Czy dobra promocja wystarczy do osiągnięcia celu?
REKLAMA
REKLAMA
Wyobraź sobie, że idziesz ulicą i widzisz nowy sklep. Piękna fasada, elegancka witryna, estetyczny szyld i otwarte drzwi zapraszają Cię byś wszedł do środka. I co zrobisz? Odmówisz sobie skorzystania z okazji, żeby zobaczyć co jest w środku? Sklep ma ładny wystrój, czystą podłogę, jasne i przestronne wnętrze. Za ladą stoi schludnie ubrana ekspedientka, więc podchodzisz i w odpowiedzi na Twój szczery uśmiech słyszysz: “Czego?”. Coś zaczyna zgrzytać i sklep tak wspaniały przed chwilą, już nie wydaje Ci się miejscem, do którego chciałbyś zaglądać częściej. No właśnie, czy kiedykolwiek coś tu kupisz? Czy jest coś, co mogłoby Cię w nim zatrzymać. Promocja, ładny wygląd i cała wspaniała otoczka spełniły swoje zadanie. Ale czy tego oczekiwałeś wchodząc do środka?
REKLAMA
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
REKLAMA
Nie jest sztuką umieć wydać pieniądze. Znamienne jest to, że gdy podchodzimy do oferty nikt nie pyta nas o zasadniczy cel jaki chcemy osiągnąć, a pytaniem podstawowym staje się jakim budżetem dysponujemy. Tymczasem warto zwrócić uwagę, że najlepsze efekty uzyskuje się bazując na podstawach i dbając (systematycznie) o stały rozwój. A to okazuje się być całkiem ekonomicznym rozwiązaniem.
Obserwacja rynku pokazuje, że sprawdza się tylko wartościowy, prawdziwy kontent, czyli to, co tak naprawdę interesuje klienta. Prawdziwe znaczenie ma wartość merytoryczna, a nie sprytnie podsuwane sugestie. W długiej perspektywie to jakość serwisu, usług, produktów wygra na rynku.
Jak stworzyć skuteczną reklamę?
REKLAMA
Jeśli nie zapewnisz swojemu odbiorcy, kimkolwiek on jest, ciekawych, interesujących i prawdziwych doznań to nawet najlepsza promocja nic Ci nie da. Dzisiejszy klient jest wyedukowany, doświadczony i zorientowany. I o ile może nie wiedzieć czego dokładnie chce, to z pewnością wie doskonale czego sobie nie życzy. Wydaje się, że niektórzy specjaliści permanentnie zapominają o tym, że mają do czynienia z ludźmi. Myślącymi ludźmi, którzy potrafią analizować i oceniać podawane im informacje i fakty. Zapominają też o jednej wspaniałej cesze klientów: potrafią oni dzielić się z innymi swoimi spostrzeżeniami, opiniami, odczuciami. Żadna promocja nie zagwarantuje firmie miejsca w umysłach odbiorców, jeśli firma nie będzie w stanie udowodnić klientowi, że ma do zaoferowania coś więcej, niż tylko ładny szyld.
Wróćmy na chwilę do naszego przykładu z początku… Jeśli już skusisz klienta by do Ciebie zajrzał, zapewnij mu lepszą obsługę niż się spodziewa. Będzie zachwycony. A kiedy już w tym zachwycie zdecyduje się coś u ciebie kupić, zaskocz go po raz kolejny i daj mu swój produkt, który będzie przynajmniej tak dobry, jak wszystko co już u Ciebie widział.
Popularność przekazów reklamowych online
Stosunkowo łatwo jest zaprosić kogoś by Cię odwiedził. Ale żadna kampania promocyjna nie pomoże Ci zatrzymać klienta, jeśli nie będziesz mógł mu zaoferować nic, co go zainteresuje, zaabsorbuje i zaskarbi Ci jego uwagę. Budujmy więc wartości, nawet małymi krokami, ale systematycznie, wytrwale i przede wszystkim szczerze.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.