REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracownicy nie chcą już owocowych czwartków? Te 3 benefity warto wprowadzić w firmie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pracownicy nie chcą już owocowych czwartków? Te 3 benefity warto wprowadzić w firmie
Pracownicy nie chcą już owocowych czwartków? Te 3 benefity warto wprowadzić w firmie
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Kiedyś praca zdalna była benefitem, dziś coraz częściej jest standardem. Jakie teraz oczekiwania mają pracownicy w zakresie benefitów pozapłacowych? Co może oferować pracodawca?

Czym jest dobry benefit?

Dobry benefit to coś więcej niż forma podziękowania za codzienną pracę i dodatek do wynagrodzenia. To wyróżnik, który przyciąga talenty, buduje lojalność wobec firmy, motywuje i zwiększa zaangażowanie zespołu. Współczesny program benefitowy powinien być elastyczny i dostosowany do dynamicznych zmian społecznych. Część świadczeń, które jeszcze kilka lat temu cieszyły się popularnością, dziś przestaje spełniać swoją rolę. Dlatego aż 48% firm planuje uzupełnić ofertę benefitową o nowe, bardziej atrakcyjne rozwiązania odpowiadające na aktualne potrzeby pracowników[1].

REKLAMA

REKLAMA

 

Psycholog dla pracownika

Prywatna opieka medyczna to już standard w wielu firmach – pracownicy mogą liczyć na pomoc stomatologa, laryngologa czy okulisty. Jednak w ostatnich latach to zdrowie psychiczne staje się priorytetem. Pracodawcy coraz częściej inwestują we wsparcie psychologiczne, odpowiadając na potrzeby pracowników, którzy mierzą się z wieloma wyzwaniami. 

- Współcześni pracownicy mierzą się z coraz wyższym poziomem stresu. Negatywnie wpływa na nich m.in. coraz szybsze tempo życia czy nieustanne śledzenie wiadomości w internecie. Wiele osób zmaga się z wypaleniem zawodowym, jest przytłoczona nadmiarem obowiązków, ale także sytuacją na rynku pracy. Pracownicy zastanawiają się, które stanowiska już wkrótce zostaną przejęte przez AI. Pojawiają się lęki, zaburzenia odżywiania czy depresja – mówi Aleksandra Dejewska-Wysogrocka, psycholożka i terapeutka zaburzeń odżywiania. – Niektórych z nich nie stać, by skorzystać z opieki psychologicznej, dlatego dostęp do niej w ramach benefitów byłby nieocenionym wsparciem. Spotkania z psychologiem – indywidualne lub grupowe – mogą pomóc im lepiej zarządzać stresem, emocjami i rozwijać umiejętność uważności. W skali całej firmy pozytywnie wpłynie to na redukcję nieobecności. Tego rodzaju pomoc jest również niezwykle istotna dla osób przeżywających żałobę, borykających się z zaburzeniami odżywiania, takimi jak anoreksja czy bulimia, a także dla tych, którzy mierzą się z innymi wyzwaniami emocjonalnymi – dodaje ekspertka.

Okazuje się, że aż 62% respondentów chętnie skorzystałoby ze wsparcia psychologicznego, gdyby było ono dostępne jako benefit[2]. Coraz więcej firm, które dostrzegają wpływ dobrostanu psychicznego na efektywność i rozwój, wprowadza to świadczenie dla swoich zespołów. 

REKLAMA

Umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2025

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Karty podarunkowe

Podkreślanie roli work-life balance i mówienie o tym, że czas, który spędzamy poza pracą, jest bardzo ważny, to już za mało. Pracodawcy coraz częściej rozumieją, że ich działania mogą wesprzeć pracowników w dbaniu o dobrostan. Bony towarowe, karty przedpłacone oraz rabatowe to kolejny benefit, z którego chętnie korzystają pracownicy – wskazało go 49% respondentów[3]. W trend ten wpisują się również wirtualne karty podarunkowe, które znakomicie odpowiadają na potrzeby m.in. zespołów pracujących zdalnie.

- W Booksy staramy się być blisko naszych użytkowników. Analizujemy ich potrzeby, a także trendy rynkowe. Wiemy, jak ważna dla pracowników jest swoboda wyboru, a także jak istotne dla ich efektywności w pracy jest dbanie o swój dobrostan. Wprowadzając wirtualne karty podarunkowe, zależało nam na tym, by dać im dostęp do tysięcy salonów beauty na terenie całego kraju i szerokiej oferty usług: od fryzjera i barbera po fizjoterapeutę czy trenera personalnego. Dzięki temu, otrzymując taką kartę od pracodawcy, mogą wykorzystać ją na to, czego w danym momencie najbardziej potrzebują – mówi Marta Chmielewska, Head of B2C Marketing z Booksy.

Dlaczego karta podarunkowa to dobry i trafiony prezent? Bo to dobre rozwiązanie zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn, dające swobodę wyboru czasu i miejsca wykorzystania. 

DGP subskrypcja na miesiąc 

Czytanie w pracy 

Książki w biurze? Jak najbardziej! Czytanie oraz wspólne dyskutowanie o literaturze to jeden z benefitów, który nie tylko realnie wpływa na rozwój osobisty pracowników, ale także podnosi poziom satysfakcji z pracy i łączy pokolenia. Jak pokazują badania naukowców z uniwersytetu w Sussex, czytanie książek obniża stres o 68%, pozytywne działanie można zauważyć już po 6 minutach przewracania kartek. 

W niektórych przedsiębiorstwach już dziś znajdziemy takie rozwiązania jak strefy ciszy, w których, w czasie przerwy, można poczytać książkę lub gazetę. Powstają także firmowe kluby książki – zespoły czytają dany tytuł, by następnie o nim dyskutować i dzielić się przemyśleniami.

- Jakie książki można zaproponować swoim pracownikom? Takie, które budują ich odporność psychiczną, rozwijają i wspierają. Przy czym warto czytać nie tylko książki popularne w biznesie, ale również literaturę piękną, bo to powieści, biografie potrafią nas zainspirować i zderzyć z różnorodnością perspektyw. Najlepiej, jeśli lektury dają zespołowi do myślenia, ale także sprawiają przyjemność – mówi dr Katarzyna Buszkowska, autorka programu rozwojowego Leadership Library. – Jeszcze przed warsztatami ustalamy z pracodawcami, co jest najważniejsze dla zespołu, jakie kluczowe kompetencje będziemy rozwijać. Uczestnicy otrzymują lekturę na miesiąc przed spotkaniem. Same warsztaty to przede wszystkim rozmowy o książkach, ale także wspieranie kultury różnorodności punktów widzenia. Na zakończenie programu pracodawca otrzymuje raport ze szczegółami dotyczącymi wkładu w rozwój kultury DEI (diversity, equity & inclusion) i ESG (environmental, social responsibility i corporate governance) – wyjaśnia ekspertka.

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak wybrać benefit, z którego pracownicy będą zadowoleni. Odpowiedź jest prosta – zapytać, czego zespół oczekuje. Badania pokazują, że najczęściej jest to elastyczność pracy, działania wspierające zdrowie i dobrostan, ale także rozwój zawodowy i osobisty. Ważny jest również work-life balance. Spośród ogromnej bazy benefitów dostępnych na rynku warto jednak wybrać te, które realnie wpłyną na życie pracowników i pozwolą budować zmotywowany, efektywny i zdrowy zespół. To do nich należy przyszłość. 

[1] Raport ICAN Institute, Benefity przyszłości, s. 9.

[2] Tamże, s. 25.

[3] Tamże, s. 9. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA