REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak firma może chronić się przed oczernianiem w internecie?

Milewski Marcin
Oczernianie w Internecie - jak z nim walczyć?
Oczernianie w Internecie - jak z nim walczyć?

REKLAMA

REKLAMA

Internet, który rozwija się w zastraszającym tempie może być nośnikiem informacji oczerniających przedsiębiorcę. Jeżeli Twoja konkurencja zamieszcza nieprawdziwe informacje na temat prowadzonej przez Ciebie firmy, dopuszcza się czynu nieuczciwej konkurencji i popełnia przestępstwo.

Oni kradną Twoje pieniądze

„Firma X to oszuści. Zapłaciłem za towar, który jest fatalnej jakości. Nie chcą przyjąć zwrotu.” – takich i podobnych wpisów na forach branżowych oraz w popularnych portalach społecznościowych pojawiają się setki dziennie. Rosnąca, jak grzyby po deszczu, skala problemu, powoduje, że dotknięte analogicznymi działaniami firmy szukają środków pozwalających na jego szybkie i skuteczne rozwiązanie. Atmosferę podgrzewa coraz popularniejszy, na stałe goszczący w ofertach agencji reklamowych, marketing szeptany.

REKLAMA

Ja nie jestem oszustem – napisz to

Rozpowszechnianie informacji przez wykorzystywanie trendów w internetowym rozwoju pokazuje, jak duży wpływ mogą one mieć na dobre imię przedsiębiorcy. Firmy, które prowadzą sprzedaż za pośrednictwem portali aukcyjnych, e-sklepy, czy nawet te, które w sieci jeszcze się nie pojawiły, boją się negatywnych opinii zamieszczanych przez konkurencję.

Dlaczego? Ponieważ prawidłowo prowadzony czarny e-PR może mieć znaczny ujemny wpływ na ich obroty.

Przedsiębiorcy sięgają więc po zróżnicowane lekarstwa na internetową nieuczciwą konkurencję. Korzystanie z usług speców od marketingu i próba odpowiedzi na sieciowe kłamstwa kończą się często rezultatem odwrotnym do zamierzonego. Aktualizacja negatywnych wypowiedzi zachęca tylko użytkowników do ich ponownego czytania. Co w takiej sytuacji robić?

Polecamy: Jak zorganizowana jest ochrona konkurencji i konsumentów?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Spotkamy się w sądzie

Pomówiona firma korzysta z ochrony zarówno prawa cywilnego oraz karnego. Zamieszczanie informacji w celu dyskredytowania konkurencji, a konkretnie rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd informacji o swoim lub innym przedsiębiorstwie lub przedsiębiorcy, jeżeli ma na celu przysporzenie korzyści lub wyrządzenie szkody – to czyn nieuczciwej konkurencji.

W związku z tym poszkodowana firma ma prawo wnieść powództwo do sądu powszechnego.

Żądać można:

  • zaniechania niedozwolonych działań;
  • usunięcia skutków działań;
  • złożenia oświadczenia w odpowiedniej treści i formie;
  • naprawienia wyrządzonej szkody;
  • zasądzenia określonej sumy pieniężnej na cel społeczny.

Powie to Pan policji

To nie wszystko, bo firma może także złożyć zawiadomienie na policję. Zgodnie z kodeksem karnym ten kto za pomocą środków masowego komunikowania pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2 (art.212 kk).

Polecamy: Wykorzystanie informacji o przedsiębiorstwie

Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. kodeks karny
- Ustawa. z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

REKLAMA

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

REKLAMA

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

120 tys. zł dla rolników jeszcze tylko do 22 sierpnia

Właściciele małych gospodarstw, którzy prowadzą produkcję ekologiczną lub planują wprowadzanie żywności na rynek w ramach krótkich łańcuchów dostaw, jeszcze do 22 sierpnia mogą ubiegać się o wsparcie nawet 120 tys. zł. Pomoc pochodzi z interwencji „Rozwój małych gospodarstw” Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej 2023-2027.

REKLAMA