REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu

Subskrybuj nas na Youtube
Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu/fot. Fotolia
Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Marketing zmienił się bardziej w ciągu ostatnich pięciu lat niż w ciągu ostatnich pięćdziesięciu. Wszystko wskazuje na to, że w ciągu kolejnych lat zaobserwujemy jeszcze więcej przemian. Nowe metody komunikacji, narzędzia marketingowe i zachowania konsumentów należą do głównych wyzwań, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć, a adaptacja do nowych warunków wydaje się być jedynym ratunkiem dla specjalistów ds. marketingu.

Dzisiejsi klienci są bardziej wymagający niż kiedykolwiek, oczekując, że marki będą w stanie ich obsłużyć o każdej godzinie dnia i nocy. Sukces biznesowy nie polega już wyłącznie na dostarczeniu dobrego produktu za rozsądną cenę. Firmy, które liczą na rozwój w przyszłości muszą dostosować się do potrzeb komunikacyjnych klientów w świecie technologii mobilnych i zacząć prowadzić aktywności marketingowe w czasie rzeczywistym.

REKLAMA

Natychmiastowy przepływ informacji

Internet nigdy nie śpi. W ciągu kilku sekund możemy uzyskać dostęp do informacji z całego świata. Kiedy "Birdman" wygrał Oscara za najlepszy film, wszyscy wiedzieli o tym w ciągu kilku sekund. Po trzęsieniu ziemi w Nepalu i Delhi, Facebook dostarczy nam informacji na temat bezpieczeństwa naszych znajomych w mgnieniu oka (powstała nawet specjalna funkcja pozwalająca użytkownikom na potwierdzenie swego bezpieczeństwa po katastrofie). Whatsapp pozwala na natychmiastowy, mobilny kontakt z bliskimi na całym świecie. Jesteśmy również w stanie śledzić poczynania milionów ludzi, którzy każdego dnia wielokrotnie aktualizują swój profil na Twitterze lub Instagramie.

Zobacz: Osiem zasad skutecznego content marketingu

Najnowsze hashtagi, wiralowe wideo, aplikacje typu Tinder czy Snapchat - wszystkie te narzędzia umożliwiają ludziom zdobycie cennych informacji w przeciągu kilku sekund. Wkroczyliśmy do środowiska, gdzie coraz bardziej liczy się natychmiastowa reakcja i marketing w czasie rzeczywistym. Czy będziesz w stanie nadążyć za przebiegiem informacji i jak najszybciej odpowiedzieć na zapytania klientów?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To nie marketerzy, a klienci tworzą proces zakupowy

Tworzenie linearnych map zachowania klientów i oczekiwanie, że jak po sznurku przejdą cały proces kończący się dokonaniem zakupu przestaje być skuteczną strategią marketingową. Każdy, kto proponuje takie podejście w większości przypadków wywołuje szkodę. Tworzenie mapy zachowań (lub sztywnego modelu lejka marketingowego) było wykorzystywane głównie na początku XXI wieku, kiedy sposobami na przyciągnięcie klientów w Internecie były email, strona internetowa, reklamy PPC (pay per click) oraz reklamy typu display.

Zobacz: Marketing przez SMS – jak to działa?

REKLAMA

Świat biznesowy, w którym obecnie żyjemy zapoczątkował erę marketingu opartego na zaangażowaniu klientów. Jesteśmy w stanie uzyskać multum aktualnych informacji - zarówno od osób zainteresowanych naszymi produktami, jak również od tysięcy niezależnych źródeł medialnych. Aktualnie, to klienci są odpowiedzialni za tworzenie drogi, która w ostateczności doprowadzi do zakupu - posiadają oni dostęp do tylu informacji, w tylu różnych miejscach, że nie potrzebują oni marek, które powiedzą im dokładnie, co mają zrobić.

Marketerzy muszą nauczyć się nasłuchiwać dyskusji i reagować jak najszybciej, niezależnie od tego, gdzie i kiedy znajduje się wybrana publiczność. Musimy być stale czujni, oczekując reakcji odbiorców na przekazy marketingowe, reagując na ich zapytania i biorąc aktywny udział w prowadzonych konwersacjach.

Nowy model marketingu

Marketing z czasów przeszłości można by porównać do linii montażowej, gdzie pracownicy w ustrukturyzowany i zdyscyplinowany sposób planowali poszczególne kroki, które w ostateczności prowadziły do sprzedaży. Używając podobnej metafory, dzisiejszy marketing można wyobrazić sobie, jako wielką halę sprzedażową gdzie należy natychmiast odpowiadać na pytania i obiekcje klientów.'

Zobacz też: Promocja, czyli sposób na pozyskiwanie klientów

Klasycznym przykładem skutecznego marketingu w czasie rzeczywistym był Tweet, "you can still dunk in the dark" opublikowany przez Oreo w 2013 roku podczas zawodów Super Bowl, kiedy nastąpiła przerwa w dostawie energii elektrycznej. Było to świetne i pamiętne zagranie, o którym w środowisku marketingowym mówi się do dziś. Gdyby tweet pojawił się zaledwie kilka godzin później, efekt byłby minimalny. Wszystko polega na jak najszybszej reakcji i używaniu narzędzi, które są aktualnie wykorzystywane przez konsumentów.

Sytuacja nie odnosi się wyłącznie do Twittera, lub Facebooka, ale do wszystkich narzędzi komunikacyjnych używanych przez obecnych klientów. Wielu ludzi zadaje sobie pytanie "czy warto działać na Instagramie?" obawiając się, że portal zostanie zastąpiony przez coś innego w przeciągu kilku kolejnych miesięcy. Jeśli jednak, co drugi z Twoich znajomych zakłada konto na tym portalu, warto chwycić byka za rogi. Warto wykorzystywać narzędzia, które działają teraz.

Nowe umiejętności drogą do sukcesu

REKLAMA

Na podstawie badań przeprowadzonych przez Marketo, ponad 80% menedżerów ds. marketingu twierdzi, że należy sprawniej ustrukturyzować działy marketingu, aby były on w stanie służyć biznesowi ogółem. Zastanów się jak wygląda efektywność obecnych działów marketingu w mobilnym świecie, który nigdy nie śpi. Większość teamów marketingowych nie jest w stanie odpowiedzieć na informacje 24/7, nie wspominając nawet o podejmowaniu proaktywnych akcji, które zaangażują klientów w czasie rzeczywistym.

Aktualnie na rynku istnieje silna potrzeba by myśleć szybko, odpowiadać we właściwy sposób, za pomocą właściwego kanału medialnego, we właściwym czasie i używając skutecznego przekazu marketingowego - na masową skalę. Działy marketingowe muszą przystosować się do tych zmian stawiając na analityków rynku, którzy z łatwością wychwycą nowe potrzeby konsumentów i będą w stanie na nie odpowiedzieć.

Zobacz: Czy warto skorzystać z promocji w banku?

Dla menedżerów liczą się głównie umiejętności wywoływania zaangażowania w świecie cyfrowym i obsługę narzędzi, które pozwolą na szybką reakcję na zmiany na rynku. W szczególności chodzi tu o narzędzia takie jak autorespondery, systemy służące do automatyzacji marketingu lub analizowania statystyk dotyczących stron internetowych oraz zaangażowania użytkowników w kanałach social media. Umiejętność planowania strategicznego zawsze będzie obecna w świecie biznesowym, jednak aktualnie należy postawić również na adaptację do szybko zmieniających się warunków w otoczeniu.

Patrząc w przyszłość

Sposoby, które konsumenci wykorzystują do komunikacji ulegają ciągłej ewolucji. Marketerzy muszą zacząć reagować na zmiany. Aby zagwarantować sukces, należy zacząć inwestować w umiejętności i technologie, które pozwolą nam na nawiązanie kontaktu na poziomie klientów - czyli w czasie rzeczywistym. Tylko kampanie przystosowane do nowych warunków mają szansę na sukces i będą w stanie zaangażować klientów.

Czy odczuwasz potrzebę wykorzystania nowych taktyk marketingowych? Jak udaje Ci się nadążyć za zmianami w otoczeniu medialnym? Podziel się komentarzem.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Autor: Marta Madelska Grupa TENSE

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA