REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kredyty konsumpcyjne chętnie reklamowane

Halina Kochalska
Analityk Gold Finance
Obecna ofensywa reklamowa z pewnością przyniesie większe przyrosty zadłużenia z tytułu kredytów konsumpcyjnych, niż miało to miejsce wcześniej.
Obecna ofensywa reklamowa z pewnością przyniesie większe przyrosty zadłużenia z tytułu kredytów konsumpcyjnych, niż miało to miejsce wcześniej.

REKLAMA

REKLAMA

Zmowa milczenia banków dotycząca pożyczek gotówkowych została w końcu przełamana przez początek roku szkolnego. Oznacza to, że banki zaczynają coraz głośniej zachęcać klientów do zadłużania się na drobne kwoty.

- Już co trzeci bank promuje w kampaniach reklamowych bądź na stronach internetowych chęć sfinansowania konsumpcyjnych wydatków Polaków. Niektóre na zachętę rozdają nawet prezenty – wynika z analiz firmy doradczej Gold Finance. Pożyczki gotówkowe znów zaczynają grać główne role w telewizyjnych spotach reklamowych. W TV można obecnie oglądać reklamy PKO BP, Pekao, Alior Banku czy BPH. Z sytuacją, w której cztery banki jednocześnie prowadzą kampanię reklamową pożyczek gotówkowych w telewizji nie mieliśmy do czynienia od wielu miesięcy. Jak bardzo zmieniła się postawa pokazuje fakt, że banki całkowicie zignorowały ostatnie Święta Bożego Narodzenia, nie paliły się również do przypominania o pożyczkach przy okazji Świąt Wielkanocnych, a także przed wakacjami.

REKLAMA

Reklamy i nagrody na zachętę

Getin Noble Bank wśród zaciągających kredyty gotówkowe do końca wakacji losował rowery lub dodawał odtwarzacze DVD. Na zdobycie kawiarki wciąż mogą liczyć jeszcze kredytowi klienci Lukas Banku. Gwarancję najniższego oprocentowania na rynku dla kredytów na 10, 20 i 30 tys. zł daje do 7 września Allianz Bank. Pekao, które już wiosną promowało kredyty gotówkowe, nie odpuszcza i teraz. Proponuje kredyt bez prowizji. Rodziców bank zachęca również do płacenia kartami płatniczymi, dzięki nim mogą zyskać rabaty w księgarniach, szkołach językowych, sklepach sportowych czy też z meblami. Pola nie oddaje PKO BP, który szeroko reklamuje w mediach swoją Max Pożyczkę z Mini Ratą. Bank BPH, wcześniej skoncentrowany na wizerunkowych kampaniach reklamowych, teraz sięgnął w kampanii reklamowej właśnie po kredyt gotówkowy. Przekonuje, że daje oprocentowanie nominalne o 2 pkt. proc. niższe niż zwykle. Alior Bank w spotach daje znak, że to „Już ostatni dzwonek na tańszą pożyczkę”. Do sfinansowania wyprawki szkolnej kredytem zachęca mBank, który na promocyjnych warunkach gotów jest pożyczyć 4 tys. zł na 2 lata.

Polecamy: Kredyty gotówkowe i konsumpcyjne

Zapowiada się najlepszy okres dla pożyczek gotówkowych w tym roku

Kredyty konsumpcyjne w ostatnich miesiącach zaledwie kapały z bankowych kraników. Zdarzały się nawet miesiące, w których Polacy więcej bankom oddali, niż pożyczyli. Instytucje odwróciły się do klientów po tym, jak w czasie kryzysu wiele osób przestało sobie radzić ze spłatą rat kredytów konsumpcyjnych. Jak w ostatnim raporcie podaje NBP, wielkość niespłaconego na czas zadłużenia klientów indywidualnych na koniec czerwca 2010 r. przekroczyła 18,7 mld zł. Całe zadłużenie osób prywatnych z tytułu kredytów konsumpcyjnych wyniosło na koniec czerwca 118,7 mld zł. Odsetek złych kredytów w tej kategorii sięgał więc 15,8 proc. wobec niecałych 10 proc. rok wcześniej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najwyraźniej banki dochodzą już jednak do wniosku, że najgorsze jest za nimi. Koniunktura gospodarcza się poprawia, bezrobocie spada, więc dobrze zweryfikowani klienci zasługują na więcej zaufania i szersze finansowanie.

Obecna ofensywa z pewnością przyniesie większe przyrosty zadłużenia z tytułu kredytów konsumpcyjnych, niż miało to miejsce wcześniej. W lipcu zadłużenie gospodarstw domowych po stronie złotowych kredytów konsumpcyjnych powiększyło się jedynie o 357 mln zł. Rok wcześniej było to 1 959 mln zł.

Zobacz także: Rynek kredytów

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA