REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu

Subskrybuj nas na Youtube
Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu/fot. Fotolia
Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Marketing zmienił się bardziej w ciągu ostatnich pięciu lat niż w ciągu ostatnich pięćdziesięciu. Wszystko wskazuje na to, że w ciągu kolejnych lat zaobserwujemy jeszcze więcej przemian. Nowe metody komunikacji, narzędzia marketingowe i zachowania konsumentów należą do głównych wyzwań, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć, a adaptacja do nowych warunków wydaje się być jedynym ratunkiem dla specjalistów ds. marketingu.

Dzisiejsi klienci są bardziej wymagający niż kiedykolwiek, oczekując, że marki będą w stanie ich obsłużyć o każdej godzinie dnia i nocy. Sukces biznesowy nie polega już wyłącznie na dostarczeniu dobrego produktu za rozsądną cenę. Firmy, które liczą na rozwój w przyszłości muszą dostosować się do potrzeb komunikacyjnych klientów w świecie technologii mobilnych i zacząć prowadzić aktywności marketingowe w czasie rzeczywistym.

REKLAMA

REKLAMA

Natychmiastowy przepływ informacji

Internet nigdy nie śpi. W ciągu kilku sekund możemy uzyskać dostęp do informacji z całego świata. Kiedy "Birdman" wygrał Oscara za najlepszy film, wszyscy wiedzieli o tym w ciągu kilku sekund. Po trzęsieniu ziemi w Nepalu i Delhi, Facebook dostarczy nam informacji na temat bezpieczeństwa naszych znajomych w mgnieniu oka (powstała nawet specjalna funkcja pozwalająca użytkownikom na potwierdzenie swego bezpieczeństwa po katastrofie). Whatsapp pozwala na natychmiastowy, mobilny kontakt z bliskimi na całym świecie. Jesteśmy również w stanie śledzić poczynania milionów ludzi, którzy każdego dnia wielokrotnie aktualizują swój profil na Twitterze lub Instagramie.

Zobacz: Osiem zasad skutecznego content marketingu

REKLAMA

Najnowsze hashtagi, wiralowe wideo, aplikacje typu Tinder czy Snapchat - wszystkie te narzędzia umożliwiają ludziom zdobycie cennych informacji w przeciągu kilku sekund. Wkroczyliśmy do środowiska, gdzie coraz bardziej liczy się natychmiastowa reakcja i marketing w czasie rzeczywistym. Czy będziesz w stanie nadążyć za przebiegiem informacji i jak najszybciej odpowiedzieć na zapytania klientów?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To nie marketerzy, a klienci tworzą proces zakupowy

Tworzenie linearnych map zachowania klientów i oczekiwanie, że jak po sznurku przejdą cały proces kończący się dokonaniem zakupu przestaje być skuteczną strategią marketingową. Każdy, kto proponuje takie podejście w większości przypadków wywołuje szkodę. Tworzenie mapy zachowań (lub sztywnego modelu lejka marketingowego) było wykorzystywane głównie na początku XXI wieku, kiedy sposobami na przyciągnięcie klientów w Internecie były email, strona internetowa, reklamy PPC (pay per click) oraz reklamy typu display.

Zobacz: Marketing przez SMS – jak to działa?

Świat biznesowy, w którym obecnie żyjemy zapoczątkował erę marketingu opartego na zaangażowaniu klientów. Jesteśmy w stanie uzyskać multum aktualnych informacji - zarówno od osób zainteresowanych naszymi produktami, jak również od tysięcy niezależnych źródeł medialnych. Aktualnie, to klienci są odpowiedzialni za tworzenie drogi, która w ostateczności doprowadzi do zakupu - posiadają oni dostęp do tylu informacji, w tylu różnych miejscach, że nie potrzebują oni marek, które powiedzą im dokładnie, co mają zrobić.

Marketerzy muszą nauczyć się nasłuchiwać dyskusji i reagować jak najszybciej, niezależnie od tego, gdzie i kiedy znajduje się wybrana publiczność. Musimy być stale czujni, oczekując reakcji odbiorców na przekazy marketingowe, reagując na ich zapytania i biorąc aktywny udział w prowadzonych konwersacjach.

Nowy model marketingu

Marketing z czasów przeszłości można by porównać do linii montażowej, gdzie pracownicy w ustrukturyzowany i zdyscyplinowany sposób planowali poszczególne kroki, które w ostateczności prowadziły do sprzedaży. Używając podobnej metafory, dzisiejszy marketing można wyobrazić sobie, jako wielką halę sprzedażową gdzie należy natychmiast odpowiadać na pytania i obiekcje klientów.'

Zobacz też: Promocja, czyli sposób na pozyskiwanie klientów

Klasycznym przykładem skutecznego marketingu w czasie rzeczywistym był Tweet, "you can still dunk in the dark" opublikowany przez Oreo w 2013 roku podczas zawodów Super Bowl, kiedy nastąpiła przerwa w dostawie energii elektrycznej. Było to świetne i pamiętne zagranie, o którym w środowisku marketingowym mówi się do dziś. Gdyby tweet pojawił się zaledwie kilka godzin później, efekt byłby minimalny. Wszystko polega na jak najszybszej reakcji i używaniu narzędzi, które są aktualnie wykorzystywane przez konsumentów.

Sytuacja nie odnosi się wyłącznie do Twittera, lub Facebooka, ale do wszystkich narzędzi komunikacyjnych używanych przez obecnych klientów. Wielu ludzi zadaje sobie pytanie "czy warto działać na Instagramie?" obawiając się, że portal zostanie zastąpiony przez coś innego w przeciągu kilku kolejnych miesięcy. Jeśli jednak, co drugi z Twoich znajomych zakłada konto na tym portalu, warto chwycić byka za rogi. Warto wykorzystywać narzędzia, które działają teraz.

Nowe umiejętności drogą do sukcesu

Na podstawie badań przeprowadzonych przez Marketo, ponad 80% menedżerów ds. marketingu twierdzi, że należy sprawniej ustrukturyzować działy marketingu, aby były on w stanie służyć biznesowi ogółem. Zastanów się jak wygląda efektywność obecnych działów marketingu w mobilnym świecie, który nigdy nie śpi. Większość teamów marketingowych nie jest w stanie odpowiedzieć na informacje 24/7, nie wspominając nawet o podejmowaniu proaktywnych akcji, które zaangażują klientów w czasie rzeczywistym.

Aktualnie na rynku istnieje silna potrzeba by myśleć szybko, odpowiadać we właściwy sposób, za pomocą właściwego kanału medialnego, we właściwym czasie i używając skutecznego przekazu marketingowego - na masową skalę. Działy marketingowe muszą przystosować się do tych zmian stawiając na analityków rynku, którzy z łatwością wychwycą nowe potrzeby konsumentów i będą w stanie na nie odpowiedzieć.

Zobacz: Czy warto skorzystać z promocji w banku?

Dla menedżerów liczą się głównie umiejętności wywoływania zaangażowania w świecie cyfrowym i obsługę narzędzi, które pozwolą na szybką reakcję na zmiany na rynku. W szczególności chodzi tu o narzędzia takie jak autorespondery, systemy służące do automatyzacji marketingu lub analizowania statystyk dotyczących stron internetowych oraz zaangażowania użytkowników w kanałach social media. Umiejętność planowania strategicznego zawsze będzie obecna w świecie biznesowym, jednak aktualnie należy postawić również na adaptację do szybko zmieniających się warunków w otoczeniu.

Patrząc w przyszłość

Sposoby, które konsumenci wykorzystują do komunikacji ulegają ciągłej ewolucji. Marketerzy muszą zacząć reagować na zmiany. Aby zagwarantować sukces, należy zacząć inwestować w umiejętności i technologie, które pozwolą nam na nawiązanie kontaktu na poziomie klientów - czyli w czasie rzeczywistym. Tylko kampanie przystosowane do nowych warunków mają szansę na sukces i będą w stanie zaangażować klientów.

Czy odczuwasz potrzebę wykorzystania nowych taktyk marketingowych? Jak udaje Ci się nadążyć za zmianami w otoczeniu medialnym? Podziel się komentarzem.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Autor: Marta Madelska Grupa TENSE

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA