REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy dobra promocja wystarczy do osiągnięcia celu?

 FC NIKMARK
Agencja Marketingowa
Promocja firmy
Promocja firmy
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wielu właścicieli firm i kierowników związanych z promocją błędnie definiuje cel jaki chcą osiągnąć poprzez działania promocyjne. Traktują oni reklamę, kampanię marketingowę jako cel sam w sobie. Im bardziej spektakularnie i efektownie, tym lepiej. Mniej istotna jest już trwałość efektów podjętych działań. Jak pokazuje praktyka krótkowzroczność dotyczy nie tylko promocji, ale również innych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Wyobraź sobie, że idziesz ulicą i widzisz nowy sklep. Piękna fasada, elegancka witryna, estetyczny szyld i otwarte drzwi zapraszają Cię byś wszedł do środka. I co zrobisz? Odmówisz sobie skorzystania z okazji, żeby zobaczyć co jest w środku? Sklep ma ładny wystrój, czystą podłogę, jasne i przestronne wnętrze. Za ladą stoi schludnie ubrana ekspedientka, więc podchodzisz i w odpowiedzi na Twój szczery uśmiech słyszysz: “Czego?”. Coś zaczyna zgrzytać i sklep tak wspaniały przed chwilą, już nie wydaje Ci się miejscem, do którego chciałbyś zaglądać częściej. No właśnie, czy kiedykolwiek coś tu kupisz? Czy jest coś, co mogłoby Cię w nim zatrzymać. Promocja, ładny wygląd i cała wspaniała otoczka spełniły swoje zadanie. Ale czy tego oczekiwałeś wchodząc do środka?

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Nie jest sztuką umieć wydać pieniądze. Znamienne jest to, że gdy podchodzimy do oferty nikt nie pyta nas o zasadniczy cel jaki chcemy osiągnąć, a pytaniem podstawowym staje się jakim budżetem dysponujemy. Tymczasem warto zwrócić uwagę, że najlepsze efekty uzyskuje się bazując na podstawach i dbając (systematycznie) o stały rozwój. A to okazuje się być całkiem ekonomicznym rozwiązaniem.

Obserwacja rynku pokazuje, że sprawdza się tylko wartościowy, prawdziwy kontent, czyli to, co tak naprawdę interesuje klienta. Prawdziwe znaczenie ma wartość merytoryczna, a nie sprytnie podsuwane sugestie. W długiej perspektywie to jakość serwisu, usług, produktów wygra na rynku.

Jak stworzyć skuteczną reklamę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jeśli nie zapewnisz swojemu odbiorcy, kimkolwiek on jest, ciekawych, interesujących i prawdziwych doznań to nawet najlepsza promocja nic Ci nie da. Dzisiejszy klient jest wyedukowany, doświadczony i zorientowany. I o ile może nie wiedzieć czego dokładnie chce, to z pewnością wie doskonale czego sobie nie życzy. Wydaje się, że niektórzy specjaliści permanentnie zapominają o tym, że mają do czynienia z ludźmi. Myślącymi ludźmi, którzy potrafią analizować i oceniać podawane im informacje i fakty. Zapominają też o jednej wspaniałej cesze klientów: potrafią oni dzielić się z innymi swoimi spostrzeżeniami, opiniami, odczuciami. Żadna promocja nie zagwarantuje firmie miejsca w umysłach odbiorców, jeśli firma nie będzie w stanie udowodnić klientowi, że ma do zaoferowania coś więcej, niż tylko ładny szyld.

Wróćmy na chwilę do naszego przykładu z początku… Jeśli już skusisz klienta by do Ciebie zajrzał, zapewnij mu lepszą obsługę niż się spodziewa. Będzie zachwycony. A kiedy już w tym zachwycie zdecyduje się coś u ciebie kupić, zaskocz go po raz kolejny i daj mu swój produkt, który będzie przynajmniej tak dobry, jak wszystko co już u Ciebie widział.

Popularność przekazów reklamowych online

Stosunkowo łatwo jest zaprosić kogoś by Cię odwiedził. Ale żadna kampania promocyjna nie pomoże Ci zatrzymać klienta, jeśli nie będziesz mógł mu zaoferować nic, co go zainteresuje, zaabsorbuje i zaskarbi Ci jego uwagę. Budujmy więc wartości, nawet małymi krokami, ale systematycznie, wytrwale i przede wszystkim szczerze.

Reklama SMS - opłacalna czy nie?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA