REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawa konsumenta, Szkolenia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak przeprowadzić analizę sytuacji problemowej metodą Empsy?

Metoda Empsy przyjmuje za punkt wyjścia szeroki kontekst sytuacyjny i wymaga wnikliwego zrozumienia związanych z nim kwestii. Zgodnie z metodą Empsy każda sytuacja problemowa składa się z czterech następujących po sobie elementów: źródła, czynników psychologicznych, wyniku, wzmocnienia. Po wzmocnieniu pętla może wrócić do nowego źródła lub do nowych czynników psychologicznych.

Jakie są strategie wyboru odpowiedniej formy outsourcingu?

Patrząc na rynek firm, które prowadzą działalność szkoleniową dla swoich pracowników, łatwo jest odnieść wrażenie, że można go podzielić na dwie części : te firmy, które korzystają z outsourcingu i te, które nie korzystają. Powody zastosowania jednego i drugiego modelu działania są bardzo różne, począwszy od negatywnych (lub bardzo pozytywnych) doświadczeń z zewnętrznymi dostawcami, poprzez skalę działania przedsiębiorstwa, aż po aspekty czysto finansowe oczywiście. Kluczowe pytanie związane z outsourcingiem szkoleń nie powinno jednak brzmieć : „korzystać czy nie z outsourcingu?

Jaka jest opłacalność e-learningu we wdrażaniu nowych pracowników biurowych?

E-learning, jako alternatywna forma dla szkoleń tradycyjnych, bardzo szybko zyskuje na popularności. Coraz częściej wykorzystywany jest nie tylko w firmach prywatnych, ale również w urzędach, na uczelniach wyższych oraz w innych instytucjach.

Jak zwiększyć skuteczność rozwijania wiedzy i umiejętności?

Zwykłe uczenie się polega na słuchaniu, czytaniu i zapisywaniu – czyli w pewnym zakresie zachodzą procesy socjalizacji i kombinacji wiedzy. Aby nauka miała trwały efekt, potrzebne są jeszcze dwa dodatkowe procesy: eksternalizacja i internalizacja.

REKLAMA

Jakie techniki uczenia najlepiej kształtują postawy?

Postawy to zabarwiona emocjonalnie gotowość osoby do zachowania się w określony sposób wobec przedmiotów świata zewnętrznego, podmiotów społecznych lub sytuacji. Nie są to działania jednostkowe czy przypadkowe, lecz powtarzające się i konsekwentne. Najpowszechniej stosowanymi technikami uczenia w tym obszarze są: technika odgrywania ról, technika oparta na systemach interaktywnych (zajęcia video-live) oraz modelowanie zachowań.

Jakim osobom najbardziej pomaga coaching?

Każda osoba może skorzystać z coachingu. Jednak nie każdy skorzysta z niego zawsze, w każdym momencie. Nasze samopoczucie i aktualna sytuacja życiowa mogą bardzo ograniczyć korzyści z sesji coachingowych.

Coaching - dobra inwestycja czy stracone pieniądze?

Coaching jest dziedziną stosunkowo młodą. Szacuje się, że na świecie jest co najmniej 30 tys. coachów, a liczba ta stale wzrasta (Lindbom, 2006).1 Coaching, mimo swojej popularności, nie ma jeszcze wypracowanej spójnej koncepcji, wciąż brakuje jasnych wytycznych co do sposobów jego prowadzenia. Problemy pojawiają się nawet przy próbie określenia, czym jest coaching, a zjawisko to bardzo dobrze opisuje stwierdzenie „ilu coachów, tyle definicji”.

Jak otrzymać dotację na samozatrudnienie na Mazowszu

W czasach spowolnienia gospodarczego założenie własnego biznesu może być jedyną szansą na wyjście z bezrobocia. Dzisiaj taką szansę finansuje Unia Europejska ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

REKLAMA

Jak precyzyjnie wytyczyć cel coachingu – kryteria CLEAR

Kryteria CLEAR podchodzą do poszukiwania celu nieco inaczej niż najpopularniejsze kryteria SMART.

Jak pogłębić umiejętność słuchania w coachingu?

Doskonalenie dobrych nawyków słuchania należy do kluczowych atrybutów doświadczonego coacha kadry menadżerskiej. Kiepski coach słyszy co mówi klient, wspaniały coach słucha klienta.

Jak nawiązać dobry kontakt z klientem coachingu? – 5 głównych faz

Nawiązanie dobrego kontaktu z klientem na początku coachingu umożliwia pracę skuteczną dla obu osób: coacha i klienta (menedżera, prezesa). Osobą odpowiedzialną za nawiązanie kontaktu jest coach, to on powinien kierować rozmową podczas pierwszych spotkań.

Czy e-learning jest skuteczny?

Na rynku szkoleń z roku na rok rośnie zainteresowanie e-learningiem. Z czego to wynika oraz czy e-learning może być skuteczny? Odpowiedzi szukaj w poniższym artykule.

Kim jest idealny trener?

Bardzo często, gdy przedstawiam się, jako trener, pada pytanie: „.. a jakiej dyscypliny sportu?” Pytanie dość zasadne, bo zawód trenera – szkoleniowca istnieje na rynku od niedawna. To profesja, która wraz z gospodarką rynkową i potrzebą ciągłego rozwoju firmy weszła w krąg usług.

Jakie są podstawowe prawa konsumenta w Czechach

Od 7 dni do nawet roku – tyle czasu może mieć czeski konsument na odstąpienie od umowy. Planujesz otworzyć biznes w Czechach? Zobacz jakie prawa będą mieli Twoi klienci.

Czy pracodawca odzyska pieniądze wyłożone na edukację pracownika?

Firmy, które decydują się na finansowanie edukacji pracowników nie będą mogły odzyskać pełnych kosztów poniesionych na szkolenie pracownika w przypadku, gdy pracownik po ukończeniu edukacji odejdzie z firmy.

Czy warto szkolić pracownika?

Nie ulega wątpliwości, że wykształcenie pracownika może przełożyć się na wymierne rezultaty osiągane przez firmę. Warto zatem pomyśleć o tym by pomóc pracownikowi w jego dalszej edukacji. Wcześniej należy jednak sprawdzić, jakie obowiązki w przypadku finansowania edukacji pracownika obciążają firmę i czy taka inwestycja będzie rzeczywiście dla firmy opłacalna.

Umowa o kredyt konsumencki - krok po kroku

Zanim zdecydujemy się na zakup na raty lub kredyt konsumencki, powinniśmy być świadomi szeregu uprawnień, które ustawodawca przyznaje konsumentowi oraz kredytodawcy. O jakich uprawnieniach mowa?

Jak lepiej zarządzać firmą rodzinną?

Na to pytanie mają szansę uzyskać odpowiedź przedsiębiorcy firm rodzinnych, którzy wezmą udział w projekcie „Firmy rodzinne”, organizowanym przy współudziale Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Dzięki kompleksowemu programowi uczestnicy dowiedzą się jak efektywniej zarządzać firmą rodzinną, jak stworzyć nową wizję rozwoju firmy oraz jak budować lepsze relacje z pracownikami.

Jak podnieść kwalifikacje zawodowe pracowników działu handlowego firmy?

Niewątpliwą korzyścią z podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników działu handlowego w firmie jest lepsza obsługa klientów, co bardzo realnie przekłada się na zyski oraz postrzeganie firmy na rynku. Jednak myli się ten, kto myśli, że w takiej sytuacji nic prostszego jak tylko szkolić odpowiednio personel i oczekiwać spodziewanych efektów w przyszłości.

Projekty 45 plus szansą na podniesienie kwalifikacji

W związku z dynamicznym wzrostem liczby projektów finansowanych przez środki pochodzące z Europejskiego Funduszu Społecznego, zaczęto wyodrębniać różne grupy docelowe, do których adresowane są poszczególne przedsięwzięcia. Jedną z takich grup, dla której tworzona jest coraz bogatsza oferta kursów i szkoleń podnoszących kwalifikacje bądź umożliwiających zdobycie nowego zawodu, są osoby powyżej 45 roku życia.

Jak zmienić postanowienia umowne?

Jestem przedsiębiorcą i mam podpisane umowy z kilkudziesięcioma klientami. Jestem zmuszony do zmiany regulaminu świadczenia usług i nie wiem w jaki sposób ich o tym poinformować. Czy muszę dać im czas do zaakceptowania tych zmian? Jak długi i co się dzieje, jeśli nie dadzą mi żadnej odpowiedzi?

Na czym polega obowiązek informacyjny przedsiębiorcy

Konsument jest niewątpliwie stroną chronioną w obrocie jednostronnie profesjonalnym. Ze względu na to jednym z podstawowych obowiązków przedsiębiorcy wobec klientów jest tzw. obowiązek informacyjny.

Czym są niedozwolone klauzule umowne

W momencie podpisywania umowy między konsumentem, a przedsiębiorcą zwykle to ten drugi jest na silniejszej pozycji. Wiele firm stosuje tzw. wzory umów, obowiązujące wszystkich kontrahentów i nie podlegające negocjacjom. Jednak czy przedsiębiorcy mają pełną wolność przy układaniu postanowień umownych?

Jak wygląda naruszenie zbiorowych interesów konsumentów

Prawo zabrania przedsiębiorcom stosowania praktyk, która naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Czym zatem są te praktyki? Jak definiować „zbiorowy interes konsumenta”?

Myśleć jak idealny manager

Pewnego pięknego dnia, w ośrodku w wysokich górach, kiedy rozpoczynałyśmy szkolenie z umiejętności managerskich, wydarzyło się Coś... Na szkoleniach zawsze się Coś dzieje. Ale to było Coś Innego. Witający nas Dyrektor w ramach wstępu, przytoczył kilka cytatów z jednej z gazet, która dokonała przedruku artykułu z innej gazety. Nosił on tytuł „Myśleć na pięć sposobów” i odpowiadał na pytanie: „Co to znaczy myśleć jak manager?”.

Kilka subiektywnych myśli o motywacji (i o tym, dlaczego jej nie ma...)

Zastanawiałeś się kiedyś nad tym co Cię motywuje? Skąd czerpiesz siłę by sprostać każdemu stojącemu przed tobą wyzwaniu? Który z Twoich szefów miał na ciebie największy wpływ? Co konkretnie robił, co powodowało, że chciało ci się chcieć?

Co to jest coaching skupiony na rozwiązaniach?

Przyjrzyj się przez chwilę najbardziej strategicznym spotkaniom: by dowiedzieć się co firma potrzebuje zrobić w przyszłości niektórzy managerowie czują potrzebę wypowiedzenia długiej dołującej listy tego, co idzie źle. Co nie jest dobre albo co nie jest dobre wystarczająco? Dlaczego konkurenci są lepsi? Co już dawno powinno być zrobione? Jakie są powody dla których nie zrobiliśmy jeszcze x,y,z? Kto ponosi odpowiedzialność za to, że jesteśmy w tym miejscu? Czy ja to wina? Ile czasu już straciliśmy i jak niewiele czasu zostało?

Refleksje coacha – zapanuj nad czasem

Coraz częściej moi klienci mówią o czasie. Coraz częściej okazuje się, że nie zawsze robią z danym im czasem to co chcą. Raczej znajdują się w błędnym kole powinności, spełniania oczekiwań innych, udowadniania sobie i innym jak bardzo wartościowymi są ludźmi. W pogoni za straconymi bezpowrotnie minutami zapominają o swoich wartościach, o tym co dla nich w życiu ważne i czego tak naprawdę chcą, do czego tak naprawdę dążą…co chcą zrobić z resztą darowanego im życia… Zapominają, że tak naprawdę mają wybór. A ty o tym pamiętasz?

Refleksje coacha -Managerze coach’uj swoich pracowników

To hasło coraz częściej rozbrzmiewa na korytarza i w gabinetach różnych firm. Manager chce dobrze, ale nie zawsze wie, co to dokładnie znaczy… Często dochodzi więc do takich absurdów, które na długo pozostają w pamięci przecoachowanych pracowników i oczywiście managerów, jako wydarzenia traumatyczne. Dlatego najwyższy już czas rozpocząć dyskusję na temat managerów – coachów.
Masz ochotę?

Refleksje Coacha - siła przekonań

Myślałeś kiedyś o tym co myślisz? Zastanawiałeś się nad tym, jakie wzorce pojawiają się w twojej głowie? Wiesz co się dzieje w przestrzeni między twoimi uszami? Jesteś świadomy tego co do siebie mówisz, gdy twoje usta milczą? Być może wreszcie nadszedł czas by się nad tym zastanowić…

Czym jest Rejestr Klauzul Niedozwolonych?

Podpisujesz umowę kredytową, w której zawarte są zapisy Ciebie krzywdzące? Bank nie daje Ci możliwości ich zmiany? Z odsieczą pospieszy Ci UOKiK!

Startuj z własnym biznesem dzięki unijnej dotacji

Dzięki środkom z Unii Europejskiej możesz otrzymać jednorazową dotację inwestycyjną na założenie własnej firmy. Jeśli zatem męczy Cię praca u kogoś i zawsze marzyłeś o założeniu własnego biznesu powinieneś niezwłocznie zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Program Kapitał Ludzki.

Ochrona danych osobowych metodą e - learningu

Czy wiesz, że firmy dysponujące danymi osobowymi zobowiązane są do przestrzegania szeregu obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności oczywiście ustawy o ochronie danych osobowych. Problematyka ochrony danych dotyczy bardzo szerokiego gremium podmiotów, wśród których są także takie, które nie mogą sobie pozwolić na przeszkolenie w godzinach pracy wszystkich osób mających dostęp do danych, co jest istotnym elementem właściwego zabezpieczenia danych.

Jakie procesy szkoleniowe możemy outsourcować?

W niewielu organizacjach dział szkoleń postrzegany jest jako źródło dochodów, a raczej jako funkcja administracyjna. Praktycy szkoleń i rozwoju na pewno nie zgodzą się z tym stwierdzeniem i będą mieć na pewno dużo racji, jednakże z drugiej strony niewielu z nich posiada rzeczywiste mierniki pokazujące bezpośrednie przełożenie nabytej wiedzy na wskaźniki finansowe.

Powody dla których wybieramy outsourcing

Kierownictwo firmy ma wciąż wrażenie, że konkurencja jest o 3 kroki do przodu, pomimo czynionych przez nie ciągłych wysiłków. Ciągła presja związana z redukcją kosztów … innymi słowy rzeczywistość, w której rozpoznaje się zapewne wiele firm z różnych sektorów.

Co powinien wiedzieć pozwany w postępowaniu grupowym?

Na mocy nowej ustawy z 17 grudnia 2009 r. o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym możliwe jest wytoczenie przez grupę co najmniej 10 osób pozwu w sprawach dotyczących roszczeń o ochronę konsumentów z tytułu odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny oraz z tytułu czynów niedozwolonych. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że pozwany w takiej walce ma mniejsze szanse niż w zwykłym postępowaniu. Jednak takie założenie nie wydaje się słuszne, ustawa przewiduje bowiem szereg instrumentów prawnych, które mogą pomóc pozwanemu skutecznie się bronić. O jakich instrumentach mowa?

Kiedy można dochodzić roszczeń w postępowaniu grupowym?

Od lipca bieżącego roku obowiązuje ustawa z 17 grudnia 2009 r. o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym. Ustawa określa nową procedurę dla roszczeń dochodzonych pozwem zbiorowym a także warunki, jakie muszą być spełnione aby można było skutecznie wystąpić z takim roszczeniem. Kiedy przedsiębiorca ma podstawy by obawiać się pozwu zbiorowego – o tym koniecznie trzeba wiedzieć jeżeli klientami firmy są konsumenci.

Kredyty konsumpcyjne chętnie reklamowane

Zmowa milczenia banków dotycząca pożyczek gotówkowych została w końcu przełamana przez początek roku szkolnego. Oznacza to, że banki zaczynają coraz głośniej zachęcać klientów do zadłużania się na drobne kwoty.

Zasady horyzontalne w działaniach promocyjnych EFS – część II

W poprzedniej części artykułu uwagę poświeciłem urzeczywistnianiu w projektach unijnych zasady równości szans kobiet i mężczyzn. Napisałem dlaczego tak ważne jest urzeczywistnianie tej zasady, zwłaszcza w kontekście wdrażania projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Zasadzie tej poświęcono dotychczas najwięcej uwagi w publicystyce, tym ni mniej musimy pamiętać, że realizowane projekty powinny przyczyniać się także do innych zasad horyzontalnych. Jakich? O tym w tej części artykułu.

E-nauka w praktyce firmy

Proces szkolenia pracowników generuje szereg problemów. Coraz częstszym rozwiązaniem stosowanym przez firmy jest wdrożenie e-learningu.

E-Learning – to (nie) dla mnie!

Peter F. Drucker powiedział: „Jedyne co jest pewne to zmiany”. Obecnie dużo zmian dokonuje się w dziedzinie IT. I chociaż e-learning obecny jest od kilku lat, wciąż pozostaje obszarem nieco tajemniczym.

Do you speak english?

W dzisiejszych realiach, znajomość języka obcego jest pomocna nie tylko na polu zawodowym. Umiejętność ta pozwala na realizowanie swoich pasji, daje poczucie pewności siebie w kontaktach biznesowych i dostarcza narzędzi do zdobywania wiedzy oraz umiejętności stricte technicznych.

Czym jest użytkowanie?

Użytkowanie obok zastawu, służebności, hipoteki i spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu jest ograniczonym prawem rzeczowym. To właśnie użytkownikowi przysługuje najszerszy zakres uprawnień w stosunku do cudzej rzeczy. W jaki sposób można ustanowić użytkowanie?

Jak motywować sprzedawców do efektywnej sprzedaży?

Każdy menedżer zadaje sobie podobne pytania: Co zrobić aby lepiej sprzedawali? Jak ich zachęcić do lepszych wyników? Ty wiesz i oni też wiedzą, że im więcej będą mieli klientów, im większą będą mieli sprzedaż tym więcej będą zarabiali pieniędzy.

Jak wybrać dobrego trenera sprzedaży?

Wiele firm, których pozycja na rynku zależy od dobrze zarządzanej grupy handlowców i od samych umiejętności sprzedaży tychże handlowców często przeoczy moment, w którym trzeba przeznaczyć „duże” pieniądze na cykliczne szkolenia w zakresie wzmacniania umiejętności sprzedażowych i kompetencji zarządzania zespołem.

Dobre szkolenie receptą na sukces w pośrednictwie nieruchomości

Podnoszenie kwalifikacji pracowników za pomocą szkoleń stają się coraz popularniejszą formą standaryzowania jakości obsługi klienta w sektorach usługowych. Niestety w dalszym ciągu nie brakuje opornych, którzy mimo deklaracji, nie inwestują w nie wcale.

Firmy przeceniają znaczenie szkoleń

Pracownicy to najważniejszy zasób, który ma firma. Twoi ludzie to najcenniejsze aktywa. Więc zacznij w nie inwestować.

E-learning a tradycyjne szkolenia

Każda innowacja na początku nie budzi zaufania. Podobnie było z e-kursami. Mają one jednak tak wiele zalet, które stawiają je ponad tradycyjne nauczanie, że obecnie stają się coraz bardziej popularne zarówno w edukacji, jak i w biznesie.

Praktyczne zastosowanie e-learningu w biznesie

Nowe zlecenia, zwiększona ilość zamówień do realizacji w krótkim czasie: problem, czy szansa na sukces? Dla wielu przedsiębiorstw wizja nagłego zatrudnienia grupy pracowników do konkretyzacji większej ilości zadań, ich zrekrutowanie, a przede wszystkim przeszkolenie jest niemożliwe do wykonania zwłaszcza mając ograniczenia czasowe.

Sposób na udaną imprezę integracyjną

Gdzie zaplanować imprezę integracyjną? Jakie atrakcje tym razem zorganizować dla pracowników? Istnieje kilka sposobów na udaną  imprezę integracyjną, lista w poniższym artykule.

REKLAMA