REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy dobra promocja wystarczy do osiągnięcia celu?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 FC NIKMARK
Agencja Marketingowa
Promocja firmy
Promocja firmy
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wielu właścicieli firm i kierowników związanych z promocją błędnie definiuje cel jaki chcą osiągnąć poprzez działania promocyjne. Traktują oni reklamę, kampanię marketingowę jako cel sam w sobie. Im bardziej spektakularnie i efektownie, tym lepiej. Mniej istotna jest już trwałość efektów podjętych działań. Jak pokazuje praktyka krótkowzroczność dotyczy nie tylko promocji, ale również innych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Wyobraź sobie, że idziesz ulicą i widzisz nowy sklep. Piękna fasada, elegancka witryna, estetyczny szyld i otwarte drzwi zapraszają Cię byś wszedł do środka. I co zrobisz? Odmówisz sobie skorzystania z okazji, żeby zobaczyć co jest w środku? Sklep ma ładny wystrój, czystą podłogę, jasne i przestronne wnętrze. Za ladą stoi schludnie ubrana ekspedientka, więc podchodzisz i w odpowiedzi na Twój szczery uśmiech słyszysz: “Czego?”. Coś zaczyna zgrzytać i sklep tak wspaniały przed chwilą, już nie wydaje Ci się miejscem, do którego chciałbyś zaglądać częściej. No właśnie, czy kiedykolwiek coś tu kupisz? Czy jest coś, co mogłoby Cię w nim zatrzymać. Promocja, ładny wygląd i cała wspaniała otoczka spełniły swoje zadanie. Ale czy tego oczekiwałeś wchodząc do środka?

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Nie jest sztuką umieć wydać pieniądze. Znamienne jest to, że gdy podchodzimy do oferty nikt nie pyta nas o zasadniczy cel jaki chcemy osiągnąć, a pytaniem podstawowym staje się jakim budżetem dysponujemy. Tymczasem warto zwrócić uwagę, że najlepsze efekty uzyskuje się bazując na podstawach i dbając (systematycznie) o stały rozwój. A to okazuje się być całkiem ekonomicznym rozwiązaniem.

Obserwacja rynku pokazuje, że sprawdza się tylko wartościowy, prawdziwy kontent, czyli to, co tak naprawdę interesuje klienta. Prawdziwe znaczenie ma wartość merytoryczna, a nie sprytnie podsuwane sugestie. W długiej perspektywie to jakość serwisu, usług, produktów wygra na rynku.

Jak stworzyć skuteczną reklamę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jeśli nie zapewnisz swojemu odbiorcy, kimkolwiek on jest, ciekawych, interesujących i prawdziwych doznań to nawet najlepsza promocja nic Ci nie da. Dzisiejszy klient jest wyedukowany, doświadczony i zorientowany. I o ile może nie wiedzieć czego dokładnie chce, to z pewnością wie doskonale czego sobie nie życzy. Wydaje się, że niektórzy specjaliści permanentnie zapominają o tym, że mają do czynienia z ludźmi. Myślącymi ludźmi, którzy potrafią analizować i oceniać podawane im informacje i fakty. Zapominają też o jednej wspaniałej cesze klientów: potrafią oni dzielić się z innymi swoimi spostrzeżeniami, opiniami, odczuciami. Żadna promocja nie zagwarantuje firmie miejsca w umysłach odbiorców, jeśli firma nie będzie w stanie udowodnić klientowi, że ma do zaoferowania coś więcej, niż tylko ładny szyld.

Wróćmy na chwilę do naszego przykładu z początku… Jeśli już skusisz klienta by do Ciebie zajrzał, zapewnij mu lepszą obsługę niż się spodziewa. Będzie zachwycony. A kiedy już w tym zachwycie zdecyduje się coś u ciebie kupić, zaskocz go po raz kolejny i daj mu swój produkt, który będzie przynajmniej tak dobry, jak wszystko co już u Ciebie widział.

Popularność przekazów reklamowych online

Stosunkowo łatwo jest zaprosić kogoś by Cię odwiedził. Ale żadna kampania promocyjna nie pomoże Ci zatrzymać klienta, jeśli nie będziesz mógł mu zaoferować nic, co go zainteresuje, zaabsorbuje i zaskarbi Ci jego uwagę. Budujmy więc wartości, nawet małymi krokami, ale systematycznie, wytrwale i przede wszystkim szczerze.

Reklama SMS - opłacalna czy nie?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA