REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć spółkę z o.o. - strona praktyczna

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
ARGO  Biuro rachunkowe
Biuro rachunkowe
Jak założyć spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością?
Jak założyć spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością?

REKLAMA

REKLAMA

Zakładanie spółki z ograniczona odpowiedzialnością inaczej prezentuje się od strony teoretycznej, a inaczej od praktycznej. Ile czasu trwa proces powołania przedsiębiorstwa w takiej formie? Jakie koszty trzeba ponieść?

Założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością zajmuje zazwyczaj od 6 do 10 tygodni. Do powstania w Polsce spółki z ograniczoną odpowiedzialnością niezbędne są:

REKLAMA

REKLAMA

  • zawarcie umowy spółki w formie aktu notarialnego (w momencie zawarcia umowy powstaje spółka z o.o. w organizacji) przy uczestnictwie tłumacza przysięgłego, jeżeli wspólnicy nie są obywatelami Polski,
  • powołanie zarządu (pierwszy zarząd może być w treści umowy spółki),
  • wpis do rejestru.

Porozmawiaj o tym naszym FORUM!

Zobacz: Zmiana umowy spółki z o.o.

W celu zarejestrowania spółki w Krajowym Rejestrze Sądowym należy złożyć w terminie 6 miesięcy od podpisania umowy spółki do sądu rejestrowego właściwego ze względu na siedzibę spółki następujące dokumenty:

REKLAMA

  • wnioski rejestrowe według urzędowych wzorów,
  • dowód wniesienia opłaty sądowej w wysokości 1 500,00 zł,
  • umowę spółki,
  • listę wspólników, w której należy podać imię i nazwisko albo firmę i siedzibę każdego wspólnika, adres, liczbę i wartość nominalną jego udziałów, a w przypadku, gdy do rejestru zgłoszono spółkę jednoosobową także wzmiankę, że jest on jedynym wspólnikiem spółki,
  • oświadczenie wszystkich członków zarządu, że wkłady na pokrycie kapitału zakładowego zostały przez wszystkich wspólników w całości wniesione,
  • poświadczone urzędowo wzory podpisów osób uprawnionych do reprezentowania spółki (członków zarządu i prokurentów),
  • dowód powołania poszczególnych członków organów spółki, jeżeli o powołaniu nie stanowi umowa spółki.

W krajowym rejestrze Sądowym składa się również razem z wnioskiem o rejestrację spółki:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • wniosek o rejestrację w urzędzie statystycznym w celu otrzymania numeru REGON
  • wniosek o rejestrację w urzędzie skarbowym dla uzyskania numeru identyfikacji podatkowej NIP (do wniosku należy załączyć dokumenty poświadczające tytuł prawny do lokalu, w którym spółka będzie miała siedzibę, może być to umowa najmu lokalu lub umowa na biuro wirtualne)

Jeżeli spółka zamierza już od początku swojej działalności rozliczać VAT, to jej zarząd musi złożyć oddzielny wniosek w tej sprawie w urzędzie skarbowym.

Zobacz: Zatrudnienie członka zarządu sp. z o.o. w spółce

Jeżeli spółka zamierza zatrudniać pracowników, to przed zatrudnieniem pierwszego pracownika należy zgłosić spółkę do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

Spółka musi otworzyć rachunek bankowy. W celu otwarcia rachunku bankowego spółka musi przedstawić w banku odpis z KRS, potwierdzenia nadania numeru NIP i REGON

Zestawienie przykładowych kosztów związanych z rejestracją

spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
o kapitale zakładowym 50 000,00 zł

opłata sądowa

1 000,00 zł

opłata za ogłoszenie w MSiG

500,00 zł

taksa notarialna

910,00 zł

VAT od taksy notarialnej

200,20 zł

podatek od czynności cywilnoprawnej

237,00 zł

poświadczony notarialnie wzór podpisu osoby upoważnionej do reprezentacji spółki

20,00 zł

rejestracja w rejestrze podatników VAT

170,00 zł

odpis zwykły z Krajowego Rejestru Sądowego

30,00 zł

RAZEM

3 067,20 zł

Do wyżej wymienionych kosztów należy doliczyć wynagrodzenie za ewentualną pomoc przy sporządzeniu umowy spółki i rejestracji.

Polecamy: Jak prowadzić działalność gospodarczą - spółka z o.o.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA