REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiana miejsca prowadzenia działalności regulowanej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jarosław Krasnodęmbski
Zezwolenie na sprzedaż alkoholu
Zezwolenie na sprzedaż alkoholu

REKLAMA

REKLAMA

Niektóre rodzaje działalności gospodarczej podlegają ustawowym ograniczeniom. Ograniczenia te warunkują możliwość wykonywania danej działalności od spełnienia określonych kwalifikacji. Jaki wpływ na działalność regulowaną ma zmiana miejsca prowadzenia działalności gospodarczej?

Zmiana miejsca prowadzenia działalności regulowanej

Możliwość wykonywania określonych zawodów lub prowadzenia działalności gospodarczej w tych obszarach gospodarczych ma miejsce wyłącznie pod warunkiem posiadania określonych kwalifikacji i uprawnień zawodowych lub uzyskania zezwoleń, koncesji albo zgłoszenia do rejestru działalności regulowanej.

REKLAMA

W przypadku zmiany miejsca prowadzenia regulowanej działalności gospodarczej powstaje obowiązek zgłoszenia zmiany w rejestrze działalności regulowanej. Ujawnienie zmiany miejsca prowadzenia działalności jest obowiązkiem przedsiębiorcy.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zgłoszenie zmiany

Przedsiębiorca jest obowiązany do zgłoszenia zmiany danych znajdujących się w rejestrze działalności regulowanej w terminie 14 dni od zaistnienia zdarzenia, powodującego zmianę danych. Wniosek przedsiębiorcy podlega weryfikacji zarówno pod względem spełniania przesłanek formalnych jak i materialnych. Po dokonaniu wpisu zmiany przedsiębiorca otrzymuje zaświadczenie o dokonaniu wpisu.

Zobacz: Zawieszenie działalności małej firmy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zezwolenie na sprzedaż alkoholu

REKLAMA

Inaczej wygląda sprawa zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Wraz ze zmianą miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, przedsiębiorca traci zezwolenie na sprzedaż alkoholu. Wynika to z faktu, że zezwolenia na sprzedaż alkoholu każdorazowo wydawane są przez gminy, na których terenie znajduje się siedziba przedsiębiorcy.

Przeniesienie sklepu sprzedającego alkohol pod inny adres wiąże się z obowiązkiem zgłoszenia tego faktu do wójta. Na to zgłoszenie przedsiębiorca ma również 14 dni. Likwidacja punktu sprzedaży sprawia, że dotychczasowe zezwolenie na sprzedaż alkoholu wygasa (art. 18 ust. 12 pkt 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości...).

Zobacz: Zmiana miejsca prowadzenia działalności jednoosobowej


Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu

W związku z tym przedsiębiorca chcąc nadal sprzedawać alkohol w nowym miejscu prowadzenia działalności musi wystąpić o wydanie zezwolenia na prowadzenie sprzedaży alkoholu w nowym punkcie sprzedaży. W tym celu przedsiębiorca powinien złożyć wniosek do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) o takie zezwolenie.

Zezwolenie zostanie wydane tylko po uzyskaniu pozytywnej opinii gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami rady gminy.

Do wniosku o wydanie zezwolenia należy dołączyć:

● dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,

● pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,

● decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu, o której mowa w art. 65 ust. 1 pkt 2 ustawy z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2010 r. Nr 136, poz. 914, z późn. zm.).

Zobacz: Obowiązki przedsiębiorcy zatrudniającego na zlecenie

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

REKLAMA

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

REKLAMA

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

REKLAMA