REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Reklama SMS - opłacalna czy nie?

Reklama SMS
Reklama SMS

REKLAMA

REKLAMA

Reklama SMS nie cieszy się dużą popularnością wśród polskich przedsiębiorców. Poznaj trzy fakty dotyczące reklamy SMS.

SMS ma przed sobą przyszłość

Według amerykańskiego magazynu branży marketingowej „PROMO”, w 2007 roku 13 proc. ankietowanych twierdziło, że SMS-owe kampanie zostały uwzględnione w ich strategiach. W 2009 roku o inwestowaniu w taką formę reklamy mówiło już 26 proc. respondentów. Tymczasem według raportu opublikowanego przez Boston Consulting Group – Polska Internetowa, jedynie 43% polskich MSP wykorzystuje e-maile, jako formę reklamy, a w badaniu w ogóle nie ujawniono eksploatacji SMS, jako formy komunikowania się z odbiorcą! Okazuje się zatem, iż stosowanie SMS’ów do reklamowania swojej działalności wciąż nie jest jeszcze w naszym kraju popularne. Każdy może zresztą łatwo porównać liczbę otrzymywanych przez nas SMS’ów reklamowych z liczbą maili ofertowych, jakie wpadają do jego skrzynki.

REKLAMA

Polecamy: Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

Skuteczna reklama

REKLAMA

Z badań TNS OBOP przeprowadzonych kilka lat temu, wynika, że 81% użytkowników telefonów komórkowych wysyła lub odbiera wiadomości tekstowe ze swojego telefonu. Dziś SMS’y są jednak wykorzystywane przede wszystkim do zastosowań prywatnych. Może to właśnie dlatego ta forma reklamy jest tak bardzo skuteczna – wg badań GFK MRI (wyniki przytaczamy za www.mobiadnews.com) aż 57% osób jest skłonne do oddzwonienia na otrzymaną reklamę SMS.

Z kolei wyniki badań niezależnej agencji analitycznej Nielsen (przytaczamy za media2.pl) mówią: 71% osób, które otrzymały reklamę na telefon komórkowych poszukuje dalszych informacji o reklamowanym produkcie, usłudze lub marce, a (uwaga!) blisko 50% dokonuje decyzji zakupowej!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie ma więc wątpliwości, że SMS to nowoczesne i wyjątkowo skuteczne medium. Nie bez powodu sięgają po nie stali klienci budujący swoje sukcesy marketingowe z Redlink.pl. W dni poprzedzające Walentynki dobre posunięcie wykonała na przykład sieć drogerii i perfumerii Super-Pharm, oferująca 15% rabatu od promocyjnych cen perfum, przy zakupie produktów do makijażu. Dzięki świetnie dobranemu momentowi wysyłki (piątkowe popołudnie) w weekend klientki tłumnie ruszyły na zakupy. „Kampanie SMS’owe (…) pozwalają nam punktowo kierować uwagę na konkretne akcje promocyjne. Naszym zdaniem to nowoczesna i przede wszystkim efektywna forma reklamy. Wysyłki są przeprowadzane sprawnie, a po każdej z nich obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania naszą ofertą.” – mówi Alicja Barszcz, Koordynator ds. Programu Lojalnościowego Super-Pharm Poland Sp. z o.o.

Polecamy: Dobre obyczaje w reklamie - porada

SMS to 160 znaków

REKLAMA

To kluczowa część zadania. Jak mówi dr inż. Artur Pajkert, ekspert ds. marketingu i komunikacji biznesowej: „Podstawowym błędem popełnianym przez firmy jest próba podania zbyt wielu szczegółów, co sprawia, że komunikat jest nieczytelny. Lepiej wykorzystywać sprawdzone mechanizmy, jak na przykład model AIDA. Przyciągnąć uwagę można personalizując wysyłkę z imieniem odbiorcy. Wzbudzić zainteresowanie atrakcyjnym rabatem lub specjalną ofertą, której odbiorca zapragnie jeszcze bardziej, jeśli będzie ograniczona czasowo. Po szczegóły można odnieść na stronę internetową.”

Wyobraźmy sobie zatem osobę zarządzającym marketingiem i sprzedażą w dużym sklepie z artykułami RTV-AGD. Skorzystał już wcześniej z kampanii w Redlink.pl i wie, że przyciągnięcie klientów SMS’em może być bardzo skuteczne. Zadbał o to, aby zbudować bazę 120 tysięcy numerów swoich klientów. Dobrym SMS’em może być w tym wypadku np.:

„Witaj Jacku! Jako stały klient otrzymujesz w prezencie 25% rabatu na akcesoria komputerowe. Pokaż w kasie ten SMS. Ważne: 48h. Szczegóły: adres.pl”.

W SMS’ie powyżej Jacek został wyróżniony, jako stały klient, zwrócono się do niego po imieniu i ma świadomość, dlaczego właśnie on otrzymał ten rabat. Rabat staje się nie tylko korzyścią finansową, ale i podziękowaniem za stałą współpracę. Prezent ma krótki termin ważności i Jacek musi szybko wejść na stronę po szczegóły, doskonale wie, że jak nie zrobi tego teraz, to łatwo przegapi wskazane 48 godzin. SMS ma szansę skłonić go do zakupu właśnie teraz.

Polecamy: Gdy „gratis” nie jest darmowy - konsekwencje dla przedsiębiorcy

Gorszym pomysłem wydaje się natomiast:

„25% rabatu dla każdego w tym miesiącu, przy zakupie akcesoriów komputerowych. Zapraszamy na zakupy do sklepu adres.pl”.

Druga propozycja, chociaż krótsza, wskazuje na komunikat kompletnie niespersonalizowany. Nasz odbiorca Jacek wprawdzie wie, na co jest rabat, jednak ma zbyt wiele czasu na podjęcie decyzji (czyli będzie mu łatwo odłożyć decyzję „na później” – często zatem - na nigdy”) oraz jest zaproszony tylko na stronę sklepu, brak silnego wezwania do akcji. Jacek dostał rabat „dla każdego”.

Źródło: Redlink

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA