek bezrobocia w marcu 2013

Zgodnie z szacunkami Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej bezrobocie w marcu br. wyniosło 14,3 proc., wobec 14,4 proc. w lutym.

Likwidacja stanowiska pracy - kiedy jest możliwa?

Pracodawca może podjąć decyzję o likwidacji stanowiska pracy. Musi jednak pamiętać, że likwidacja stanowiska musi byc rzeczywista. Jeżeli likwidacja będzie pozorna pracownik może się odwołać do sądu pracy.

Czy można zatrudnić pracownika na dwa etaty?

Pracownik może być zatrudniony u jednego pracodawcy na dwa etaty. Zatrudnienie takie podlega jednak pewnym ograniczeniom. Kiedy możliwe jest zatrudnienie pracownika na dwa etaty?

Co może poprawić sytuację na rynku motoryzacyjnym?

Sytuacja branży motoryzacyjnej w Polsce nie jest najlepsza. Zwalnianie pracowników fabryki Fiata w Tychach zwróciło uwagę na skutki kryzysu w całej branży. Problemami firm i poprawą kondycji polskiego sektora motoryzacyjnego zajmuje się rząd.

REKLAMA

Wiek kandydata a powodzenie w procesie rekrutacji

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek nad tym, jaki wpływ na wynik rekrutacji może mieć Twój wiek? Przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się więcej na ten temat.

Ochrona miejsc pracy - co znalazło się w projekcie nowej ustawy?

Resort pracy przedstawił projekt ustawy mającej na celu ochronę miejsc pracy podczas panującego spowolnienia gospodarczego. W jaki sposób mają być chronione miejsca pracy?

Koniec 2012 roku z większym bezrobociem

W listopadzie br. stopa bezrobocia nie przekroczy 13,0 proc., zaś na koniec 2012 roku może wynieść 13,2-13,3 proc. - poinformował resort pracy.

Jak otrzymać 300 tysięcy złotych na biznes na wsi?

Są pieniądze na biznes na wsi. Osoba, chcąca założyć własny biznes na wsi ma możliwość otrzymania nawet 300 tysięcy złotych z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach programu LEADER. Jakie są warunki i formalności wymagane do uzyskania dofinansowania?

Jak otrzymać 300 tysięcy złotych na biznes na wsi?

Są pieniądze na biznes na wsi. Osoba, chcąca założyć własny biznes na wsi ma możliwość otrzymania nawet 300 tysięcy złotych z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach programu LEADER. Jakie są warunki i formalności wymagane do uzyskania dofinansowania?

Lepsi i gorsi w miejscu pracy

Nierówne traktowanie pracowników przez szefostwo w miejscu pracy jest na porządku dziennym. Kierownictwo promuje pracowników lojalnych, z poczuciem humoru, a także tych, których po prostu lubi. Jednak często odbija się to na atmosferze w miejscu pracy.

Otwarci na zamknięcie

Szkolenie zasobów ludzkich stało się nieodłącznym elementem zwiększania efektywności i doskonalenia działań przedsiębiorstw, a szeroka oferta firm szkoleniowych ma za zadanie ułatwić wybór odpowiedniej ścieżki. Wszystko brzmi wręcz idyllicznie, a problem pojawia się już na początku: właściwszym wyborem jest szkolenie otwarte czy zamknięte i czy w ogóle można mówić o lepszej decyzji?

Nowa metoda topgrading, czyli rekrutacja talentów.

Firma powinna działać jak dobrze naoliwiona maszyna - jeśli jedna część wypadnie, należy zastąpić ją inną, równie dobrą. Jednak poszukiwanie pasujących elementów nie jest łatwe i nie zawsze efektywne. Szczęśliwie, najnowsze metody dla pracowników działu HR skutecznie udoskonalają ten proces.

Jestem dumny, że jestem menadżerem.

Kilka lat temu osób posiadających odpowiednie kwalifikacje do zarządzania moglibyśmy szukać ze świecą w ręku. Jednak całkowita ewaluacja, nie tylko naszego myślenia, ale także placówek odpowiedzialnych za „wypuszczanie” dobrych liderów w świat biznesu, przyczyniły się do podwyższenia standardów.

Pokolenie X i Y. Dwa światy, jedna drużyna

„Między nami dobrze jest” to sztuka teatralna autorstwaDoroty Masłowskiej w wyrazisty sposób ukazująca konflikttrzech pokoleń: matki, córki, babki. Na pierwszy rzut okawszystko jest aktualne, problemy stare jak świat.Tymczasem trzy rzeczy uległy jednak zmianie: konfliktmiędzypokoleniowy nabrał innego charakteru, zmniejszyłswój zasięg, jego bohaterowie kryją się pod wyrazistymi literami alfabetu „X” i „Y”, a nie płaszczem historii.

Szef w spódnicy

Niezaprzeczalnie monopol na kierownicze stanowiska należy do mężczyzn. Statystyki są pod tym względem bezlitosne: tylko 38 proc. kierowników to kobiety. Jednocześnie większość z nas uważa, że nie ma wyraźnej zależności pomiędzy płcią a standardem wykonywanej pracy. Skąd zatem tak niski odsetek kobiet, które realizują się jako szefowe?

Zgrany zespół to podstawa

Zostać przedsiębiorcą w kapitalistycznym świecie - to banalnie proste, wystarczy zarejestrować firmę, mieć produkt i grupę docelową. Schody zaczynają się później, gdy musimy utrzymać dobrą pozycję na rynku. Do tego celu potrzebujemy czegoś więcej oprócz dobrego pomysłu, a mianowicie zgranego zespołu, który pomoże nam osiągnąć cel.

Zarządzanie absencją pracowniczą – mission possible?

Jak pokazują badania Engineering Employer’s Federation i Westfield Health, pracownicy coraz rzadziej biorą sobie wolne z powodów zdrowotnych. W zeszłym roku rekordowa liczba Brytyjczyków - aż 45% - nie wzięła ani jednego dnia wolnego od pracy.

Ustawienia systemowe w biznesie receptą na problemy Twojej firmy

Częste rotacje pracowników, kryzys finansowy, czy konflikty między pracodawcą a podwładnymi to rzeczywistość niemal każdej firmy. Zwykle też, mimo stosowania wielu rozwiązań, problemy te trwają, powodując koszty i psując atmosferę miejsca pracy. Odpowiedzią na te sytuacje i inne, zdawałoby się nierozwiązywalne kłopoty w firmie jest metoda ustawień systemowych w biznesie Berta Hellingera.

Zmiany – nieodłączny element działania firmy

Rzeczywistość społeczno-gospodarcza krajów rozwiniętych zaczyna przypominać szwedzki stół z coraz to nowymi zagrożeniami i oczekiwaniami konsumentów. Firmy, które chcą zachować swoją pozycję, muszą stale wdrażać politykę wewnętrznych i zewnętrznych zmian, które sprostają współczesnym wymaganiom ekonomicznym.

Otwarta przestrzeń – zamknięcie możliwości?

Jeszcze kilka lat temu określenie „otwarta przestrzeń” kojarzyło nam się tylko z wiosną, zielenią, oddechem po ciężkim dniu, słowem: z samymi pozytywami. Dziś hasło to niesie zgoła inne konotacje.

Przepływ informacji w firmie

Zarówno pracodawcom, jak i pracownikom zależy, aby każdy członek załogi wiedział, co i jak ma robić w pracy. Od jakości i skuteczności przepływu informacji zależy poprawne funkcjonowanie każdej firmy.

Icebreaker w szkoleniu

Pragniesz, by Twoje szkolenie wyróżniało się na tle konkurencji? Chcesz zaskoczyć swoich uczestników czymś nietypowym, oryginalnym i wyjątkowym? Odpowiedź jest jedna - icebreaker.

Sztuka mówienia „NIE”

Asertywność to nie tylko umiejętność mówienia „nie”. Asertywność to znacznie więcej. To przede wszystkim pozytywne postrzeganie własnej osoby, to świadomość wyznawanych wartości, celów, do których się dąży, to także jasny pogląd na rzeczywistość.

Co się dzieje z rzemiosłem artystycznym?

Zawód rzemieślnika nie jest atrakcyjny dla młodych ludzi. Na rynku brakuje ceramików, złotników, kaletników. Niedługo może ich zupełnie zabraknąć.

Komisja Europejska walczy z bezrobociem w UE

18 kwietnia 2012 r. Komisja Europejska ogłosiła szereg konkretnych propozycji służących tworzeniu miejsc pracy w państwach UE. To reakcja KE na rekordowe poziomy bezrobocia w UE i niekorzystne prognozy gospodarcze na nadchodzące miesiące.

Formowanie zespołu przez menedżera

W obecnych czasach w zależności od potrzeb i bieżących projektów firmy tworzą tzw. grupy zadaniowe, złożone ze specjalistów z poszczególnych dziedzin, do wykonania odpowiedniego projektu, po zakończeniu którego zespół ulega rozwiązaniu. Jaka rola w tym procesie przypada menedżerowi?

Personel kontraktowy Wspólnot Europejskich – zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym

Członkom personelu kontraktowego Wspólnot Europejskich przysługuje prawo wyboru, co do podlegania ustawodawstwa konkretnych krajów członkowskich.

Prowadzenie działalności lub wykonywanie pracy w kilku państwach UE

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej informuje, że w sytuacji prowadzenia działalności na własny rachunek na terytorium dwóch lub więcej państw, podlegasz ustawodawstwu tego państwa, w którym mieszkasz, o ile prowadzisz tam znaczną cześć swojej działalności, czyli przekraczającą 25 %.

Kierowcy tirów, marynarze - gdzie płacą składki ubezpieczeniowe

Według informacji zawartych na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej do osób, które wykonują specyficzną pracę, tj. pracują na terytoriach różnych państw: członkowie personelu transportu lądowego, wodnego lub powietrznego – kierowcy ciężarówek i autokarów, pracownicy żeglugi śródlądowej, kolejarze, lotnicy, zatrudnieni w międzynarodowych przedsiębiorstwach, stosuje się zasady ustalania ustawodawstwa właściwego, które stosuje się do osób pracujących w dwóch lub więcej państwach członkowskich.

Przedsiębiorca w delegacji w UE

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej informuje, że osoba prowadząca działalność gospodarczą na własny rachunek ma prawo do samodzielnego oddelegowania się do innego państwa UE.

Miejsce ubezpieczenia pracownika delegowanego

W dzisiejszych czasach powszechnym zjawiskiem jest kierowanie przez pracodawców swoich podwładnych na terytoria innych państw UE w celu wykonywania pracy w ich imieniu. Pod warunkiem, że przewidywany czas wykonywania pracy za granicą nie przekracza 24 miesięcy, i nie jest to wysłanie w charakterze zastępczym za inna osobę delegowaną, to nadal podlegamy przepisom ubezpieczeniowym kraju, w którym dotąd pracowaliśmy i gdzie siedzibę ma nasz pracodawca.

Reguły ustalania miejsca płatności składek ubezpieczeniowych w UE

Uregulowania prawne Unii Europejskiej precyzują, w jakim kraju jesteś ubezpieczony, jeśli pracujesz lub prowadzisz firmę w jednym lub wielu państwach UE.

Czym jest kaucja aktoryczna i kiedy nie jest pobierana?

Są sytuacje, gdy podmiot będący stroną, nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej lub w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej. Jego obowiązkiem jest złożyć do sądu kaucję aktoryczną. Czym charakteryzuje się taka kaucja? Odpowiedź znajdziesz w poniższej poradzie.

Planowanie w praktyce

Nieustanne zmiany rynkowo – gospodarcze wymagają od osób zarządzających przedsiębiorstwem znacznie więcej niż tylko działań koncentrujących się jedynie na bieżącym jego funkcjonowaniu. Aby móc myśleć o rozwoju i wzroście niezbędne staje się posiadanie wizji przyszłości oraz działań na nią wpływających.

Co jest najważniejsze dla polskich menedżerów?

Wykonywanie pracy zawodowej kojarzone jest ostatnio coraz częściej nie tylko ze źródłem utrzymania, ale także z możliwością spełnienia zawodowego. Jednak aby efektywnie wykorzystać czas spędzony w pracy potrzebna jest odpowiednia motywacja. Pracodawcy tworzą coraz to nowsze systemy wynagrodzeń, dodatkowe premie, oferują bogate pakiety socjalne. Na pytanie „Co Cię motywuje do pracy?” 40 % ankietowanych odpowiedziało, że możliwość rozwoju zawodowego.

Jaka powinna być temperatura w pomieszczeniach pracy?

W pomieszczeniach pracy biurowej temperatura nie może być niższa niż 18 st. C. Natomiast maksymalna temperatura w biurze nie jest określona wprost w żadnych przepisach. Można jednak przyjąć, że dla tego rodzaju pomieszczeń dopuszczalna jest temperatura nieprzekraczająca 30 st. C.

Dlaczego Polacy wolą mieszkać w Warszawie i Krakowie?

Najczęściej rozważamy zakup mieszkania w Warszawie lub Krakowie, najrzadziej – w Gdyni i Katowicach. Czym kierujemy się w swoich wyborach i które miasta warto wziąć pod uwagę?

Co dalej z niedoborem talentów?

Brak długofalowej strategii zatrudnienia pozbawi przedsiębiorstwa talentów niezbędnych do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Według badania Manpower Strategie zatrudnienia niemal co czwarty pracodawca na świecie przyznaje, że strategia zarządzania zasobami ludzkimi nie wspiera strategii biznesowej firmy.

Czy wyścig szczurów to już przeżytek?

Niezależnie od sytuacji gospodarczej kadra kierownicza nadal najbardziej ceni sobie umiejętność zarządzania ludźmi. Aż 65% przebadanych w ramach Talent Club menedżerów za najważniejszą cechę dobrego pracownika uznało elastyczność w podejściu do problemu. Pracodawcy szukają kreatywnych i samodzielnych pracowników, dla których praca to niekoniecznie miejsce na wyścig szczurów, gdyż sukces odnoszą ci, którzy potrafią działać razem z zarządzanym zespołem. Na kogo stawiają firmy? Czy skończyła się moda na tzw. wyścig szczurów?

Analiza wpływu czynników na zadowolenie

W celu uzyskania pełniejszego obrazu badanych czynników przeprowadzono analizę wpływu poszczególnych z nich na zadowolenie ogólne. Wyniki badań wskazały, że ocena rozwiązań stosowanych w polityce personalnej przez poszczególne organizacje wpływa na zadowolenie pracowników.

Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – podmiotowość

Podmiotowość pracowników, rozumiana jako zdolność do wywierania wpływu (za pomocą różnych form partycypacji i partnerstwa) na całokształt sytuacji w przedsiębiorstwie, jest niezwykle ważnym aspektem procesu kształtowania i rozwoju kapitału ludzkiego.

Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – ogólne zadowolenie i zakres obowiązków

Z badaniami satysfakcji pracowników jest jak z wyborami prezydenckimi – dopóki nie ma wyników czarno na białym, wszyscy są zadowoleni i wszyscy czują się zwycięzcami. Ale w przeciwieństwie do wyborów prezydenckich – gdy przychodzą wyniki badań satysfakcji, często są przegrani, ale nie ma zwycięzcy.

Jak badać satysfakcję pracowników?

Dzięki badaniom satysfakcji pracownicy działu kadr i kierownictwo zdobywają interesujące informacje na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa, panujących nastrojów, skuteczności działań kadrowych służących budowaniu zaangażowania i motywacji załogi.

Co to jest coachingowy styl zarządzania?

Świadomy swojej wartości pracownik, to 200% „wyrobionej normy”. Wysoka samoocena, to efekt odpowiedniej motywacji, a skuteczne motywowanie, to pełnoetatowe zajęcie dla menedżera. Jednak rolą przełożonego jest także mierzenie się ze wszystkim innym, co dostarcza firmie wymiernych rezultatów biznesowych. Jak zatem sprawić, aby w tym zmieniającym się i pełnym wyzwań środowisku wywołać w zespole pełne zaangażowanie, inicjatywę i kreatywność?

Czym jest mobbing?

Czy wiesz, że…każdy pracujący zawodowo człowiek, bez względu na płeć, wiek, wykształcenie, stanowisko jest narażony na mobbing. Jest to zjawisko skierowane przez osobę lub grupę przeciw konkretnej osobie w środowisku zawodowym, polegające na długotrwałym nękaniu, ośmieszaniu, poniżaniu, izolowaniu, eliminowaniu z zespołu, wywołujących u ofiary mobbingu zaniżoną samoocenę jako pracownika i człowieka.

Czy decyzje biznesowe są naprawdę podejmowane racjonalnie?

Mechanizmy obronne powodują, że człowiek co do zasady nie jest w stanie podejmować decyzji w 100% racjonalnych, podejmuje jedynie decyzje zadowalające.

REKLAMA