REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracownicy nie chcą już owocowych czwartków? Te 3 benefity warto wprowadzić w firmie

Pracownicy nie chcą już owocowych czwartków? Te 3 benefity warto wprowadzić w firmie
Pracownicy nie chcą już owocowych czwartków? Te 3 benefity warto wprowadzić w firmie
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Kiedyś praca zdalna była benefitem, dziś coraz częściej jest standardem. Jakie teraz oczekiwania mają pracownicy w zakresie benefitów pozapłacowych? Co może oferować pracodawca?

Czym jest dobry benefit?

Dobry benefit to coś więcej niż forma podziękowania za codzienną pracę i dodatek do wynagrodzenia. To wyróżnik, który przyciąga talenty, buduje lojalność wobec firmy, motywuje i zwiększa zaangażowanie zespołu. Współczesny program benefitowy powinien być elastyczny i dostosowany do dynamicznych zmian społecznych. Część świadczeń, które jeszcze kilka lat temu cieszyły się popularnością, dziś przestaje spełniać swoją rolę. Dlatego aż 48% firm planuje uzupełnić ofertę benefitową o nowe, bardziej atrakcyjne rozwiązania odpowiadające na aktualne potrzeby pracowników[1].

REKLAMA

 

Psycholog dla pracownika

REKLAMA

Prywatna opieka medyczna to już standard w wielu firmach – pracownicy mogą liczyć na pomoc stomatologa, laryngologa czy okulisty. Jednak w ostatnich latach to zdrowie psychiczne staje się priorytetem. Pracodawcy coraz częściej inwestują we wsparcie psychologiczne, odpowiadając na potrzeby pracowników, którzy mierzą się z wieloma wyzwaniami. 

- Współcześni pracownicy mierzą się z coraz wyższym poziomem stresu. Negatywnie wpływa na nich m.in. coraz szybsze tempo życia czy nieustanne śledzenie wiadomości w internecie. Wiele osób zmaga się z wypaleniem zawodowym, jest przytłoczona nadmiarem obowiązków, ale także sytuacją na rynku pracy. Pracownicy zastanawiają się, które stanowiska już wkrótce zostaną przejęte przez AI. Pojawiają się lęki, zaburzenia odżywiania czy depresja – mówi Aleksandra Dejewska-Wysogrocka, psycholożka i terapeutka zaburzeń odżywiania. – Niektórych z nich nie stać, by skorzystać z opieki psychologicznej, dlatego dostęp do niej w ramach benefitów byłby nieocenionym wsparciem. Spotkania z psychologiem – indywidualne lub grupowe – mogą pomóc im lepiej zarządzać stresem, emocjami i rozwijać umiejętność uważności. W skali całej firmy pozytywnie wpłynie to na redukcję nieobecności. Tego rodzaju pomoc jest również niezwykle istotna dla osób przeżywających żałobę, borykających się z zaburzeniami odżywiania, takimi jak anoreksja czy bulimia, a także dla tych, którzy mierzą się z innymi wyzwaniami emocjonalnymi – dodaje ekspertka.

Okazuje się, że aż 62% respondentów chętnie skorzystałoby ze wsparcia psychologicznego, gdyby było ono dostępne jako benefit[2]. Coraz więcej firm, które dostrzegają wpływ dobrostanu psychicznego na efektywność i rozwój, wprowadza to świadczenie dla swoich zespołów. 

Umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2025

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Karty podarunkowe

REKLAMA

Podkreślanie roli work-life balance i mówienie o tym, że czas, który spędzamy poza pracą, jest bardzo ważny, to już za mało. Pracodawcy coraz częściej rozumieją, że ich działania mogą wesprzeć pracowników w dbaniu o dobrostan. Bony towarowe, karty przedpłacone oraz rabatowe to kolejny benefit, z którego chętnie korzystają pracownicy – wskazało go 49% respondentów[3]. W trend ten wpisują się również wirtualne karty podarunkowe, które znakomicie odpowiadają na potrzeby m.in. zespołów pracujących zdalnie.

- W Booksy staramy się być blisko naszych użytkowników. Analizujemy ich potrzeby, a także trendy rynkowe. Wiemy, jak ważna dla pracowników jest swoboda wyboru, a także jak istotne dla ich efektywności w pracy jest dbanie o swój dobrostan. Wprowadzając wirtualne karty podarunkowe, zależało nam na tym, by dać im dostęp do tysięcy salonów beauty na terenie całego kraju i szerokiej oferty usług: od fryzjera i barbera po fizjoterapeutę czy trenera personalnego. Dzięki temu, otrzymując taką kartę od pracodawcy, mogą wykorzystać ją na to, czego w danym momencie najbardziej potrzebują – mówi Marta Chmielewska, Head of B2C Marketing z Booksy.

Dlaczego karta podarunkowa to dobry i trafiony prezent? Bo to dobre rozwiązanie zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn, dające swobodę wyboru czasu i miejsca wykorzystania. 

DGP subskrypcja na miesiąc 

Czytanie w pracy 

Książki w biurze? Jak najbardziej! Czytanie oraz wspólne dyskutowanie o literaturze to jeden z benefitów, który nie tylko realnie wpływa na rozwój osobisty pracowników, ale także podnosi poziom satysfakcji z pracy i łączy pokolenia. Jak pokazują badania naukowców z uniwersytetu w Sussex, czytanie książek obniża stres o 68%, pozytywne działanie można zauważyć już po 6 minutach przewracania kartek. 

W niektórych przedsiębiorstwach już dziś znajdziemy takie rozwiązania jak strefy ciszy, w których, w czasie przerwy, można poczytać książkę lub gazetę. Powstają także firmowe kluby książki – zespoły czytają dany tytuł, by następnie o nim dyskutować i dzielić się przemyśleniami.

- Jakie książki można zaproponować swoim pracownikom? Takie, które budują ich odporność psychiczną, rozwijają i wspierają. Przy czym warto czytać nie tylko książki popularne w biznesie, ale również literaturę piękną, bo to powieści, biografie potrafią nas zainspirować i zderzyć z różnorodnością perspektyw. Najlepiej, jeśli lektury dają zespołowi do myślenia, ale także sprawiają przyjemność – mówi dr Katarzyna Buszkowska, autorka programu rozwojowego Leadership Library. – Jeszcze przed warsztatami ustalamy z pracodawcami, co jest najważniejsze dla zespołu, jakie kluczowe kompetencje będziemy rozwijać. Uczestnicy otrzymują lekturę na miesiąc przed spotkaniem. Same warsztaty to przede wszystkim rozmowy o książkach, ale także wspieranie kultury różnorodności punktów widzenia. Na zakończenie programu pracodawca otrzymuje raport ze szczegółami dotyczącymi wkładu w rozwój kultury DEI (diversity, equity & inclusion) i ESG (environmental, social responsibility i corporate governance) – wyjaśnia ekspertka.

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak wybrać benefit, z którego pracownicy będą zadowoleni. Odpowiedź jest prosta – zapytać, czego zespół oczekuje. Badania pokazują, że najczęściej jest to elastyczność pracy, działania wspierające zdrowie i dobrostan, ale także rozwój zawodowy i osobisty. Ważny jest również work-life balance. Spośród ogromnej bazy benefitów dostępnych na rynku warto jednak wybrać te, które realnie wpłyną na życie pracowników i pozwolą budować zmotywowany, efektywny i zdrowy zespół. To do nich należy przyszłość. 

[1] Raport ICAN Institute, Benefity przyszłości, s. 9.

[2] Tamże, s. 25.

[3] Tamże, s. 9. 

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA