Promocja, czyli sposób na pozyskiwanie klientów
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wbrew pozorom, tanich czy wręcz darmowych możliwości promocji jest wiele. Jedną z nich jest wykorzystanie kontaktów, które już posiadamy. Poinformowanie znajomych o rozpoczęciu działalności i oferowanych usługach czy produktach może być skuteczną formą promocji, o ile nie czyni się tego w sposób nachalny. Zamiast próbować „na siłę” sprzedawać znajomym swoje produkty przy każdym spotkaniu, lepiej wspominać o rozwoju działalności niejako mimochodem. Daje to pewną szansę na to, że prędzej czy później znajomi sami skorzystają z oferty firmy lub polecą ją swoim znajomym.
REKLAMA
Szerokich możliwości promocji dostarcza początkującej firmie internet. Absolutną podstawą jest posiadanie strony www, zawierającej dane kontaktowe oraz opis działalności firmy. Co dalej? Poza stosowaniem typowej reklamy internetowej w formie bannerów czy okien pop-up, w grę wchodzi m.in. Search Engine Marketing (SEM), czyli marketing w wyszukiwarkach. SEM polega na podnoszeniu widoczności firmowej strony www w wyszukiwarkach internetowych (w praktyce – w Google).
Start-up, czyli innowacyjny sektor gospodarki
Ważnym pojęciem jest także Search Engine Optimalization (SEO), czyli optymalizacja strony dla wyszukiwarki. W największym skrócie chodzi o to, by kod strony www był napisany w sposób zrozumiały dla automatów wyszukiwarki, indeksujących zasoby internetu. Dzięki temu strona będzie się pojawiała wysoko na liście wyników.
Ważną formą promocji w internecie jest reklama kontekstowa, rozliczana w modelu pay-per-clik (płać za kliknięcie). W tym przypadku reklamodawca zyskuje możliwość umieszczenia odnośnika do swojej strony w linkach sponsorowanych, płacąc za każde kliknięcie wykonane przez osobę oglądającą reklamę. Im dane słowo jest popularniejsze (np. „laptop”), tym koszt kliknięcia jest wyższy. Przykładem programu reklamowego prowadzonego przez Google jest AdSense.
Zobacz: Wprowadzenie płatności bezgotówkowych
Nie sposób też nie wspomnieć o promocji w coraz popularniejszych serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Nasza-Klasa czy Goldenline. Biorąc pod uwagę fakt, że już kilkanaście milionów Polaków posiada konto na którymś z serwisów społecznościowych, pomyślmy o obecności firmy także na takich platformach. W tego typu serwisach warto budować wizerunek eksperta, na przykład – odpowiadając w sposób zwięzły i profesjonalny na pytania internautów dotyczące branży, w której firma prowadzi działalność.
Zobacz: Konto firmowe dla działalności gospodarczej
Źródło: Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą?, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2013 r.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.