REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Sprzęt biurowy i sieci

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Phishing - czym jest, jak się bronić?

Phishing. Aż 76% respondentów, którzy przywiązują wagę do cyberbezpieczeństwa, nie potrafiło wskazać prób phishingu – wynika z badania firmy Tessian. Ten rodzaj cyberataku – polegający na zachęceniu użytkownika do kliknięcia w złośliwy link – ciągle jest skuteczny. Celem ataków są głównie środki finansowe, wrażliwe dane osobowe lub istotne informacje firmowe. Dlaczego, pomimo rosnącej świadomości społeczeństwa na temat bezpieczeństwa, wciąż znajdują się osoby klikające w podejrzane linki?

Przyszłość będzie elastyczna, czyli jak zmienia się organizacja pracy w nowoczesnych firmach

Wiele wskazuje na to, że w niektórych branżach tradycyjny model pracy polegający na przesiadywaniu w firmie w sztywno wyznaczonym systemie godzin powoli odchodzi w niebyt. Zamiast niego coraz częściej stosowany jest elastyczny czas pracy, polegający na łączeniu czas spędzanego za firmowym biurkiem z pracą zdalną.

MŚP nie dba o bezpieczeństwo sprzętu IT

Małe i średnie firmy w Polsce nadal nie zdają sobie sprawy z podstawowych kwestii bezpieczeństwa sprzętu IT i nie chronią wystarczająco swoich danych - wynika z badania "SPRZĘT IT W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH W POLSCE 2017" przeprowadzonego przez firmę Lenovo.

Małe firmy a cyfrowa transformacja

Cyfrowa transformacja wpływa na strategię prowadzenia biznesu, kreowanie nowych produktów i usług oraz obsługę klientów. Digitalizacja to już nie moda czy ciekawostka, ale konieczność, jeśli myśli się o skutecznym budowaniu konkurencyjnej przewagi na rynku. Dotyczy to nie tylko dużych i średnich firm, ale również tych najmniejszych

REKLAMA

Praktyczne piękno

Czy prawdziwą sztukę można zobaczyć tylko w galeriach i muzeach? Teoretycy wzornictwa przemysłowego twierdzą, że jest zupełnie inaczej – arcydzieła otaczają nas każdego dnia.

Lenovo Partnerem Generalnym SAP Forum 2016

12-13 kwietnia 2016 r w Warszawie odbyła się tegoroczna edycja SAP Forum 2016.

Ryzyko używania podrabianych wkładów w Twojej drukarce

Podrabianie produktów jest w dzisiejszych czasach problemem globalnym. Firma HP dokłada wszelkich starań, aby klienci mogli bez problemu odróżnić oryginalne wkłady atramentowe i kasety z tonerem od szkodliwych podróbek. Używanie podróbek naraża bowiem firmy na dodatkowe koszty związane z naprawą i konserwacją urządzeń i co najważniejsze może negatywnie wpłynąć na jej wizerunek.

Telefonia internetowa przestaje być gadżetem

Z raportu Urzędu Kontroli Elektronicznej wynika, że w 2011 r. wpływy całego rynku usług VoIP w Polsce wyniosły 260 mln zł, odnotowując wzrost na poziomie 6,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

REKLAMA

Centrum danych w chmurze – zabezpieczenia

Wśród licznej grupy przedsiębiorców aplikacje działające w chmurze budzą sporo wątpliwości. Szczególnie, gdy korzystanie z takiego rozwiązania wymaga przechowywania danych firmowych, kontaktów i ważnych informacji oraz dokumentów. Niewiedza rodzi wizję ich wysyłania „gdzieś, nie wiadomo gdzie”. Mit ten obalają współczesne centra danych, z których koniecznie korzystają profesjonalni dostawcy aplikacji działających w modelu SaaS.

Chmura obliczeniowa (cloud computing) wielu firmom się opłaca

Przedsiębiorcy ochoczo korzystają z nowych technologii podczas zarządzania swoimi firmami. Powszechne są obecnie laptop, smartfon i bezprzewodowy dostęp do internetu (jeszcze niedawno nieobecne, czy niedoceniane). Usprawniają prowadzenie biznesu, zwiększają elastyczność pracy oraz optymalizują koszty. Podobna przyszłość czeka cloud computing. Obecnie nikt, kto poważnie myśli o zarządzaniu biznesem, nie powinien lekceważyć chmury obliczeniowej. Dlaczego?

Rynek produktów elektronicznych

Spadek sprzedaży produktów elektronicznych w Europie ma znaczący wpływ na rynek usług mobilnych w całej Unii. Innowacje technologiczne dla sektora telefonii mobilnej są efektem wysokich inwestycji i znacznych nakładów firm.

Praca w sieci – jak bezpiecznie pracować poza biurem?

Praca w kawiarni przy filiżance pysznej kawy lub w restauracji w oczekiwaniu na pyszny obiad to sama przyjemność. Niestety często zdarza się, że przyjemność ta przesłania nam rozsądek, a na tym cierpi bezpieczeństwo w publicznej sieci. Jak więc zabezpieczyć swój komputer przed zagrożeniami?

Firma w kawiarni – jak bezpiecznie pracować poza biurem?

W dzisiejszych czasach, w dobie wszędobylskiego Internetu, praca poza biurem staje się coraz bardziej popularna. Ponadto wiele osób prowadzi swoje działalności w wirtualnym świecie, przez co może pracować zarówno w domu, jak i w czasie podróży lub na mieście podłączając się do sieci za pomocą popularnych hotspotów. Niestety teren ten został opanowany przez cyfrowych szpiegów i złośliwe oprogramowanie. Jak więc ochronić swoje dane i swój komputer przed potencjalnymi atakami?

Szyfrowanie firmowej sieci WiFi – czy to ważne?

Wiemy już, jak ważne jest odpowiednie zabezpieczenie firmowej sieci WiFi. Jeśli nie chcemy, aby ktokolwiek niepowołany mógł śledzić wysyłane w biurze poufne dokumenty, powinniśmy po pierwsze zmienić domyślne ustawienia routera oraz ustanowić odpowiednią nazwę. Najważniejsze jest jednak ustawienie odpowiedniego szyfrowania sieci. Jak tego dokonać?

Jak skutecznie zabezpieczyć firmową sieć WiFi?

Było już wiele artykułów na temat zabezpieczania firmowej i domowej sieci WiFi, ale każdy kolejny z pewnością nie idzie na marne, gdyż popularność urządzeń korzystających z łączności bezprzewodowej z dnia na dzień rośnie. Smartfony, tablety, netbooki oraz oczywiście notebooki – wszystkie te urządzenia korzystają z łączności bezprzewodowej, dlatego też tak niezwykle ważne jest, aby firmowa sieć WiFi była odpowiednio zabezpieczona.

Rozdzielczości, wejścia i wyjścia – ważne parametry firmowego telewizora

Kolejne kwestie związane z wyborem telewizora dotyczą jego rozdzielczości oraz wyposażenia w odpowiednie wejścia i wyjścia. Mogłoby się wydawać, że wybór telewizora jest niezwykle trudny. Owszem, nie wystarczy wejść do sklepu, kupić pierwszy lepszy telewizor i wyjść, gdyż taki wybór w większości przypadków okaże się chybiony. Na co więc jeszcze warto zwrócić uwagę kupują telewizor do firmy?

Format i przekątna ekranu – na co zwracać uwagę kupując TV do firmy?

Format i przekątna ekranu to główne elementy decydujące o kupnie telewizora. O ile w dzisiejszych czasach format jest głównie jeden, to już przekątna ekranu może zdecydować o kupnie konkretnego modelu. Sprawdźmy więc, czym powinniśmy się kierować podczas kupna i wyboru odpowiedniego modelu telewizora do firmy.

Nowy TV w firmie – co jeszcze jest istotne?

Jeśli już kupiliśmy odpowiedni telewizor do firmy warto zadbać o kilka elementów, które są bardzo istotne. Chodzi przede wszystkim o przygotowanie miejsca, w którym telewizor będzie umieszczony. Ustawienie urządzenia w pierwszym lepszym miejscu nie jest dobrym wyborem. Na co więc zwracać uwagę? Co jeszcze może się przydać?

3D i Internet w telewizorze – czy to się przyda w firmie?

Wiemy już, na co zwracać uwagę podczas wyboru telewizora do firmy. Wiemy również, że częstotliwość odświeżania na poziomie 600 Hz to totalnie zbędny gadżet, a kąt widzenia warto sprawdzać osobiście. Sprawdźmy teraz, czy takie funkcję jak 3D czy możliwość połączenia internetowego w telewizorze jest w ogóle przydatne?

Na co zwracać uwagę, a co pominąć wybierając TV do firmy?

Skoro już wiemy, jakie typy telewizorów możemy spotkać na sklepowych półkach warto zastanowić się, co one tak naprawdę oferują. Telewizor to nie tylko typ matrycy oraz przekątna ekranu. Na dane telewizora oraz na jego ogólną jakość składa się wiele czynników, dlatego też warto dowiedzieć się na co zwracać uwagę podczas kupna telewizora do firmy, a co można pominąć i tym samym trochę zaoszczędzić.

Telewizory OLED oraz laserowe – czy w firmie się to przyda?

Wiemy już co nieco na temat telewizorów wykonanych w technologii CRT, LCD czy LCD LED. Wiemy również czym charakteryzują się panele plazmowe oraz projektory DLP. Są to najpopularniejsze i obecnie dostępne niemal w każdym sklepie rozwiązania, ale na rynku pojawiają się już nowe technologie, w tym telewizory OLED oraz ekrany laserowe. Czym charakteryzuje się ta technologia?

LCD oraz LCD LED – jaki telewizor sprawdzi się w firmie?

Wiemy już czym charakteryzują się telewizory CRT oraz panele plazmowe, oraz jakie wady posiadają projektory DLP. W tej części dowiemy się, na co zwracać uwagę wybierając telewizor LCD, jakie zalety posiada ekran LCD LED, oraz czy za rozsądną cenę można wybrać coś odpowiedniego dla firmy. Jak więc wybrać telewizor do firmy i na jaki zwrócić szczególną uwagę?

Telewizor w firmie – jaki mamy wybór?

Telewizor w firmie – dla wielu osób to całkowicie chybiony pomysł i niepotrzebny mebel. Jak się jednak okazuje, telewizor może być bardzo przydatnym sprzętem, który możemy wykorzystać nie tylko do oglądania telewizji śniadaniowej, ale również do wyświetlania filmów szkoleniowych czy prezentacji. Nie w każdej firmie znajduje się sala konferencyjna z wielkim projektorem, a niewielki telewizor z pewnością taką salę może zastąpić. Wystarczy powiesić ekran na ścianie, ustawić kilka rzędów siedzeń i rozpocząć prezentację lub szkolenie. Zanim jednak do tego dojdzie, warto wybrać odpowiedni sprzęt. Co mamy do wyboru?

Jak stworzyć dysk tylko dla zalogowanych użytkowników?

Korzystając z firmowego komputera należy zachować dyskrecję i anonimowość. Jest to szczególnie istotne, jeśli z jednego komputera korzysta kilka osób. Można stosować zaszyfrowane magazyny danych, foldery zabezpieczane hasłem, ale najlepszym sposobem jest stworzenie osobnej partycji dysku, która będzie dostępna jedynie dla konkretnego użytkownika. Jak stworzyć taki prywatny dysk?

Zabezpieczenia mechaniczne – jak zabezpieczyć firmowego laptopa?

Firmowy laptop nie ma lekko. Rzadko kiedy leży spokojnie na biurku w gabinecie czy w torbie w szatni. Zazwyczaj laptop podróżuje razem z nami, narażany jest na zmiany temperatury, często pracuje w słabych warunkach, o wszelkich uderzeniach, zarysowaniach czy kontaktach z poranną kawą nawet nie wspominamy. W tym całym zamieszaniu bardzo często zapominamy o zabezpieczeniu sprzętu przed kradzieżą, a w podróży jest to aż nadto możliwe.

Firmowy laptop – jak ochronić go przed kradzieżą?

Jeszcze kilka lat temu prawdziwą plagą była kradzież telefonów komórkowych. Obecnie złodzieje stali się jeszcze bardziej „ambitni” i zuchwali sięgając po dużo droższe laptopy. Statystyki są bezlitosne – co roku w naszym kraju ginie kilkanaście tysięcy komputerów przenośnych, zarówno note- jak i netbooków. W jaki sposób prosto i skutecznie ochronić swojego laptopa?

Nowy laptop firmowy – czy dodatkowe oprogramowanie jest niezbędne?

Kupując nowy laptop, w większości przypadków, otrzymujemy sprzęt z zainstalowanym już systemem operacyjnym. Obecnie jest to zazwyczaj system Windows 7 w różnych konfiguracjach. Co prawda jest to dość udany, szybki i stabilny system, jednak instalowane przez producentów laptopów oprogramowanie może sprawić, że nawet nowy komputer nie będzie działał tak, jakbyśmy sobie tego życzyli. Czym jest tak zwany crapware i czy jest to niezbędne oprogramowanie?

Nowy monitor i karta graficzna – czy opłaca się inwestować w stary komputer?

Wiemy już, jaki wpływ na nasz komputer ma nowy dysk twardy czy pamięć RAM. Dla wielu osób jednak synonimem modernizacji komputera jest lepszy obraz wyświetlany na monitorze. Możemy oczywiście zakupić nowszy monitor oraz kartę graficzną. Jakie będą skutki tych modernizacji?

Dysk twardy, pamięć ram i napęd optyczny - od czego rozpocząć modernizację komputera?

Modernizacja komputera, wbrew pozorom, nie należy do łatwych zadań. Oczywiście, można zakupić dużą ilość pamięci RAM, nowy, pojemny dysk twardy czy nową kartę graficzną, ale czy to wszystko będzie opłacalne? Czy nowe podzespoły będą dobrze współpracowały ze starymi? Czy w ogóle będą pasowały? Zanim zabierzemy się modernizację starszego komputera, sprawdźmy czy to się w ogóle opłaca.

Cloud computing - definicja

Chmura obliczeniowa (cloud computing) to nowoczesny sposób zarządzania danymi. Cloud computing zakłada przeniesienie danych z komputerów pracowników. Ekspert wyjawia tajniki działania cloud computing.

Modernizacja firmowego komputera – kiedy się opłaca, a kiedy nie?

Komputery firmowe zazwyczaj kojarzą się z szarymi skrzynkami z najtańszymi częściami wewnątrz, a ich praca polega zazwyczaj na ciągłych resetach i zacięciach. To oczywiście najgorszy scenariusz, ale w większości przypadków komputery stacjonarne w firmach nie należą do wydajnościowych mocarzy. Niestety nowe oprogramowanie, wymagające aplikacje i coraz większa ilość zapisanych danych na dysku potrafi poważnie spowolnić maszynę. Czy warto inwestować w starszy sprzęt? Jeśli tak, to kiedy się to opłaca, a kiedy nie?

Jak poznać uszkodzenie mechaniczne dysku i gdzie udać się po pomoc?

Awaria dysku objawia się zazwyczaj zatrzymaniem systemu lub brakiem dostępu do zapisanych na nim danych. Czasami ciężko to przewidzieć, a uszkodzenia mechaniczne pojawiają się nagle i są zazwyczaj nieodwracalne. Czasami jednak uważna obserwacja pomoże odkryć uszkodzenia i zwiększyć szansę na odzyskanie danych jeszcze przed poważną awarią. Jak to rozpoznać i co zrobić, gdy się to nie uda?

Odzyskiwanie danych z różnych nośników – ile to kosztuje?

Utrata danych związanych z firmą, na których zapisane są ważne faktury czy dokumenty to ogromne zamieszanie i niekiedy spora panika. Na szczęście na rynku funkcjonują specjalne firmy, które zajmują się odzyskiwaniem danych z uszkodzonych nośników. Jak to wygląda w praktyce i na jaki wydatek musimy się przygotować?

Awaria dysku – jak przygotować dysk do naprawy?

Zazwyczaj awarii dysku towarzysz panika i bezsilność. Perspektywa utraty mnóstwa ważnych danych nie jest zbyt przyjemna, ale zachowanie spokoju i konkretne działania zmaksymalizują prawdopodobieństwo odzyskania większości lub całości utraconych danych. Jak więc zachować się w przypadku awarii dysku twardego?

Awaria dysku twardego – kiedy udać się do laboratorium po pomoc?

Uszkodzenie dysku, czy to mechaniczne czy też logiczne, zawsze wiąże się z ryzykiem bezpowrotnej utraty danych. Na szczęście istnieją techniki pozwalające na odzyskanie niemal wszystkich danych zapisanych na uszkodzonym nośniku. Czy istnieje możliwość samodzielnej naprawy i odzyskania danych, czy lepiej udać się po pomoc do profesjonalistów.

Odzyskiwanie danych – na własną rękę czy w profesjonalnej firmie?

Utrata danych zawsze wiąże się ze sporym problemem i niepowetowaną stratą. Niekiedy tracimy cenne dla nas zdjęcia czy kolekcję filmów, w innym przypadku niezwykle ważne dla firmy dokumenty i dane. Czy awaria dysku lub przypadkowe usunięcie zawsze musi być równoznaczne z nieodwracalną utratą danych? Okazuje się, że nie. Jak więc odzyskać utracone dane?

Jak utworzyć klucz USB do dysku?

Dla wielu osób standardową formą ochrony danych jest hasło do systemu wpisywane podczas logowania. Trzeba jednak pamiętać, że ta forma ochrony nie szyfruje plików zapisanych na dysku w związku z czym można je odczytać, korzystając na przykład z przenośnego systemu operacyjnego na płycie Live CD. Czy jest na to jakaś recepta?

Klucz USB do przeglądarki – jak go ustawić?

Wiemy już jak za pomocą pamięci USB zabezpieczyć system przed niepowołanym dostępem. Możemy również podobną operację przeprowadzić na naszej przeglądarce, aby wścibskie osoby nie przeglądały naszej historii czy zapisanych stron oraz haseł. Do tego celu potrzebny będzie pendrive i specjalny program.

Zabezpieczenie systemu kluczem USB – jak to zrobić?

W wielu komputerach możemy spotkać zabezpieczenie obudowy kluczem i zamkiem. Co prawda jest to pewnego rodzaju zabezpieczenie, ale dla upartego złodzieja niewielki zamek i kawałek plastiku nie przeszkodzi w kradzieży dysku twardego czy ważnych plików. O wiele lepszym zabezpieczeniem może być klucz USB. Jak zabezpieczyć system kluczem USB?

Wolna sieć WiFi w firmie – co może być przyczyną?

Bardzo często sieć WiFi w firmie nie działa najlepiej i ciężko znaleźć tego przyczynę. Nic dziwnego. Zazwyczaj sieci w firmach tworzone są niedbale i przez osoby, które nie mają na ten temat zielonego pojęcia. Jeśli więc w naszej firmie sieć WiFi nie działa tak, jak powinna, warto sprawdzić kilka rzeczy, które mogą być tego przyczyną.

Gdzie umieścić router WiFi w firmie?

Bardzo często w firmie nie przestrzega się podstawowych zasad związanych ze sprzętem IT. Obudowy komputerów umieszcza się w szafkach, gdzie dostęp chłodnego powietrza jest znikomy, kable są plątane w wielkie skupiska, przez co o awarię bardzo łatwo, a do jednego gniazdka podłączanych jest kilka przedłużaczy. Podobnie wygląda sprawa z routerami WiFi. Niewiele osób wie, że byle jakie ustawienie tego urządzenia ma wpływ na wydajność siec i. Na co więc zwracać uwagę?

Jak ograniczyć starzenie się baterii w laptopie?

Każdy sprzęt elektroniczny z biegiem czasu ulega zużyciu. Tyczy się to głównie baterii w laptopach i netbookach. Oczywiście nie da się zatrzymać tego procesu, ale można go w znaczący sposób spowolnić i kontrolować. Jak więc zatrzymać sprawność baterii w laptopie na dłużej?

Zamienniki oryginalnych baterii – na co zwrócić uwagę podczas kupna?

Jeśli bateria w naszym laptopie wytrzymuje już tylko kilkanaście minut bez ładowania, a stabilność systemu bez podpiętego zasilacza jest tragiczna, to już najwyższy czas na zmianę akumulatora. Niestety oryginalne baterie są co prawda niezawodne, ale ich ceny mogą przyprawić o ból głowy i niekiedy przekroczyć wartość laptopa. Receptą są zamienniki. Na co zwracać uwagę podczas kupna? A może wybrać inną drogę i zregenerować starą baterię?

Zamiennik czy oryginał – jaka bateria do laptopa?

Wiemy już, jak rozpoznać pogłębiającą się degradację baterii w laptopie oraz w jaki sposób maksymalnie wydłużyć czas jej działania. Niestety nie zawsze się to uda, a z biegiem czasu nawet najbardziej zadbana i szanowana bateria straci swą wydajność. Co wtedy? Kupić nową oryginalną baterię, czy zainwestować w zamiennik?

Problem z baterią w laptopie – oznaki i przyczyny starzenia się baterii

Baterie w urządzeniach elektronicznych mają to do siebie, że się wyczerpują. Oczywiście można je ładować, a takich cykli może być tysiące. Niestety po jakimś czasie wydajność baterii w urządzeniach maleje, a w związku z tym urządzenia działają coraz krócej i niekiedy mniej stabilnie. Na co zwracać uwagę podczas użytkowania urządzeń zasilanych bateriami i akumulatorami?

Backup w chmurze – czy to dobre rozwiązanie?

Istnieje kilka sposobów backupu danych, a do najpopularniejszych należy przede wszystkim zgrywanie danych na dyski DVD lub ostatnio BD, a także archiwizacja danych na dyskach twardych, zarówno tych przenośnych, jak i stacjonarnych typu NAS. Ostatnio do możliwości zabezpieczania danych doszła możliwość backupu w chmurze. Na czym to polega?

Backup na płytach – czy to bezpieczne?

Jeszcze do niedawna najpopularniejszym sposobem na backup danych było po prostu nagrywanie ich na płytach DVD, albo nawet CD. Niestety w dzisiejszych czasach pojemność danych do archiwizacji często wielokrotnie przewyższa pojemność płyt DVD, a codzienne tworzenie takiego archiwum to strata czasu. Poza tym przechowywanie kilkuset płyt to słaby pomysł. Na szczęście od niedawna na rynku obecny jest Blu-ray, a to wielki krok w porównaniu z płytami DVD.

Backup danych na dyskach NAS – jakie są zalety tego rozwiązania?

Wiele osób, szczególnie pracujących w firmie doskonale wie, jak ważny jest backup danych. Backup zapewnia bezpieczeństwo danych na wypadek awarii sprzętu czy ataku z sieci. O ile backup danych na dysk zewnętrzny sprawdza się w domu lub niewielkiej firmie, to już w większym przedsiębiorstwie może być kłopotliwy i mało funkcjonalny. W takim przypadku sprawdzi się backup danych na zewnętrzny dysk NAS podłączony do firmowej sieci. Na jakiej zasadzie to działa?

Bakcup danych – na co uważać i jak najlepiej zabezpieczać dane?

Zabezpieczanie danych nie tylko w firmowym komputerze, ale również w prywatnym pececie czy służbowym laptopie to w dzisiejszych czasach niezwykle ważna procedura. Obecnie na swoich dyskach magazynujemy po kilkadziesiąt lub nawet kilkaset gigabajtów danych w różnej postaci, a utrata choćby części ważnych dokumentów czy zdjęć zazwyczaj jest bardzo dotkliwa. Jak się przed tym uchronić?

Backup danych – jaki sposób jest najlepszy?

Nasze dane każdego dnia są narażone na wiele niebezpieczeństw: awarie dysku, ataki hakerów, błędy w programach i wszędobylskie wirusy. Aby uniknąć niemiłej niespodzianki i utraty ważnych danych, warto dokonywać okresowych backup-ów danych. Obecnie istnieje wiele możliwości, ale która jest najlepsza? Czy archiwizacja danych na nośnikach zewnętrznych jest korzystna?

REKLAMA