REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak określić przewagi produktu?

Marlena Skiba
Dyrektor Zarządzający w firmie Usługi Doradcze Smart Solutions
Jak wykazać przewagę produktu nad konkurencyjnymi?
Jak wykazać przewagę produktu nad konkurencyjnymi?

REKLAMA

REKLAMA

Właściciele firm mają świadomość, że na półkach są dziesiątki produktów różnych producentów. Wiele z nich wygląda tak samo. Klienci nie wiedzą, który z nich wybrać, dokonują więc przypadkowego wyboru.

Pracownicy firm muszą się zastanowić, co zatem zrobić, aby klienci wybierali ten właściwy, ten najlepszy, czyli ich produkt.  Odpowiedzią na ich rozterki jest przede wszystkim określenie wyróżników produktu, czyli tego, w czym produkt jest lepszy od innych produktów konkurencyjnych. Ale przewagi te muszą być prawdziwe, produkt musi być wiarygodny, musi spełniać obietnice, które składa. Klient musi wiedzieć, co zyska dzięki temu, że nabędzie właśnie ten produkt. Co straci, jeśli go nie kupi. Produkt więc musi być dokładnie taki, jak „mówi”, że jest. Gdyby tak nie było, gdyby określone wyróżniki były fikcją, firma poczyniłaby więcej szkody, niż pożytku. Rozczarowanie Klientów spowodowałoby lawinowe problemy: spadek sprzedaży, złą opinię o produkcie, w konsekwencji złą opinię o firmie, itp.

REKLAMA

Przeczytaj także: Co to jest leasing zwrotny nieruchomości?

Aby przygotować się do tego zadania, należy mocno zdiagnozować, czym naprawdę ten produkt się wyróżnia od innych w tej samej klasie. Zamiast mówić – „ten produkt jest fajny” warto powiedzieć nieco inaczej. Przekazać potencjalnym klientom bardzo konkretnie, jakie wartości dla nich posiada ten produkt, dlaczego powinni go nabyć, odpowiedzieć na pytanie: co dzięki jego nabyciu osiągną?

Polecamy serwis Umowy w firmie

Co zatem jest wyróżnikiem? Może jest to obudowa? A może opakowanie? A może czas dostawy krótszy lub czas reakcji serwisu szybszy? A może firma jest tak bardzo elastyczna, że dostarcza też produkty nawet w sobotę? I jeszcze zamontuje na określonym miejscu?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Istotne – to wyróżnić się czymś. Czymś co jest prawdziwe.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA