REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega marketing szeptany

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mistrzowie Szeptów
Marketing szeptany
Marketing szeptany

REKLAMA

REKLAMA

Pojęcie marketingu szeptanego wywodzi się od potocznej "poczty pantoflowej" gdzie produkt/usługa był nieświadomie promowany za pomocą przekazów ustnych bądź też pisanych. Na czym jednak ten rodzaj marketingu polega?

Najstarszym przykładem "marketingu szeptanego" może być religia i przekazy z nią związane. Jeżeli przytoczymy temat religii jako przykład przekazu marketingowego łatwo można spostrzec że ten rodzaj marketingu działa w przypadku kiedy główne usługi/produkty promowane za pomocą dostępnych środków zawodzą. Głównym motorem marketingu szeptanego są tzw. "ewangeliści" czyli osoby które świadomie albo nie zachwalają lub przekazują informację o firmie, usłudze, produkcie innym osobom (czasami zupełnie nieznanym).

REKLAMA

Główną ideą marketingu szeptanego jest zwrócenie uwagi odbiorcy za pomocą niewielkich form wyrazu. Może to być coś szokującego, śmiesznego ale niekoniecznie, czasami odpowiednio dobrana informacja przynosi więcej zainteresowania niż coś szokującego. Można podzielić ten rodzaj marketingu na dwie grupy: 

  •  marketing bazujący na szoku,
  •  marketing bazujący na przekazie informacji. 

W obydwu przekazach jest zawarta informacja, ale wywołuje ona inną reakcję u odbiorcy która ma przynieść pozytywne korzyści z tym związane. Przy czym przez szok rozumie się wstrząs psychiczny wywołany reakcją na informację sprzeczną z poglądem moralnym danej jednostki.

Polecamy: Jak zarządzać kampania marketingową

Korzyści otrzymywane z szokowania

Natychmiastowy szum (czyli tzw. buzz) - oczywiście do momentu aż dana jednostka lub jednostki zweryfikują swoje poglądy i nie będą one już wywierały takiego wpływu jak wcześniej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Powrót osób po jakimś czasie - w przypadku pogodzenia lub zaakceptowania danej informacji przez umysł osoby z nią zetkniętą następuje powrót takiej osoby do źródła informacji, jeżeli tym źródłem była firma lub przedmiot nastąpi regres który pozwoli odbiorcy zapoznać się bliżej lub dokonać zakupu albo przemienić się w tzw. "ewangelistę".

Promowanie za pomocą szoku przynosi dwie korzyści (natychmiastową i rozłożoną w czasie) w zależności od tego jaki wpływ miał efekt "buzz" takie mamy odzwierciedlenie w przyszłości.

Korzyści otrzymywane z przekazu informacji

Przekaz informacji w dzisiejszych czasach odbywa się za pośrednictwem internetu, z prostej przyczyny, za dużo jest dostępnych informacji na rynku żeby można było wszystko zapamiętać w szczególności nazwiska, nazwy własne, nazwy towarów itd. Jedynym sposobem na zapamiętanie lub utrwalenie nazw jest do nich łatwy dostęp, który można uzyskać po wejściu do sieci. Przykładem przekazywania informacji może być pisanie na forum o tej samej i jednej usłudze lub firmie.

REKLAMA

Oczywiście ten sposób jest długotrwały więc natychmiastowych efektów nie ma co się spodziewać. Korzyści płynące z tego typu promocji są o wiele większe niż i trwalsze niż w przypadku "szoku". Ten rodzaj przekazu utrzymuje się w sieci dłuższy okres, poza tym jest dostępny w "archiwum" co za tym idzie w pewnym momencie możemy wywołać "buzz" z tym że nie na początku ale na końcu promocji. 

Porównując te dwa rodzaje do siebie można stwierdzić że w dwóch przypadkach mimo wszystko musimy uzupełnić sieć o wystarczające informacje dla odbiorcy, użytkownika który zetknie się z przekazem. W pierwszym przypadku mamy efekt "buzz" na początku działań co nie znaczy że nie musimy wykonywać drugiego przykładu, wręcz przeciwnie drugi przykład jest następstwem pierwszego w przypadku kiedy zaczniemy od "szoku".

W drugim przypadku efekt "buzz" następuję samoczynnie lub za pomocą niewielkiego wsparcia ze strony agencji, ale nie jest on związany w żadnym stopniu z szokiem tylko z sugestywnym i konsekwentnym przekazem informacji.

Zobacz także: Zasady kreowania e-wizerunku osób

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

REKLAMA