REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kredyty konsumpcyjne chętnie reklamowane

Halina Kochalska
Analityk Gold Finance
Obecna ofensywa reklamowa z pewnością przyniesie większe przyrosty zadłużenia z tytułu kredytów konsumpcyjnych, niż miało to miejsce wcześniej.
Obecna ofensywa reklamowa z pewnością przyniesie większe przyrosty zadłużenia z tytułu kredytów konsumpcyjnych, niż miało to miejsce wcześniej.

REKLAMA

REKLAMA

Zmowa milczenia banków dotycząca pożyczek gotówkowych została w końcu przełamana przez początek roku szkolnego. Oznacza to, że banki zaczynają coraz głośniej zachęcać klientów do zadłużania się na drobne kwoty.

- Już co trzeci bank promuje w kampaniach reklamowych bądź na stronach internetowych chęć sfinansowania konsumpcyjnych wydatków Polaków. Niektóre na zachętę rozdają nawet prezenty – wynika z analiz firmy doradczej Gold Finance. Pożyczki gotówkowe znów zaczynają grać główne role w telewizyjnych spotach reklamowych. W TV można obecnie oglądać reklamy PKO BP, Pekao, Alior Banku czy BPH. Z sytuacją, w której cztery banki jednocześnie prowadzą kampanię reklamową pożyczek gotówkowych w telewizji nie mieliśmy do czynienia od wielu miesięcy. Jak bardzo zmieniła się postawa pokazuje fakt, że banki całkowicie zignorowały ostatnie Święta Bożego Narodzenia, nie paliły się również do przypominania o pożyczkach przy okazji Świąt Wielkanocnych, a także przed wakacjami.

REKLAMA

Reklamy i nagrody na zachętę

Getin Noble Bank wśród zaciągających kredyty gotówkowe do końca wakacji losował rowery lub dodawał odtwarzacze DVD. Na zdobycie kawiarki wciąż mogą liczyć jeszcze kredytowi klienci Lukas Banku. Gwarancję najniższego oprocentowania na rynku dla kredytów na 10, 20 i 30 tys. zł daje do 7 września Allianz Bank. Pekao, które już wiosną promowało kredyty gotówkowe, nie odpuszcza i teraz. Proponuje kredyt bez prowizji. Rodziców bank zachęca również do płacenia kartami płatniczymi, dzięki nim mogą zyskać rabaty w księgarniach, szkołach językowych, sklepach sportowych czy też z meblami. Pola nie oddaje PKO BP, który szeroko reklamuje w mediach swoją Max Pożyczkę z Mini Ratą. Bank BPH, wcześniej skoncentrowany na wizerunkowych kampaniach reklamowych, teraz sięgnął w kampanii reklamowej właśnie po kredyt gotówkowy. Przekonuje, że daje oprocentowanie nominalne o 2 pkt. proc. niższe niż zwykle. Alior Bank w spotach daje znak, że to „Już ostatni dzwonek na tańszą pożyczkę”. Do sfinansowania wyprawki szkolnej kredytem zachęca mBank, który na promocyjnych warunkach gotów jest pożyczyć 4 tys. zł na 2 lata.

Polecamy: Kredyty gotówkowe i konsumpcyjne

Zapowiada się najlepszy okres dla pożyczek gotówkowych w tym roku

Kredyty konsumpcyjne w ostatnich miesiącach zaledwie kapały z bankowych kraników. Zdarzały się nawet miesiące, w których Polacy więcej bankom oddali, niż pożyczyli. Instytucje odwróciły się do klientów po tym, jak w czasie kryzysu wiele osób przestało sobie radzić ze spłatą rat kredytów konsumpcyjnych. Jak w ostatnim raporcie podaje NBP, wielkość niespłaconego na czas zadłużenia klientów indywidualnych na koniec czerwca 2010 r. przekroczyła 18,7 mld zł. Całe zadłużenie osób prywatnych z tytułu kredytów konsumpcyjnych wyniosło na koniec czerwca 118,7 mld zł. Odsetek złych kredytów w tej kategorii sięgał więc 15,8 proc. wobec niecałych 10 proc. rok wcześniej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najwyraźniej banki dochodzą już jednak do wniosku, że najgorsze jest za nimi. Koniunktura gospodarcza się poprawia, bezrobocie spada, więc dobrze zweryfikowani klienci zasługują na więcej zaufania i szersze finansowanie.

Obecna ofensywa z pewnością przyniesie większe przyrosty zadłużenia z tytułu kredytów konsumpcyjnych, niż miało to miejsce wcześniej. W lipcu zadłużenie gospodarstw domowych po stronie złotowych kredytów konsumpcyjnych powiększyło się jedynie o 357 mln zł. Rok wcześniej było to 1 959 mln zł.

Zobacz także: Rynek kredytów

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

    Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

    Coraz więcej firm ma w planach inwestycje – najwięcej wśród średnich, co trzecia. Co to oznacza dla gospodarki

    Czwarty kwartał z rzędu rośnie optymizm wśród przedsiębiorców, co oznacza powrót do normalności jakiego nie było od czasów pandemii. Stabilność w pozytywnych nastrojach właścicieli i kadry zarządzającej firmy dobrze rokuje dla tempa wzrostu polskiej gospodarki.

    KPO: Od 6 maja 2024 r. można składać wnioski na dotacje dla branży HoReCa - hotelarskiej, gastronomicznej, cateringowej, turystycznej i hotelarskiej

    Nabór wniosków na dotacje dla branży hotelarskiej, gastronomicznej i cateringowej oraz turystycznej i kulturalnej w ramach Krajowego Planu Odbudowy ogłoszono w kwietniu 2024 r. Wnioski będzie można składać od 6 maja 2024 r. do 5 czerwca 2024 r.

    Ile pracuje mikro- i mały przedsiębiorca? 40-60 godzin tygodniowo, bez zwolnień lekarskich i urlopów

    Przeciętny mikroprzedsiębiorca poświęca dużo więcej czasu na pracę niż przeciętny pracownik etatowy. Wielu przedsiębiorców nie korzysta ze zwolnień lekarskich i nie było na żadnym urlopie. Chociaż mikroprzedsiębiorcy zwykle zarabiają na poziomie średniej krajowej albo trochę więcej, to są zdecydowanie bardziej oszczędni niż większość Polaków.

    REKLAMA

    Duży wzrost cyberataków na świecie!

    Aż 28 proc. O tyle procent wzrosła liczba ataków cyberprzestępców. Hakerzy stawiają także na naukę i badania oraz sektor administracyjno-wojskowy. W Europie liczba ataków ransomware wzrosła o 64 proc. Jest się czego obawiać. 

    Nie zrobisz zakupów w swoim ulubionym sklepie osiedlowym, bo powrót VAT na żywność doprowadzi go do bankructwa

    Po ponad dwóch latach przerwy powrócił 5-procentowy VAT na żywność. Sieci dyskontów, które toczą wojnę o klientów, kuszą obietnicą, że cen nie podniosą, bo podatek wezmą na siebie. Korzystna dla klientów zapowiedź może okazać się zabójcza dla i tak słabnących i znikających z rynku małych sklepów.

    Windykacja należności krok po kroku

    Windykacja należności krok po kroku czyli jak odzyskać swoje pieniądze? Pierwszym krokiem jest windykacja przedsądowa. Co zrobić, aby windykacja była skuteczna już na tym etapie?

    Praca tymczasowa: Liczy się wynagrodzenie, lokalizacja miejsca pracy, czas trwania rekrutacji i szansa na stałą pracę

    Praca tymczasowa to nie tylko opcja dla studentów – najwięcej pracowników stanowią osoby w przedziale wiekowym 25-44 lata. Pracownicy tymczasowi przy wyborze oferty pracy najczęściej zwracają uwagę na wysokość wynagrodzenia, lokalizację miejsca pracy oraz szansę na stałe zatrudnienie, a także szybkość procesu rekrutacji.

    REKLAMA

    Uwaga! Zbyt częste zmienianie hasła ułatwia cyberataki

    Czy trzeba zmieniać hasło co miesiąc? Okazuje się, że zbyt częsta zmiana hasła ułatwia cyberataki. Wskazania do zmiany hasła przez pracowników po czasie od 30 do 90 dni powinny się zmienić. Kiedy zmiana hasła jest konieczna?

    Cyfrowa współpraca księgowych i przedsiębiorców

    Postęp w zakresie rozwiązań technologicznych oraz innowacje w sposobie komunikacji pomiędzy urzędami i podmiotami zmieniają sposób prowadzenia przedsiębiorstw - w szczególności małych i mikrofirm. Równocześnie szybka adopcja rozwiązań technologicznych sprawia, że cyfryzacja sektora publicznego - także na linii obywatel - urząd w kontekście przykładowo cyfrowych rozliczeń podatkowych – nabiera rozpędu i będzie coraz intensywniej dotykać również inne powiązane z nią sektory i branże. 

    REKLAMA