REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?
Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.
Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.
W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.
REKLAMA
Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.
Kiedyś praca zdalna była benefitem, dziś coraz częściej jest standardem. Jakie teraz oczekiwania mają pracownicy w zakresie benefitów pozapłacowych? Co może oferować pracodawca?
Skuteczna strategia benefitowa opiera się na zrozumieniu potrzeb pracowników i dostosowaniu oferty do ich oczekiwań. Karty sportowe, takie jak FitProfit i FitSport, są doskonałym narzędziem motywacyjnym, które oferuje szeroki dostęp do różnorodnych obiektów sportowo-rekreacyjnych. Pracownicy, którzy mają możliwość korzystania z takich kart, mogą wybierać formy aktywności najlepiej dopasowane do swoich preferencji. Dzięki temu regularna aktywność fizyczna staje się dla nich przyjemnością, a nie obowiązkiem, co z kolei przekłada się na ich lepsze zdrowie i samopoczucie.
W dzisiejszym biznesie wsparcie aktywności fizycznej przez pracodawców to nie tylko benefit, ale strategiczna inwestycja w zdrowie, zaangażowanie i efektywność pracowników. Regularna aktywność fizyczna wpływa korzystnie na zdrowie, wydajność, zadowolenie oraz atmosferę w pracy. To zadanie dla działów HR, które mogą wprowadzać proste rozwiązania, jak aktywne przerwy czy dostęp do programów fitness.
REKLAMA
Co ósmy pracownik kradnie wrażliwe firmowe dane w momencie zmiany pracodawcy – wynika z analiz firmy DTEX. Dotyczy to m.in. danych klientów, umów, warunków handlowych i innych poufnych materiałów. Zjawisko to przybiera na sile.
Okazuje się, że co 5 utrata poufnych danych z firmy jest wynikiem celowego działania pracownika. Często kradzieży danych dopuszcza się zwalniany pracownik. Na jakie sygnały ostrzegawcze należy zwrócić uwagę?
Jaką umowę najlepiej zawrzeć z pracownikiem sezonowym? To zależy. Od konkretnej sytuacji, rodzaju wykonywanej pracy i jej warunków.
W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, skuteczne zarządzanie zespołem jest kluczowym czynnikiem sukcesu każdej organizacji. Budowanie relacji, współpraca oraz efektywna komunikacja stanowią fundamenty, na których opiera się sprawne funkcjonowanie zespołu.
Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.
Zacierają się granice między życiem prywatnym i zawodowym. Jednak dla większości pracowników życie osobiste jest ważniejsze niż zawodowe. Pracodawcy powinni wsłuchiwać się w potrzeby i oczekiwania swoich pracowników i w zależności od tego wybierać model pracy w firmie.
Jedynie 44 proc. firm w Polsce ma sformalizowaną politykę zarządzania ryzykiem. Podejście do zarządzania ryzykiem w biznesie wciąż wymaga jeszcze dużo pracy. Co firmy ubezpieczają najczęściej?
Czym jest zaangażowanie pracownika? Dlaczego warto o nie dbać? Czy można je zmierzyć?
Beata Drzazga, znana jako Kobieta Inspiracja, dzieli się swoimi refleksjami na temat osiągania sukcesów i inspiruje innych do działania w kierunku własnego sukcesu. Opowiada o znaczeniu nieustannej nauki i dzieli się swoimi przemyśleniami na temat doświadczania porażek i wyciągania z nich cennych lekcji.
Według raportu PMI (Project Management Institute) aż 3 na 5 firm otwarcie przyznaje, że nie rozumie wartości zarządzania projektami – przekłada się to na zmarnowanie średnio nawet 12 proc. budżetu na projekty z powodu złego zarządzania, nieproduktywnych zachowań i złych decyzji. Dodatkowo, według badań PwC tylko 2,5 proc. firm kończy wszystkie zaplanowane projekty, a średnio 1 na 6 projektów przekroczyło koszty o 200 proc. lub więcej.
W dobie nieustających wyzwań, to właśnie umiejętności przywódcze naszych liderów są najsilniej wystawione na próbę. Każdy kryzys stanowi egzamin ich siły oraz magnetyzmu. Beata Drzazga – przedsiębiorca wizjoner, konsultant biznesowy i prelegent na konferencjach związanych z przywództwem i biznesem, opowiada czy urodzony lider to mit czy rzeczywistość.
Obecnie wiele firm boryka się z trudnościami w prowadzeniu działalności. Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, klienci stawiają coraz wyższe wymagania, a pozyskanie finansowania jest coraz trudniejsze. W takiej sytuacji, jedynym sposobem na utrzymanie dynamiki rozwoju biznesu może być jeszcze większe zaangażowanie w działalność.
Sukces nie jest dziełem przypadku. Jest sumą pasji połączonej z odwagą i ciężką pracą. O drodze do międzynarodowej kariery rozmawiamy z Beatą Drzazgą, wizjonerem, doradcą biznesowym, twórcą BetaMed SA - największej w Polsce firmy oferującej opiekę długoterminową i specjalistyczne usługi lekarskie.
Obecnie liczy się trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie.
Beata Drzazga – wizjoner, przedsiębiorca, doradca życiowy i biznesowy opowiada o tym jak zarządzać odwagą i ryzykiem w biznesie. Wyznaje, czy warto podejmować biznesowe decyzje na podstawie intuicji i wewnętrznego poczucia pewności czy coś ma lub nie ma sensu.
Jak każdy czynny przedsiębiorca jestem ciągle w podróży między moimi rozrzuconymi po Polsce i świecie firmami, między jednym a drugim biznesowym spotkaniem, kongresem czy wreszcie wywiadem prasowym. Chcąc w międzyczasie „złapać oddech”, by troszczyć się o swój work-life balance podróżuję jeszcze więcej. Mówią o mnie – kobieta inspirująca, a ja przepakowując kolejną walizkę czasem uśmiecham się do siebie i myślę – raczej kobieta podróżująca.
Początki pandemii były ogromnym wyzwaniem dla zarządzających. Był to dla nas prawdziwy sprawdzian umiejętności kierowania ludźmi w nadzwyczajnych okolicznościach, odporności psychicznej, elastyczności decyzyjnej, ale również egzamin z empatii, zaradności, gotowości do podejmowania ryzyka.
Sukces w biznesie to suma wielu elementów. Doświadczenie, pasja, szczęście, wytrwałość, determinacja, ale i intuicja. Bo jeśli jesteśmy całkiem „zieloni” w biznesie, ale chcemy zacząć pracować u siebie, to pierwsze czemu musimy zawierzyć to właśnie naszej intuicji.
Teorie zarządzania to modele bez gwarancji sukcesu. Dlaczego,? A to dlatego, że podejmując się działalności gospodarczej, nie zastanawiamy się w jakim stylu będziemy zarządzać. To my przedsiębiorcy tworzymy biznes i my kreujemy udane lub czasami mniej udane kryteria kierowania firmą. Szczególnie ważne to, jakimi szefami jest się w firmach, które nie są ogromnymi, globalnymi korporacjami, traktującymi anonimowo swoich pracowników, będących jedynie numerkami w Excelu.
O tym jak od podstaw buduje się firmę i wynosi na szczyt jej możliwości opowiada przedsiębiorca – Beata Drzazga – kobieta wyróżniona setkami nagród m.in. za wkład w polską przedsiębiorczość, tak w Polsce jak i poza jej granicami.
REKLAMA