REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak lepiej zarządzać firmą rodzinną?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak lepiej zarządzać firmą rodzinną?
Jak lepiej zarządzać firmą rodzinną?

REKLAMA

REKLAMA

Na to pytanie mają szansę uzyskać odpowiedź przedsiębiorcy firm rodzinnych, którzy wezmą udział w projekcie „Firmy rodzinne”, organizowanym przy współudziale Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Dzięki kompleksowemu programowi uczestnicy dowiedzą się jak efektywniej zarządzać firmą rodzinną, jak stworzyć nową wizję rozwoju firmy oraz jak budować lepsze relacje z pracownikami.

To już trzecia, ostatnia edycja projektu, który ma za zadanie wspierać przedsiębiorczość rodzinną w Polsce. Projekt powstaje przy współudziale PARP i stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych i finansowany jest ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Firmy zainteresowane udziałem w tym unikatowym programie szkoleniowo-doradczym powinny jak najszybciej wysłać formularz zgłoszeniowy, gdyż rozpoczęcie kolejnej edycji planowane jest już na styczeń 2011 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Jak zostać uczestnikiem projektu?

Uczestnikami projektu mogą zostać przedstawiciele firm rodzinnych – właściciele i kadra menadżerska, którzy wezmą udział w procesie rekrutacji i wypełnią „Deklarację zainteresowania”. O udziale danej firmy w projekcie decyduje zespół rekrutacyjny. Uczestnictwo w projekcie następuje po złożeniu niezbędnych dokumentów i podpisaniu umowy uczestnictwa.

Formularz zgłoszeniowy (Deklaracja zainteresowania) jest dostępny pod adresem strony internetowej: http://www.firmyrodzinne.eu/. Deklarację można także przesłać do Biura Projektu faksem lub pocztą.

Dowiedz się także: Unijne dotacje dla emigrantów powracających na stołeczny rynek pracy

REKLAMA

Na potrzeby projektu za firmę rodzinną uznaje się każdą firmę, która:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • jest jednoosobową działalnością gospodarczą, przy czym jej właściciel i co najmniej jedna osoba związana z firmą są członkami tej samej rodziny, lub
  • jest spółką prawa cywilnego o co najmniej trzech wspólnikach, przy czym członkowie rodziny mają większość w zgromadzeniu wspólników, lub
  • jest spółką prawa cywilnego o dokładnie dwóch wspólnikach, przy czym jeden ze wspólników oraz co najmniej jedna osoba związana z firmą są członkami tej samej rodziny, lub
  • jest spółką kapitałową, a członkowie rodziny mają pakiet większościowy spółki, przy czym związanych z firmą jest co najmniej dwóch członków rodziny, spośród których co najmniej jeden ma stanowisko w zarządzie lub równorzędne (np. prokurent).

Polecamy serwis ABC funduszy unijnych

Jakie są korzyści z udziału w projekcie?

Program szkolenia przewiduje udział przedstawicieli firm rodzinnych w cyklach warsztatowych, konferencjach szkoleniowych oraz spotkaniach tematycznych.

Projekt ma charakter wyłącznie szkoleniowo-doradczy. W ramach projektu nie przewiduje się możliwości udzielania wsparcia finansowego.

Podczas cykli warsztatowych uczestnicy szkolenia rozwijają kompetencje osobiste oraz udoskonalają sposoby komunikowania się z otoczeniem. Warsztaty te mają charakter kilku dwudniowych lub trzydniowych spotkań w małych grupach. Dzięki udziałowi w warsztatach można rozwinąć kompetencje interpersonalne ważne w nowoczesnym zarządzaniu i w budowaniu relacji rodzinnych. Podczas konferencji szkoleniowych, w których udział bierze zazwyczaj kilkudziesięciu uczestników, poszerzana jest wiedza oraz umiejętności w zakresie zarządzania firmą, budowania wizji długofalowego rozwoju itp. Spotkania tematyczne służą natomiast poszukiwaniu lidera, który posiadają odpowiednie predyspozycje weźmie udział w budowaniu środowiska między firmowego.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA