REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu

Subskrybuj nas na Youtube
Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu/fot. Fotolia
Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Marketing zmienił się bardziej w ciągu ostatnich pięciu lat niż w ciągu ostatnich pięćdziesięciu. Wszystko wskazuje na to, że w ciągu kolejnych lat zaobserwujemy jeszcze więcej przemian. Nowe metody komunikacji, narzędzia marketingowe i zachowania konsumentów należą do głównych wyzwań, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć, a adaptacja do nowych warunków wydaje się być jedynym ratunkiem dla specjalistów ds. marketingu.

Dzisiejsi klienci są bardziej wymagający niż kiedykolwiek, oczekując, że marki będą w stanie ich obsłużyć o każdej godzinie dnia i nocy. Sukces biznesowy nie polega już wyłącznie na dostarczeniu dobrego produktu za rozsądną cenę. Firmy, które liczą na rozwój w przyszłości muszą dostosować się do potrzeb komunikacyjnych klientów w świecie technologii mobilnych i zacząć prowadzić aktywności marketingowe w czasie rzeczywistym.

REKLAMA

REKLAMA

Natychmiastowy przepływ informacji

Internet nigdy nie śpi. W ciągu kilku sekund możemy uzyskać dostęp do informacji z całego świata. Kiedy "Birdman" wygrał Oscara za najlepszy film, wszyscy wiedzieli o tym w ciągu kilku sekund. Po trzęsieniu ziemi w Nepalu i Delhi, Facebook dostarczy nam informacji na temat bezpieczeństwa naszych znajomych w mgnieniu oka (powstała nawet specjalna funkcja pozwalająca użytkownikom na potwierdzenie swego bezpieczeństwa po katastrofie). Whatsapp pozwala na natychmiastowy, mobilny kontakt z bliskimi na całym świecie. Jesteśmy również w stanie śledzić poczynania milionów ludzi, którzy każdego dnia wielokrotnie aktualizują swój profil na Twitterze lub Instagramie.

Zobacz: Osiem zasad skutecznego content marketingu

REKLAMA

Najnowsze hashtagi, wiralowe wideo, aplikacje typu Tinder czy Snapchat - wszystkie te narzędzia umożliwiają ludziom zdobycie cennych informacji w przeciągu kilku sekund. Wkroczyliśmy do środowiska, gdzie coraz bardziej liczy się natychmiastowa reakcja i marketing w czasie rzeczywistym. Czy będziesz w stanie nadążyć za przebiegiem informacji i jak najszybciej odpowiedzieć na zapytania klientów?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To nie marketerzy, a klienci tworzą proces zakupowy

Tworzenie linearnych map zachowania klientów i oczekiwanie, że jak po sznurku przejdą cały proces kończący się dokonaniem zakupu przestaje być skuteczną strategią marketingową. Każdy, kto proponuje takie podejście w większości przypadków wywołuje szkodę. Tworzenie mapy zachowań (lub sztywnego modelu lejka marketingowego) było wykorzystywane głównie na początku XXI wieku, kiedy sposobami na przyciągnięcie klientów w Internecie były email, strona internetowa, reklamy PPC (pay per click) oraz reklamy typu display.

Zobacz: Marketing przez SMS – jak to działa?

Świat biznesowy, w którym obecnie żyjemy zapoczątkował erę marketingu opartego na zaangażowaniu klientów. Jesteśmy w stanie uzyskać multum aktualnych informacji - zarówno od osób zainteresowanych naszymi produktami, jak również od tysięcy niezależnych źródeł medialnych. Aktualnie, to klienci są odpowiedzialni za tworzenie drogi, która w ostateczności doprowadzi do zakupu - posiadają oni dostęp do tylu informacji, w tylu różnych miejscach, że nie potrzebują oni marek, które powiedzą im dokładnie, co mają zrobić.

Marketerzy muszą nauczyć się nasłuchiwać dyskusji i reagować jak najszybciej, niezależnie od tego, gdzie i kiedy znajduje się wybrana publiczność. Musimy być stale czujni, oczekując reakcji odbiorców na przekazy marketingowe, reagując na ich zapytania i biorąc aktywny udział w prowadzonych konwersacjach.

Nowy model marketingu

Marketing z czasów przeszłości można by porównać do linii montażowej, gdzie pracownicy w ustrukturyzowany i zdyscyplinowany sposób planowali poszczególne kroki, które w ostateczności prowadziły do sprzedaży. Używając podobnej metafory, dzisiejszy marketing można wyobrazić sobie, jako wielką halę sprzedażową gdzie należy natychmiast odpowiadać na pytania i obiekcje klientów.'

Zobacz też: Promocja, czyli sposób na pozyskiwanie klientów

Klasycznym przykładem skutecznego marketingu w czasie rzeczywistym był Tweet, "you can still dunk in the dark" opublikowany przez Oreo w 2013 roku podczas zawodów Super Bowl, kiedy nastąpiła przerwa w dostawie energii elektrycznej. Było to świetne i pamiętne zagranie, o którym w środowisku marketingowym mówi się do dziś. Gdyby tweet pojawił się zaledwie kilka godzin później, efekt byłby minimalny. Wszystko polega na jak najszybszej reakcji i używaniu narzędzi, które są aktualnie wykorzystywane przez konsumentów.

Sytuacja nie odnosi się wyłącznie do Twittera, lub Facebooka, ale do wszystkich narzędzi komunikacyjnych używanych przez obecnych klientów. Wielu ludzi zadaje sobie pytanie "czy warto działać na Instagramie?" obawiając się, że portal zostanie zastąpiony przez coś innego w przeciągu kilku kolejnych miesięcy. Jeśli jednak, co drugi z Twoich znajomych zakłada konto na tym portalu, warto chwycić byka za rogi. Warto wykorzystywać narzędzia, które działają teraz.

Nowe umiejętności drogą do sukcesu

Na podstawie badań przeprowadzonych przez Marketo, ponad 80% menedżerów ds. marketingu twierdzi, że należy sprawniej ustrukturyzować działy marketingu, aby były on w stanie służyć biznesowi ogółem. Zastanów się jak wygląda efektywność obecnych działów marketingu w mobilnym świecie, który nigdy nie śpi. Większość teamów marketingowych nie jest w stanie odpowiedzieć na informacje 24/7, nie wspominając nawet o podejmowaniu proaktywnych akcji, które zaangażują klientów w czasie rzeczywistym.

Aktualnie na rynku istnieje silna potrzeba by myśleć szybko, odpowiadać we właściwy sposób, za pomocą właściwego kanału medialnego, we właściwym czasie i używając skutecznego przekazu marketingowego - na masową skalę. Działy marketingowe muszą przystosować się do tych zmian stawiając na analityków rynku, którzy z łatwością wychwycą nowe potrzeby konsumentów i będą w stanie na nie odpowiedzieć.

Zobacz: Czy warto skorzystać z promocji w banku?

Dla menedżerów liczą się głównie umiejętności wywoływania zaangażowania w świecie cyfrowym i obsługę narzędzi, które pozwolą na szybką reakcję na zmiany na rynku. W szczególności chodzi tu o narzędzia takie jak autorespondery, systemy służące do automatyzacji marketingu lub analizowania statystyk dotyczących stron internetowych oraz zaangażowania użytkowników w kanałach social media. Umiejętność planowania strategicznego zawsze będzie obecna w świecie biznesowym, jednak aktualnie należy postawić również na adaptację do szybko zmieniających się warunków w otoczeniu.

Patrząc w przyszłość

Sposoby, które konsumenci wykorzystują do komunikacji ulegają ciągłej ewolucji. Marketerzy muszą zacząć reagować na zmiany. Aby zagwarantować sukces, należy zacząć inwestować w umiejętności i technologie, które pozwolą nam na nawiązanie kontaktu na poziomie klientów - czyli w czasie rzeczywistym. Tylko kampanie przystosowane do nowych warunków mają szansę na sukces i będą w stanie zaangażować klientów.

Czy odczuwasz potrzebę wykorzystania nowych taktyk marketingowych? Jak udaje Ci się nadążyć za zmianami w otoczeniu medialnym? Podziel się komentarzem.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Autor: Marta Madelska Grupa TENSE

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA