REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Reklama SMS - opłacalna czy nie?

Reklama SMS
Reklama SMS

REKLAMA

REKLAMA

Reklama SMS nie cieszy się dużą popularnością wśród polskich przedsiębiorców. Poznaj trzy fakty dotyczące reklamy SMS.

SMS ma przed sobą przyszłość

Według amerykańskiego magazynu branży marketingowej „PROMO”, w 2007 roku 13 proc. ankietowanych twierdziło, że SMS-owe kampanie zostały uwzględnione w ich strategiach. W 2009 roku o inwestowaniu w taką formę reklamy mówiło już 26 proc. respondentów. Tymczasem według raportu opublikowanego przez Boston Consulting Group – Polska Internetowa, jedynie 43% polskich MSP wykorzystuje e-maile, jako formę reklamy, a w badaniu w ogóle nie ujawniono eksploatacji SMS, jako formy komunikowania się z odbiorcą! Okazuje się zatem, iż stosowanie SMS’ów do reklamowania swojej działalności wciąż nie jest jeszcze w naszym kraju popularne. Każdy może zresztą łatwo porównać liczbę otrzymywanych przez nas SMS’ów reklamowych z liczbą maili ofertowych, jakie wpadają do jego skrzynki.

REKLAMA

Polecamy: Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

Skuteczna reklama

REKLAMA

Z badań TNS OBOP przeprowadzonych kilka lat temu, wynika, że 81% użytkowników telefonów komórkowych wysyła lub odbiera wiadomości tekstowe ze swojego telefonu. Dziś SMS’y są jednak wykorzystywane przede wszystkim do zastosowań prywatnych. Może to właśnie dlatego ta forma reklamy jest tak bardzo skuteczna – wg badań GFK MRI (wyniki przytaczamy za www.mobiadnews.com) aż 57% osób jest skłonne do oddzwonienia na otrzymaną reklamę SMS.

Z kolei wyniki badań niezależnej agencji analitycznej Nielsen (przytaczamy za media2.pl) mówią: 71% osób, które otrzymały reklamę na telefon komórkowych poszukuje dalszych informacji o reklamowanym produkcie, usłudze lub marce, a (uwaga!) blisko 50% dokonuje decyzji zakupowej!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie ma więc wątpliwości, że SMS to nowoczesne i wyjątkowo skuteczne medium. Nie bez powodu sięgają po nie stali klienci budujący swoje sukcesy marketingowe z Redlink.pl. W dni poprzedzające Walentynki dobre posunięcie wykonała na przykład sieć drogerii i perfumerii Super-Pharm, oferująca 15% rabatu od promocyjnych cen perfum, przy zakupie produktów do makijażu. Dzięki świetnie dobranemu momentowi wysyłki (piątkowe popołudnie) w weekend klientki tłumnie ruszyły na zakupy. „Kampanie SMS’owe (…) pozwalają nam punktowo kierować uwagę na konkretne akcje promocyjne. Naszym zdaniem to nowoczesna i przede wszystkim efektywna forma reklamy. Wysyłki są przeprowadzane sprawnie, a po każdej z nich obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania naszą ofertą.” – mówi Alicja Barszcz, Koordynator ds. Programu Lojalnościowego Super-Pharm Poland Sp. z o.o.

Polecamy: Dobre obyczaje w reklamie - porada

SMS to 160 znaków

REKLAMA

To kluczowa część zadania. Jak mówi dr inż. Artur Pajkert, ekspert ds. marketingu i komunikacji biznesowej: „Podstawowym błędem popełnianym przez firmy jest próba podania zbyt wielu szczegółów, co sprawia, że komunikat jest nieczytelny. Lepiej wykorzystywać sprawdzone mechanizmy, jak na przykład model AIDA. Przyciągnąć uwagę można personalizując wysyłkę z imieniem odbiorcy. Wzbudzić zainteresowanie atrakcyjnym rabatem lub specjalną ofertą, której odbiorca zapragnie jeszcze bardziej, jeśli będzie ograniczona czasowo. Po szczegóły można odnieść na stronę internetową.”

Wyobraźmy sobie zatem osobę zarządzającym marketingiem i sprzedażą w dużym sklepie z artykułami RTV-AGD. Skorzystał już wcześniej z kampanii w Redlink.pl i wie, że przyciągnięcie klientów SMS’em może być bardzo skuteczne. Zadbał o to, aby zbudować bazę 120 tysięcy numerów swoich klientów. Dobrym SMS’em może być w tym wypadku np.:

„Witaj Jacku! Jako stały klient otrzymujesz w prezencie 25% rabatu na akcesoria komputerowe. Pokaż w kasie ten SMS. Ważne: 48h. Szczegóły: adres.pl”.

W SMS’ie powyżej Jacek został wyróżniony, jako stały klient, zwrócono się do niego po imieniu i ma świadomość, dlaczego właśnie on otrzymał ten rabat. Rabat staje się nie tylko korzyścią finansową, ale i podziękowaniem za stałą współpracę. Prezent ma krótki termin ważności i Jacek musi szybko wejść na stronę po szczegóły, doskonale wie, że jak nie zrobi tego teraz, to łatwo przegapi wskazane 48 godzin. SMS ma szansę skłonić go do zakupu właśnie teraz.

Polecamy: Gdy „gratis” nie jest darmowy - konsekwencje dla przedsiębiorcy

Gorszym pomysłem wydaje się natomiast:

„25% rabatu dla każdego w tym miesiącu, przy zakupie akcesoriów komputerowych. Zapraszamy na zakupy do sklepu adres.pl”.

Druga propozycja, chociaż krótsza, wskazuje na komunikat kompletnie niespersonalizowany. Nasz odbiorca Jacek wprawdzie wie, na co jest rabat, jednak ma zbyt wiele czasu na podjęcie decyzji (czyli będzie mu łatwo odłożyć decyzję „na później” – często zatem - na nigdy”) oraz jest zaproszony tylko na stronę sklepu, brak silnego wezwania do akcji. Jacek dostał rabat „dla każdego”.

Źródło: Redlink

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

REKLAMA

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

Sprzedaż miodu - nowe przepisy od 18 kwietnia 2024 r.

Nowe przepisy dotyczące sprzedaży miodu wchodzą w życie 18 kwietnia 2024 r. O czym muszą wiedzieć producenci miodu?

REKLAMA

Branża HoReCa nie jest w najlepszej kondycji. Restauracja z Wrocławia ma 4,2 mln zł długów

Branża HoReCa od pandemii nie ma się najlepiej. Prawie 13,6 tys. obiektów noclegowych, restauracji i firm cateringowych w Polsce ma przeterminowane zaległości finansowe na ponad 352 mln zł. 

Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

REKLAMA