Zmiana miejsca prowadzenia działalności regulowanej
REKLAMA
REKLAMA
Zmiana miejsca prowadzenia działalności regulowanej
Możliwość wykonywania określonych zawodów lub prowadzenia działalności gospodarczej w tych obszarach gospodarczych ma miejsce wyłącznie pod warunkiem posiadania określonych kwalifikacji i uprawnień zawodowych lub uzyskania zezwoleń, koncesji albo zgłoszenia do rejestru działalności regulowanej.
REKLAMA
W przypadku zmiany miejsca prowadzenia regulowanej działalności gospodarczej powstaje obowiązek zgłoszenia zmiany w rejestrze działalności regulowanej. Ujawnienie zmiany miejsca prowadzenia działalności jest obowiązkiem przedsiębiorcy.
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Zgłoszenie zmiany
Przedsiębiorca jest obowiązany do zgłoszenia zmiany danych znajdujących się w rejestrze działalności regulowanej w terminie 14 dni od zaistnienia zdarzenia, powodującego zmianę danych. Wniosek przedsiębiorcy podlega weryfikacji zarówno pod względem spełniania przesłanek formalnych jak i materialnych. Po dokonaniu wpisu zmiany przedsiębiorca otrzymuje zaświadczenie o dokonaniu wpisu.
Zobacz: Zawieszenie działalności małej firmy
Zezwolenie na sprzedaż alkoholu
REKLAMA
Inaczej wygląda sprawa zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Wraz ze zmianą miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, przedsiębiorca traci zezwolenie na sprzedaż alkoholu. Wynika to z faktu, że zezwolenia na sprzedaż alkoholu każdorazowo wydawane są przez gminy, na których terenie znajduje się siedziba przedsiębiorcy.
Przeniesienie sklepu sprzedającego alkohol pod inny adres wiąże się z obowiązkiem zgłoszenia tego faktu do wójta. Na to zgłoszenie przedsiębiorca ma również 14 dni. Likwidacja punktu sprzedaży sprawia, że dotychczasowe zezwolenie na sprzedaż alkoholu wygasa (art. 18 ust. 12 pkt 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości...).
Zobacz: Zmiana miejsca prowadzenia działalności jednoosobowej
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu
W związku z tym przedsiębiorca chcąc nadal sprzedawać alkohol w nowym miejscu prowadzenia działalności musi wystąpić o wydanie zezwolenia na prowadzenie sprzedaży alkoholu w nowym punkcie sprzedaży. W tym celu przedsiębiorca powinien złożyć wniosek do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) o takie zezwolenie.
Zezwolenie zostanie wydane tylko po uzyskaniu pozytywnej opinii gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami rady gminy.
Do wniosku o wydanie zezwolenia należy dołączyć:
● dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,
● pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,
● decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu, o której mowa w art. 65 ust. 1 pkt 2 ustawy z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2010 r. Nr 136, poz. 914, z późn. zm.).
Zobacz: Obowiązki przedsiębiorcy zatrudniającego na zlecenie
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.