Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu

Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu/fot. Fotolia
Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu/fot. Fotolia
Marketing zmienił się bardziej w ciągu ostatnich pięciu lat niż w ciągu ostatnich pięćdziesięciu. Wszystko wskazuje na to, że w ciągu kolejnych lat zaobserwujemy jeszcze więcej przemian. Nowe metody komunikacji, narzędzia marketingowe i zachowania konsumentów należą do głównych wyzwań, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć, a adaptacja do nowych warunków wydaje się być jedynym ratunkiem dla specjalistów ds. marketingu.

Dzisiejsi klienci są bardziej wymagający niż kiedykolwiek, oczekując, że marki będą w stanie ich obsłużyć o każdej godzinie dnia i nocy. Sukces biznesowy nie polega już wyłącznie na dostarczeniu dobrego produktu za rozsądną cenę. Firmy, które liczą na rozwój w przyszłości muszą dostosować się do potrzeb komunikacyjnych klientów w świecie technologii mobilnych i zacząć prowadzić aktywności marketingowe w czasie rzeczywistym.

Natychmiastowy przepływ informacji

Internet nigdy nie śpi. W ciągu kilku sekund możemy uzyskać dostęp do informacji z całego świata. Kiedy "Birdman" wygrał Oscara za najlepszy film, wszyscy wiedzieli o tym w ciągu kilku sekund. Po trzęsieniu ziemi w Nepalu i Delhi, Facebook dostarczy nam informacji na temat bezpieczeństwa naszych znajomych w mgnieniu oka (powstała nawet specjalna funkcja pozwalająca użytkownikom na potwierdzenie swego bezpieczeństwa po katastrofie). Whatsapp pozwala na natychmiastowy, mobilny kontakt z bliskimi na całym świecie. Jesteśmy również w stanie śledzić poczynania milionów ludzi, którzy każdego dnia wielokrotnie aktualizują swój profil na Twitterze lub Instagramie.

Zobacz: Osiem zasad skutecznego content marketingu

Najnowsze hashtagi, wiralowe wideo, aplikacje typu Tinder czy Snapchat - wszystkie te narzędzia umożliwiają ludziom zdobycie cennych informacji w przeciągu kilku sekund. Wkroczyliśmy do środowiska, gdzie coraz bardziej liczy się natychmiastowa reakcja i marketing w czasie rzeczywistym. Czy będziesz w stanie nadążyć za przebiegiem informacji i jak najszybciej odpowiedzieć na zapytania klientów?

To nie marketerzy, a klienci tworzą proces zakupowy

Tworzenie linearnych map zachowania klientów i oczekiwanie, że jak po sznurku przejdą cały proces kończący się dokonaniem zakupu przestaje być skuteczną strategią marketingową. Każdy, kto proponuje takie podejście w większości przypadków wywołuje szkodę. Tworzenie mapy zachowań (lub sztywnego modelu lejka marketingowego) było wykorzystywane głównie na początku XXI wieku, kiedy sposobami na przyciągnięcie klientów w Internecie były email, strona internetowa, reklamy PPC (pay per click) oraz reklamy typu display.

Zobacz: Marketing przez SMS – jak to działa?

Świat biznesowy, w którym obecnie żyjemy zapoczątkował erę marketingu opartego na zaangażowaniu klientów. Jesteśmy w stanie uzyskać multum aktualnych informacji - zarówno od osób zainteresowanych naszymi produktami, jak również od tysięcy niezależnych źródeł medialnych. Aktualnie, to klienci są odpowiedzialni za tworzenie drogi, która w ostateczności doprowadzi do zakupu - posiadają oni dostęp do tylu informacji, w tylu różnych miejscach, że nie potrzebują oni marek, które powiedzą im dokładnie, co mają zrobić.

Marketerzy muszą nauczyć się nasłuchiwać dyskusji i reagować jak najszybciej, niezależnie od tego, gdzie i kiedy znajduje się wybrana publiczność. Musimy być stale czujni, oczekując reakcji odbiorców na przekazy marketingowe, reagując na ich zapytania i biorąc aktywny udział w prowadzonych konwersacjach.

Nowy model marketingu

Marketing z czasów przeszłości można by porównać do linii montażowej, gdzie pracownicy w ustrukturyzowany i zdyscyplinowany sposób planowali poszczególne kroki, które w ostateczności prowadziły do sprzedaży. Używając podobnej metafory, dzisiejszy marketing można wyobrazić sobie, jako wielką halę sprzedażową gdzie należy natychmiast odpowiadać na pytania i obiekcje klientów.'

Zobacz też: Promocja, czyli sposób na pozyskiwanie klientów

Klasycznym przykładem skutecznego marketingu w czasie rzeczywistym był Tweet, "you can still dunk in the dark" opublikowany przez Oreo w 2013 roku podczas zawodów Super Bowl, kiedy nastąpiła przerwa w dostawie energii elektrycznej. Było to świetne i pamiętne zagranie, o którym w środowisku marketingowym mówi się do dziś. Gdyby tweet pojawił się zaledwie kilka godzin później, efekt byłby minimalny. Wszystko polega na jak najszybszej reakcji i używaniu narzędzi, które są aktualnie wykorzystywane przez konsumentów.

Sytuacja nie odnosi się wyłącznie do Twittera, lub Facebooka, ale do wszystkich narzędzi komunikacyjnych używanych przez obecnych klientów. Wielu ludzi zadaje sobie pytanie "czy warto działać na Instagramie?" obawiając się, że portal zostanie zastąpiony przez coś innego w przeciągu kilku kolejnych miesięcy. Jeśli jednak, co drugi z Twoich znajomych zakłada konto na tym portalu, warto chwycić byka za rogi. Warto wykorzystywać narzędzia, które działają teraz.

Nowe umiejętności drogą do sukcesu

Na podstawie badań przeprowadzonych przez Marketo, ponad 80% menedżerów ds. marketingu twierdzi, że należy sprawniej ustrukturyzować działy marketingu, aby były on w stanie służyć biznesowi ogółem. Zastanów się jak wygląda efektywność obecnych działów marketingu w mobilnym świecie, który nigdy nie śpi. Większość teamów marketingowych nie jest w stanie odpowiedzieć na informacje 24/7, nie wspominając nawet o podejmowaniu proaktywnych akcji, które zaangażują klientów w czasie rzeczywistym.

Aktualnie na rynku istnieje silna potrzeba by myśleć szybko, odpowiadać we właściwy sposób, za pomocą właściwego kanału medialnego, we właściwym czasie i używając skutecznego przekazu marketingowego - na masową skalę. Działy marketingowe muszą przystosować się do tych zmian stawiając na analityków rynku, którzy z łatwością wychwycą nowe potrzeby konsumentów i będą w stanie na nie odpowiedzieć.

Zobacz: Czy warto skorzystać z promocji w banku?

Dla menedżerów liczą się głównie umiejętności wywoływania zaangażowania w świecie cyfrowym i obsługę narzędzi, które pozwolą na szybką reakcję na zmiany na rynku. W szczególności chodzi tu o narzędzia takie jak autorespondery, systemy służące do automatyzacji marketingu lub analizowania statystyk dotyczących stron internetowych oraz zaangażowania użytkowników w kanałach social media. Umiejętność planowania strategicznego zawsze będzie obecna w świecie biznesowym, jednak aktualnie należy postawić również na adaptację do szybko zmieniających się warunków w otoczeniu.

Patrząc w przyszłość

Sposoby, które konsumenci wykorzystują do komunikacji ulegają ciągłej ewolucji. Marketerzy muszą zacząć reagować na zmiany. Aby zagwarantować sukces, należy zacząć inwestować w umiejętności i technologie, które pozwolą nam na nawiązanie kontaktu na poziomie klientów - czyli w czasie rzeczywistym. Tylko kampanie przystosowane do nowych warunków mają szansę na sukces i będą w stanie zaangażować klientów.

Czy odczuwasz potrzebę wykorzystania nowych taktyk marketingowych? Jak udaje Ci się nadążyć za zmianami w otoczeniu medialnym? Podziel się komentarzem.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Autor: Marta Madelska Grupa TENSE

Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Reprezentacja i reklama. Podatki i ewidencja - Poradnik Gazety Prawnej
Reprezentacja i reklama. Podatki i ewidencja - Poradnik Gazety Prawnej
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Startuje największy krajowy program funduszy unijnych

    Prawie 5 mld EUR na działania B+R, efektywność energetyczną czy technologie dostępne już w tym roku

    Ceny ropy – prognoza

    Ceny ropy na giełdzie paliw w Nowym Jorku zwyżkują, a wśród analityków dominują opnie, ze jest pole do dalszych dużych wzrostów notowań surowca - podają maklerzy.

    Szwedzki komputer kwantowy trafi do biznesu

    Powstanie kopia kwantowego komputera działającego na Uniwersytecie Technicznym Chalmersa, która umożliwi przedsiębiorstwom, a także innym naukowcom dostęp do kwantowych obliczeń. Do korzystania z maszyny nie będzie potrzebna specjalistyczna wiedza - informuje uczelnia.

    Japonia i Holandia dołączą do kontroli produkcji chipów w Chinach

    Japonia i Holandia dołączą do Stanów Zjednoczonych we wdrażaniu kontroli eksportu sprzętu do produkcji półprzewodników w Chinach, poinformował  Bloomberg News.

    Badanie: ponad 60 proc. Polaków obawia się kradzieży danych osobowych

    O bezpieczeństwo danych osobowych obawia się ponad 60 proc. Polaków - wynika z badania Krajowego Rejestru Długów. Ofiarą ich wycieku lub kradzieży padło 15 proc. rodaków, a 40 proc. doświadczyło próby ich wyłudzenia.

    Japonia zaostrza sankcje wobec Rosji

    Rząd Japonii ogłosił zaostrzenie sankcji wobec Rosji po jej atakach rakietowych na Ukrainę w czwartek, w których zginęło co najmniej 11 osób i decyzji USA i Niemiec o przekazaniu Ukrainie czołgów, które mogą jej pomóc w odparciu każdej nowej ofensywy Rosji.

    Polskie inwestycje w Ukrainie mogą wzrosnąć 30-krotnie

    Skala polskich inwestycji bezpośrednich w Ukrainie może wzrosnąć do 30 mld dol. w najbliższych 5 latach; to prawie 30-krotny wzrost - ocenił Polski Instytut Ekonomiczny. Według ekspertów zaangażowanie naszych firm będzie widoczne m.in. w sektorze energetycznym, budownictwie, usługach finansowych.

    Akcje, obligacje, giełda, gospodarka. Co nas czeka w 2023 roku?
    W styczniowym komentarzu rynkowym eksperci VIG/C-QUADRAT TFI przedstawiają m.in.: podsumowanie pełnego zdarzeń 2022 roku, omówienie poszczególnych klas aktywów, analizę wskaźników makro oraz ocenę perspektyw globalnych i prognozę na najbliższe miesiące 2023 roku.
    Ropa Brent drożeje do 87,61 dol. za baryłkę, a WTI do ponad 81 dol.

    W piątek rano 27 stycznia ropa Brent drożeje o 0,16 proc., do 87,61 dolarów za baryłkę, a cena amerykańskiej ropy WTI rośnie o 0,36 proc. i kosztuje 81,30 dolarów za baryłkę.

    Kolejne wzrosty na złocie. Komentarz eksperta

    Złoto od początku roku zanotowało wyraźny wzrost, bo aż o około 4,5% patrząc na wyceny w PLN oraz ponad 5,5% w USD. Łatwo więc przeliczyć, że Ci, którzy kupili uncję złota na początku stycznia br., są na plusie ponad 350 zł. 

    „Tylko wiedza nas uratuje”. Jak wygląda edukacja finansowa Polaków

    Wiedza o finansach. Jak wynika z raportu Intrum, ”European Consumer Payment Report 2022 i deklaracji blisko 60% ankietowanych konsumentów chce pogłębiać wiedzę dotyczącą finansów. Zrozumienie mechanizmów rządzących pieniędzmi i „zjawisk” występujących w ekonomii ma nas uchronić przez negatywnymi skutkami recesji.
     

    Projektanci mody w opałach. Inflacja i pandemia utrudniają działalność
    Projektanci mody odczuwają sytuację gospodarczą i geopolityczną. Projektantka Gosia Baczyńska podkreśla, że okres pandemii był w jej branży bardzo trudny dla przedsiębiorców, którzy przetrwali w zasadzie tylko dzięki dywersyfikacji działalności. Po zniesieniu największych restrykcji nastąpiło wprawdzie ożywienie, na które jednak szybko przełożyło się spowolnienie w gospodarce i wybuch wojny. Teraz z kolei Baczyńska mierzy się z wysokim kursem euro i brakiem krawcowych.
    Złoty traci do głównych walut

    Złoty w czwartek 26 stycznia stracił do głównych walut, euro zyskało blisko 0,1 proc. i kosztowało prawie 4,72 zł, dolar zaś zdrożał o ponad 0,5 proc., do 4,34 zł.

    Połowa pracowników wybiera firmę na podstawie elastycznych rozwiązań czasowych

    Według raportu aż 47% pracowników wybiera swojego pracodawcę na podstawie czasu i godzin oraz elastycznego harmonogramu pracy. 

    Najem instytucjonalny – alternatywna wersja najmu

    Z początkiem roku zmieniły się zasady opodatkowania na rynku najmu. Prywatni wynajmujący nie mogą już rozliczać podatku na zasadach ogólnych, amortyzując koszty. Alternatywą może być umowa w formie najmu instytucjonalnego.

    Rozmowy z robotem nie do odróżnienia od rozmowy z konsultantem

    Wspierany przez sztuczną inteligencję chatbot imponuje przekonująco ludzkim sposobem odpowiadania na pytania i interakcji z użytkownikami. Budzi to zarówno entuzjazm, jak i niepokój.

    Mercedes SL Motorsport Collectors. Kabrio z designem z F-jedynki

    Mercedes SL Motorsport Collectors to limitowany model, który wyróżnia się za sprawą stylizacji inspirowanej bolidem F1 W13 E Performance.

    Karambol a odszkodowanie. Analiza prawna

    Karambol a odszkodowanie. Kolizja wielu aut utrudnia wskazanie sprawcy. Co z odszkodowaniem w takim przypadku? Sprawdźmy to.

    Dniówki w transporcie – rozliczenie w 2023 r.

    Dniówki w transporcie nie są łatwym zapisem w umowie. Rozliczanie wynagrodzenia kierowcy w transporcie międzynarodowym, od czasu wprowadzenia zmian w lutym 2022 roku, budzi wiele wątpliwości. Wyzwaniem jest prawidłowe rozliczenie wynagrodzenia i przekazanie kierowcy informacji, ile faktycznie zarobi w danym miesiącu. 

    Volkswagena Polo Harlekin na licytacji WOŚP

    Volkswagena Polo Harlekin z licytacji WOŚP to wyjątkowe auto. Ma wielkie serce naklejone na masce. W sumie powstało 3 tys. tego typu wersji.

    Czy smog jest groźny? I to jak! Oto kilka faktów

    Czy smog jest groźny? Niestety tak. Szczególnie w miastach, gdzie natężenie zarówno ruchu pojazdów, jak i pieszych jest wysokie. Oto kilka faktów.

    Nowe BMW M3 CS. Bo liczą się wielkie "nerki" i 550 koni

    Nowe BMW M3 CS zadebiutowało. Limuzyna jest na wskroś sportowa. Pomijając stylizację, jej 6-cylindrowy silnik rzędowy rozwija 550 koni mocy.

    Strefa czystego transportu. Warszawa wyrzuci z centrum stare auta

    Strefa czystego transportu. Warszawa od lipca 2024 roku wprowadzi ograniczenia dotyczące emisji pojazdów jeżdżących po centrum.

    Ile mieszkań brakuje w Polsce?
    Deficyt mieszkań wynika m.in. z konieczności ciągłego sukcesywnego odnawiania zasobu. W obecnej edycji Pulsu Nieruchomości analitycy zespołu Analizy Nieruchomości PKO PB przyjrzeli się, jak wygląda jakość warunków mieszkaniowych w Polsce.
    Inwestycja mieszkaniowa wpisana w miasto, czyli jaka?
    Rozproszona i chaotyczna zabudowa to jeden z palących problemów wielu polskich miast. Przeciwwagą może być projektowanie inwestycji, będących częścią tkanki miejskiej, zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju, a przy tym odpowiadających na potrzeby i problemy mieszkańców.