REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Sprawdź jakie jest 6 rodzajów korzyści z realizacji projektu

Subskrybuj nas na Youtube
Korzyści wynikające z realizacji projektów.
Korzyści wynikające z realizacji projektów.

REKLAMA

REKLAMA

Projekty są zatwierdzane do realizacji, ponieważ w przejrzysty sposób prowadzą do pomnożenia majątku firmy. Przy czym majątek ten nie musi być to wyłącznie pieniężny. Oto inne jego rodzaje.

Do najważniejszych korzyści/wartości projektu dla właścicieli/zleceniodawców zalicza się:

REKLAMA

(1) majątek pieniężny – jego osiągnięcie jest możliwe dzięki działaniom zwiększającym przychody z projektu, co wiąże się przede wszystkim z odpowiednim rozpoznawaniem potrzeb klientów, tworzeniem nowych produktów, tworzeniem trwałych relacji z klientem, oferowaniem produktów zapewniających satysfakcję klienta,

(2) majątek oszczędności – powstaje dzięki działania które przyczyniają się do redukcji kosztów projektu poprzez zmianę struktury kosztów oraz analizę czynników kosztotwórczych, działania te muszą obejmować również odpowiednie kształtowanie struktury źródeł finansowania projektów i kosztów kapitału (majątek oszczędności powinien być tworzony na etapie planowania, nie zaś – jak to jest powszechnie robione – na etapie realizacji; główne pytanie to „czy możemy ten sam efekt uzyskać tańszym sposobem?”),

Przeczytaj również: Kiedy podatek liniowy jest korzystny?

(3) majątek wydajności – odpowiedzialne za niego są działania prowadzące do wzrostu rentowności projektu czyli zachowania właściwych relacji kosztów i korzyści, chodzi o skupianie uwagi nie tylko na maksymalizacji przepływów gotówkowych z projektu, ale także na odnoszeniu ich do wielkości zaangażowanych nakładów, konieczna jest analiza stopy zwrotu z projektu w odniesieniu do kosztów kapitału (majątek wydajności powinien być tworzony na etapie realizacji,; główne pytanie to „czy wydając ustaloną kwotę pieniędzy i innych zasobów możemy uzyskać efekt większy niż planowaliśmy?”),

Dalszy ciąg materiału pod wideo

(4) majątek ryzyka – działania zmniejszające prawdopodobieństwo wystąpienia krytycznego problemu w dalszej części projektu,

REKLAMA

(5) majątek intelektualny – działania pozwalające na nabywanie nowych doświadczeń przez pracowników w trakcie projektu, wzbogacanie ich umiejętności i rozwoju profesjonalnego, kształtowanie kapitału organizacyjnego w postaci nowoczesnych, sprawnych struktur i procedur, właściwe kształtowanie relacji pracowniczych i kultury organizacyjnej,

(6) majątek strategiczny – działania umożliwiające tanią „wycieczkę” poza znajome rynki, branże i klientów, w trakcie której można poszukać nowych dodatkowych możliwości które nie pojawiłyby się (nie zostałyby dostrzeżone) gdyby projekt nie został rozpoczęty np. wejście na nowy rynek z jednym produktem otwiera możliwości wynikające z poznania tego rynku i wejście z całym asortymentem, zdobycie nowych zyskownych zleceń.

Polecamy serwis Manager

Nie zawsze trzeba wkładać w projekt wszystkie typy majątków. W niektórych firmach wybrane typy (np. oszczędności) mają większą siłę zatwierdzania projektów niż inne. Dobrze jest, gdy poszczególne majątki zachodzą w różnych okresach realizacji projektu – gdyby menedżer zaplanował, że wszystko dzieje się mniej więcej równocześnie, ryzykuje utratą kontroli nad całym projektem.

Fragment pochodzi z książki „Zarządzanie wartością projektów” M. Łady i A. Kozarkiewicz (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA