REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kto może skorzystać z faktoringu?

Bibby Financial Services Sp. z o.o.
Ekspresowe finansowanie należności
Wśród firm zainteresowanych uzyskaniem finansowania przez faktora, duże szanse mają przedsiębiorstwa, które posiadają licznych i stałych odbiorców.
Wśród firm zainteresowanych uzyskaniem finansowania przez faktora, duże szanse mają przedsiębiorstwa, które posiadają licznych i stałych odbiorców.

REKLAMA

REKLAMA

Faktoring jest rozwiązaniem, które wzbudza coraz większe zainteresowanie wśród przedsiębiorców. Nie każdy jednak może z niego skorzystać. Jakie warunki należy spełnić, aby złożony wniosek faktoringowy został rozpatrzony pozytywnie?

Kto chce korzystać

REKLAMA

Faktoring to usługa finansowa, która pozwala przedsiębiorcy uzyskać  środki tymczasowo zamrożone w fakturach, poprzez sprzedaż wierzytelności firmie faktoringowej.  Jest on skutecznym i pożądanym narzędziem, w szczególności przez firmy prowadzące sprzedaż z odroczonym terminem płatności, chcące zabezpieczyć  płynność finansową  oraz mające ograniczone możliwości zaciągania pożyczek i kredytów. Faktoring znajdzie zastosowanie tam, gdzie pojawia się rozciągnięty w czasie proces ściągania należności.  Do grupy zainteresowanych zaliczyć można także przedsiębiorstwa eksportujące lub rozpoczynające współpracę z nowymi, niesprawdzonymi kontrahentami, w kraju i za granicą. Omawiana usługa finansowa jest optymalnym rozwiązaniem dla podmiotów, które chcą skupić się na dynamicznym rozwoju i szukają zróżnicowanych źródeł finansowania.

Zobacz: Ważne zmiany dla przedsiębiorców w 2012 roku

Kto może

REKLAMA

Podstawowym kryterium, w oparciu o które możliwe jest korzystanie przez zainteresowaną firmę z faktoringu, jest faktorowalność. Co ona oznacza? Nic innego jak poszczególne cechy firmy. Wysoką faktor owalnością będzie cieszył się przedsiębiorca, który współpracuje ze stałymi odbiorcami, posiada odbiorców B2B, prowadzi sprzedaż na terminy płatności powtarzalnych produktów, a jego odbiorcy nie mają prawa do zwrotu towaru.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wśród firm zainteresowanych uzyskaniem finansowania przez faktora, duże szanse mają przedsiębiorstwa, które posiadają licznych i stałych odbiorców . Wyjątkowo zdarza się, iż faktorzy stawiają wymogi w postaci wystawiania faktur ze wskazanym okresem płatności (np. 14-90 dni). Zaletą jest także oferowanie produktu łatwo zbywalnego i niepsującego się np. zabawek, książek. 

Warto pamiętać, że oferty firm świadczących usługi faktoringowe podlegają takim samom regułom konkurencyjności, jak inne produkty. Czy faktoring będzie dla Ciebie dostępny – najlepiej sprawdzić to składając zapytanie do wybranej firmy, jednocześnie pamiętają, że jest on przyjaznym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którym kredytu odmówiły banki.

Zobacz serwis: ABC małej firmy

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA