REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Sprawdź jakie jest 6 rodzajów korzyści z realizacji projektu

Subskrybuj nas na Youtube
Korzyści wynikające z realizacji projektów.
Korzyści wynikające z realizacji projektów.

REKLAMA

REKLAMA

Projekty są zatwierdzane do realizacji, ponieważ w przejrzysty sposób prowadzą do pomnożenia majątku firmy. Przy czym majątek ten nie musi być to wyłącznie pieniężny. Oto inne jego rodzaje.

Do najważniejszych korzyści/wartości projektu dla właścicieli/zleceniodawców zalicza się:

REKLAMA

REKLAMA

(1) majątek pieniężny – jego osiągnięcie jest możliwe dzięki działaniom zwiększającym przychody z projektu, co wiąże się przede wszystkim z odpowiednim rozpoznawaniem potrzeb klientów, tworzeniem nowych produktów, tworzeniem trwałych relacji z klientem, oferowaniem produktów zapewniających satysfakcję klienta,

(2) majątek oszczędności – powstaje dzięki działania które przyczyniają się do redukcji kosztów projektu poprzez zmianę struktury kosztów oraz analizę czynników kosztotwórczych, działania te muszą obejmować również odpowiednie kształtowanie struktury źródeł finansowania projektów i kosztów kapitału (majątek oszczędności powinien być tworzony na etapie planowania, nie zaś – jak to jest powszechnie robione – na etapie realizacji; główne pytanie to „czy możemy ten sam efekt uzyskać tańszym sposobem?”),

Przeczytaj również: Kiedy podatek liniowy jest korzystny?

REKLAMA

(3) majątek wydajności – odpowiedzialne za niego są działania prowadzące do wzrostu rentowności projektu czyli zachowania właściwych relacji kosztów i korzyści, chodzi o skupianie uwagi nie tylko na maksymalizacji przepływów gotówkowych z projektu, ale także na odnoszeniu ich do wielkości zaangażowanych nakładów, konieczna jest analiza stopy zwrotu z projektu w odniesieniu do kosztów kapitału (majątek wydajności powinien być tworzony na etapie realizacji,; główne pytanie to „czy wydając ustaloną kwotę pieniędzy i innych zasobów możemy uzyskać efekt większy niż planowaliśmy?”),

Dalszy ciąg materiału pod wideo

(4) majątek ryzyka – działania zmniejszające prawdopodobieństwo wystąpienia krytycznego problemu w dalszej części projektu,

(5) majątek intelektualny – działania pozwalające na nabywanie nowych doświadczeń przez pracowników w trakcie projektu, wzbogacanie ich umiejętności i rozwoju profesjonalnego, kształtowanie kapitału organizacyjnego w postaci nowoczesnych, sprawnych struktur i procedur, właściwe kształtowanie relacji pracowniczych i kultury organizacyjnej,

(6) majątek strategiczny – działania umożliwiające tanią „wycieczkę” poza znajome rynki, branże i klientów, w trakcie której można poszukać nowych dodatkowych możliwości które nie pojawiłyby się (nie zostałyby dostrzeżone) gdyby projekt nie został rozpoczęty np. wejście na nowy rynek z jednym produktem otwiera możliwości wynikające z poznania tego rynku i wejście z całym asortymentem, zdobycie nowych zyskownych zleceń.

Polecamy serwis Manager

Nie zawsze trzeba wkładać w projekt wszystkie typy majątków. W niektórych firmach wybrane typy (np. oszczędności) mają większą siłę zatwierdzania projektów niż inne. Dobrze jest, gdy poszczególne majątki zachodzą w różnych okresach realizacji projektu – gdyby menedżer zaplanował, że wszystko dzieje się mniej więcej równocześnie, ryzykuje utratą kontroli nad całym projektem.

Fragment pochodzi z książki „Zarządzanie wartością projektów” M. Łady i A. Kozarkiewicz (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA