REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak lepiej zarządzać firmą rodzinną?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak lepiej zarządzać firmą rodzinną?
Jak lepiej zarządzać firmą rodzinną?

REKLAMA

REKLAMA

Na to pytanie mają szansę uzyskać odpowiedź przedsiębiorcy firm rodzinnych, którzy wezmą udział w projekcie „Firmy rodzinne”, organizowanym przy współudziale Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Dzięki kompleksowemu programowi uczestnicy dowiedzą się jak efektywniej zarządzać firmą rodzinną, jak stworzyć nową wizję rozwoju firmy oraz jak budować lepsze relacje z pracownikami.

To już trzecia, ostatnia edycja projektu, który ma za zadanie wspierać przedsiębiorczość rodzinną w Polsce. Projekt powstaje przy współudziale PARP i stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych i finansowany jest ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Firmy zainteresowane udziałem w tym unikatowym programie szkoleniowo-doradczym powinny jak najszybciej wysłać formularz zgłoszeniowy, gdyż rozpoczęcie kolejnej edycji planowane jest już na styczeń 2011 roku.

REKLAMA

Jak zostać uczestnikiem projektu?

REKLAMA

Uczestnikami projektu mogą zostać przedstawiciele firm rodzinnych – właściciele i kadra menadżerska, którzy wezmą udział w procesie rekrutacji i wypełnią „Deklarację zainteresowania”. O udziale danej firmy w projekcie decyduje zespół rekrutacyjny. Uczestnictwo w projekcie następuje po złożeniu niezbędnych dokumentów i podpisaniu umowy uczestnictwa.

Formularz zgłoszeniowy (Deklaracja zainteresowania) jest dostępny pod adresem strony internetowej: http://www.firmyrodzinne.eu/. Deklarację można także przesłać do Biura Projektu faksem lub pocztą.

Dowiedz się także: Unijne dotacje dla emigrantów powracających na stołeczny rynek pracy

Na potrzeby projektu za firmę rodzinną uznaje się każdą firmę, która:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • jest jednoosobową działalnością gospodarczą, przy czym jej właściciel i co najmniej jedna osoba związana z firmą są członkami tej samej rodziny, lub
  • jest spółką prawa cywilnego o co najmniej trzech wspólnikach, przy czym członkowie rodziny mają większość w zgromadzeniu wspólników, lub
  • jest spółką prawa cywilnego o dokładnie dwóch wspólnikach, przy czym jeden ze wspólników oraz co najmniej jedna osoba związana z firmą są członkami tej samej rodziny, lub
  • jest spółką kapitałową, a członkowie rodziny mają pakiet większościowy spółki, przy czym związanych z firmą jest co najmniej dwóch członków rodziny, spośród których co najmniej jeden ma stanowisko w zarządzie lub równorzędne (np. prokurent).

Polecamy serwis ABC funduszy unijnych

Jakie są korzyści z udziału w projekcie?

Program szkolenia przewiduje udział przedstawicieli firm rodzinnych w cyklach warsztatowych, konferencjach szkoleniowych oraz spotkaniach tematycznych.

Projekt ma charakter wyłącznie szkoleniowo-doradczy. W ramach projektu nie przewiduje się możliwości udzielania wsparcia finansowego.

Podczas cykli warsztatowych uczestnicy szkolenia rozwijają kompetencje osobiste oraz udoskonalają sposoby komunikowania się z otoczeniem. Warsztaty te mają charakter kilku dwudniowych lub trzydniowych spotkań w małych grupach. Dzięki udziałowi w warsztatach można rozwinąć kompetencje interpersonalne ważne w nowoczesnym zarządzaniu i w budowaniu relacji rodzinnych. Podczas konferencji szkoleniowych, w których udział bierze zazwyczaj kilkudziesięciu uczestników, poszerzana jest wiedza oraz umiejętności w zakresie zarządzania firmą, budowania wizji długofalowego rozwoju itp. Spotkania tematyczne służą natomiast poszukiwaniu lidera, który posiadają odpowiednie predyspozycje weźmie udział w budowaniu środowiska między firmowego.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA