REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu

Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu/fot. Fotolia
Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Marketing zmienił się bardziej w ciągu ostatnich pięciu lat niż w ciągu ostatnich pięćdziesięciu. Wszystko wskazuje na to, że w ciągu kolejnych lat zaobserwujemy jeszcze więcej przemian. Nowe metody komunikacji, narzędzia marketingowe i zachowania konsumentów należą do głównych wyzwań, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć, a adaptacja do nowych warunków wydaje się być jedynym ratunkiem dla specjalistów ds. marketingu.

Dzisiejsi klienci są bardziej wymagający niż kiedykolwiek, oczekując, że marki będą w stanie ich obsłużyć o każdej godzinie dnia i nocy. Sukces biznesowy nie polega już wyłącznie na dostarczeniu dobrego produktu za rozsądną cenę. Firmy, które liczą na rozwój w przyszłości muszą dostosować się do potrzeb komunikacyjnych klientów w świecie technologii mobilnych i zacząć prowadzić aktywności marketingowe w czasie rzeczywistym.

REKLAMA

Natychmiastowy przepływ informacji

Internet nigdy nie śpi. W ciągu kilku sekund możemy uzyskać dostęp do informacji z całego świata. Kiedy "Birdman" wygrał Oscara za najlepszy film, wszyscy wiedzieli o tym w ciągu kilku sekund. Po trzęsieniu ziemi w Nepalu i Delhi, Facebook dostarczy nam informacji na temat bezpieczeństwa naszych znajomych w mgnieniu oka (powstała nawet specjalna funkcja pozwalająca użytkownikom na potwierdzenie swego bezpieczeństwa po katastrofie). Whatsapp pozwala na natychmiastowy, mobilny kontakt z bliskimi na całym świecie. Jesteśmy również w stanie śledzić poczynania milionów ludzi, którzy każdego dnia wielokrotnie aktualizują swój profil na Twitterze lub Instagramie.

Zobacz: Osiem zasad skutecznego content marketingu

Najnowsze hashtagi, wiralowe wideo, aplikacje typu Tinder czy Snapchat - wszystkie te narzędzia umożliwiają ludziom zdobycie cennych informacji w przeciągu kilku sekund. Wkroczyliśmy do środowiska, gdzie coraz bardziej liczy się natychmiastowa reakcja i marketing w czasie rzeczywistym. Czy będziesz w stanie nadążyć za przebiegiem informacji i jak najszybciej odpowiedzieć na zapytania klientów?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To nie marketerzy, a klienci tworzą proces zakupowy

Tworzenie linearnych map zachowania klientów i oczekiwanie, że jak po sznurku przejdą cały proces kończący się dokonaniem zakupu przestaje być skuteczną strategią marketingową. Każdy, kto proponuje takie podejście w większości przypadków wywołuje szkodę. Tworzenie mapy zachowań (lub sztywnego modelu lejka marketingowego) było wykorzystywane głównie na początku XXI wieku, kiedy sposobami na przyciągnięcie klientów w Internecie były email, strona internetowa, reklamy PPC (pay per click) oraz reklamy typu display.

Zobacz: Marketing przez SMS – jak to działa?

REKLAMA

Świat biznesowy, w którym obecnie żyjemy zapoczątkował erę marketingu opartego na zaangażowaniu klientów. Jesteśmy w stanie uzyskać multum aktualnych informacji - zarówno od osób zainteresowanych naszymi produktami, jak również od tysięcy niezależnych źródeł medialnych. Aktualnie, to klienci są odpowiedzialni za tworzenie drogi, która w ostateczności doprowadzi do zakupu - posiadają oni dostęp do tylu informacji, w tylu różnych miejscach, że nie potrzebują oni marek, które powiedzą im dokładnie, co mają zrobić.

Marketerzy muszą nauczyć się nasłuchiwać dyskusji i reagować jak najszybciej, niezależnie od tego, gdzie i kiedy znajduje się wybrana publiczność. Musimy być stale czujni, oczekując reakcji odbiorców na przekazy marketingowe, reagując na ich zapytania i biorąc aktywny udział w prowadzonych konwersacjach.

Nowy model marketingu

Marketing z czasów przeszłości można by porównać do linii montażowej, gdzie pracownicy w ustrukturyzowany i zdyscyplinowany sposób planowali poszczególne kroki, które w ostateczności prowadziły do sprzedaży. Używając podobnej metafory, dzisiejszy marketing można wyobrazić sobie, jako wielką halę sprzedażową gdzie należy natychmiast odpowiadać na pytania i obiekcje klientów.'

Zobacz też: Promocja, czyli sposób na pozyskiwanie klientów

Klasycznym przykładem skutecznego marketingu w czasie rzeczywistym był Tweet, "you can still dunk in the dark" opublikowany przez Oreo w 2013 roku podczas zawodów Super Bowl, kiedy nastąpiła przerwa w dostawie energii elektrycznej. Było to świetne i pamiętne zagranie, o którym w środowisku marketingowym mówi się do dziś. Gdyby tweet pojawił się zaledwie kilka godzin później, efekt byłby minimalny. Wszystko polega na jak najszybszej reakcji i używaniu narzędzi, które są aktualnie wykorzystywane przez konsumentów.

Sytuacja nie odnosi się wyłącznie do Twittera, lub Facebooka, ale do wszystkich narzędzi komunikacyjnych używanych przez obecnych klientów. Wielu ludzi zadaje sobie pytanie "czy warto działać na Instagramie?" obawiając się, że portal zostanie zastąpiony przez coś innego w przeciągu kilku kolejnych miesięcy. Jeśli jednak, co drugi z Twoich znajomych zakłada konto na tym portalu, warto chwycić byka za rogi. Warto wykorzystywać narzędzia, które działają teraz.

Nowe umiejętności drogą do sukcesu

REKLAMA

Na podstawie badań przeprowadzonych przez Marketo, ponad 80% menedżerów ds. marketingu twierdzi, że należy sprawniej ustrukturyzować działy marketingu, aby były on w stanie służyć biznesowi ogółem. Zastanów się jak wygląda efektywność obecnych działów marketingu w mobilnym świecie, który nigdy nie śpi. Większość teamów marketingowych nie jest w stanie odpowiedzieć na informacje 24/7, nie wspominając nawet o podejmowaniu proaktywnych akcji, które zaangażują klientów w czasie rzeczywistym.

Aktualnie na rynku istnieje silna potrzeba by myśleć szybko, odpowiadać we właściwy sposób, za pomocą właściwego kanału medialnego, we właściwym czasie i używając skutecznego przekazu marketingowego - na masową skalę. Działy marketingowe muszą przystosować się do tych zmian stawiając na analityków rynku, którzy z łatwością wychwycą nowe potrzeby konsumentów i będą w stanie na nie odpowiedzieć.

Zobacz: Czy warto skorzystać z promocji w banku?

Dla menedżerów liczą się głównie umiejętności wywoływania zaangażowania w świecie cyfrowym i obsługę narzędzi, które pozwolą na szybką reakcję na zmiany na rynku. W szczególności chodzi tu o narzędzia takie jak autorespondery, systemy służące do automatyzacji marketingu lub analizowania statystyk dotyczących stron internetowych oraz zaangażowania użytkowników w kanałach social media. Umiejętność planowania strategicznego zawsze będzie obecna w świecie biznesowym, jednak aktualnie należy postawić również na adaptację do szybko zmieniających się warunków w otoczeniu.

Patrząc w przyszłość

Sposoby, które konsumenci wykorzystują do komunikacji ulegają ciągłej ewolucji. Marketerzy muszą zacząć reagować na zmiany. Aby zagwarantować sukces, należy zacząć inwestować w umiejętności i technologie, które pozwolą nam na nawiązanie kontaktu na poziomie klientów - czyli w czasie rzeczywistym. Tylko kampanie przystosowane do nowych warunków mają szansę na sukces i będą w stanie zaangażować klientów.

Czy odczuwasz potrzebę wykorzystania nowych taktyk marketingowych? Jak udaje Ci się nadążyć za zmianami w otoczeniu medialnym? Podziel się komentarzem.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Autor: Marta Madelska Grupa TENSE

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

REKLAMA

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA