REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Promocja, czyli sposób na pozyskiwanie klientów

Promocja w internecie
Promocja w internecie
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Promocja początkującej firmy to wyzwanie. Jak bowiem poinformować świat o oferowanych przez nią produktach czy usługach, pamiętając o ograniczeniach związanych z niewielkim z reguły budżetem przeznaczonym na rozruch działalności?

Wbrew pozorom, tanich czy wręcz darmowych możliwości promocji jest wiele. Jedną z nich jest wykorzystanie kontaktów, które już posiadamy. Poinformowanie znajomych o rozpoczęciu działalności i oferowanych usługach czy produktach może być skuteczną formą promocji, o ile nie czyni się tego w sposób nachalny. Zamiast próbować „na siłę” sprzedawać znajomym swoje produkty przy każdym spotkaniu, lepiej wspominać o rozwoju działalności niejako mimochodem. Daje to pewną szansę na to, że prędzej czy później znajomi sami skorzystają z oferty firmy lub polecą ją swoim znajomym.

REKLAMA

REKLAMA

Szerokich możliwości promocji dostarcza początkującej firmie internet. Absolutną podstawą jest posiadanie strony www, zawierającej dane kontaktowe oraz opis działalności firmy. Co dalej? Poza stosowaniem typowej reklamy internetowej w formie bannerów czy okien pop-up, w grę wchodzi m.in. Search Engine Marketing (SEM), czyli marketing w wyszukiwarkach. SEM polega na podnoszeniu widoczności firmowej strony www w wyszukiwarkach internetowych (w praktyce – w Google).

Start-up, czyli innowacyjny sektor gospodarki

Ważnym pojęciem jest także Search Engine Optimalization (SEO), czyli optymalizacja strony dla wyszukiwarki. W największym skrócie chodzi o to, by kod strony www był napisany w sposób zrozumiały dla automatów wyszukiwarki, indeksujących zasoby internetu. Dzięki temu strona będzie się pojawiała wysoko na liście wyników.

REKLAMA

Ważną formą promocji w internecie jest reklama kontekstowa, rozliczana w modelu pay-per-clik (płać za kliknięcie). W tym przypadku reklamodawca zyskuje możliwość umieszczenia odnośnika do swojej strony w linkach sponsorowanych, płacąc za każde kliknięcie wykonane przez osobę oglądającą reklamę. Im dane słowo jest popularniejsze (np. „laptop”), tym koszt kliknięcia jest wyższy. Przykładem programu reklamowego prowadzonego przez Google jest AdSense.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Wprowadzenie płatności bezgotówkowych

Nie sposób też nie wspomnieć o promocji w coraz popularniejszych serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Nasza-Klasa czy Goldenline. Biorąc pod uwagę fakt, że już kilkanaście milionów Polaków posiada konto na którymś z serwisów społecznościowych, pomyślmy o obecności firmy także na takich platformach. W tego typu serwisach warto budować wizerunek eksperta, na przykład – odpowiadając w sposób zwięzły i profesjonalny na pytania internautów dotyczące branży, w której firma prowadzi działalność.

Zobacz: Konto firmowe dla działalności gospodarczej

Źródło: Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą?, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2013 r.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA