REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wprowadzenie płatności bezgotówkowych

Agnieszka Fryc
Wprowadzenie płatności bezgotówkowych /Fot. Fotolia
Wprowadzenie płatności bezgotówkowych /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Na wprowadzenie płatności bezgotówkowych przedsiębiorcy decydują się coraz częściej. Jest to wynikiem upowszechnienia się elektronicznych instrumentów płatniczych.

Wprowadzenie do swojej działalności gospodarczej możliwości bezgotówkowego regulowania należności, wiąże się z koniecznością zawarcia umowy o przyjmowanie zapłaty przy użyciu elektronicznych instrumentów płatniczych z wyspecjalizowaną instytucją. Podmiot ten nazywany jest agentem rozliczeniowym i uregulowany został w ustawie z dnia 12 września 2012 roku o elektronicznych instrumentach płatniczych. Zgodnie z jej postanowieniami, agentem rozliczeniowym jest bank lub instytucja kredytowa, prowadząca działalność polegającą na zawieraniu umów z przedsiębiorcami o przyjmowanie zapłat przy użyciu instrumentów płatniczych albo instytucja płatnicza, która uzyskała zezwolenie na prowadzenie takiej działalności.

REKLAMA

Polecamy serwis: Finanse na start

REKLAMA

W umowie z agentem rozliczeniowym, przedsiębiorca zobowiązuje się do przyjmowania zapłaty kartami płatniczymi konkretnych systemów, w ramach prowadzonej przez siebie działalności, zaś agent rozliczeniowy zobowiązuje się do świadczenia usług związanych z realizacją transakcji opłacanych takimi kartami.

Umowa o przyjmowanie zapłaty przy użyciu elektronicznych instrumentów płatniczych, powinna zawierać zobowiązanie agenta do wyposażenia przedsiębiorcy w urządzenia i materiały niezbędne do przyjmowania zapłat kartami płatniczymi, w tym do dostarczenia tak zwanych terminali POS, które służą do komunikowania się z agentem rozliczeniowym, w momencie, w którym klient przedsiębiorcy dokonuje płatności kartą.

Do stosowanych w praktyce postanowień umowy pomiędzy przedsiębiorcą a agentem rozliczeniowym, należy uzgodnienie, iż przedsiębiorca będzie ponosił na rzecz agenta rozliczeniowego określoną opłatę, przeznaczoną na pokrycie opłat pobieranych przez systemy i banki będące wystawcami kart. Przedsiębiorca zobowiązuje się przy tym do tego, że nie będzie obciążał żadnymi dodatkowymi kosztami płacących kartami, z tytułu korzystania przez nich z bezgotówkowej formy płatności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Jak stworzyć dobra nazwę dla swojego produktu?

Bardzo istotnym postanowieniem umowy zawartej z agentem rozliczeniowym jest kwestia uregulowania potwierdzeń przyjęcia płatności kartą płatniczą. Potwierdzeniem takim jest wydrukowany przez terminal lub kasę fiskalną rachunek obciążeniowy. W umowie o przyjmowanie zapłaty przy użyciu elektronicznych instrumentów płatniczych, agent rozliczeniowy powinien zobowiązać się, do przekazania do banku, przez swoje centrum rozliczeniowe, polecenia dokonania przelewu na konto przedsiębiorcy kwoty transakcji, pomniejszonej o umówioną prowizję, na którą składają się wspomniane już opłaty pobierane przez banki oraz opłata należna agentowi, a związana z ponoszonymi przez niego kosztami, w związku z dokonaną transakcją bezgotówkową.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA