REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Szkolenia, Manager

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak prowadzić kontrolę strategiczną?

Ogólnie mówiąc, kontrola strategiczna polega na określeniu czy strategia została przygotowana zgodnie ze sztuką planowania, czy została przeprowadzona z zachowaniem jakości działań oraz czy zaplanowane efekty zostały osiągnięte.

Jak na podstawie analizy SWOT stworzyć strategię firmy?

O koncepcji SWOT często mówi się: analiza SWOT. W rzeczywistości to więcej niż sama analiza, ponieważ umożliwia także sformułowanie strategii firmy na podstawie wyników przeprowadzonej analizy.

Równowaga pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym - jak ją osiągnąć?

Pojęcie Work-Life Balance jest prawdziwym wyzwaniem dla dzisiejszych pracowników, którym coraz trudniej oddzielić czas spędzony w gronie najbliższych od zawodowych obowiązków. Gdy nadmiar pracy negatywnie wpływa na życie rodzinne, być może warto wyznaczyć sztywne granice pomiędzy tymi dwoma obszarami. Jak Polacy radzą sobie z tym problemem?

Jak wykorzystać technologię na rzecz biznesu?

Znajomość języków obcych to jeden z głównych wyznaczników atrakcyjności na rynku pracy. Nie mniej cenna jest wiedza z zakresu innowacyjnych technologii, które odgrywają w biznesie kluczową rolę i stanowią najlepszy sposób na uzyskanie przewagi konkurencyjnej nad pozostałymi firmami. Tajemnicą sukcesu wielu z najlepszych jest umiejętne połączenie współczesnego potencjału technicznego z podnoszeniem kwalifikacji.

REKLAMA

Czy wiesz jak szybciej nauczyć się języka?

Nie ulega wątpliwości, że znajomość języków obcych cieszy się wielkim powodzeniem. Mowa tu zarówno o sferze zawodowej jak i prywatnej ponieważ rośnie liczba entuzjastów rozwijających się dla czystej przyjemności. Nauka języków obcych nie odbywa się tylko nad książkami albo w szkolnej ławce, kształcić się możemy każdego dnia i to w trakcie zwyczajnych czynności.

Czy wiesz jak uczyć się języków obcych?

Nauki języków obcych podejmują się zarówno osoby młode jak i dorosłe, mające już liczne obowiązki zawodowe. Bez względu na motywację do kształcenia, każdemu przyda się garść użytecznych porad, dzięki którym języki obce przestaną być takie obce.

Po co biznesowi psychologia?

Adaptacja kulturowa to przystosowanie oryginalnej wersji testu do innej specyfiki kulturowej, dokonywane przy przenoszeniu testu stworzonego i funkcjonującego w jednym kraju do innego. Testy służą do badania właściwości indywidualnych istotnych dla przystosowania do wymagań środowiskowych, te zaś są w różnych kulturach różne. Wynika to przede wszystkim z odmienności warunków życia i wartości preferowanych w różnych kulturach.

Jakie wartości są najważniejsze dla menedżerów?

Pieniądze, popularność, władza, a może rodzina? Jeżeli zastanawiasz się jakie wartości są najważniejsze dla managerów, przeczytaj.

REKLAMA

Jak wybrać dostawcę e-learningu?

Na polskim rynku e-learning wciąż jeszcze raczkuje, na dodatek jego potencjał w szkoleniach biznesowych pozostaje niedoceniany. A szkoda, bowiem – jak przekonują specjaliści – e-learningowe szkolenia w biznesie mogą być nie tylko równie efektywne co szkolenia stacjonarne, ale w niektórych przypadkach wpisują się lepiej w specyfikę danej firmy. Decydując się na tego typu rozwiązanie w naszej organizacji, powinniśmy jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

Jak komunikuje się lider?

Gdy firma nie komunikuje, stwarza pustkę informacyjną, którą często wypełniają opinie i spekulacje osób trzecich. Chcąc ograniczyć ryzyko kreowania przez innych nierzetelnych informacji o danej marce, firmy coraz częściej podejmują dialog z otoczeniem. Osiągnięcie pozycji lidera jest możliwe dzięki równoległej i długofalowej komunikacji opartej nie tylko na pełnieniu roli informatora, ale przede wszystkim doradcy i edukatora.

Kim będzie dzienny opiekun?

Dzienny opiekun to nowa forma sprawowania opieki nad najmłodszymi dziećmi wprowadzona przez ustawę o opiece nad dziećmi do lat trzech, którą uroczyście podpisał prezydent Bronisław Komorowski w dniu 23 lutego br. Kim tak naprawdę będzie dzienny opiekun?

Jak korzystać z listy kryteriów podczas podejmowania decyzji?

Ustalanie kryteriów to etap najistotniejszy z całej procedury rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.

Czy wiesz, na czym polega „flexipraca”?

Zastanawiające jest to, jak bardzo pozostajemy przywiązani do pracy w tradycyjnym znaczeniu tego słowa. W Polsce jest to szczególnie widoczne: podczas gdy na Zachodzie możliwość ruchomych godzin zatrudnienia lub teleworkingu oferuje coraz więcej pracodawców. Czym właściwie jest praca w systemie „flexi”, popularnie zwana u nas „flexipracą”?

Czy czujemy się zestresowani w pracy?

Mówiąc o „jakości życia” zazwyczaj mamy na myśli sprawy osobiste i rodzinne. A przecież dla większości z nas życie składa się z jeszcze jednego, bardzo ważnego obszaru – pracy. Często nie przykładamy odpowiedniej wagi do jakości naszego życia zawodowego, uważając ją za mniej istotną dla naszego zdrowia i samopoczucia. Jak przedstawia się jakość życia w pracy Polaków? Czy jesteśmy w życiu zawodowym mocno zestresowani?

Jakie są standardy stosowania testów psychologicznych

Testy i kwestionariusze psychologiczne coraz częściej stają się codziennym narzędziem pracy w wielu firmach i organizacjach. Pomagają pracownikom działów HR, coachom i menedżerom podejmować decyzje w sprawach zatrudniania i alokacji nowych pracowników, oceny ich rozwoju oraz budowania programów szkoleniowych.

Jak przeprowadzić ćwiczenie coachingowe „rozmowa re-autoryzująca”?

Celem tego ćwiczenia jest rozbudowanie umiejętności i wiedzy osoby coachowanej przez ponowne stworzenie historii odzwierciedlających jego życiowe doświadczenie. Rozmowy re-
autoryzujące budują pomost, z którego uczestnik może wejść w najbliższą przyszłość pejzażu aktywności swojego życia. To ćwiczenie nie jest formalnym wywiadem, dlatego podane niżej pytania stanowią pewien punkt odniesienia. Należy rozmawiać naturalnie, bez pospieszania, a także bez powracania uporczywie do pytania, którego okazja zadania ewidentnie minęła. Najlepiej po prostu podążać tam, dokąd prowadzą odpowiedzi osoby coachowanej.

Jak zbadać swoją gotowość na podjęcie coachingu?

Badanie polega na oszacowanie jak bardzo zgadzasz się lub się nie zgadzasz z kilkunastoma stwierdzeniami. Stwierdzenia te dotyczą otwartości na proces coachingu, otwartości na podjęcie roli coacha dla innego człowieka lub roli koordynatora coachingu (zlecasz coaching, ale go nie prowadzisz osobiście).

Jak przeprowadzić analizę sytuacji problemowej metodą Empsy?

Metoda Empsy przyjmuje za punkt wyjścia szeroki kontekst sytuacyjny i wymaga wnikliwego zrozumienia związanych z nim kwestii. Zgodnie z metodą Empsy każda sytuacja problemowa składa się z czterech następujących po sobie elementów: źródła, czynników psychologicznych, wyniku, wzmocnienia. Po wzmocnieniu pętla może wrócić do nowego źródła lub do nowych czynników psychologicznych.

Jakie są strategie wyboru odpowiedniej formy outsourcingu?

Patrząc na rynek firm, które prowadzą działalność szkoleniową dla swoich pracowników, łatwo jest odnieść wrażenie, że można go podzielić na dwie części : te firmy, które korzystają z outsourcingu i te, które nie korzystają. Powody zastosowania jednego i drugiego modelu działania są bardzo różne, począwszy od negatywnych (lub bardzo pozytywnych) doświadczeń z zewnętrznymi dostawcami, poprzez skalę działania przedsiębiorstwa, aż po aspekty czysto finansowe oczywiście. Kluczowe pytanie związane z outsourcingiem szkoleń nie powinno jednak brzmieć : „korzystać czy nie z outsourcingu?

Praca a czas wolny: jak znaleźć równowagę?

W dzisiejszym świecie coraz częściej zacierają się granice pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Im bardziej odpowiedzialne stanowisko tym większe prawdopodobieństwo, że dana osoba będzie poświęcać więcej czasu kwestiom związanym z pracą, zaniedbując tym samym sprawy osobiste i rodzinne. Dlatego ważne jest, by nauczyć się wyznaczać wyraźne granice pomiędzy tymi dwoma obszarami życia.

Jaka jest opłacalność e-learningu we wdrażaniu nowych pracowników biurowych?

E-learning, jako alternatywna forma dla szkoleń tradycyjnych, bardzo szybko zyskuje na popularności. Coraz częściej wykorzystywany jest nie tylko w firmach prywatnych, ale również w urzędach, na uczelniach wyższych oraz w innych instytucjach.

Jak zwiększyć skuteczność rozwijania wiedzy i umiejętności?

Zwykłe uczenie się polega na słuchaniu, czytaniu i zapisywaniu – czyli w pewnym zakresie zachodzą procesy socjalizacji i kombinacji wiedzy. Aby nauka miała trwały efekt, potrzebne są jeszcze dwa dodatkowe procesy: eksternalizacja i internalizacja.

Jakie techniki uczenia najlepiej kształtują postawy?

Postawy to zabarwiona emocjonalnie gotowość osoby do zachowania się w określony sposób wobec przedmiotów świata zewnętrznego, podmiotów społecznych lub sytuacji. Nie są to działania jednostkowe czy przypadkowe, lecz powtarzające się i konsekwentne. Najpowszechniej stosowanymi technikami uczenia w tym obszarze są: technika odgrywania ról, technika oparta na systemach interaktywnych (zajęcia video-live) oraz modelowanie zachowań.

Jakim osobom najbardziej pomaga coaching?

Każda osoba może skorzystać z coachingu. Jednak nie każdy skorzysta z niego zawsze, w każdym momencie. Nasze samopoczucie i aktualna sytuacja życiowa mogą bardzo ograniczyć korzyści z sesji coachingowych.

Coaching - dobra inwestycja czy stracone pieniądze?

Coaching jest dziedziną stosunkowo młodą. Szacuje się, że na świecie jest co najmniej 30 tys. coachów, a liczba ta stale wzrasta (Lindbom, 2006).1 Coaching, mimo swojej popularności, nie ma jeszcze wypracowanej spójnej koncepcji, wciąż brakuje jasnych wytycznych co do sposobów jego prowadzenia. Problemy pojawiają się nawet przy próbie określenia, czym jest coaching, a zjawisko to bardzo dobrze opisuje stwierdzenie „ilu coachów, tyle definicji”.

Jak wykorzystać wskaźnik mobilności zawodowej do zarządzania karierą?

Spróbujmy na przykładzie zaczerpniętym z konkretnego życiorysu zawodowego przyjrzeć się jakie wnioski można wysnuć na podstawie analizy wartości parametru kariery jakim jest mobilność.

Co dzieje się w firmie, gdy prezes ma mentalność specjalisty?

Pracownik firmy zajmujący stanowisko prezesa ma pewne doświadczenia zawodowe oraz pewną ugruntowaną postawę wobec biznesu. Ekspert Michael Gerber wyróżnia trzy takie postawy: przedsiębiorca, menedżer, specjalista. Co dzieje się w firmie, gdy na czele firmy stoi prezes-specjalista?

Jak skutecznie wdrożyć zmianę – 8 najpopularniejszych przyczyn porażki

Procesy zmian należą do bardzo trudnych przedsięwzięć, gdyż nowe budzi lęk i niepewność, burzy wcześniej ustalony porządek. W literaturze przedmiotu dokonano identyfikacji przyczyn trudności w procesie zmian; określa się je jako psychologia niepowodzenia.

Ile zarabia polski menedżer?

Polski menedżer coraz częściej zmienia pracę i oczekiwania finansowe. Takie wnioski płyną z trzeciej edycji raportu Polski Menedżer 2010. Zdecydowana większość ankietowanych, pomimo krótkiego stażu pracy zmieniała zatrudnienie 2 lub 3 razy. Jakie są więc finansowe wymagania kadr zarządzających?

Na czym polega koordynowanie w zarządzaniu?

Koordynacja to ustalony sposób lub sposoby współpracy między komórkami organizacyjnymi. Podzielone na mniejsze części cele i zadania, przyporządkowane do stanowisk fizycznych i umysłowych, należy połączyć w większe całości w taki sposób, by otrzymać sprawne funkcjonowanie firmy.

Czemu menedżer zawdzięcza swoją skuteczność?

Dobry i skuteczny menedżer powinien wyrobić u siebie pewne nawyki umysłu, swego rodzaju kotwice utrzymujące właściwy kierunek postępowania. Skuteczny menedżer wie na czym schodzi mu czas. Pracuje systematycznie nad zarządzaniem tą odrobiną swego czasu, który ma pod swoją kontrolą.

Na czym polega wykup menedżerski i jakie są jego rodzaje?

Menedżerowie to grupa właścicieli spółek, o której stosunkowo rzadko słychać w mediach. Jednak mają oni tę zaletę, że znają specyfikę pracy w danej firmie i posiadają zapał, którego czasem brakuje inwestorom zewnętrznym.

Dlaczego pracujemy lepiej, a zarabiamy gorzej?

W czasach równości płci we wszystkich aspektach życia, problem dyskryminacji ilościowej i płacowej kobiet na wyższych szczeblach kierowniczych powinien stopniowo zanikać. Tymczasem, polskie menedżerki nadal zarabiają mniej niż ich koledzy na porównywalnych stanowiskach i to pomimo deklarowanej przez nie większej efektywności pracy. Dlaczego tak się dzieje?

Jak otrzymać dotację na samozatrudnienie na Mazowszu

W czasach spowolnienia gospodarczego założenie własnego biznesu może być jedyną szansą na wyjście z bezrobocia. Dzisiaj taką szansę finansuje Unia Europejska ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Jak precyzyjnie wytyczyć cel coachingu – kryteria CLEAR

Kryteria CLEAR podchodzą do poszukiwania celu nieco inaczej niż najpopularniejsze kryteria SMART.

Jak pogłębić umiejętność słuchania w coachingu?

Doskonalenie dobrych nawyków słuchania należy do kluczowych atrybutów doświadczonego coacha kadry menadżerskiej. Kiepski coach słyszy co mówi klient, wspaniały coach słucha klienta.

Jak nawiązać dobry kontakt z klientem coachingu? – 5 głównych faz

Nawiązanie dobrego kontaktu z klientem na początku coachingu umożliwia pracę skuteczną dla obu osób: coacha i klienta (menedżera, prezesa). Osobą odpowiedzialną za nawiązanie kontaktu jest coach, to on powinien kierować rozmową podczas pierwszych spotkań.

Ułomności firm są tworzone przez jej zdolności

Miarą czy jesteś w czymś wyjątkowo dobry jest to, że talent ten powinien tworzyć jakąś bliźniaczą ułomność, słabą stronę. Wysoki człowiek nadaje się na koszykarza, ale niezbyt na rajdowca. Zwinny napastnik nie jest w stanie walczyć fizycznie z twardym obrońcą, choć może go wyprzedzić. Firmy w których ceni się regulamin i procedury kiepsko radzą sobie z improwizowaniem i wykorzystywaniem na bieżąco pojawiających się szans. Jeśli cenisz punktualność w dostawach, to nie bierz się za dostarczanie produktów firm trzecich.

Jak to jest z analizą rynków?

Gdy klienci są namierzeni, ich potrzeby – znane, a struktura kosztów – opracowana, łatwo można dokonywać analiz opłacalności. Ale gdy nie wiadomo kto jest klientem, do czego wykorzysta produkt, a także ile byłby w stanie za niego zapłacić – analizy to czysta fantazja. W takich warunkach niewiedzy tworzą się przełomowe innowacje – i trzeba to uszanować. W przeciwnym razie nic z tego nie wyjdzie.

Dlaczego zasoby spółki zależą od klientów?

Prawdziwą strategię działania firmy narzuca nie apodyktyczny prezes, ale zdanie klientów poparte zakupami lub ich brakiem. Kto to ignoruje, naraża się na kłopoty.

Jak zorganizować w firmie system sponsoringu projektów strategicznych?

Właściwie opracowany system sponsoringu zapewnia kierownikom projektów i programów wsparcie wyższego szczebla w hierarchii przedsiębiorstwa i tworzy forum dla rozmów kierowniczych, które ukierunkowują decyzje w zakresie inwestycji projektowych. Sponsorzy oferują nieocenioną pomoc w odniesieniu do zakresu, harmonogramu i środków niezbędnych do wyboru projektów i ich zarządzania.

Na czym polega imperatyw natury w strategii – przykład Hewlett-Packard

Sukces jednego prezesa odniesiony tuż po porażce poprzedniego prezesa ma niewiele wspólnego z osiągnięciami merytorycznymi. To kwestia zmiany klimatu w firmie, nastawienia do pracy. Można to nazwać atmosferą albo bardziej fachowo – imperatywem natury.

Czy e-learning jest skuteczny?

Na rynku szkoleń z roku na rok rośnie zainteresowanie e-learningiem. Z czego to wynika oraz czy e-learning może być skuteczny? Odpowiedzi szukaj w poniższym artykule.

Rachunkowość działań rutynowych a rachunkowość projektów – kluczowe różnice

Działania rutynowe i projekty są jak rezolutne pięciolatki i dwuletnie berbecie. Od pięciolatków wymaga się czego innego np. w chodzeniu czy mówieniu niż od dwulatków. Tymczasem działania rutynowe i projekty są w wielu firmach traktowane tak samo. To duży błąd – jak go naprawić?

Luki wartości projektu dla klienta, czyli jak kształtować relacje z klientem?

Podręczniki zarządzania projektami zwykle skrótowo polecają: „W trakcie projektu dostarczaj na bieżąco informacje klientom i interesariuszom”. Jednak dane, liczby i raporty często nie spełniają swej roli – nie likwidują którejś z pięciu luk wartości które odczuwają klienci. Oto te luki.

Sprawdź jakie jest 6 rodzajów korzyści z realizacji projektu

Projekty są zatwierdzane do realizacji, ponieważ w przejrzysty sposób prowadzą do pomnożenia majątku firmy. Przy czym majątek ten nie musi być to wyłącznie pieniężny. Oto inne jego rodzaje.

Kim jest idealny trener?

Bardzo często, gdy przedstawiam się, jako trener, pada pytanie: „.. a jakiej dyscypliny sportu?” Pytanie dość zasadne, bo zawód trenera – szkoleniowca istnieje na rynku od niedawna. To profesja, która wraz z gospodarką rynkową i potrzebą ciągłego rozwoju firmy weszła w krąg usług.

Co dalej z niedoborem talentów?

Brak długofalowej strategii zatrudnienia pozbawi przedsiębiorstwa talentów niezbędnych do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Według badania Manpower Strategie zatrudnienia niemal co czwarty pracodawca na świecie przyznaje, że strategia zarządzania zasobami ludzkimi nie wspiera strategii biznesowej firmy.

Pracownik na wyłączność?

Firma może podpisać z pracownikiem umowę o zakazie konkurencji. W pewnych przypadkach umowa taka może ograniczyć jakąkolwiek inną zawodowa działalność pracownika.

Czy pracodawca odzyska pieniądze wyłożone na edukację pracownika?

Firmy, które decydują się na finansowanie edukacji pracowników nie będą mogły odzyskać pełnych kosztów poniesionych na szkolenie pracownika w przypadku, gdy pracownik po ukończeniu edukacji odejdzie z firmy.

REKLAMA