REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiana miejsca prowadzenia działalności regulowanej

Jarosław Krasnodęmbski
Zezwolenie na sprzedaż alkoholu
Zezwolenie na sprzedaż alkoholu

REKLAMA

REKLAMA

Niektóre rodzaje działalności gospodarczej podlegają ustawowym ograniczeniom. Ograniczenia te warunkują możliwość wykonywania danej działalności od spełnienia określonych kwalifikacji. Jaki wpływ na działalność regulowaną ma zmiana miejsca prowadzenia działalności gospodarczej?

Zmiana miejsca prowadzenia działalności regulowanej

Możliwość wykonywania określonych zawodów lub prowadzenia działalności gospodarczej w tych obszarach gospodarczych ma miejsce wyłącznie pod warunkiem posiadania określonych kwalifikacji i uprawnień zawodowych lub uzyskania zezwoleń, koncesji albo zgłoszenia do rejestru działalności regulowanej.

REKLAMA

W przypadku zmiany miejsca prowadzenia regulowanej działalności gospodarczej powstaje obowiązek zgłoszenia zmiany w rejestrze działalności regulowanej. Ujawnienie zmiany miejsca prowadzenia działalności jest obowiązkiem przedsiębiorcy.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zgłoszenie zmiany

Przedsiębiorca jest obowiązany do zgłoszenia zmiany danych znajdujących się w rejestrze działalności regulowanej w terminie 14 dni od zaistnienia zdarzenia, powodującego zmianę danych. Wniosek przedsiębiorcy podlega weryfikacji zarówno pod względem spełniania przesłanek formalnych jak i materialnych. Po dokonaniu wpisu zmiany przedsiębiorca otrzymuje zaświadczenie o dokonaniu wpisu.

Zobacz: Zawieszenie działalności małej firmy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zezwolenie na sprzedaż alkoholu

REKLAMA

Inaczej wygląda sprawa zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Wraz ze zmianą miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, przedsiębiorca traci zezwolenie na sprzedaż alkoholu. Wynika to z faktu, że zezwolenia na sprzedaż alkoholu każdorazowo wydawane są przez gminy, na których terenie znajduje się siedziba przedsiębiorcy.

Przeniesienie sklepu sprzedającego alkohol pod inny adres wiąże się z obowiązkiem zgłoszenia tego faktu do wójta. Na to zgłoszenie przedsiębiorca ma również 14 dni. Likwidacja punktu sprzedaży sprawia, że dotychczasowe zezwolenie na sprzedaż alkoholu wygasa (art. 18 ust. 12 pkt 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości...).

Zobacz: Zmiana miejsca prowadzenia działalności jednoosobowej


Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu

W związku z tym przedsiębiorca chcąc nadal sprzedawać alkohol w nowym miejscu prowadzenia działalności musi wystąpić o wydanie zezwolenia na prowadzenie sprzedaży alkoholu w nowym punkcie sprzedaży. W tym celu przedsiębiorca powinien złożyć wniosek do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) o takie zezwolenie.

Zezwolenie zostanie wydane tylko po uzyskaniu pozytywnej opinii gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami rady gminy.

Do wniosku o wydanie zezwolenia należy dołączyć:

● dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,

● pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,

● decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu, o której mowa w art. 65 ust. 1 pkt 2 ustawy z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2010 r. Nr 136, poz. 914, z późn. zm.).

Zobacz: Obowiązki przedsiębiorcy zatrudniającego na zlecenie

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaka umowa dla pracownika sezonowego?

Jaką umowę najlepiej zawrzeć z pracownikiem sezonowym? To zależy. Od konkretnej sytuacji, rodzaju wykonywanej pracy i jej warunków.

Jak globalne firmy przyspieszyły swój rozwój dzięki outsourcingowi

W czasach niepewności i nowych wyzwań największe światowe firmy szukają nowych rozwiązań biznesowych. Historie Procter & Gamble, Unilever, Google, Microsoft, Apple czy Nike udowadniają, że outsourcing pomaga zarówno w rozwoju firmy, jak i w utrzymaniu wysokiego poziomu jakości usług.

Przedsiębiorca jedzie (wreszcie) na wakacje. Co może i powinien zrobić przedtem?

Zanim przedsiębiorca wyjedzie na zasłużony urlop, musi zatroszczyć się o swoją firmę. Podczas swojej nieobecności mogą wydarzyć się różne sytuacje. Warto wyznaczyć osobę, która będzie mogła reprezentować wtedy właściciela. Jeśli natomiast przedsiębiorca zdecyduje się zawiesić działalność, musi zgłosić to w odpowiednim urzędzie. 

92 218 zł dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Jak zdobyć pieniądze?

16 lipca br. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomi nabór w ramach programu dofinansowania projektów gospodarki o obiegu zamkniętym. Budżet wynosi 10 mln zł, a maksymalna kwota dofinansowania pojedynczego projektu to 92 218 zł.

REKLAMA

Generator wideo od TikToka (TikTok Symphony AI). Jak wykorzystać w firmie? Cyfrowe awatary - Twój ulubiony twórca będzie mówił po polsku?

TikTok chce ugruntować swoją pozycję w świecie reklam w mediach społecznościowych. Proponuje markom, aby wykorzystywały cyfrowe awatary mówiące w wielu językach. Po to, aby ich przekaz był jeszcze bardziej dopasowany do klientów w poszczególnych regionach. Ma być taniej niż w przypadku zatrudniania influencerów czy aktorów z konkretnych krajów. 

Tamara Czartoryska: za kolekcję Czartoryskich zapłacili polscy podatnicy

W 2016 roku polski Skarb Państwa kupił kolekcję sztuki od Fundacji XX Czartoryskich za pół miliarda złotych. Gdy środki ze sprzedaży trafiły do nowej Fundacji Czartoryskich w Liechtensteinie, mówiło się nawet o grabieży majątku narodowego. Dziś Tamara Czartoryska wspomina skandal sprzed lat.

CPK w zakresie lotniska jest na półmetku projektowania, kolejne etapy związane z budową po pozyskaniu finansowania

Prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego Filip Czernicki podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej poinformował, że po pierwszych analizach rekomendacje są u pana ministra i premiera i czekamy na decyzję, która w dużej mierze da nam impuls i zastrzyk. Większość zleceń i obowiązków, które ciążyły spółce są realizowane, ale do rozpoczęcia kolejnych etapów przedsięwzięcia trzeba pozyskać finansowanie.

Żeby proces inwestycyjny był sprawniejszy fundusz kolejowy musi mieć mechanizm stabilizacji tak jak fundusz drogowy

Podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Piotr Malepszak ocenił, że jeżeli chodzi o kwestię finansowania branży, fundusz kolejowy musi mieć mechanizm jak w funduszu drogowym, żeby iść w normalność. Nie widzę innej podstawy dla zachowania normalności, ten mechanizm stabilizacji jest absolutną koniecznością.

REKLAMA

Sektor finansowy jednym z bardziej zainteresowanych wykorzystaniem Gen-AI

Jego przedstawiciele – w tym także z Polski – widzą w tej technologii dużo korzyści. Jak radzić sobie z wyzwaniami, a także generować pomysły, które są później realizowane?

Wprowadzenie w Polsce systemu kaucyjnego w styczniu 2025 r. wymaga wprowadzenia i korzystania z recyklomatów

Przedstawiciele firm produkujących tzw. recyklomaty podczas debaty eksperckiej „Technologia w służbie ochrony środowiska” dyskutowali o stanie przygotowań do uruchomienia już za kilka miesięcy polskiego systemu kaucyjnego. 

REKLAMA