REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Grass roots marketing - co to takiego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
epieniadz.blox.pl

REKLAMA

REKLAMA

Internet jako najdynamiczniej rozwijające się zjawisko w przeciągu ostatnich kilkunastu lat doprowadził do wykreowania się szeregu różnych innowacji w praktycznie każdej dziedzinie ludzkiego życia. Począwszy od możliwości swobodnej komunikacji w każdym zakątku świata, czy zrewolucjonizowanie systemu wymiany handlowej, Internet niewątpliwie w dużej mierze przyczynił się także do zapoczątkowania wielu technik promocyjnych kreując tym samym nowe rozdziały w nauce marketingu.

REKLAMA

Z uwagi na dynamiczny charakter Internetu nawet najnowocześniejsze rozwiązanie nie pozostaje idealne na wieki w związku z czym mamy możliwość regularnego obserwowania czegoś, co można uznać za „technologiczne przetasowania”. Zgodnie z tym założeniem możemy zauważyć, że ostatnimi czasy coraz częściej możemy usłyszeć o nowym zjawisku zwanym Grass roots. Co to takiego?

REKLAMA

Ta, z pozoru tajemniczo brzmiąca nazwa, to w rzeczywistości określenie najnowszej metody stosowanej w marketingu. Grass roots marketing, to przede wszystkim szereg działań nastawionych na kreację tożsamości marek nastawionych głównie na grupę klientów określanych jako „young adults”. Jego innowacyjność wyraża się w tym, iż nie stanowi on zupełnie nowego narzędzia, ale zbiór dotychczas wykorzystywanych i sprawdzonych metod dając mu tym samym większe szanse na osiągnięcie założonego celu. W związku z tym, mówiąc o kampanii Grass roots nawiązujemy do kompleksowych działań wykorzystujących min. marketing szeptany (głównie oparty o grupę trendsetter`ów), czy odpowiedni wybór produktów stanowiących wsparcie w zakotwiczeniu wizerunku marki. 

Polecamy: Jak reklamować się w internecie

REKLAMA

Warto pamiętać, że ogół działań stanowiących Grass roots marketing opiera się na technikach ściśle powiązanych ze społecznościami, a sam efekt końcowy ma głównie na celu danie konsumentowi poczucia, że produkt, który użytkuje pozwala mu na wyróżnienie się z tłumu, przy jednoczesnej świadomości przynależności do określonej społeczności. Ma to oczywiście swoje dobre i złe strony. Opierając naszą kampanię marketingową o kreowanie się w szeregu społecznościach mamy ogromną szansę bardzo szybkiego zaistnienia w świadomości konsumenckiej i zyskania tym samym rzeszy klientów.

Z drugiej strony opierając się na marketingu szeptanym w bardzo krótkim czasie w zasadzie tracimy kontrolę nad kierunkiem rozwoju naszej kampanii. Innymi słowy pałeczkę przejmują zupełnie obcy ludzie. Proszę sobie w tym momencie wyobrazić, co by się stało gdyby produkt został negatywnie przyjęty przez użytkowników? Już na samym początku masa negatywnych opinii poszłaby w świat bez naszej kontroli.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niewątpliwie Grass roots marketing stanowi niebanalną i wysoce innowacyjną technikę wspomagającą kampanie reklamowe. Jak każdy internetowy twór ma to do siebie, że przynajmniej w teorii jest znacznie lepszy i funkcjonalniejszy od swoich poprzedników, choć w tym przypadku raczej nie powinno mówić się o środku zastępczym, a raczej o alternatywnej formie marketingowej.

Obecnie z uwagi na początkowe stadium rozwoju w naszym regionie jest mi ciężko w jakikolwiek sposób wydawać oceny na temat przydatności i skuteczności oferowanych technik. Ale skoro to dopiero początek, to może warto zaryzykować i stać się tym jednym z pierwszych, by w przyszłości móc zebrać całą śmietankę? 

Polecam: Jak założyć własną firmę

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA