W dobie social media każdy może być nie tylko dziennikarzem, ale i prokuratorem. Odnosi się to zarówno do publikowania oskarżeń o przestępstwa, jak i dzielenia się opiniami na temat innych osób. To, czy dana informacja na nasz temat jest prawdziwa czy nie – nie ma znaczenia. Za każdym razem, kiedy ktoś wpisze nasze imię w wyszukiwarkę, znajdzie tam negatywne informacje, co może m.in. hamować rozwój naszej kariery czy życia towarzyskiego.
Szukasz funkcjonalnego, a jednocześnie niedrogiego samochodu, oglądasz auta w komisach, wertujesz serwisy internetowe… Wreszcie znajdujesz swój „ideał” – auto poleasingowe, jest w dobrym stanie technicznym, a do tego ma promocyjną cenę. Myślisz: „Super okazja!”. Poczekaj. Sprawdź, czy oferta nie jest podszyta oszustwem.
Nie od dziś wiadomo, że nawet najdoskonalszy produkt nie znajdzie nabywcy, jeśli ten nie będzie miał możliwości dowiedzenia się o jego istnieniu. Nie ważne, czy prowadzimy osiedlowy sklep spożywczy, czy duże przedsiębiorstwo produkcyjne, na początku zawsze borykamy się z tym samym problemem – co zrobić, aby skutecznie dotrzeć do klienta?
Prowadzenie firmy to nie tylko samo jej wykonywanie, ale także sytuacje w których przedsiębiorca może wyrządzić szkodę, lub szkoda owa może być wyrządzona jemu. W takiej sytuacji konieczne jest jej naprawienie, które najczęściej ma postać odszkodowania. Zdarza się, że podmioty nie wnoszą o odszkodowanie, bo nie wiedzą jak to zrobić, bądź uważają, że go nie uzyskają lub uzyskają w minimalnej wysokości. Czy rzeczywiście tak jest? Czym jest odszkodowanie i jak się o nie starać?