REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Reklama SMS - opłacalna czy nie?

Subskrybuj nas na Youtube
Reklama SMS
Reklama SMS

REKLAMA

REKLAMA

Reklama SMS nie cieszy się dużą popularnością wśród polskich przedsiębiorców. Poznaj trzy fakty dotyczące reklamy SMS.

SMS ma przed sobą przyszłość

Według amerykańskiego magazynu branży marketingowej „PROMO”, w 2007 roku 13 proc. ankietowanych twierdziło, że SMS-owe kampanie zostały uwzględnione w ich strategiach. W 2009 roku o inwestowaniu w taką formę reklamy mówiło już 26 proc. respondentów. Tymczasem według raportu opublikowanego przez Boston Consulting Group – Polska Internetowa, jedynie 43% polskich MSP wykorzystuje e-maile, jako formę reklamy, a w badaniu w ogóle nie ujawniono eksploatacji SMS, jako formy komunikowania się z odbiorcą! Okazuje się zatem, iż stosowanie SMS’ów do reklamowania swojej działalności wciąż nie jest jeszcze w naszym kraju popularne. Każdy może zresztą łatwo porównać liczbę otrzymywanych przez nas SMS’ów reklamowych z liczbą maili ofertowych, jakie wpadają do jego skrzynki.

REKLAMA

Polecamy: Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

Skuteczna reklama

REKLAMA

Z badań TNS OBOP przeprowadzonych kilka lat temu, wynika, że 81% użytkowników telefonów komórkowych wysyła lub odbiera wiadomości tekstowe ze swojego telefonu. Dziś SMS’y są jednak wykorzystywane przede wszystkim do zastosowań prywatnych. Może to właśnie dlatego ta forma reklamy jest tak bardzo skuteczna – wg badań GFK MRI (wyniki przytaczamy za www.mobiadnews.com) aż 57% osób jest skłonne do oddzwonienia na otrzymaną reklamę SMS.

Z kolei wyniki badań niezależnej agencji analitycznej Nielsen (przytaczamy za media2.pl) mówią: 71% osób, które otrzymały reklamę na telefon komórkowych poszukuje dalszych informacji o reklamowanym produkcie, usłudze lub marce, a (uwaga!) blisko 50% dokonuje decyzji zakupowej!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie ma więc wątpliwości, że SMS to nowoczesne i wyjątkowo skuteczne medium. Nie bez powodu sięgają po nie stali klienci budujący swoje sukcesy marketingowe z Redlink.pl. W dni poprzedzające Walentynki dobre posunięcie wykonała na przykład sieć drogerii i perfumerii Super-Pharm, oferująca 15% rabatu od promocyjnych cen perfum, przy zakupie produktów do makijażu. Dzięki świetnie dobranemu momentowi wysyłki (piątkowe popołudnie) w weekend klientki tłumnie ruszyły na zakupy. „Kampanie SMS’owe (…) pozwalają nam punktowo kierować uwagę na konkretne akcje promocyjne. Naszym zdaniem to nowoczesna i przede wszystkim efektywna forma reklamy. Wysyłki są przeprowadzane sprawnie, a po każdej z nich obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania naszą ofertą.” – mówi Alicja Barszcz, Koordynator ds. Programu Lojalnościowego Super-Pharm Poland Sp. z o.o.

Polecamy: Dobre obyczaje w reklamie - porada

SMS to 160 znaków

REKLAMA

To kluczowa część zadania. Jak mówi dr inż. Artur Pajkert, ekspert ds. marketingu i komunikacji biznesowej: „Podstawowym błędem popełnianym przez firmy jest próba podania zbyt wielu szczegółów, co sprawia, że komunikat jest nieczytelny. Lepiej wykorzystywać sprawdzone mechanizmy, jak na przykład model AIDA. Przyciągnąć uwagę można personalizując wysyłkę z imieniem odbiorcy. Wzbudzić zainteresowanie atrakcyjnym rabatem lub specjalną ofertą, której odbiorca zapragnie jeszcze bardziej, jeśli będzie ograniczona czasowo. Po szczegóły można odnieść na stronę internetową.”

Wyobraźmy sobie zatem osobę zarządzającym marketingiem i sprzedażą w dużym sklepie z artykułami RTV-AGD. Skorzystał już wcześniej z kampanii w Redlink.pl i wie, że przyciągnięcie klientów SMS’em może być bardzo skuteczne. Zadbał o to, aby zbudować bazę 120 tysięcy numerów swoich klientów. Dobrym SMS’em może być w tym wypadku np.:

„Witaj Jacku! Jako stały klient otrzymujesz w prezencie 25% rabatu na akcesoria komputerowe. Pokaż w kasie ten SMS. Ważne: 48h. Szczegóły: adres.pl”.

W SMS’ie powyżej Jacek został wyróżniony, jako stały klient, zwrócono się do niego po imieniu i ma świadomość, dlaczego właśnie on otrzymał ten rabat. Rabat staje się nie tylko korzyścią finansową, ale i podziękowaniem za stałą współpracę. Prezent ma krótki termin ważności i Jacek musi szybko wejść na stronę po szczegóły, doskonale wie, że jak nie zrobi tego teraz, to łatwo przegapi wskazane 48 godzin. SMS ma szansę skłonić go do zakupu właśnie teraz.

Polecamy: Gdy „gratis” nie jest darmowy - konsekwencje dla przedsiębiorcy

Gorszym pomysłem wydaje się natomiast:

„25% rabatu dla każdego w tym miesiącu, przy zakupie akcesoriów komputerowych. Zapraszamy na zakupy do sklepu adres.pl”.

Druga propozycja, chociaż krótsza, wskazuje na komunikat kompletnie niespersonalizowany. Nasz odbiorca Jacek wprawdzie wie, na co jest rabat, jednak ma zbyt wiele czasu na podjęcie decyzji (czyli będzie mu łatwo odłożyć decyzję „na później” – często zatem - na nigdy”) oraz jest zaproszony tylko na stronę sklepu, brak silnego wezwania do akcji. Jacek dostał rabat „dla każdego”.

Źródło: Redlink

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA