REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Grass roots marketing - co to takiego?

epieniadz.blox.pl

REKLAMA

REKLAMA

Internet jako najdynamiczniej rozwijające się zjawisko w przeciągu ostatnich kilkunastu lat doprowadził do wykreowania się szeregu różnych innowacji w praktycznie każdej dziedzinie ludzkiego życia. Począwszy od możliwości swobodnej komunikacji w każdym zakątku świata, czy zrewolucjonizowanie systemu wymiany handlowej, Internet niewątpliwie w dużej mierze przyczynił się także do zapoczątkowania wielu technik promocyjnych kreując tym samym nowe rozdziały w nauce marketingu.

REKLAMA

Z uwagi na dynamiczny charakter Internetu nawet najnowocześniejsze rozwiązanie nie pozostaje idealne na wieki w związku z czym mamy możliwość regularnego obserwowania czegoś, co można uznać za „technologiczne przetasowania”. Zgodnie z tym założeniem możemy zauważyć, że ostatnimi czasy coraz częściej możemy usłyszeć o nowym zjawisku zwanym Grass roots. Co to takiego?

REKLAMA

Ta, z pozoru tajemniczo brzmiąca nazwa, to w rzeczywistości określenie najnowszej metody stosowanej w marketingu. Grass roots marketing, to przede wszystkim szereg działań nastawionych na kreację tożsamości marek nastawionych głównie na grupę klientów określanych jako „young adults”. Jego innowacyjność wyraża się w tym, iż nie stanowi on zupełnie nowego narzędzia, ale zbiór dotychczas wykorzystywanych i sprawdzonych metod dając mu tym samym większe szanse na osiągnięcie założonego celu. W związku z tym, mówiąc o kampanii Grass roots nawiązujemy do kompleksowych działań wykorzystujących min. marketing szeptany (głównie oparty o grupę trendsetter`ów), czy odpowiedni wybór produktów stanowiących wsparcie w zakotwiczeniu wizerunku marki. 

Polecamy: Jak reklamować się w internecie

REKLAMA

Warto pamiętać, że ogół działań stanowiących Grass roots marketing opiera się na technikach ściśle powiązanych ze społecznościami, a sam efekt końcowy ma głównie na celu danie konsumentowi poczucia, że produkt, który użytkuje pozwala mu na wyróżnienie się z tłumu, przy jednoczesnej świadomości przynależności do określonej społeczności. Ma to oczywiście swoje dobre i złe strony. Opierając naszą kampanię marketingową o kreowanie się w szeregu społecznościach mamy ogromną szansę bardzo szybkiego zaistnienia w świadomości konsumenckiej i zyskania tym samym rzeszy klientów.

Z drugiej strony opierając się na marketingu szeptanym w bardzo krótkim czasie w zasadzie tracimy kontrolę nad kierunkiem rozwoju naszej kampanii. Innymi słowy pałeczkę przejmują zupełnie obcy ludzie. Proszę sobie w tym momencie wyobrazić, co by się stało gdyby produkt został negatywnie przyjęty przez użytkowników? Już na samym początku masa negatywnych opinii poszłaby w świat bez naszej kontroli.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niewątpliwie Grass roots marketing stanowi niebanalną i wysoce innowacyjną technikę wspomagającą kampanie reklamowe. Jak każdy internetowy twór ma to do siebie, że przynajmniej w teorii jest znacznie lepszy i funkcjonalniejszy od swoich poprzedników, choć w tym przypadku raczej nie powinno mówić się o środku zastępczym, a raczej o alternatywnej formie marketingowej.

Obecnie z uwagi na początkowe stadium rozwoju w naszym regionie jest mi ciężko w jakikolwiek sposób wydawać oceny na temat przydatności i skuteczności oferowanych technik. Ale skoro to dopiero początek, to może warto zaryzykować i stać się tym jednym z pierwszych, by w przyszłości móc zebrać całą śmietankę? 

Polecam: Jak założyć własną firmę

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA