REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co może poprawić sytuację na rynku motoryzacyjnym?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Moto Kariera
przemysł motoryzacyjny
przemysł motoryzacyjny

REKLAMA

REKLAMA

Sytuacja branży motoryzacyjnej w Polsce nie jest najlepsza. Zwalnianie pracowników fabryki Fiata w Tychach zwróciło uwagę na skutki kryzysu w całej branży. Problemami firm i poprawą kondycji polskiego sektora motoryzacyjnego zajmuje się rząd.

Polacy często zamiast kupować nowe auta, sprowadzają używane samochody z Zachodu. W związku z tym minister gospodarki zamierza poprawić skuteczność kontroli technicznej pojazdów, wprowadzić obowiązkowe badanie techniczne pojazdu po wypadku oraz zaostrzyć przepisy dotyczące importu używanych pojazdów. Minister pracy zamierza zaś pozyskiwać nowych inwestorów i zachęcać ich do inwestowania w projekty motoryzacyjne w Polsce. Przygotowuje także wsparcie dla osób zwalnianych z firm motoryzacyjnych. Środki przekazywane do urzędów pracy mają pokryć koszty szkoleń, przekwalifikowań i prac interwencyjnych. Mają być również przeznaczane na wsparcie dla osób, które chcą założyć własne firmy, a także na refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy u nowego pracodawcy.

REKLAMA

Polska na tle Europy nie przoduje w sprzedaży czy produkcji samochodów, ma jednak bardzo dobrze wykwalifikowanych i niedrogich pracowników. Wykorzystują to firmy wdrażające w czasie kryzysu nowe, bardziej skuteczne rozwiązania. Przykładem mogą być przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją części zamiennych, które współpracują z różnymi producentami samochodów, a w swojej ofercie mają nie tylko części do samochodów osobowych, ale także samochodów ciężarowych czy maszyn budowlanych. Takie podmioty planują rozwój i zatrudniają nowych pracowników.

Zobacz: Czas pracy kierowców a obowiązki pracodawcy

REKLAMA

Niedawno zostały uruchomione zakłady produkcyjne, które stwarzają nowe miejsca pracy dla specjalistów i pracowników produkcji. Należy do nich między innymi zakład firmy TRW w Bielsku-Białej. Budowane są także nowe fabryki firm NGK Ceramics w Gliwicach oraz spółki SL Poland. Firma Valeo Autosystemy modernizuje zakłady w Skawinie i Chrzanowie, dzięki czemu zostaną utworzone nowe miejsca pracy.

Pracę w branży motoryzacyjnej mogą znaleźć menadżerowie, specjaliści oraz pracownicy produkcji. Istotne jest bogate doświadczenie zawodowe, a w przypadku rekrutacji na stanowiska kierownicze ważne jest również wyższe wykształcenie oraz znajomość języka obcego. Najlepsi kandydaci mogą liczyć na atrakcyjne wynagrodzenie i rozwój zawodowy. Dyrektor zakładu produkcyjnego może osiągać zarobki rzędu 25 tysięcy zł brutto, menadżer produkcji – nawet 18 tysięcy zł brutto, a inżynier 6 tysięcy zł brutto.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Jak dostać pracę w motoryzacji?

Autor: Natalia Krapacz

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA