REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy dobra promocja wystarczy do osiągnięcia celu?

 FC NIKMARK
Agencja Marketingowa
Promocja firmy
Promocja firmy
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wielu właścicieli firm i kierowników związanych z promocją błędnie definiuje cel jaki chcą osiągnąć poprzez działania promocyjne. Traktują oni reklamę, kampanię marketingowę jako cel sam w sobie. Im bardziej spektakularnie i efektownie, tym lepiej. Mniej istotna jest już trwałość efektów podjętych działań. Jak pokazuje praktyka krótkowzroczność dotyczy nie tylko promocji, ale również innych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Wyobraź sobie, że idziesz ulicą i widzisz nowy sklep. Piękna fasada, elegancka witryna, estetyczny szyld i otwarte drzwi zapraszają Cię byś wszedł do środka. I co zrobisz? Odmówisz sobie skorzystania z okazji, żeby zobaczyć co jest w środku? Sklep ma ładny wystrój, czystą podłogę, jasne i przestronne wnętrze. Za ladą stoi schludnie ubrana ekspedientka, więc podchodzisz i w odpowiedzi na Twój szczery uśmiech słyszysz: “Czego?”. Coś zaczyna zgrzytać i sklep tak wspaniały przed chwilą, już nie wydaje Ci się miejscem, do którego chciałbyś zaglądać częściej. No właśnie, czy kiedykolwiek coś tu kupisz? Czy jest coś, co mogłoby Cię w nim zatrzymać. Promocja, ładny wygląd i cała wspaniała otoczka spełniły swoje zadanie. Ale czy tego oczekiwałeś wchodząc do środka?

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Nie jest sztuką umieć wydać pieniądze. Znamienne jest to, że gdy podchodzimy do oferty nikt nie pyta nas o zasadniczy cel jaki chcemy osiągnąć, a pytaniem podstawowym staje się jakim budżetem dysponujemy. Tymczasem warto zwrócić uwagę, że najlepsze efekty uzyskuje się bazując na podstawach i dbając (systematycznie) o stały rozwój. A to okazuje się być całkiem ekonomicznym rozwiązaniem.

Obserwacja rynku pokazuje, że sprawdza się tylko wartościowy, prawdziwy kontent, czyli to, co tak naprawdę interesuje klienta. Prawdziwe znaczenie ma wartość merytoryczna, a nie sprytnie podsuwane sugestie. W długiej perspektywie to jakość serwisu, usług, produktów wygra na rynku.

Jak stworzyć skuteczną reklamę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jeśli nie zapewnisz swojemu odbiorcy, kimkolwiek on jest, ciekawych, interesujących i prawdziwych doznań to nawet najlepsza promocja nic Ci nie da. Dzisiejszy klient jest wyedukowany, doświadczony i zorientowany. I o ile może nie wiedzieć czego dokładnie chce, to z pewnością wie doskonale czego sobie nie życzy. Wydaje się, że niektórzy specjaliści permanentnie zapominają o tym, że mają do czynienia z ludźmi. Myślącymi ludźmi, którzy potrafią analizować i oceniać podawane im informacje i fakty. Zapominają też o jednej wspaniałej cesze klientów: potrafią oni dzielić się z innymi swoimi spostrzeżeniami, opiniami, odczuciami. Żadna promocja nie zagwarantuje firmie miejsca w umysłach odbiorców, jeśli firma nie będzie w stanie udowodnić klientowi, że ma do zaoferowania coś więcej, niż tylko ładny szyld.

Wróćmy na chwilę do naszego przykładu z początku… Jeśli już skusisz klienta by do Ciebie zajrzał, zapewnij mu lepszą obsługę niż się spodziewa. Będzie zachwycony. A kiedy już w tym zachwycie zdecyduje się coś u ciebie kupić, zaskocz go po raz kolejny i daj mu swój produkt, który będzie przynajmniej tak dobry, jak wszystko co już u Ciebie widział.

Popularność przekazów reklamowych online

Stosunkowo łatwo jest zaprosić kogoś by Cię odwiedził. Ale żadna kampania promocyjna nie pomoże Ci zatrzymać klienta, jeśli nie będziesz mógł mu zaoferować nic, co go zainteresuje, zaabsorbuje i zaskarbi Ci jego uwagę. Budujmy więc wartości, nawet małymi krokami, ale systematycznie, wytrwale i przede wszystkim szczerze.

Reklama SMS - opłacalna czy nie?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA